Ajatteletko oikeasti, ettei sektioäitien tarvitsisi lisääntyä laisinkaan?
Sellaista kommenttia tarjotaan meille sektoiduille "hoidoksi", että jättäkää lapset hankkimatta.. Sairasta!
Kommentit (62)
Jos ei pysty alakautta synnyttämään. Niin miksi tehdä lapsia ja periyttää tätä ominaisuutta. Jos eka synnytys päätyy sektioon ja tietää, että ei voi alakautta synnyttää niin onhan se luonnon vastaista tehdä lisää lapsia.
En myöskään hyväksy lapsettomuushoitoja. Jos ei voi saada lapsia niin adobtoi sitten sellaisen tai sopeutuu tilanteeseen.
Ei sektio periydy.
Jos ei pysty alakautta synnyttämään. Niin miksi tehdä lapsia ja periyttää tätä ominaisuutta. /i]
No esim. minulla sektioon ei ole päädytty minkään periytyvän vian takia: lääkärin mukaan lantiossani on tilaa vaikka 5 kiloinen juntata läpi. Pelkokaan ei ole ollut syynä: olin valmis pungertamaan sen 4 kiloisen perätilavauvankin luomuteitse. Syyt on muut, mutta fanaatikoille niitä on turha käydä selittämään.
Mä vaan vastustan "turhia" sektioita, jotka tehdään siksi kun ei haluta synnyttää alakautta. Lääketieteellisillä perusteilla tehdyt sektiot ovat eri asia. Ja sektio ei mun mielestä ole synnytys sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan enemmänkin iso leikkaus.
ensimmäisen sektion jälkeen voi yleensä vielä synnyttää alateitsekin, ja ainakin täälläpäin Suomea kahdenkin sektion jälkeen kysyttiin, kokeilenko ns. normaalisti.
mutta ne geenit, mitkä johtaa näihin tapahtumiin. Samoin kun lapsettomuus, saadaan vaivoin joku rääpäle aikaseksi ja sitten se rääpälöi saadakseen jonkun surkimuksen ja sitten se ja jne. Isien pahat teot maksetaan, niin monenteenko polveen saakka?
niihin, jotka vinkuvat sektiota muusta kuin lääketieteellisestä syystä - pitävät sitä jonakin äidin oikeutena, vaikka on riskikäs ja kallis toimenpide.
Harvinaisen epä-älyllinen ja naiivi aloitus.
mutta ne geenit, mitkä johtaa näihin tapahtumiin. Samoin kun lapsettomuus, saadaan vaivoin joku rääpäle aikaseksi ja sitten se rääpälöi saadakseen jonkun surkimuksen ja sitten se ja jne. Isien pahat teot maksetaan, niin monenteenko polveen saakka?
vahvasti perinnöllistä? Samoin vaikea temperamentti, joten sinun lapsiasi tässä lähinnä käy sääliksi!
eli ketä säälit minun tempparamentikkaista pilttejä vai sinun hissukoitasi, jotka masentuvat ensimmäiseen nurkkaan?
vaikea temperamentti, joka altistaa lasta käytt.häiriöille, päihdehäiriöille, kouluvaikeuksille, rikollisuudelle, itsetuhoisuudelle jne. Usein vaikeimmat tapaukset huost.otetaan.
eli ketä säälit minun tempparamentikkaista pilttejä vai sinun hissukoitasi, jotka masentuvat ensimmäiseen nurkkaan?
se näitä "vahvimmat vaan saa lisääntyä" -oppejaan täällä jakelee? Siis näistä jutuista saa tietysti olla ihan mitä mieltä lystää, mutta onneksi Suomi on vapaa maa ja täällä saa lisääntyä koeputkimenetelmällä ja synnyttää sektiolla, jos lääkäri niin päättää.
ja päätti ilmeisesti, että kehitetään synnyttämättömiä (muka synnyttäjiä) naisia maailmaan. Ja Hitler oli oikeilla jäljillä, jotain pitää tehdä että genetiikka pysyy terveenä. Katsokaa nyt mitä Hitlerin kukistuminen aiheutti: naisia, jotka eivät pysty enää edes synnyttämään.
Preerialle vaan siskot leijonien iloksi, kyllä perimä paranee kummasti...
kuten lääketiede kaikkineen. Vai miksi meillä on näitä mielenterveysongelmaisia, joita kukaan ei halua/osaa auttaa. Luonto olisi karsinut nämä pois jo kättelyssä, jos ihminen ei lääketieteen sormineen olisi puuttunut asiaan. Täytyykö vielä kauheasti vääntää rautalankaa, jotta kokoomuslaisetkin ymmärtäisivät?
Kyllä kuulkaa noita sektioita ja nihin johtaneita syitä tarkasti syynätään, ei julkisella puolella yhtä ainutta teidän tarkoittamaanne mukavuussektiota.
Meilläpäin ainakin tuntuu että saa kontaten ja itku silmissä aneta edes perätilavauvakaan sektoimista!
todennut sen jo ajat sitten, ettei sektioon joutuminen tai siihen johtaneet geenitkään edes ole perinnöllisiä millään tavoin, esim. lantion ahtaus ei ole suoraan perinnöllistä, vaan voi periytyä aivan yhtä hyvin myös lapsen isän äidin puolelta.
Myös eräät luustosairaudet, kuten d-vitamiinin puute voivat aiheuttaa lantion kehittymättömyyttä ja sitä kautta ahtautta. Pieni koko ja lyhytkasvuisuus voivat jossain määrin altistaa tälle ominaisuudelle, koko toki saattaa olla perinnöllistä.
Miksi sektioita/koeputkihedelmöityksiä tehtäisiin, mikäli suoraan olisi todettu tämän heikentävän vaikutuksen perimään? Yhden sektion jälkeen voi myös synnyttää alateitse, joskus harvoin esim. keskoslapsen kahdenkin jälkeen, ellei kohtu ole vaurioitunut sektioiden yhteydessä.
Millä tavalla mielenterveysongelmat ja sektiot liittyvät toisiinsa? Nyt kyllä sekoitat aika pahasti kaksi asiaa. Miksemme sitten suoralta käsin lopeta antibioottien jakelua, umppareiden leikkauksia, syöpäkasvaimien poistoja? Katsotaan kuinka moni teistäkin lääketiedettä ymmärtämättömistä tolloista olisi jäänyt henkiin. Mutta mitä ihmette sinäkin olet sitten tällä upealla elämälläsi saanut aikaan, muuta kuin vingut jonnin joutavuuksia tällaisella palstalla?
Siksi toisekseen. Sektioita tehdään myös tilanteissa, joissa synnytys alateitse olisi RISKI lapselle. Tällöin ei voida tietää, kuinka absoluuttisissa olosuhteissa ilman sektiota(onneksi) olisi käynyt. Silti pieni mahdollisuus olemassa, että luonto olisi hoitanut kuitenkin homman kotiin? Suomessa on siitä hieno tilanne, että pyritään siihen, että jokainen lapsi selviytyy ehjänä, eikä synnyttäjiäkään juuri kuole. Siksi ei haluta tällaisia riskejä ottaa, jos todetaan että ongelmia olisi ehkä odotettavissa.
Mitä roskasakkiin tulee, niin sektioäideissä on varmasti akateemisesti koulutettuja, hienoja naisia siinä missä alateitse synnyttäneissäkin. Esim. sosiaaliseen luokkaanhan sektiot eivät katso. Joten jospa nyt kiltisti vain söisit ne lääkärisi sinulle määräämät lääkkeet, kävisit pari kertaa terapiassa ja tulisit sitten luettuasi muutamia gynekologian oppikirjoja keskustelemaan aiheesta uudelleen.
Sektioon voi "joutua" myös kuka tahansa odottamatta, joten sittenpä surette roskasakkiin joutumista. Voi olla, että istukka irtoaa, joutuu raskausaikana onnettomuuteen, kohtu repeää tmv. Valitettavasti kaikki tässä maailmassa on mahdollista. Teillä on ollut myös onnea matkassa, olisitte onnellisia siitä!
kuten lääketiede kaikkineen. Vai miksi meillä on näitä mielenterveysongelmaisia, joita kukaan ei halua/osaa auttaa. Luonto olisi karsinut nämä pois jo kättelyssä, jos ihminen ei lääketieteen sormineen olisi puuttunut asiaan. Täytyykö vielä kauheasti vääntää rautalankaa, jotta kokoomuslaisetkin ymmärtäisivät?
kolarissa loukkaantuneet (mitäs ovat niin tyhmiä, että joutuu kolariin) pitäis jättää hoitamatta? Sairasta, todella sairasta ajattelua.
Ja me Kokoomuslaiset, siis me suurituloiset ihan mielellään maksetaan paljon veroja, jotta jokainen tarvitseva saa Suomessa hoitoa (vaikka en kyllä ymmärrä, mitä puolueet tähän asiaan kuuluu).
jolle joku aikasempi muksu on sektioitu. Nehän ei saa enää sen jälkeen synnyttää, mutta tavaraansa tarjoavat silti raskautumistarkoituksessa. Ovat vähän samaa sakkia näiden uudelleen ja uudelleen aborttiin tulevien (tiedän naikkosen jolle tehty 7 aborttia, eikä kyllään yhtään sektiota - tullut vissiinkin järkiinsä kumminkin loppumetreillä). Eli siis roskasakkia näin lyhyesti sanottuna.
Mutta saahan niitä muksuja kiinastakin, tyttöjä. Miksette hae siltä ja kustanna samalla koko hoitoa itse yhteiskunnan sijaan?
Ja sen pystyykin itse tietämään etukäteen, kuka sektioon joutuu ja kuka ei? Ja sitten voidaan etukäteen valikoida ne potentiaaliset synnyttäjät. Olet tainnut jäädä jonnekin natsisaksaan, paitsi että niin tyhmä olet, että idiotismisi vuoksi tuskin olisit jäänyt henkiin itsekään.
mutta toisessa ketjussa joku aivan tosissaan sellaista kirjoittaa. Siksipä halusin kysyä, onko heitä todella? Mikä tekee ihmisestä älyllisemmän kuin eläin? Etkö koskaan itse ole naiivi? Miksi minun täysillä käymiseni tähän nyt liittyy, vaan tuohon aikaisempaan ketjuun, mitä ilmeisesti et ole lukenut?
ap
On muutakin tekemistä kun hengailla täällä 24 h.
Jos joku tosiaan vastustaa lääketieteellisin syin tehtyä sektiota, on hän provoilija. Tietysti. Itse en ole koskaan törmännyt täällä kuin siihen, että muista kuin lääketieteellisistä syistä sektiota vinkuvia vastustetaan. Ja aivan syystä. On jotenkin huvittavaa, että aina joku reppana käy avautumaan about viisi päivää kestäneestä tuskallisesta synnytyksestään, joka on päätynyt sektioon. Ihan kun ketään se kiinnostaisi. Ihmiset, jotka haluavat sektioon vaan siksi, että "se alatiesynnytys on varmaan ihan kamalaa" sietäisivätkin olla lisääntymättä.
mutta viestit löytyvät tuosta Tiura-ketjusta ja siinä todella joku vastustaa lääketieteellisin perustein tehtäviä sektioita geenien huonontumisen vaaralla. Minua kiinnostaa toisten ihmisten kokemukset, mutta olenkin huomannut olevani harvinaisuus tai ehkäpä sitten jo liian vanha käymään tällaisella palstalla... ;)
jos äippä menee mukavuussektioon ja sitten kuolla pötkähtää siihen.