Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuhan helpotus vinkkejä!!!Vastatkaa pian!

26.11.2005 |

Kertokaa vinkkejä miten helpottaa 6kkn ikäisen vauvan oloa kun nenä tukossa?TIETÄÄKÖ KUKAAN MITEN KEITTOSUOLA LIUOS TEHDÄÄN ITSE?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin etsiä hakusanalla keittosuola näiltä keskustelusivuilta (olen joskus nähnyt ohjeen miten sitä tehdään itse) mutta koneeni menee joka kerta jumiin.

Jos teillä ei ole saatavilla oikeaa keittosuolaa, niin olen kuullut höyryhengityksen auttavan vauvan tukkoista nenää. Eli kuumaa vettä hanasta esim. kylpyhuoneessa niin paljon, että huone on höyryä täynnä ja vauva sinne hengittelemään (olkaa varovaisia ettei vauvan päälle tule kuumaa vettä!). Sitten niistäjällä räkä pois. Meidän poika ei tykännyt keittosuolan laittamisesta eikä niistäjästä joten on hyvä jos sinulla on joku pitämässä vauvasta kiinni kun käytät niistäjää.

Toivottavasti pikkuisen nuha helpottaa, on aika rankkaa seurata vierestä kun vauvalla on huono olla.

Vierailija
2/4 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso tästä kohta 5: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5477750&t=5477259&appid=&…

Sitten muistan kuulleeni sipulin vaikutuksesta: yöksi sipulia pussiin lähellä vauvan nukkumapaikkaa. Laita myös vauvan sängyn päätypuoli korkeammalle kuin jalkapuoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi vain kun ei ole tullut varalta ostettua sitä niistäjää eikä keittosuolatippoja..Ja mistäpä niitä nyt tähän aikaan lauantaina saa..siksi olisin toivonut että joku olisi tiennyt sen keittosuolaliuoksen teko ohjeen..se olisi voinut nyt aluksi auttaa, mutta pitää nyt kokeilla sitä höyryä ym.

Vierailija
4/4 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.babyidea.fi/vinkkeja/tukkoinen.html

Meillä poika 5,5 kk potee juuri ensimmäistä flunssaansa. Höyryhengitys (kiehuvan kuumaa vettä mukiin ja vauva syliin ja pyyhe päälle teltaksi) auttaa, samoin sideharsoon kääritty pilkottu sipuli sängyn reunalla. Weledan nenäsuihke on hyvä ja eukalyptysöljytipat (molempia myydään useimmissa luontaistuotekaupoissa). Sängynpääty reilusti koholle.

Ja noista keittosuolatipoista biokemistinä sanoisin, että vaikka ne voi periaatteessa tehdä itse, niin en käyttäisi itse tehtyjä. Tavallien suola ei ole tarpeeksi puhdasta ja tippojen olisi hyvä olla steriileitä (ei pelkästään keitettyjä).

Pikaista paranemista!