Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kerro jotain työhösi liittyvää, jota " maallikot" ei tunnu tajuavan!

Vierailija
02.10.2007 |

Kommentit (208)

Vierailija
181/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja suunnittelee seuraavia päiviä, on oppilahuoltopalaverissa, opettajien kokouksessa, koulutuksessa, vanhempaintapaamisessa, huolehtii koulun kirjastosta, tietokoneista, käsityötarvikkeista, kuvistarvikkeista, suunnittelee koulun juhlia, tekee koulun opetussuunnitelmaa jne. jne.

Vierailija
182/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä henkilökohtainen avustaja. usein asiakkaan papereita työnnetään minulle tai minua pyydetään kertomaan asiakkaalle... prkele. kerro itse, niin minä tulkkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden hoito tapahtuu kotona, ei hammaslääkärillä. Hammaslääkärissä yritetään korjata syntyneet vauriot. Ja ihmeitä mekään emme pysty tekemään...

Vierailija
184/208 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" Kassat eivät " lyö" niitä hintoja koneelle eivätkä voi muistaa jokaisen tuotteen hintaa."

Vierailija
185/208 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-en ole todellakaan kokeillut kaikkia maalin värisävyjä itse seinissäni ja osaa kertoa sinulle tyhjentävästi miltä ne näyttävät sinun kodissasi

- kokeillut kaikkia tapetteja seinissä isoina pintoina

- ihan oikeasti en tiedä kaikkea rakentamisesta, sisustamisesta, eri koneista ja laitteista ja tarvikkeista sekä mitä/ mistä voisi löytyä eri vaihtoehtoja sinulle maailmalta

- meillä ei voi olla kaikkien tavarantoimittajien koko valikoimaa nähtävillä liikkeessämme, ehkä meillä ei ole edes sopimusta jonkun toimittajan kanssa

Se ettei palvelupisteillä ole aina myyjää paikalla kun tulet suurille ostoksillesi liikkeeseemme, ei tarkoita sitä että myyjä olisi aina tauolla tai lusmuilemassa yms. Tavaraa pitää hakea varastosta ja hyllyttää, asiakkaita palvellaan myös muualla myymälässä kuin siinä tiskin ääressä, voin olla esim. sävyttämässä maalia tai jossain katselemassa kylppärikalusteita toisen asiakkaan kanssa. Kyllä, mekin syömme joka päivä ja vessahätäkin iskee ja ne jutskat pitää hoitaa vaikka kuinka olisit kiireinen.

Sinulle ei automaattisesti anneta alennusta, ja ei, sinä et ole suurasiakas vaikka naapurisi ostaakin meiltä kaikki tarvikkensa. yritykseensä.

Onhan näitä meillä rautakaupassa vaikka mitä juttuja. Mukavaa työtä silti, asiakkaat yleensä kivoja mutta välillä kyllä ajattelee joistakin että mistä näitä sikiää...

Vierailija
186/208 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan lueta kirjoja päivät pitkät...

Vierailija
187/208 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etten tiedä mitä kaikissa 500 000 niteessä (kirjassa) lukee.... ja mitä tapahtuu...

Vierailija
188/208 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakas ole oikeassa juuri koskaan. Aina on väärässä..

Vierailija
189/208 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi maksaa laskua, jota minulle ei ole toimitettu. En myöskään maksa perille toimitettuja laskuja ennen eräpäivää vain koska tarvitset rahaa.

Vierailija
190/208 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) ei välttämättä jaksa koko ajan lukea hulluna kirjoja eikä siis ole lukenut kaikkia maailman kirjoja.

B) ei ole jatkuvasti kiinnostunut siitä, kuinka oikein tai väärin ihmiset puhuvat ja kirjoittavat.

C) saattaa ihan hyvin tehdä kirjoitusvirheitä itsekin eikä jaksa aina kirjoittaa muutenkaan huoliteltua tekstiä.

Vierailija
191/208 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tehtäviini ei kuulu pomon viihdyttäminen ja vain kauniilta näyttäminen (siis ei pomon vaan tietämättömien mielestä). Työhöni ei kuulu yleisesti saneluiden purkaminen. Voin keittää kahvia jos se on loppu ja satun itsekin haluta kahvia, mutta myös muut osaavat sitä kahvia keittää. Todellakin minulla on vastuullisia tehtäviä ja kuulen paljon " salaisia" tietoja. En voi kertoa niitä edes sinulle. Ei ole minun syyni jos pomoni on tavoittamattomissa enkä millään konstilla saa häntä kiinni kesken lentomatkan.

JA ihan yleisesti ottaen: älä jätä lomani aikana sähköpostiini jotain kiireellistä ja oleta että heti ensimmäisenä lomalta palattuani huomaan viestisi. Ja kun soitat klo9 ensimmäisenä päivänä, en ole ehtinyt tehdä asiallesi mitään!

Vierailija
192/208 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään tiskatessani mietin (mulle tulee erikoisia mieleenjuolahduksia varsinkin siivotessa) että mikä tän aloittamani ketjun otsikko oli! kiitti vaan nostosta. kannatti kysyä, vastaukset on olleet erittäin mielenkiintoisia.

Vierailija
193/208 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei jaksaisi tehdä näitä hommia jos ei olisi verissä maailmanparannusviettiä.

Ja yks juttu vielä. Sauli Niinistö ei johda Kokoomusta. Ja toinen juttu. Heinäluoma on ihan kiva. Ja kolmas juttu. Kansanedustajat ja ministerit tekee aivan sikana duunia.

Vierailija
194/208 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että en myöskään osaa automaattisesti käyttää kaikkia maailman tietokoneohjelmia (esim. neuvolassa terveydenhoitajalla oli vaikeuksia käyttää ohjelmaa, johon odottajien tiedot tallennetaan, ja kommentoi että " sinullehan tämä tietysti on ihan itsestään selvää" ).

Vierailija:

Ohjelmoija ei ole sama asia kuin mikrotuki eikä tiedä Wordin tai Officen kaikkia kikkoja.

Vierailija
195/208 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerron olevani kätilö, yleisin reaktio on ihasteleva hymy ja kommentoidaan tyyliin " ai että, on varmasti ihana auttaa vauveleita maailmaan.."

Onhan se pääosin ihanaa, mutta omaan työhöni se ei kuulu, sillä työskentelen naistentautiosastolla ja siellä työ on aivan toisenlaista. Kätilöt työskentelevät myös lapsivuodeosastoilla, gynekologisilla syöpäosastoilla, raskaana olevien osastoilla, äitiyspoliklinikoilla, naistentautipoliklinikoilla, neuvoloissa, leikkaussaleissa, vastasyntyneiden teho-osastoilla ja melkein missä vain! Koulutukseen kuuluvat myös sairaanhoitajan opinnot.

Vierailija
196/208 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta (sairaanhoitaja taustatukena). Tekee siis todella vastuullista työtä, muutakin kuin perushoitoa. Ei ole siis babysitterinä...

Vierailija
197/208 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- en tiedä mikä on veroprosenttisi

- en voi muuttaa veroprosenttiasi pienemmäksi (enkä vuositulorajaa miksikään vaikka veroprosentin voin korottaa)

- en voi muuttaa verotustasi, enkä todellakaan päätä miten sinua verotetaan

- en tiedä mikä on oikea veroprosenttisi, koska en ole verotoimistossa töissä enkä tiedä vähennyksiäsi

- en myöskään tiedä paljonko on äitiyspäivärahasi, vuorotteluvapaakorvauksesi, eläkkeesi tms. mikä ei ole palkkaasi

- en tiedä miksi et ole saanut sitä palkkaa mitä olisit halunnut, koska esimiehesi ei ole toimittanut kaikkia tietoja, eikä minulla ole kristallipalloa.

- opettajien osalta: en voi arvioida koko vuoden tulojasi tammikuussa tarkasti, koska tunnit ja lisät muuttuvat joka syksy, arvion voin tehdä tämän hetken tietojen mukaan, mutta tarkasti en voi tietää.

- minun tehtäväni ei ole soitella sinulle kotiin saadakseni verokorttisi (lain mukaan otan 60%), uuden tilinumerosi, uuden osoitteesi tms. Ne sinun täytyy toimittaa itse meille.

- et ole ainoa asiakkaani eli en voi palvella vain sinua hoitamalla kaikki ikävät asiat puolestasi (kts. edellinen)

- en lähetä täytettäviä lomakkeita ilkeyttäni, vaan siksi, että laki vaatii.

- en voi muuttaa esim. tilinumeroa puhelinsoiton perusteella, koska silloinhan voisin muutella vaikka oman tilinumeroni muiden tilalle

- en tiedä miksi työkaverisi sai bonuksen ja sinä et, maksan sen mitä esimies ilmoittaa, perustelut eivät kiinnosta.

Esimiesten osalta taas

- en tiedä alaisistasi niin paljon kuin sinä eikä minun tarvitsekaan

- en voi joka kerta muistuttaa mitä papereita pitää toimittaa milloinkin kun en tiedä mitä yksikössäsi tapahtuu

- en voi korjata päätöksiäsi vain koska " tiedän" että ne ovat väärin, sinun täytyy muuttaa ne ihan itse.

- ne ovat sinun alaisiasi, eivät minun, joten sinä huolehdit heidän asioistaan, en minä.

Kaverit:

- en osaa teidän kaikkien tes:iä, osaan vain sen alan, mitä teen työkseni, en siis voi vastata kaikkiin kysymyksiin

- en osaa arvioida saatko mätkyjä vai palautuksia, koska en tiedä vähennyksiäsi yms.

- en voi kirjoittaa sinulle sellaista todistusta mikä menee läpi työvoimatoimistossa tms. jos se ei ole totta

- en voi lisätä palkkaasi

Tässä pieni alku....

Ja se vihonviimeinen vitsi: " Ai niin sä olitkin palkanLASKIJA, mikset koskaan nosta mun palkkaa"

Vierailija
198/208 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha soitella mulle ja huutaa jos ne osakkeet ei olekaan tuottanu niin hyvin...

Ja jos herra johtaja tai alijohtaja tai kuka tahansa firman työntekijöistä ei vastaa puhelimeen koko päivänä niin se ei ole minun vikani että ne ei just silloin ole siellä pöytänsä ääressä istumassa. Yritän parhaani mukaan yhdistellä puhelusi sille henkilölle jolle haluat mutta ei se P...le ole minun vikani jos ne ei vastaa.

Vierailija
199/208 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin se tuttu kaveri, joka istuu oman koneensa äärellä.....

Vierailija
200/208 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ongelmia tietoliikenneyhteyksien kanssa, niin mä en todella sitä automaattisesti täällä Helsingin toimipisteen seinäpistorasiasta näe. Mä en myöskään todellakaan voi tietää mitä siinä tietokoneen ruudulle ilmestyneessä virheilmoituksessa luki, johon klikkasit ok ja kerrot sitten ihmeissäsi että tämä ohjelma ei toimi, kyl siihen joku ilmotus tuli, mut mä klikkasin ok..Ne on ihan oikeasti tarkoitettu luettavaksi ne " virheilmoitukset" ! Mä en myöskään osaa jokaikistä firman 50 järjestelmää kikkoineen ulkoa..Niin, ja tällä palkalla mulla ihan oikeasti ois muutakin tekemistä kuin vaihdella puolestasi printterin värikasettia, vaikka kuinka olisit toimarin sihteeri..RTFM..t. järjestelmäasiantuntija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan