Sain eksän takaisin! Tässä paras vinkki muille!
Siis olemme palanneet avioimieheni kanssa takaisin yhteen reilu kuukausi sitten. Mies halusi erota, koska ei enää rakastanut minua eikä nähnyt mitään mahdollisuutta enää koskaan rakastavansakaan muuten kuin lastensa äitinä ja ystävänä. Tästä on nyt reilu 6 kk aikaa. Olin aivan murtunut, tuntui kun maailmaltani olisi vedetty pohja, lapsetkin ovat vielä todella pieniä. Tein kaikkeni, vannoin rakkautta, anelin, itkin ja rukoilin, lähettelin rakkauskirjeitä ja viestejä ym ym todella epätoivoista..
Luin paljon netistä erotarinoita ja etsin vinkkejä, miten voittaisin miehen sydämen takaisin. Kunnes jotain kautta pääsyin sivulle, jossa kerrottiin englannin kielisestä nettikirjasta nimeltä "the magic of making up". Ostin sen ja tallensin koneelleni (jotain 31 euroakohan oli hinta). Alkuun oli todella vaikeaa noudattaa ohjeita, koska ihan alkuun pitäisi lopettaa kaikki yhteydenpito ja ruokutus eksän suuntaan. Piti näytellä, että ero on minullekin ok ja että alan nyt rakentaa omaa tulevaisuuttani ym. Mutta alkukankeuksien jälkeen pääsin vauhtiin ja tein juuri niin kuin oppaassa kerrotaan. Jopas jotakin, alkoi eksää vaivata ja kiinnostaa, miksi en enää lähettele viestejä ja palvovia rakkaudentunnustuksia..
Halusin vain tulla tänne kertomaan, että voin suositella tuota nettikirjaa todella! Löytyy Googlesta, kun haette tuolla kirjan nimellä. En siis halua mainostaa, mutta kun kirjaa ei aikaisemmin minulle tullut vastaan missään suomenkielisissä erokeskusteluissa ajattelin, että jospa monelta jää tämä kirja huomaamatta juuri englanninkielisyyden takia.
Enkä ole mikään epätoivoinen, joka kaikin keinon halusi eksän takaisin. Ihan lasten ja perheemme vuoksi halusin yrittää kaikkeni. Siis halusin, että mieheni rakastuu minuun uudelleen, minä edelleen kovin häntä rakastin ja rakastan edelleen. Eikä meillä ollut mitään sen vakavampia syitä erolle kuten pettämistä, päihdeongelmia, väkivaltaa tms. Vain tunteiden kuoleminen mieheni puolelta.
Kuten sanoin, tämän kirjan neuvot todella pelastivat avioliittoni! Jos siellä on joku toinen samassa tilanteessa kanssani, eipä ole paljon pistää 31 euroa kirjaan ja katsoa onnistuisitko sinäkin pelastamaan avioliittosi. Ainakin mielestäni jos on ihan pieniä lapsia kannattaa avioliitto todella yrittää pelastaa.
Kommentit (193)
Miten sait tallennettua tuon nettikirjan koneelle? Itse tilasin sen mutta tilauksessa ei ollut mitään latauslinkkiä ja maksu on maksettu??!!
Hienoa! Elämä on jatkuvaa oppimista ja itsensä kehittämistä. Tätä asiaa vaan monet ei ole sisäistäneet. Halu kehittyä paremmaksi ihmiseksi pitäisi olla jokaisella.
Toinen asia, joka on mun elämänohjeeni, on ihanan mummoni sanonta: emme ole syntyneet tänne palveltaviksi vaan palvelemaan. Tarkoittaako se sitten muita ihmisiä vai jumalaa; en tiedä, mutta joskus vitutuksen hetkellä olen saanut siitä ajatuksesta nöyryyttä ja voimaa.
Fakta: yksikään onnellinen parisuhden ei ole koskaan päättynyt eroon.
Ihmiset on ja liitot on niin erilaisia. Tämä toimii nyt ap:n kohdalla ja hyvä niin. Itse olen ihan erilainen persoona, en kadottanut itseäni lasten ollessa pieniä, "itse" vain muuttui. En myöskään ikinä ruinaisi ketään takaisin, en vain ole sen tyyppinen ihminen. Olen eronnut, joten tiedän mistä puhun.
Tarinan miehen toiminta jää minulle hiukan kysymysmerkiksi, onko hänessä mikään muuttunut? Onko hän edelleen mies, joka lähtee kun kyllästyy? Jos on, niin maailmassa ei ihmissuhdeoppaat riitä sellaisen miehen kanssa. Toivottavasti hän on kuitenkin oppinut jotain myös kuten ap oppi.
Mielestäni ap on hieno ihminen kun pystyi tuohon.
Vieläkö ap mies on pysynyt suhteessa? Onko tilanne muuttunut?
Vai että takaisin. Ei ikinä.
Ostin sellaisen kirjan, jossa ohjeistetaan miten saada eksä pysymään mahdollisimman kaukana.
Miten saisi sitten sellaisen ihmisen jonka kanssa oli pieni hetken ihastus, mutta sekin ohi...miten hänet saa takas? Tai tajuamaan että mä olen se oikea :D
Siis kuka haluaa exänsä takaisin?
Siihen on syynsä miksi olette eroon päätyneet. Varsinkin kun on niitä lapsia.
Jos yrittää uudelleen, niin lopputulos entistä sotkuisempi.. Nyt olisitte voineet vielä erota sovussa.
Olen pystynyt pitämään mieheni "Sata ja yksi asentoa" -kirjan avulla.
Mä en kyllä mistään hinnasta halua ainuttakaan exääni takaisin ja täysin älytön ajatus että joku haluaisi. Nauroin hetken tälle aloitukselle ja olihan se luettava. Hyvät joulut vaan kaikille exille ja hyvää loppuelämää, mutta minkä minä erotan sen pysyköön erossa. Amen.
Joo tuo toimii. Siis yhteydenpidon lopetus ja itseensä keskittyminen.
Parhaiten toimii jos hankkii uuden miehen. Itselläni tilanne, että erosta 5 vuotta. Ex-miestä ei voisi vähempää kiinnostaa. Mikäli alan tapailemaan jotain uutta miestä, alkaakin tulemaan itkupuheluita siitä miten meidän pitää palata yhteen. Mutta mikäli toteuttaisin hänen toiveensa ja jättäisin uuden miehen, hänellä lopahtaisi kiinnostus taas heti.
Opetetaanko kirjassa kuinka toimitaan ettei enää ala tekemään uudelleen samoja virheitä kuin ensimmäisellä kerralla? Siis kun eihän pelkkä näyttely pidemmän päälle riitä. Vaan jokin syyhän ensimmäisellä kerralla oli jättämiseen. Eli pitäisi muuttua myös ihmisenä, yleensä muuttua menevämmäksi ja paremman näköiseksi ja vähemmän mustasukkaiseksi. Oletko muuttunut? Tiedän kokemuksesta, että vanhaan on helppo palata tottumuksesta saman ihmisen kanssa, vaikka kuinka olisi kehittänyt itseään. Siksi yleensä paremmin kaikki tuollainen toimii uuden ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Erosin poikaystävästäni tässä joku aika sitten, koska hänen tunteensa minua kohtaan hiipuivat. Haluan saada hänet takaisin, vaikka kuinka itsekkäältä se kuulostaakin. Hän sanoi minulle, että 50% hänestä haluaisi olla minun kanssani ja 50% ei, koska hänellä ei ole samanlaisia tunteita minua kohtaan kuin silloin kun aloimme seurustella eli minulla on siis mahdollisuus saada hänet takaisin, jos saan hänen tunteensa palaamaan. Minulla ei ole varaa ostaa tuota kirjaa ja siksi pyydän, että kirjoittaisit minulle nuo ohjeet lyhkäisyydessä, jotta saisin hänen tunteensa palaamaan takaisin.
Etsi YouTubesta 30 day no contact method. Pitäisi löytyä. Suurin osa eron jälkeiseen aikaan neuvoja antavista videoista hyödyntää tuota metodia jollain tavalla.
Metodin tarkoitus on, että kun pääsee pajasta kierteestä eroon eli siitä kun on yhteydessä exään, ja on tunteiden vuoristoradassa. Eli omat tunteet riippuvat exästä ja myös kaikki tulkinnat vääristyvät, koska on vielä niin kiinni hänessä. 30 päivää siis on toipumisaika jonka annat itsellesi. Vaikka olisi paha olo, ajattele että kaikkea ei tarvitse nyt vielä selvittää, vaan sen ehtii myöhemminkin. Eli 30 päivään sinun ei tarvitse olla yhteydessä ”selvittääkseen asioita” yms. Saatat kuukauden aikana huomata, että et ehkä lopulta olekaan niin riippuvainen hänestä.
30 päivän aikana sinun pitäisi keskittyä ainoastaan itseesi. Eli mieti miten voisit parantaa itseäsi, omaa oloasi ja erityisesti ulkonäköäsi jotta olisit itsevarmempi ja mahdollisimman halutun oloinen kumppani.
Eli keskity itseesi. Saat toisen huomion helpoiten kun otat huomiosi itse pois hänestä.
Ap trollaanaisvihaaesiintyen naisena. On hullulasta lomilla. Koko lässytys on keksittyä ja aloituksia tusinoittain.
Vierailija kirjoitti:
Tästä jää tosi outo fiilis... Paljon sulle AP maksetaan ja mitä kautta sait tän homman?
Ja vastenmielinen ajatus tuo, että parisuhteen aikana ei saisi muuttua ja tuntea oloaan mukavaksi, oleskella verkkareissa kotosalla. Onko miehesi kotona puvussa vai verkkareissa?
Yhh, mulle jäi tästä jotenki likanen ja syyllistetty ja inhottava olo. Enpä muuten usko, että amerikkalaista shaibaa kannattaa sellasenaan suomalaiseen mieheen soveltaa...
Ei kai kyse olekaan siitä ettei saisi. Mutta jos mies ei enää koe naista tarpeeksi puoleensavetäväksi, hän jossain vaiheessa jättää. Kyse ei nyt ole mistään yksittäisestä asiasta kuten verkkareista, vaan kaikesta. Yleensä naisen elämä pyörii vain miehen ympärillä eikä hänessä ole mitään mistä mies voisi olla ylpeä. Ei tuolloin ole ihme jos mies jättää. Ei siitä tarvitse ketään syyllistää. On vain ihmisiä jotka joko haluavat olla jonkun kanssa tai sitten eivät halua. Kirjassa todennäköisesti opetetaan olemaan ihminen jonka kanssa mies haluaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Kyllä minä itseasiassa haluaisin mieheni pysyvän kanssasi lasten takia. Silloinkin siis, jos ainoa syy jäädä on lapset. En halua enkä jaksa alkaa yksinhuoltajaksi enkä suoraan sanottuna suo miehelle sitä vastuuttomuutta, että luistaisi perhevelvollisuuksista.
Joskus lapset ovat hyvä syy erota. Miksi kukaan haluaisi opettaa lapsille huonon parisuhteen mallin? Lapsille ei ole parempi elää rakkaudettomassa kodissa. Kyseessä on itsekkyys. Et kuitenkaan voi pakottaa miestäsi jäämään, mikäli hän haluaa sinut joskus jättää.
Itseltä kun rakkaus loppuu, se loppuu. On aivan sama mitä ne mätisäkit sen jälkeen elämällään tekee.
Se kylläkin on fakta, että kun onnellisena jatkat elämää eteenpäin, ne ruikuttaa takaisin vielä 10vuoden päästäkin.
Tämä vanha ketju laittoi minut miettimään asioita. Mitä kaikkea sitä olisi voinutkaan tehdä toisin, jos ei olisi pitänyt itsepintaisesti aina kiinni niistä itselleni tärkeistä asioista.
Ja nyt sitten ollaan eri teillä pysyvästi.
Luettuani koko ketjun... Oma jälkiviisas oivallukseni on monelta osin nyt, että joskus olisi hyvä älytä pitää kiinni kumppanista ennen eroa, eikä niistä omista periaatteista. En tarkoita muita kirjoittajia, tämä asia minulle vain nousi sydämen päälle. En vain pystynyt tähän, vaikka tiedän sitä pohjimmiltaan halunneeni.
Kiitos ap ikivanhasta aloituksestasi,
toivottavasti sinä olet onnellinen omassa parisuhteessasi!
Turha luulo, pilasit toisen elämän yli 20 vuoden ajan - sellaista opusta ei olekaan joka saisi yhden miehen palaamaan takaisin.
Ps. Pidän hyvää huolta siitä, minkä arvoa sinä et ymmärtänyt.
Silloin kun minä otin vaimostani eron, niin hän teki samoin kuin sinä. Ruikutti teki kaikkensa, mutta tuskin luki kirjaa. Hän todella piinasi minua hulluuteen asti.
Kysyin häneltä miksi haluaisin tulla takaisin kuuntelemaan vttuilua, tekemään kaikki asiat väärin, elämään seksitöntä elämää, kuuntelemaan ikuista päänsärkyä, jos autossa ei ollut bensaa ja en ollut edes ajanut 2 viikkoon, niin minun vikani, maksamaan kaikki kulut ja lomat ja toi lista on suht loputon.
Sanoin hänelle, että olen voinut henkisesti, fyysisesti ja taloudellisesti paremmin kuin koskaan. Minulla on stessitön elämä ja loputtomat vatsakivut on kadonnut kokonaan ja asiat erittäin hyvin. Ei tule diiliä, koska sinä et todellakaan ole kuin 3kk maximisissa erilainen ja sitten palaat normaaliksi sinäksi.
Sinä sait miehesi takaisin tekemällä muutoksia se on hieno asia, mutta sinulla on työmaata pitää hänet tyytyväisenä, koska hänen tunteet loppui ekalla kerrallakin ja siihen oli myös aika iso syy jossain.
Hei haluaisin kysyä jos täällä vielä käy joku lukemassa näitä ja kommentoimassa.
Että kun miun mieheni halusi erota minusta 20 vuoden jälkeen, kun oli löytänyt toisen naisen. Jota nyt vain treffaillut muutaman kerran. Olemme asuneet yhdessä tässä vielä, tosin miestä ei juuri täällä ole näkynyt kun aina hänellä on menoa.
No annoin hänelle hänen vapautta ja annoin mennä menojaan. No nyttemin olimme sopineet että allekirjoitamme avioeropaperit (joita siis minä en haluaisi allekirjoittaa koska haluaisin jatkaa meidän liittoamme) ja joka kerta kun hän sanoo tulevansa ne allekirjoittamaan hänelle tuleekin jotain menoa tai hän ei tulekaan. Ja käyttäytyy oudosti?
Mitä mieltä olette tästä? kuuluuko tämä hänen eroprosessiinsa ja ei sittenkään tiedä mitä haluaa, vaikka kovin sanoi että en näe enää meillä mitään tulevaisuutta yhdessä, vaikka meillä oli juuri tätä ennen aivan mahtavaa aikaa ja näytti siltä että tämä suhde olisi sittenkin saanut kipinää alleen (vaikkakin hän kävi tapaamassa sitä toista naistakin samalla).
En enää ymmärrä ja en tiedä mitä pitää tehdä??