Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavien äitien lapsille lihapiirakkaa

Vierailija
08.10.2007 |

Avoimessa päiväkodissa olen kiinnittänyt huomiota siihen, että lihavilla äideillä on usein lapsille evääksi lihapiirakkaa/hampurilaista tms. epäterveellistä. Miksi?

Hävettää sanoa, mutta mua ällöttää nähdä, kuinka lihava äiti yrittää lihottaa lastaankin. Varmaan lihapiirakkaeväs inhottaisi vaikka sitä antaisi normaalipainoinen äiti, sellaista vaan ei näe. Muilla äideillä on lapsille joko jotain leipää/hedelmää/vihannesta tai sitten tavallinen lämmin ruoka mukana. Mutta joillain lihavilla aina jotain epäterveellistä (ei kaikilla). Minkä takia siis lihapiirakkaa lapselle evääksi??? Ja poikkeukset tietty ymmärrän, mutta joillain äideillä tämä ei ole mikään poikkeus vaan sääntö.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, järjen riemuvoittoa!

Vierailija
2/24 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko siiinä hyvä selitys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä lihapiirakkaakin varmaan vedetään sitten joka päivä?

Kerran olen " ihmetellyt" yhden äidin eväsvalintaa, kun vuoden ikäiselle oli eväänä munkkipossu. Ehkä enemmän ihmettelin sen takia, kun oma saman ikäinen ei ollut kuin joskus maistanut munkkia, saati että olisin antanut kokonaisen omaan käteen syötäväksi. Mutta hyvin se tytölle maistui :)

Vierailija
4/24 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se totinen järjen riemuvoitto osaa lukea niin tavaapa alkuperäinen viesti kahteen kertaan: nimenomaan totean, että _joillain_ lihavilla äideillä on tapana antaa lapsilleen epäterveellistä syötävää, ei kaikilla.

Joo, varmaan antavat lapsille sitä mitä kotoa löytyy mutta kai lihavienkin kotoa löytyy jotain muutakin kuin sitä lihapiirakkaa? Kai kaikilla on jotain hedelmiä/kasviksia/muuta terveellistä aina kotona?

Vierailija
5/24 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

normijätskituutteja ei mitään jättiksiä! Niin ja varmuuden vuoksi nuorimmaiseni 1.5v ei syö jätskiä saati sitten munkkia!

Vierailija
6/24 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sitä lihapiirakkaakin varmaan vedetään sitten joka päivä?

Avoin pk tietty auki vain arkena, mutta päivästä toiseen samoilla lihavilla äideillä on lapsille lihapiirakkaa/hampurilaista/just jotain munkkia tai parhaimmillaan keksiä. Ihme kyllä lapset ei vielä näytä lihoneen.

Vierailija
7/24 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis että läskit haluais välttää lapsiltaan saman kohtalon.

Vierailija
8/24 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan kopioitu tekstistäsi:

' Avoimessa päiväkodissa olen kiinnittänyt huomiota siihen, että lihavilla äideillä on usein lapsille evääksi lihapiirakkaa/hampurilaista tms. epäterveellistä. Miksi?'

Terveisin järjen riemuvoitto

Vierailija
9/24 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja välillä on 1v lähtien saanut munkkipossua, jättistä, ja lihapiirakkaakin

mutta toki myös hedelmiä, marjoja, leipää, jogurttia ja sen sellaista.

Muistakaapa kohtuus kaikessa.

Vierailija
10/24 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin useissa suomalaisissa tutkimuksissa on todettu, että vanhempien ylipaino lisää lasten ylipainoriskiä huomattavasti.

Että vaikka *kaikki* lihavat äidit eivät syöttäisi lihapiirakoita lapsilleen, niin niitäkin löytyy, jotka syöttävät.

Vierailija
11/24 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

' Avoimessa päiväkodissa olen kiinnittänyt huomiota siihen, että lihavilla äideillä on usein lapsille evääksi lihapiirakkaa/hampurilaista tms. epäterveellistä. Miksi?'

" lihavilla äideillä on usein" ei tarkoita että " kaikilla lihavilla äideillä on" .

Vaikka ehkä " lihavilla äideillä on usein" on sekin väärin ilmaistu, ja pitäisi olla " joillakin lihavilla äideillä on" . Mutta ei tuo alkuperäinen ilmaisukaan merkitse, että _kaikilla_ lihavilla äideillä olisi tapana toimia näin.

Vierailija
12/24 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa lihavuudesta selittyy geeneillä, mutta eiköhän elintavat ole se oleellisin. Ja valitettavasti ylipainoiset vanhemmat antavat lapsilleen huonoa mallia ruokailutottumusten osalta.

Vierailija
13/24 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on leipä, hedelmäpaloja(hedelmäsalaattia), kasviksia(lanttu, paprika, porkkana), joskus jogurttia ja joskus voi olla vaikka leipomani piirakkapala(suolainen), täytetty leipä(patonki, kolmioleipä) tai vaikka itsetekemääni lihapiirakkaa niin tai oma tekemä pasteija(käytän piirakoissa yms. paljon kasviksia). Yleensä eväänä on pilkottuja omenoita tai banaani ja leipäpala. Kaupan eineksiä ei meillä käytetä kun ihan hätätapauksessa.

Tarkoitus ei ole ollut koskaan lihottaa lapsia vaikka itse lihava olenkin. Vaikka itse välillä syönkin epäterveellisesti niin lapset kyllä syövät terveellisesti, toki heilläkin herkkupäivät sillon tällön. Lapset ovat tähän asti olleet normaalipainoisia(pojat 4v.).

-kaislaliina-

Vierailija
14/24 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

" lihavilla äideillä on usein" ei tarkoita että " kaikilla lihavilla äideillä on" .

Vaikka ehkä " lihavilla äideillä on usein" on sekin väärin ilmaistu, ja pitäisi olla " joillakin lihavilla äideillä on" . Mutta ei tuo alkuperäinen ilmaisukaan merkitse, että _kaikilla_ lihavilla äideillä olisi tapana toimia näin.

Vierailija
15/24 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen enemmän alipainoinen kuin ylipainoinen ja meillä kyllä lapset syövät joskus lihapiirakkaa, joskus munkkia, joskus hedelmiä, joskus leipää. Siis kyllä normaali ihminen voi syödä kohtuudella kaikenlaista. Lähipiirissä olen huomannut sen että ne ketkä kiinnittävät tuollaisiin asioihin eniten huomiota ovat entisiä lihavia jotka ovat suurella työllä laihduttaneet ja kieltäytyneet kaikista herkuista ja rasvaisista. Normali ihminen voi niitäkin joskus syödä. Mutta kai se on se vanha sanonta tässäkin " happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista...."

Vierailija
16/24 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

th

Vierailija
17/24 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi yleistää. Kuinka monta kertaa olet kurkannut meidän lasten reppuihin?

Itse en henk. koht. edes kehtaisi laittaa mitään tuollaista evääksi vaikka lihava olenkin.

Sitä en kiellä etteikö tuollaista tapahdu mutta ihan vietävästi harmittaa kun kaikki lihavat/kotiäidit/uraäidit ym. leimataan täällä aina samanlaisiksi. Yksilöitä kuitenkin ollaan.

Vierailija
18/24 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamaa jojoilua alaspäin lukuunottamatta (jotka ovat tulleet sitten korkojen kanssa takaisin).

Lapseni ei toivottavasti koskaan tarvitse kokea tätä " kurjuutta" . Olen itse tietyllä tavalla tyytyväinen elämääni eikä paino sinällään haittaa, mutta moni asia olisi laihempana helpompaa. Olen pettynyt näin aikuisena siihen, että vanhempani ovat antaneet minun lihoa puuttumatta siihen enemmän (tottakai ovat sanoneet, että pitää katsoa syömisiä jne. mutta mitään konkreettista sen eteen ei ole tehty vaan kotona tunnetuin kasvis oli grillimakkara jne).

Ja ap:n viestiin: lapsellani on avoimessa ja päiväkerhossa eväänä kuitupitoista leipää, omena ja hedelmäsokerilla makeutettu pillimehu tai pillimaito (hyla tms.).

Vierailija
19/24 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapseni ei toivottavasti koskaan tarvitse kokea tätä " kurjuutta" . Olen itse tietyllä tavalla tyytyväinen elämääni eikä paino sinällään haittaa, mutta moni asia olisi laihempana helpompaa. Olen pettynyt näin aikuisena siihen, että vanhempani ovat antaneet minun lihoa puuttumatta siihen enemmän (tottakai ovat sanoneet, että pitää katsoa syömisiä jne. mutta mitään konkreettista sen eteen ei ole tehty vaan kotona tunnetuin kasvis oli grillimakkara jne).

Ja ap:n viestiin: lapsellani on avoimessa ja päiväkerhossa eväänä kuitupitoista leipää, omena ja hedelmäsokerilla makeutettu pillimehu tai pillimaito (hyla tms.).

Hienoa, että et siirrä kotoa saamiasi tottumuksia omille lapsillesi eteenpäin!

Vierailija
20/24 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi sun lasten täytyy ravitsemusterapeutin mukaan syödä punaista maitoa ym? Joku erityissyy, vai onko rt sitä mieltä, että noi on yleensäkin lapsille hyväksi??? Kuulostaa kummalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan