Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joululahjat 2007 - lokakuu

04.10.2007 |

Tästäpä tämä uusi pino alkaa.

Joulukuisten laskettuja aikoja, jotka löysin vanhasta pinosta:

Reetuna 3.12

Mandalaatti 3.12

Ellu-75 4.12

Pampula77 5.12

Sonja79 9.12

Trixie2 9.12

Pumpukka 12.12

Kille75 14.12

Esteri76 14.12

Kielo72 18.12

Feeliks 25.12

Sannuli-80 25.12

Ikävä kyllä Tipituu ja Tiuhtiainen tippuivat pois jo alkumetreillä. Jos satutte näkemään tämän, niin tulkaahan kertomaan, mitä teille nyt kuuluu!?

Muista Joulukuisista Madalaatista, Ellusta, Sonjasta, Trixiestä, Esteristä, Feeliksistä ja Sannulista ei ole kuulunut mitään alun jälkeen? Oletteko vielä mukana (toivottavasti!) ja mitä teille kuuluu?

Olikos tämä kaikille ensimmäinen lapsi vai odotteliko joku jo pikku-kakkosta tai -kolmosta? En jaksnut niin tarkkaan noita viestejä lukea...

oletteko muuten pitäneet raskauspäiväkirjaa? Mulla se oli vakaana tarkoituksena, mutta jotenkin se on jäänyt... niinpä kopsasinkin nyt nuo meidän keskustelut omalle koneelle, niin jää sitten edes jotain kirjoitettuja muistoja omasta raskausajasta. Täytyypä kattoa löytyiskö tuolta lapsettomuus puolelta vielä hoitojen aikasia keskusteluja...

Täällä vauva kovasti liikkuu masussa, mutta nyt selkeesti jo pitempiä aikoja nukkuukin. Hikasta on tullut joka päiväinen kaveri ja monesti vielä monta kertaa päivässä - ei siis minun hikasta vaan vauvan...

T: Pumpukka 30+1

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

vastaan pikaisesti siihen aamutossuasiaan: periaatteessa ei pitäisi tarvita omia, mutta meillä sairaala pyysi ottamaan omat, kun heillä on niitä niin vähän. Sukat oli hyvä huomio. Laturia en vielä pakannut, kun sille on muuta käyttöä. Saapas nähdä muistuuko ottaa ollenkaan mukaan.

Älä Reetuna huoli, olen asennoitunut synnyttämään meistä viimeisenä. Vauvan asemista riippumatta tänään minulla on vasta 37 tasan. Bongailin muuten pumpukan 1. viestistä lasketut ajat. Jos kaikki menee niiden mukaan järjestyksemme on seuraava:

Reetuna 3.12

Pampula 5.12

Pumpukka 12.12

Kielo 18.12

Kielo

Vierailija
62/72 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen kanssanne jakamaan ilouutisen, eli nukuin viime yönä kunnolla. En herännyt kuin kaksi kertaa vessaan ja vaikka kutinaa oli, niin selvisin siitä vain päättämällä, että en välitä. Väsy oli niin valtaisa, että kai se auttoi tuohon nukkumiseen. Tänään olisin siis valmis vaikka synnyttämään, kun on voimia vähän kerätty. Täytyy toivoa, että tämä unionni jatkuu :)

Meillä kans toivottiin, että ottaa omat sisäjalkineet mukaan sairaalaa, kun ovat kuulemma niin onnettomia ne sairaalan omat. Myös miehelle sanottiin, että voi ottaa omat sisäkengät mukaan, niin ei tarvii hikoilla talvikengissä synnytyksessä. Mä olen laittanut kassiin villasukat, joita ilman en selviä.

Eipä muuta kuin aurinkoista pakkaspäivää kaikille!

Reetuna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun alkaa vihdoin tapahtumaan meidänkin pinossa.

Täällä ei olla tosiaankaan vielä jakaannuttu vaikka joku jo taisi epäillä... Olo alkaa jo kyllä olla sellainen että olisin valmis synnyttämään ihan koska vaan. Yöt menee huonosti kun supistelee ja joudun vessassa ramppaamaan jne jne.

Rakennushommat vie aikaa ihan kiitettävästi. Seiniä olen kovasti maalaillut ja siivonnut ympäriinsä. Iltaisin kotiin tultua supistelee jo tosi " mukavasti" ja vihloksii alakertaan mutta ei vaan synnytys ala.

Tänään oli neuvola taas ja kaikki ok. Sf-mitta oli hurjat 40cm, mut johtunee siitä et vauva pyllöttää jotenkin peppu pystyssä masussa ja mun maha on ihan ihmeellinen puikula yläosastaan. Vauva on jo laskeutunut mutta kuulemma pää vielä vähän liikkuu, liekö ees kiinnittyykään ennen h-hetkeä.

No nyt tuo ukkokulta tuli koiran kans ulkoa ja kuulemma pitäs taas kiitää raksalle... Palailen kommentoimaan juttujanne paremmalla ajalla.

Jakselkaahan ja vielä Killelle paljon onnea! :)

pampulamasu 39+0

Vierailija
64/72 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva kuulla, että vihdoin sait nukuttua ees yhden yön kunnolla. Mä oon nyt jo useemman viikon valvonu yhen tai kaks yötä viikossa, mutta oon sitten kuitenkin saanu aina siinä välissä nukuttua ainakin muutaman yön kunnolla. Tää on kyllä jotenkin tosi ihmeellistä, kun mä oon aina tarvinnu tosi paljon unta ja nyt loppuraskaudessa tuntuu riittävän paljon vähempi...

Kiva kuulla Pampulastakin pitkästä aikaa - kyllä se synnytys sullakin on jo lähellä, usko pois ;o)...

Mä oon tuskaillu, kun en oo löytäny mieleistäni reunapehmustetta pinnasänkyyn ja tänään sit ostin tuskissani Kodin Ykkösestä ihan kivan nalle puh -pehmusteen, vaikken sen väristä tykännykään. Kotona huomasin, että se onkin sellanen puolen sängyn mittanen vaan eikä mee koko sängyn ympäri niinku siinä kuvassa. Äh, kyllä otti päähän, mutta meinaan sen palauttaa ja kävinkin heti tilaa netistä jostain vauvatarvike-kaupasta toisen, josta tosin oli niin pieni kuva, ettei kauheen hyvin näkyny millanen se on, mutta onpahan ainakin tarpeeks pitkä ja mieskin olisi valinnu sen niistä vaihtoehdoista mitä olin kattellu netissä...

Tässä tämä mun s-posti: kaste_helmi_77@yahoo.com - laitan sit omat yhteystietoni ja kaikkien muiden teille, kunhan kaikki on ilmottanu sinne ensin omansa. Mutta jos jatketaan täällä palstalla kuitenkin niin kauan että kaikki viis ollaan vauvat saatu!

Jaaha, vaikka vähempikin uni riittää, niin nyt oon niin väsyny, että pakko mennä nukkumaan.

Hyvää yötä!

T: Pumpukka 38+0

Vierailija
65/72 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pitää valittaa. Mulla on takana 2 yötä, että en ole nukkunut yhtään. Väsynyt olo, mutta uni ei tule. Edelleenkään mulla ei ole supistuksia tai mitään, mutta uni ei vain tule.

Ystäväni kävi aamupäiväööä kylässä kahden erittäin vauhdikkaan lapsen kanssa ja seurailin sinä sivussa, mitä kotona pitää korjailla, että saadaan paikasta lapsiturvallinen. Onneksi ei nyt kuitenkaan heti tarvitse tehdä mitään.

Kiva kuulla Pampulasta. Sinullakin h-hetki lähestyy tuota pikaa.

Pumpukalle: minä valitsin sellaiset puoväliin menevät pehmusteet. Ja tosi söötit verhot ympärille. Ei kuvioita ollenkaan. Kuviolliset oli jotenkin aika rajun värisiä, ainakin täällä meidän lähikaupoissa. Meillä ei muuten ole vielä pinnasänkyä vaan kaksi sellaista pienen lapsen sänkyä. Toinen on lainassa serkulta ja toinen on suvun vanha. Kaksi sen takia, kun talossa on useampi kerros. Ei tarvitse jättää vauvaa yläkertaan nukkumaan, kun puuhaa keittiössä. Äitini teki siihen suvun rottinkikoppaan sellaiset pitsireunukset ja verhot. Tuli aika söpöt.

Lähden tästä lepäämään, jos vaikka saisi tirsat aikaiseksi. Meidän pitää miehen kanssa hoitaa illalla naapuruston kanssa inhottava kaavavalitusasia, enkä jaksaisi millään enää keskittyä sellaiseen. yyy..

Kielo

Vierailija
66/72 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä sitä on vietetty 2 viikkoa vauva-arkea. Ja ihanaa on, vaikka välillä haikailen raskaana oloa.... tänään olisi tullut 38 raskausviikkoa täyteen. Arki on sujunut hyvin, poika on tosi kiltti: ei juurikaan itke, ainoastaan vaipanvaihdon yhteydessä ja ehkä herätessä. Neuvolassa ollaan käyty jo 3 kertaa, maanantaina syntymäpaino oli jo ylitetty ja tänään painoa oli 2850 g. Poika siis syö ja kasvaa hyvin täysimetyksellä.

Kestovaippojakin testattiin eilen, mutta pojan reidet ovat vielä liian rimpulat niihin. Eivät kylläkään fuskanneet, mutta muutoin olivat pissiä täynnä. Täytyy testailla vaippoja vaikka ensi viikolla uudestaan. ;-)

Olitte keskustelleet sairaalakassin sisällöstä. Mulla ei siis sairaalakassia ollut valmiina ja mies toi sitten mielestään tarpeellisia tavaroita mulle (kummallakaan ei oikein ajatus juossut järkevästi). Anyway en juurikaan sairaalassa ollessa tarvinnut omia tavaroita hygieniatavaroita lukuunottamatta. Kuljin siis sairaalassa sairaalan vaatteissa, myös niissä " ihanissa" verkkoalushousuissa ;-), jotka itseasiassa oli tosi kätevät ton leikkaushaavan kanssa. Sairaalassa oli myös siteitä, tosin ne on sellasia tosi isoja, mutta eipähän tarvinnut miettiä ohivuotoja.... Tarpeellisia tavaroita olivat:

puhelimen laturi

suklaa ja karkit

imetysliivit

liivinsuojukset

omat vaatteet kotiutumista varten

Naisten lehtiäkin mies toi, mutta en niitä ehtinyt juurikaan lukea.

Nyt poika heräilee, joten menen häntä hakemaan ja ruokkimaan.

Vilkutuksia ja jaksuja kaikille!

Kille

Vierailija
67/72 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin pe-la reissussa ja eilen kun ajeltiin kotiin, naureskelin miehelle, että eipä oo supistellu koko päivänä, oliskohan tyyntä myrskyn edellä. Ja niinpä kipeät ja suht. säännölliset supistukset alkoivatkin illalla ennen yhtätoista. Sain kuitenkin nukahdettua ehkä noin tunniks, mutta yhden jälkeen alkoi supitukset tekee niin kipeetä, että ei voinu nukkua. Niitä tuli 6-7 minuutin välein reilun tunnin ja sitten alkoi olla väli 4 min. Herättelin miehenkin ja todettiin, että täytyy varmaan soitella äitipolille. Sieltä toivoivat, että odottelisin vielä kotona jos olotila niin sallii. Lähdin sitten syömään yöpalaa ja sen jälkeen suihkuun - luulin, että olin ollu suihkussa varmaan tunnin kunnes tuli huono olo, mutta todellisuudessa olikin kulunut vain 25 min. Menin vielä miehen viereen makoilee, mutta alko tuntuu niin tuskaselta, että todettiin, että kai se on noustava ja puettava ja alettava tekee lähtöä. Siinä sitten miehen tehessä eväitä mä pakkailin vielä viimiset tavarat sairaalakassiin ja ihan huomaamatta supistukset olivat muuttuneet lievemmiksi ja harvemmiksi. Siispä mentiin vielä sänkyyn ja niin vaan mäkin nukahdin ja nukuttiinkin sit useempi tunti - mä tosin kävin tunnin välein vessassa. Nyt ollaan oltu 2,5 tuntia hereillä - supistukset on kipeitä, mutta eivät niin säännöllisiä - välillä tulee 4 minuutin välein ja välillä kestää jopa 15 minuuttia ilman supistuksia. Yritän tässä varmaan touhuilla jotain, jos aika kuluis sitten vähän nopeemmin...

Supistuksia kuulostellessa,

Pumpukka 38+4

Vierailija
68/72 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas pikaisesti!

Onkohan Pumpukka päässyt tositoimiin?? Tulehan kertomaan kuulumiset heti, kun kerkiät. Paljon tsemppiä ja jaksamista!!

Mulla jäi kertomatta mitä keisarinleikkauksen yhteydessä saatiin selville. Eli lääkäri löysi multa endoa kohdusta ja kiinnikkeitä munasarjoista jonkin verran. Taisi löytyä ehkä jonkinlainen syy meidän lapsettomuuteen. Lääkäri oli ihana, kun kävi sitten vielä muutama päivä synnytyksen jälkeen mun kanssa juttelemassa aiheesta.

Endoahan mulla ei ole diagnisoitu aiemmin. Kerran sitä kysyin meidän lääkäriltä ja hän sanoi ettei ole aihetta epäillä sitä ja vaikka endoa olisi niin sen poistaminen ei juurikaan lisää mahdollisuutta raskautumiseen. Tämä leikkaava lääkäri oli samaa mieltä eli sitä ei kannata ruveta poistamaan, jos ei muita oireita kuin lapsettomuus ole, koska se ei paranna raskautumisen mahdollisuutta. Sanoi, että kannattaa unohtaa koko endo ja sitähän ei olisi edes saatu selville ellei synnytys olisi päättynyt keisarinleikkaukseen. Luomu raskautuminenkin on mahdollista, mutta saattaa vaatia ivf tai meillähän alkioita on vielä pakkasessa.

Nyt pyykin pesuun. Vilkutuksia!

Kille

Vierailija
69/72 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä vaan olla päästy edes lähtemään... Supistukset on tosi kivuliaita ja niitä on koko ajan, mutta ei tarpeeksi tiheeseen tahtiin - koko yön oli 7-10 minuutin välein. Sain onneks torkuttua supistusten välissä, mutta on kyllä aika sekava olo. Soitin vielä aamulla äitipolille, että pitääkö mun ihan tosissaan ootella sitä, että niitä supistuksia tulee viiden minuutin välein vähintään kaks tuntia, kun tekee niin kipeetä - ja kyllä, jos vaan kotona kärsin olla, niin sitä ootellaan... Muutaman kerran kyllä yöllä tuli sellanen olo, etten kestä sitä kipua enää yhtään, mutta tässä sitä vielä ollaan. Kätilö sanoi vielä, että kyllähän tällaista supistelua voi ensisynnyttäjällä olla useemmankin päivän ajan...

Kävin äsken vyöhyketerapiassa ja kuten epäilinkin, niin se ei ollu tällä kertaa kovin miellyttävä kokemus, mutta sainpahan tunnin tauon kipeistä supistuksista. Sen jälkeen onkin taas supistellut entiseen tahtiin ja samalla kivulla! Nyt täytys varmaan ottaa käyttöön kaikki keinot, joilla vois avittaa tuota synnytyksen käynnistymistä - kolmesta S:stä ei todellakaan tee seksiä mieli (ei edes miehellä, kun näkee miten muhun sattuu) ja siivota ei jaksa eli täytyy vaan saunoa...

Ihana kun mies jäi tänään töistä kotiin, en olis yksin uskaltanu ajella autolla...

Tänään olis vielä neuvola. Jos jaksan, tuun vielä illalla kertoo kuulumisia ja yritän myös kommentoida teidän muiden kirjotuksia. Nyt syömään ja sit lepäilee...

Vierailija
70/72 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... on jännitäviä kuulumisia. Reetuna ja Pampulakin ovat niin hiljaa, että olisivatko jo synnärillä. Pumpukalle tsemppiä!!

Minulla oli tänään ihan tavallinen neuvola. Kaikki oli hyvin. Vaikuttaa 3,5 kiloiselta, joten aika mötkäle voi olla tulossa...mahaani kehuttiin vuolaasti. Harmiteltiin, kun ei ollut harjoittelijoita katsomassa. Tuntee kuulemma harvinaisen selvästi, missä kädet, jalat ja muut osat on. Pää ei tunnu, kun se on kiinnittynyt alas. Minä en itse kyllä juurikaan osaa hahmottaa, mikä osa milloinkin liikkuu. No, joka tapauksessa oli piristävä neuvolakäynti, kun yöt on mennyt valvoessa yms. pientä häikkää. Joudun käymään fysioterapeutilla, kun selkä alkaa taas oireilla. Mutta se minusta...

Killelle mukavia vauvanhoitopäiviä!

Kielo

Vierailija
71/72 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljasta on ollut, kun en oo millään jaksellu kirjotella. Synnyttämään ei ole lähdetty, tosin synnärillä olen käynyt perjantaina ja tänään. Ongelmana toi korkea verenpaine. Perjantaina sain siihen lääkkeet tuolla synnärillä ja tänään piti sitten mennä uudelleen, kun neuvolassa todettiin, ettei paineet ole laskeneet lääkityksestä huolimatta. Eli nyt sitten määrättiin suurempi annos tuota verenpainelääkettä, saa nähdä auttaako se nyt sitten mitään.

Mulla on tänään SE päivä, eli laskettu aika. Arvakkaa vaan, onko kyselyitä tullut viikonlopun aikana, että joko ja joko ja joko. Alkaa vähän pinnaa kiristämään toi kysely. No tuolla synnärillä antoivat mulle perjantaiksi ajan ja silloin todennäköisesti synnytys käynnistetään tai ehkä joudun osastolle, jos tämä ei ole syntynyt ennen sitä. Lääkäri kyllä tarkasti tota kohdunsuun tilannetta ja sanoi tutkivansa vähän ronskimmin, jotta jos se vaikka käynnistäisi tuon synnytyksen. Mä toivon sitä nyt suuresti.

Sain muuten tohon kutinaankin lääkeet ja olen nukkunut yöni melko hyvin nyt viikonlopun aikana eli käytännössä herännyt vain vessaan muutaman kerran. Voi sitä autuutta kun saa nukkua :)

Pumpukalla on jännät paikat menossa. Toivotaan, että toi vyöhyketerapia nyt pistäis sen lopullisesti käyntiin. Mäkin olen pohtinut tuota vyöhyketerapian ottamista. Taidampa huomenna soitella ja varata aikaa, jos tää ei nyt ens yönä lähde syntymään.

Killen vauva-arki kuullostaa ihanalta. Itse vaan odottaa sitä, että pääsee itsekkin nauttimaan vauvan tuhinasta ja tuoksusta... Iloa hoitamiseen Killelle :)

Että sellasta tällä kertaa. Kaikille paljon iloisia jouluajatuksia odottamisen keskelle :)

Reetuna tasan 40

Vierailija
72/72 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kirjoittelen, vaikka ei mitään uutta kuulukkaan. Meillä peruuteltiin taas neuvolaikoja, kun on terveyskeskuksessa ruuhka. Saapas nähdä koska pääsee seuraavan kerran. Synnytyksen jälkeen?

Mulla on ilmassa lievä " vauvapaniikki" . Tarkoitan sitä, että kohta sitä pientä pitäisi ihan OIKEASTI hoitaa. Minä en edelleenkään tiedä vauvan hoitamisesta mitään. Kuulin vasta juuri, että vauvat nukkuvat kyljellään (tai jotenkin). Olen aina lulluut, että ne nukkuvat selällään. Mitähän kaikkea muuta en tiedä?? Kääk.

Pumpukalle: toivottavasti supistukset ovat alkaneet jo tuottaa tulosta!

Reetunalle: Yritä olla ajattelematta laskettua aikaa, ensimmäiset menee kuitenkin yleensä yli (Kille vahvisti poikkeusena säännön, joten kai me mut mennään yli). Minä jotenkin alunperin ajatteelin, että joulun jälkeen se vasta tulee, mutta myönnän; nyt olen itsekin huolissani, sillä vauva on kookas.

Rohkea ehdotus: Mitä, jos siirtyisimme uuteen listaan? Ihan oikeaan joululahjojen joulukuuhun???

Kielo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän