Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joululahjat 2007 - lokakuu

04.10.2007 |

Tästäpä tämä uusi pino alkaa.

Joulukuisten laskettuja aikoja, jotka löysin vanhasta pinosta:

Reetuna 3.12

Mandalaatti 3.12

Ellu-75 4.12

Pampula77 5.12

Sonja79 9.12

Trixie2 9.12

Pumpukka 12.12

Kille75 14.12

Esteri76 14.12

Kielo72 18.12

Feeliks 25.12

Sannuli-80 25.12

Ikävä kyllä Tipituu ja Tiuhtiainen tippuivat pois jo alkumetreillä. Jos satutte näkemään tämän, niin tulkaahan kertomaan, mitä teille nyt kuuluu!?

Muista Joulukuisista Madalaatista, Ellusta, Sonjasta, Trixiestä, Esteristä, Feeliksistä ja Sannulista ei ole kuulunut mitään alun jälkeen? Oletteko vielä mukana (toivottavasti!) ja mitä teille kuuluu?

Olikos tämä kaikille ensimmäinen lapsi vai odotteliko joku jo pikku-kakkosta tai -kolmosta? En jaksnut niin tarkkaan noita viestejä lukea...

oletteko muuten pitäneet raskauspäiväkirjaa? Mulla se oli vakaana tarkoituksena, mutta jotenkin se on jäänyt... niinpä kopsasinkin nyt nuo meidän keskustelut omalle koneelle, niin jää sitten edes jotain kirjoitettuja muistoja omasta raskausajasta. Täytyypä kattoa löytyiskö tuolta lapsettomuus puolelta vielä hoitojen aikasia keskusteluja...

Täällä vauva kovasti liikkuu masussa, mutta nyt selkeesti jo pitempiä aikoja nukkuukin. Hikasta on tullut joka päiväinen kaveri ja monesti vielä monta kertaa päivässä - ei siis minun hikasta vaan vauvan...

T: Pumpukka 30+1

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtu äsken vielä kommentoida Kielon peräpukama kyselyyn. Mulla ei oo koskaan ollu niitä ja nyt luulen, että olen sellaiset onnistunut saamaan pari päivää sitten.... ne ei vaivaa mitenkään: ei koske, ei vuoda, ei ole ummetusta, mutta silti.... Oon ihan järkyttynyt. Neuvolatäti kyllä rauhoitteli, että se on melko normaalia ja häviävät kyllä synnytyksen jälkeen. Ei suositellut mitään voiteita, kun eivät vaivaa. Ärsyttävää!

" punastellen myöntää" Kille

Vierailija
22/72 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain, Bebantehenia voi käyttää vauvan vaippa-ihottumaan ja kuiviin, halkeilleisiin nänneihin - tarvitaan erityisesti imetyksen alkuaikoina ja sitä voi käyttää ihan huoletta vaikka imettääkin. Se on tosi hyvää myös muiden rohtumien ja kuivien kohtien parantamiseen - ite oon käyttänyt sitä jo monta vuotta kovan nuhan aikana rohtuneeseen nenään/nenän aluseen ja kuiviin rystysiin (illalla ku laittaa, niin aamulla on iho suht hyvässä kunnossa) - suosittelen!

Täällä on vielä ainakin onneksi vältytty peräpukamilta - täytyypä koputtaa puuta...

Ainiin, joku mainitsi ammeen ostamisesta, sekin tosiaan pitäis hankkia.

Mua on nyt viime viikot väsyttänyt ihan julmetusti - sillä erolla alkuraskauden väsymykseen, ettei uni kuitenkaan tuu niin helposti, esim. päivällä en juuri koskaan saa unta vaikka kuinka väsyttäs.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa mennyt taas aikaa, kun olen kirjotellut. On tullut ihan mahdoton laiskiais olo. Tuntuu, ettei jaksaisi oikein mitään muuta tehdä kuin venyä vanua ja paukkua. Tosin remontti on vienyt aika paljon voimia, onneksi se on jo voiton puolella. Viikonloppuna päästää ehkä sitten muuttamaan uuteen huoneeseen ja saan ruveta laittamaan vauvan huonetta myös kuntoon. Äitini onkin jo monta kertaa kysynyt, että joko sänky/laatikko on valmiiksi laitettuna ja joka kerta vastaus sama ei. No jos sitten viikonlopun jälkeen saisi vaikka kertoa uutisen, että joo, vauvan nukkumapaikka on valmiina. Enää odotellaan vaan vauvaa :)

Äitiyslomakin mulla on nyt sitten alkanut virallisesti. Enpä olisi vielä keväällä uskonut, että ihan oikeasti näin pitkälle päästään, että äitiysloma alkaa ja vauva masussa voi hyvin ainakin liikkeistä päätellen. Masun tuntuu vain kasvavan ja olen saanut muutaman kommentinkin sen suhteen, että ompa sun masu kasvanut. Mieskin päivittelee melkein päivittäin mun masun kokoa :) Neuvolassa olin viime viikolla ja kaikki oli hyvin. Tosin Hb oli taas jostain syystä laskenut oli nyt 107, joten ne edellisen kerran juhlat tuntui aika turhilta. No terkkari vakuutti, että vauva saa kyllä rautaa riittävästi ja että kaikki pitäis olla hyvin sen suhteen. Silti vähän arveluttaa... Ens viikolla onkin sitten neuvolalääkäri ja katotaan mitä se sanoo. Jännä kuulla myös mitä sanoo tuosta alapään kunnosta eli onko siellä tapahtunut muutoksia.

Ootte kirjotelleet hankinnoista. Mulla on vielä hankkimatta vauvalle amme ja sitten toppahaalari. Toi äitiyspakkauksen haalari kun on niin ison kokonen, niin olen ajatellut hankkia pienemmän, jottei lapsi huku haalariinsa. Sopivaa tuntuu vai olevan niin vaikea löytää, kun toi väriskaala on pitkälti vaaleanpuna/sini sävyistä. No enköhän mä vielä jonkun löydä. Niin ja itkuhälyytin odottaa vielä kaupan hyllyllä. Me kun asutaan kahta kerrosta, niin ajattelin et se on hyvä. Ja myös ulkona varmaan käytännöllinen.

Joukkoirtisanoutuminen jännittää kyllä meikäläistä aina välillä tosi kovaakin, koska meillä vaihtuu lähisairaala kauempana olevaan sairaalaan jonne mä en mistään hinnasta haluaisi! Uskottelen siis koko ajan itselleni, että ei sitä tule ja niin mä kyllä haluan ajatella. Eihän ne voi antaa sairaaloiden sulkea oviaan. No jännityksellä seurataan tilannetta.

No mutta jos jaksaisin tästä lähteä vaikka vähän lenkkeilemään...

Valoa pimenevään syksyyn!

Reetuna 35+1

Vierailija
24/72 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

olimme eilen neuvolassa ja kaikki oli hyvin paitsi rauta 107. Jälleen kerran jouduin vaatimalla vaatimaan, että mittaisivat sen. Sanoivat, että voin ottaa rautaa, jos siltä tuntuu, mutta pakko ei ole. Eli älä sinä reetuna murehdi, kun meillä tuota ei pidetä edes alhaisena arvona. Kävin kuitenkin ostamassa rautaa ja maha meni vähän sekaisin.

Meillä oli neuvolassa harjoittelija ja terkkari kehui hänelle kovasti kasvukäyrää ja vatsani muotoa. Oli kuulemma ihan esimerkillinen. Olipas hauska kuulla!

Vähemmän hauskaa oli lakkokuulumiset: VAS suljetaan ja TAYS ottaa vastaan puoli suomea pienellä porukalla. Siis: vain 1 vuorokauden saa olla sairaalassa ja terveyskeskuksen terkkari tulee sitten seuraavana päivänä kotiin katsomaan, miltä näyttää. Puudutuksia ei saa, eikä pelkopolille pääse (siis selvittämään esim. arvioimaan vauvan päänympärystä). Kysyimme, voimmeko saada lähetettä jonnekin muualle maahan, mutta se ei missään tapauksessa käy.

Oi voi, huokaisee Kielo.

Vierailija
25/72 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lakkoa ei tule!! Kauhealta taas kuulosti tuo mitä Kielo kirjotit, mutta jos vaan yritetään kaikki uskoa, että ei siihen irtisnoutumiseen asti mennä, ratkasu löytyy ennen sitä!! Mä en ainakaan kestä enää yhtään ajatella sitä tilannetta, että lakko olis päällä silloin kun me mennään synnyttämään!

Ajan rientäminen on kyllä alkanut täällä panikoiduttamaan - enää 6 viikkoa laskettuun aikaan...!!! Mies on taas työmatkalla ja kaikki hankinnat jää, kun haluan, että ne tehdään yhdessä - siis isommat hankinnat. Ja on kyllä muutenkin tällä viikolla ollut sellanen tunne, että en jaksa hievahtaa mihinkään täältä neljän seinän sisästä - paitsi oon vähän käyny kävelemässä ja ulkoilemassa ja huomenna on pakko mennä ruokakauppaan.

Ainiin, paino ei ole noussut, päinvastoin on koko ajan ollut alhaisempi ku mitä oli siellä neuvolassa viikko sitten (ja kotona sinä aamuna). En oo kokonaan pystyny lopettaa herkuttelua ja ruokaakin on mennyt aimo annoksia :o).

Mullakin tuo rauta on vähän sekottanu mahaa, mutta ei älyttömästi. Terkkari sano, että voi kokeilla jotain toista merkkiä, jos tuntuu ettei maha kestä.

Taidanpa lähteä sänkyyn rentoutumaan hyvän kirjan kera!

Pumpukka 33+6

Vierailija
26/72 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

juu, pitää olla ihan vaan ajattelematta koko lakkoa. Minähän EN ilman puudutuksia synnytä yhtään mitään.

Pitikin jo aiemmin kirjoittaa ammeesta. Mieltä puuttuu monen muun asian lisäksi myös se. Yritän päästä viikonloppuna hakemaan sen jostakin. Minä näin tuttavani luona demonstraation ammeesta (ja vauvasta siinä), jossa oli sellaiset tuet tai pidikkeet pohjassa. Vauvaa ei tarvinnut tukea niin tarkasti, kun se oli jo ammeen pohjassa tuettuna. Yritän siis hankkia sellaisen.

Kielo

Vierailija
27/72 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Kummasti kiirettä pitää, kun ei meinaa ehtiä kirjottelemaan. Kuulumiset olen kyllä käynyt lukemassa joka päivä.

Me sitten ostettiin viime viikolla vaunut ja autoon turvakaukalo. Vaunut on Teutonian Funit ja istuin on Britaxin telakalla ja isofix-kiinnityksellä. Tänään sain kaverilta kasan pikkuvaatteita. Sitten oon päättänyt, että täytyy ostaa pikkuruinen kevyttoppapuku, kun tuo äp:n on aika iso (vaikka ensin ajattelin ettei haittaa...). Niin ja villahaalari. Jos on kauheat paukkupakkaset, niin eihän sitä sitten juuri ulkoilla. Ilmojen salliessa olen kyllä ajatellut nukuttaa ulkona päivisin.

Mun piti kommentoida teillekin jotain, mutta nyt on pää ihan tyhjä.

Enää 3 työpäivää ens viikolla ja sitten alkaa kauan odotettu äippäloma. Ootteko muuten saaneet Kelalta jotain päätöstä äitiyspäivärahasta? Mä en, tosin työnantaja maksaa 3 kk palkkaa, mutta silti.... taitaa täytyä soittaa sinne heti maanantaina.

Vilkutuksia kaikille!

Kille rv 34+1

Vierailija
28/72 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin työnantaja maksaa palkan tuolta kolmelta kuukaudelta ja Kelahan maksaa sitten taas työnantajalle siltä ajalta. Mulle tuli päätös myös tästä ja samalla sitten vanhempainloman loppuun asti mulle maksettavista rahoista.

Vierailija
29/72 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eli mäkin sain kotiin tuossa ehkä kuukaus takaperin sitten ton kelan päätöksen noista rahoista. Siinä näkyi tosiaan koko äitiysloman ja vanhempain vapaan rahasummat. Mullekkin kun toi työpaikka maksaa sen kolme kuukautta. Kelan sivuillahan pääsee myös tarkistamaan, että missä vaiheessa oman asian käsittely on, että sieltäkin voi saada jotain osviittaa asiaan.

Mulla enää kuukausi laskettuun aikaan. Nyt kyllä rupee jo vähän jänskättämään. Huomenna tulee täyteen tasan 36 viikkoa, eli pitkälle on kyllä jo pötkitty. Laitoin tuossa juuri vauvan hoitotason kuntoon, että on edes jotain valmiina. Sänky ja laatikko odottavat vielä kokoamista, koska vauvan huonekkin odottaa vielä siivoojaa... No jos toi mies sais tänään loput rakennusrojut kerättyä pois sieltä, niin eiköhän se sitten aika nopeesti siivoudukkin :)

Huomenna ois tutustuminen synnärille. Toivottavasti on antoisa käynti. Vähän kyllä jännittää, että kuinka sitä rupee unissaan sitten olemaan aina tuolla synnärillä. Oon muuten nähnyt nyt kaksi kertaa unta, että meille syntyy tyttövauva. Synnytyksestä unessa ei ollut mitään, mutta sitten mun syliin nostettiin kaunis tyttövauva molemmissa unissa. Onkohan toi ennen unta? Mulla tosin on kyllä ollut tapana nähdä vähän noita enneunia, joten...

Ehkä täytyy miettiä ulkoilua tuolla kauniissa pakkas säässä. On muuten hirmu vaikea ollu löytää vauvalle 62 kokosta toppahaalaria. Kaikki tuntuu jo olevan loppu, mutta onneksi yhden nätin löysin. Mäkin kun ajattelin, et se äitiyspakkauksen haalari on kyllä tosi iso. Munkin pitäis vielä villahaalari löytää.

Mitä muuten olette miettineet pakata vauvalle sairaalaan mukaan? Lähinnä siis ajattelen kotiutumisvaatteiksi. Mä tänään yritin jotain kerätä, mutta aika pihalla olin asiasta. Ehkä huomenna synnärillä kerrotaan jotain :) Toivossa on ainakin hyvä elää. Vinkit otetaan siis mielellään vastaan... Omaa kassiani olen myös pakkaillut ja sinne ehkä osaankin jotain laittaa :)

Reetuna 35+6

Vierailija
30/72 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta Keski-Suomesta (vaikka oonkin kyllä ollut jo hereillä 4 tuntia, joten aika hassua sanoa huomenta, mutta ehkä muut ovat saaneet nukuttua pidempään...)!

Eilen oli neuvola ja nyt oli painon nousu pysynyt kurissa, joten en joudu sokerirasitukseen :o) - jippii!! Tiesinkin kyllä, että jos jätän suklaan, karkit ja hampurilaiset, niin eiköhän se helpota (tosin kauheaa herkkujen himoa ei kyllä helpota yhtään....). Verenpaine oli taas kohonnut, alapaine jo 80, mutta ei kuulemma ole vielä liian korkea. Mies sai taas kuunnella sydämen lyöntejä ja osuikin taas kerrasta oikeelle kohalle - hienosti siellä sydän jyskytti ja vaihteli rytmiä! Mutta, mutta... terkkari ei löytänyt vauvan päätä ja kun sf-mittakin oli pompsahtanut edellisestä kerrasta ihan uusiin lukemiin, niin epäili, että vauva olisi vaihtanut asentoa ja saattaisi olla perätilassa - sain lähetteen ultraan torstaille. Nyt sitten jännitetään...

Niin, pitäs varmaan pikkuhiljaa alkaa pakkailee sairaalakasseja... Vauvalle oon jo vaatteet miettinyt mukaan - vauvan isomummulta saama paita ja housut, sinne alle body ja puolipotkarit, kevytvanupuku, jonka ite ostin kesällä juuri tätä varten ja varmaan sitten toppapukukin, jos on pakkasta. Pitäs vaan munkin ostaa pienempi toppapuku, eihän sitä pakkauksen pukua voi vastasyntyneelle laittaa... enkä oikein tiiä millanen hattu vauvalle tarvis olla, ehkä joku ohut ja siihen huppu päälle. Oon kyllä miettinyt sitäkin mahdollisuutta, että jos ei oo kovin kylmä ja auto on valmiiks lämmin, niin jos tuon kevytvanupuvun päälle riittäs peitto turvakaukalossa. Kyselin kavereiltakin, mitä he on vauvalle pukeneet sairaalasta lähdettäessä, kun alko tuntuu, että meinaanko mä pukea ihan liikaa, mutta suurinpiirtein saman verran heilläkin on vauvoilla vaatetta ollut. Omaa sairaalakassiakin pitäs miettiä...

Ostettiin muuten eilen turvakaukalo - monien mielenmuutosten jälkeen päädyttiin ihan vaan turvavöillä kiinnitettävään Oran kaukaloon, eikä sittenkään ostettu jalustallista. Vaunutkinhan meillä on Oran. Hoitopöydästä soittekin eilen kauppaan, että missähän viipyy, mutta on kuulemma loppunut keskusvarastolta eikä ole tietoa, että milloin niitä tulee, eli voipi olla että tässä vielä lähetään uudestaan hoitopöytäostoksille... Ostokset vähenivät kummasti kun saadaankin yksiltä kavereiltä pinnasänky, amme ja sitteri lainaan.

Jatketaanko tähän lokakuun pinoon vielä ja alotetaan sitten joulukuun lähestyessä uus pino?

Pumpukka 34+6

Vierailija
31/72 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä piti vielä kysyä, että onko teille neuvolassa suositeltu välilihan öljyämistä ja hieromista? Mulle ei oo neuvolassa puhuttu siitä mitään, mutta kun oltiin sairaalassa tutustumassa, nin siellä toisen kunnan terveydenhoitaja sitä suositteli - taisi ihan sanoa, että öljytkää ehdottomasti ja kätilökin sitten jotenkin myönteli, että voihan siitä olla apua (lisää kimmoisuutta ja mahdollisesti vähentää repeämiä synnytyksen aikana). Kuulemma ihan ruokaöljy tähän kävisi, mutta se tuntu musta tosi epämiellyttävältä vaihtoehdolta - se on kuitenkin ruokaa (tai no osa sitä...). Kaveri suosittelikin sitten Ceridalin Lipolotionia, kuulemma käyttivät sitä synnytksenkin aikana. Kävinkin ostamassa sitä eilen apteekista (sitä on Intimeäkin, mutta on kuulemma aivan samaa ainetta ku tuo lipolotion, intime on vaan kalliimpaa), mutta en ole vielä kokeillut tuohon välilihan öljyämiseen, kuiviin käsiin kylläkin :o).

Vierailija
32/72 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vauva ihan oikein päin siellä masussa köllöttelee, pää vain oli niin alhaalla, ettei sitä oikein saa käsien väliin! Huh, olipa hyvä uutinen! Sanoinkin jo terkkarille, että minä en kyllä synnytä mitään perätilassa... On kuulemma harvinaista, että vauva enää näillä viikoilla kääntyy, mutta onhan sekin toki mahdollista. Ultrassa ei sitten muuta näkynytkään kuin pää - se oli kauniin pyöreä :o)!

Vierailija
33/72 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Tänään siis toinen äitiyslomapäivä, jee! Eilen oli neuvola ja siellä kaikki mallillaan. Hb ehkä vähän matala 119, mutta terkkarin mielestä ihan ok. Sydän löi hyvään malliin ja vilkasta liikettä. Nyt sitten täytyy alkaa käymään kerran viikossa neuvolassa.

Käytiin myös tutustumassa Naistenklinikalla. Siellä ei mitään ihmeempää. Lakosta kätilö ei tiennyt enempää kuin mitä mediassa on kerrottu. Saas nähdä kuinka siinä oikein käy.... no ei pidä miettiä sitä liikaa!

Mies tänään aamulla ihanasti mietti, että kuinkahan se oikein oikeasti mahtuu tulemaan ulos....

Parin viikon päästä käydään oman lääkärin vastaanotolla. Kiva nähdä vielä sitten vauvelia sekä saada jonkinlaista painoarviota.

Olo täällä on ollut ihan hyvä, paitsi öisin kääntyminen on välillä vaikeaa.

Voikaattehan hyvin ja paksusti!

Kille rv 35 +1

Vierailija
34/72 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän aikaa taas mennyt kun viimeksi sain aikaiseksi kirjoiteltua, lueskelemassa olen käynyt teidän juttuja kylläkin useammin. Nyt meistä taitaakin kaikki olla jo lomilla, vai vieläkö joku pakertaa töissä?

Me kävimme viime viikolla äitipolilla paino- ja synnytystapa-arviossa. Aluksi ultrattiin pikkuista ja olipas taas kiva nähdä vipeltäjää. :) Painoksi saatiin sinä päivänä 3100g ja arvio oli et laskettuna päivänä jos syntyisi olisi neljän kilon paikkeilla, hieman alle ehkäpä. Onneksi ei siis taida neuvolalääkärin pelottelut 4,5 kiloisesta sokerivauvasta toteutua... Kaikki oli vauvalla hyvin, lapsivettä riittävästi ja istukkakin toimi hyvin. Hauska juttu oli että kätilö esiteli meille vauvan pitkät hiukset. :) En oo aatellutkaan et ultrassa näkyisi jopa hiukset, mutta niinpä vaan näkyi pitkän pitkät niskahiukset.

Se synnytystapa-arvio ei sit ollutkaan mukavimmasta päästä... aika lailla kovakouraisesti lääkäri kyllä runnoi paikkoja ja sattui kieltämättä. :/ Mutta selvisi että vauvan pitäisi mahtua tulemaan normaalisti alakautta. Supistuksiahan mulla on ollut jo aika lailla, ovatkin jo lääkärin mukaan alkaneet kypsyttämään paikkoja. Jos nyt oikein näitä termejä osaan käyttää niin kohdunkaula oli jo lyhentynyt ja ulkosuu oli parille sormelle auki, saapa nähdä pysyykö otus masussa laskettuun päivään saakka.

Nyt pakko rientää pyykin pesuus ja siivomaan. Hauskaa viikkoa kaikille ja voikaa hyvin masuinenne! :)

masuviikot 36+5

Vierailija
35/72 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hui... näinkin viime yönä unta, että synnytin ihanan poikavauvan! unet ovat luvanneet sekä tyttöä että poikaa, saapa nähdä kumpi tulee!

Pampulalla alkaakin olla jännät paikat! Joko vauva on laskeutunut alas?

Meillä on keskiviikkona neuvolalääkäri, sitä odotellessa voikin nauttia tästä ihanasta lumesta!

Mukavaa viikkoa kaikille!

T: Pumpukka 35+5

Vierailija
36/72 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tullut sellanen olo, että vois tuo vauva jo syntyä pikku hiljaa, kun alkaa nää päivät käymään niin pitkiksi ja yksinäisiksi. Kaikenlaista yrittää tehdä, mutta kun tuo tekeminen on välillä niin vaikeaa ja tuskasta tämän masun kanssa, niin siihenkin turhautuu. No mutta ei auta kun odotella. Mulla täynnä tänään tasan 37 viikkoa, eli periaatteessa lapsi vois alkaa jo syntyä ja sitä ei enää pidettäs ennen aikasena. Iltaisin on tullut muutamia kivuliaita supistuksia, mutta ei mitenkään suurissa määrin. Ehkäpä täälläkin valmistaudutaan kovaa vauhtia jo synnytykseen, tai ainakin toivottavasti :)

Lääkärineuvola viime viikolla oli aika turha. Lääkäri ei juuri sanonut juuta ei jaata. Sisätutkimuksessa totes kohdun suun olevan kiinteä ja kohdun kaulan edelleen 2 cm. Mä kyllä vähän ihmettelen, että kuinka tuo kohdun suu voi kiinteytyä uudelleen, kun kaksi aikaisempaa lääkäriä on sanonut sen olevan pehmeä. No tiedä häntä. Kokoarviota tai mitään vastaavaa ei tehty. Vauva on raivotarjonnassa, joten jotain hyvää sentään. Synnytystavasta ei mitään kommentoitu, joten kai se mahtuu normaalisti tulemaan? Eli ei mitenkään luottavainen olo jäänyt ton lääkärin jälkeen. Täytyy tällä viikolla vähän terkkarilta koittaa kysellä noita askarruttavia kysymyksiä. Mulla onkin tästä lähin sit neuvola kerran viikossa.

Sairaalakassit on pakattuna miehen eväitä lukuunottamatta. Oltiin siellä synnärillä tutustumassa ja kätilö kehotti ottamaan miehelle eväät mukaan ja niistä onkin nyt sitten tullut meillä kotona vähän niin kuin vitsi, että ei muilla tarvikkeilla niin väliä kuhan miehen eväät on mukana. Mun mies on mahdoton syömään ja sillä on aina nälkä, joten se kyllä varmasti tarviikin noi eväät :)

Irtisanoutumiset mietityttää vieläkin ja eivät osanneet tuolla synnärilläkään sanoa juuta ei jaata mihin pitäis mennä. No ehkä vastaus tulee sit tällä viikolla. Tai jospa vauva syntyiskin jo tällä viikolla, niin ei tarvitsisi miettiä enää tuotakaan asiaa :)

Jännä tuo välilihan öljyämisjuttu. En ole kyllä kuullut mistään tuollaista vinkkiä.

No joo, mutta tässä kuulumiset päällisin puolin... Ehkäpä jatkan netissä surffailua ja koitan kuluttaa aikaa miehen kotiintuloon saakka jotenkin...

Reetuna tasan 37

Vierailija
37/72 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotus -palstan joulukuisissa oli jo joku saanut vauvan. Huh sentään, alkaa todentumaan se että tosiaan kohta itselläkin synnytys edessä. Viime yönä heräsin kun niin supisteli, muutamia napakoita tuli peräkkäin mutta sittenhän ne oli tietty lopahtaneet koska olin nukahtanut uudestaan. Ja nyt ei enää mitään tuntemuksia, plaah...

Eilen olikin taas neuvola. Kaikki arvot kunnossa. Tuo minun paino homma mua ihmetyttää todella. Eilen näytti vaaka kiloa vähempi kuin ensimmäisellä neuvolakäynnillä! Eli siis ei ole tullut yhtään ylimääräistä odotusaikana. Vauva kuitenkin jo yli kolmekiloinen joten mun omia " vararavintoja" ne on mitkä on kadonneet. Ylimääräistä on jo ennestään joten olen kyllä todella iloinen ettei tullutkaan lisää kymmeniä kiloja... Vauvan pää ei ollut vielä kiinnittynyt, kuulemma eivät aina edes kiinnitykkään ennen synnytystä. Toivosin vaan että jo laskeutus niin saattas hellittää tää järkyttävä 24/7 närästys. :/

Mies lähti täksi päiväksi työreissulle. Mulla olisi ohjelmassa verhojen ompelua ja laattakaupoilla käyminen. Pitäisi päättää ja ostaa vihdoin laatat tulevan talon toiseen vessaan. Ihanaa kun sielläkin vihdoin alkaa " näkyvää" tapahtumaan kun pintahommia päästään tekemään.

Hauskaa päivänjatkoa kaikille! :)

pampulan masu 37+0 (huh, yksi rajapyykki taas saavutettu)

Vierailija
38/72 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on viimein alkanut äitiysloma! Virallisesti se alkoi jo perjantaina, mutta maanantaina tein vielä muutaman hommelin kotona ja eilen kävin kurssilla, joka muuten olisi jäänyt kesken. Nyt sitten olen aamupäivän ihmetellyt, mitä sitä tekisi. Taidan lähteä kävellen kauppaan, niin saa vähän liikuntaa.

Eilen aamulla oli neuvola ja vauvamme kävi taas dopplerlaitteen kimppuun. Se ärsyttää häntä jotenkin aivan suunnattomasti. Sydänäänet olivat hyvät, vaikka niiden ottaminen kestikin vähän aikaa. Omat rauta-arvonikin olivat nousseet eli rautatabletit ovat tepsineet.

Minulla ei ole yhtään sellainen olo, että vauva olisi tulossa. Hän on kyllä pää alaspäin, mutta minulla ei ole ollut yhtään supistusta eikä mitään muutakaan synnytykseen viittaavaa olotilaa. Saapas nähdä kuinka kauan tässä vielä odotellaan.

Tänään menemme illalla tutustumaan VAS:iin. Viime viikolla kävimme TAYS:ssa. Sitten pitäisi tehdä SUURI päätös eli missä synnytetään. Hui.

terv. Kielo

Vierailija
39/72 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, tänään tosiaan oli lääkärineuvola ja kylläpä taas oli turhista turhin! Mulle ei tehty ees sisätutkimusta, lääkäri sanoi vaan että ei tarvii ottaa housuja pois ku aloin riisumaan. Olin niin ihmeissäni, etten tajunnu ees ääneen ihmetellä. Hieman koekili vatsan päältä, että tuntuu raivotarjonnassa olevan ja sit kuunteli sydänäänet. Koosta sanoi vain, että periaatteessa sen puolesta voisi jo syntyä. Nyt tietenkin alko mietityttää, että onko se vauva jo kovin suuri... Kokoarviosta tai synnytystapa-arvioinnista ei ole ollut mitään puhetta. Ensi viikolla on kyllä paljon kysymyksiä neuvolassa.

Verenpaineet olivat edelleen kohonneet vähän ja kovasti terkkari (ei ollu meidän oma) muistutti että heti pitää soittaa, jos yhtään on huono olo jotenkin. Lääkärikin mainitsi raskausmyrkytyksestä. Kohonneen verenpaineen lisäks mulla on nyt ollu aikalailla turvotusta käsissä ja jaloissa (jouduin luopuu sormuksistakin, on tosi alaston olo...). Tällä hetkellä turvotukset on kyllä minimissä. Hemoglobiini oli 124 ja terkkari sanoi, ettei tarvii enää syödä rautaa.

Parina päivänä mulla on nyt ollut sellasta kuukautiskipu-tyyppistä kipua vatsassa ja selässä, mutta eipä siihenkään tuolla mitään kommentoitu.

Ääh, ihan turha koko käynti!

Pumpukka, 36 tasan

Vierailija
40/72 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

olimme eilen VAS:ssa ja se oli tosi miellyttävän oloinen paikka. Ongelma nyt on se, että siellä pitäisi tehdä synnytystapa-arviointi, kun ei ole teho-osastoa eikä niitä nyt tehdä, kun on lakko tulossa. Koko osasto on jo ajettu alas. En tiedä, mitä ajattelisin. Ensi viikolla menen neuvolalääkäriin, mutta siihen ei kuulu ultraa yms. (VAS:ssa ultraavat muutenkin 3-4- kertaa raskauden aikana).

Ja vielä: Ne, jotka ovat suoraan VAS:n piirissä ovat jo monta viikkoa käyneet perhevalmennuksessa. Ei meillä kunta mitään sellaista tarjoa.

Pumpukalle: jos meillä on vähäiset palvelut, niin kyllä sinunkin lääkärisi vaikuttaa aika oudolta. Eikö hän kokeillut edes lonkkaa? Etkö saanut lapsen kokoarviota? Pyydä neuvolatätiä arvioimaan. Meillä annettiin alustava arvio ja viime käynnillä (voi tosin muuttua, kun minulla on vielä kuukausi aikaa synnytykseen).

Kielo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän