Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kerro jotain työhösi liittyvää, jota " maallikot" ei tunnu tajuavan!

Vierailija
02.10.2007 |

Kommentit (208)

Vierailija
161/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

anestesiahoitaja ja moni maallikko ei valitettavasti ymärrä kuinka riskirajoilla työssämme mennään. Useasti päivystysaikana yhdelle päivystysleikkaustiimille tulee hätäilmoitus toisesta leikkauksesta, esimerkiksi sektioista. Henkilökunnan pitää siis jakautua kahteen saliin ja joskus on niinkin, että kirurgi jää yksin esim. johonkin mahaleikkaukseen (potilas nukutettuna hengityskoneessa ja kirurgi steriiliksi pukeutuneena avonaisen leikkaushaavan vieressä) ja muu ryhmä juoksee toiseen leikkaussaliin suorittamaan hätäsektiota.

Vaikka kuinka me pienet sairaanhoitajat huudamme äänemme käheiksi, että potilasturvallisuus kärsii jo nyt erikoissairaanhoidossa aivan liian kireäksi vedetystä henkilökuntamääristä, niin sairaalan johdot aina vain vakuuttavat medioille ettei henkilökuntapula aiheuta riskiä turvalliselle hoidolle.

Vierailija
162/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa vartin verran. Jos varaat ajan vaikkapa yhdelle kissalle ja päätätkin tuoda kaikki viisi (joista muutama ei ole aikaisemmin käynyt klinikalla) " samalla vaivalla" ja olet vielä muutaman minuutin myöhässä, on klinikan loppupäivä sekaisin. Ennen kuin edes kaikkien eläinten tiedot ovat koneella, on varattu aika jo mennyt ja seuraavien potilaiden omistajat kiristelevät hampaitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei päätä tuotteiden hintoja eikä kaupan kassalla ole mitään syytä siihen jos ostamasi laite sattuukin olemaan rikkinäinen.

Vierailija
164/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka se virallisesti niin onkin. Olen vastuussa itsenäisesti isoista kohteista (ja rahoista), joten en voi vain lopettaa töitä klo 16 ja lähteä kotiin.

En myöskään voi kovin helpolla pitää sairaslomaa, koska kukaan ei tee minun töitäni poissaollessani. Ja jos niitä ei tehdä, siitä tulee valtaisat ongelmat ja kustannukset. En voi siis stressin painaessa vain jäädä pois.

Työmatkani eivät ole huvittelua, vaan raskaita reissuja ja muistioiden kirjoittamista lentokentillä.

Minun on oltava tavoitettavissa myös työajan ulkopuolella.

Ja ei, en tule teille laatoittamaan, vaikka olenkin rakennusinsinööri.

Vierailija
165/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaikka se virallisesti niin onkin. Olen vastuussa itsenäisesti isoista kohteista (ja rahoista), joten en voi vain lopettaa töitä klo 16 ja lähteä kotiin.

En myöskään voi kovin helpolla pitää sairaslomaa, koska kukaan ei tee minun töitäni poissaollessani. Ja jos niitä ei tehdä, siitä tulee valtaisat ongelmat ja kustannukset. En voi siis stressin painaessa vain jäädä pois.

Työmatkani eivät ole huvittelua, vaan raskaita reissuja ja muistioiden kirjoittamista lentokentillä.

Minun on oltava tavoitettavissa myös työajan ulkopuolella.

Ja ei, en tule teille laatoittamaan, vaikka olenkin rakennusinsinööri.

Vierailija
166/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mummolle on sovittu pesuapu, ja aikaa siihen varattu n. puoli tuntia, niin pesun jälkeen kodinhoitajan ei ole mahdollista tehdä vielä kauppareissua ja viikkosiivousta. kodinhoitajaa sitoo vaitiolovelvollisuus, eikä ole sopivaa sanoa että " mun oikeesti pitää nyt mennä, kun lahtisen rouvakin on pesuapua vailla" , vaan täytyy kiertää asiaa ja sanoa jotain ympäripyöreää, mahdollisesti jättää mummoparka siihen uskoon että työntekijällä on kiire toimistolle kahvittelemaan.

Vierailija
167/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos lehdessä on joku kuva jostain leikkausmallista, on mahdotonta toistaa se samanlaisena jonkun muun päähän.

Varsinkin kun pitäisi saada tummemmasta vaaleammaksi tai vaaleasta punaiseksi.

Ihan kaikkia värjäyksiä ei voi toteuttaa jos hiuksissa on jo ennestään monta kerrosta väriä.

Vierailija
168/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi yövuoron jälkeen nukkua vielä 08.45 ja jopa kello 13.00. Yövuoro loppuu 05.30 ja nukkumaan pääsee vasta kuuden ja puoli seitsemän välillä. Tätä tavisten on vaikea ymmärtää, että miksi sitä vielä sängyssä ollaan vaikka kello onkin jo vaikka mitä.

Vierailija
169/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

valvottu töissä.

Vierailija:

voi yövuoron jälkeen nukkua vielä 08.45 ja jopa kello 13.00. Yövuoro loppuu 05.30 ja nukkumaan pääsee vasta kuuden ja puoli seitsemän välillä. Tätä tavisten on vaikea ymmärtää, että miksi sitä vielä sängyssä ollaan vaikka kello onkin jo vaikka mitä.

Vierailija
170/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairauslomapäivääni. Aivan turhaa työtä siis.

pph

Vierailija
171/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan on niin, että sen teipin palan pääsy pakkaukseen on ollut sula mahdottomuus, sillä koko tehtaassa ei ole rullaakaan maalarinteippiä.

Vierailija
172/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaikuttaa siihen, että palvelut heikkenevät. Tämän tajuaminen luulisi sujuvan vähän heikommallakin matematiikalla.

Vierailija
173/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin koulutettu matalapalkkainen.

Mun koulutus on maisteri, olen vakityössä kunnalla, alaisia n. 30, talousvastuu ja br 2100 kuussa. Ja sori, mua oikeasti nyppii tuo Tehyn kampanja.

Vierailija
174/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus myös asiakas luulee että kodari odottaa sormet näppiksellä että juuri tältä asiakkaalta tulisi hänelle töitä kun asiakas on kerran hänen työtään ostanut. Yllättyy sitten suuresti, että ai onko sillä kodarilla muitakin töitä ja asiakkaita. MIten huonoa asiakaspalvelua sellainen onkaan että tehdään muidenkin asiakkaiden töitä!!

Toinen harhaluulo on tullut vastaan: Asiakkaan ostamat henkilötyöpäivät eivät olekaan kalenteripäiviä! eli maanantaiaamuna tilattu 5 htp:n työ ei olekaan perjantai-iltana valmista.

Vierailija
175/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään voi vaihtaa mainostoimistoa joka vuosi. En vaikka se idea joka teillä on, olisi todella loistava meille.

Vierailija
176/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei osaa kaikkia mahdollisia sanoja varsinkaan jonkun erityisalan termejä. Tai että kieltenopettaja tosta noin vain voisi ryhtyä kääntäjäksi. Sielläkin tarvii erityissanastoa useimmiten.

Vierailija
177/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- olisin itse sitä mieltä

- että haluan olla juuri sinulle inhottava

vaan koska minun täytyy tehdä päätökset lakiin perustuen. Minä teen töitä virkavastuulla ja jos annan kaikille tutuntutuille vähän periksi sieltä ja täältä niin teen vastoin lakia ja virkavirheen.

Että minulla on tähän hommaan koulutus, ei ne ole musta-tuntuu -asioita vaikka maallikko ei tietäisi kaikkea mitä asiaan liittyy.

Että jos olen virkamiehenä valmistellut asian, niin poliitikot sen päättävät, en minä. Usein päättävät toisin kuin olen esitellyt. Usein olen henkilökohtaisesti täysin eri mieltä.

Että laki ei muutu miksikään siitä että huudat minulle, uhkaat lakimiehellä/toimittajalla/poliitikolla. Voit lähettää heidät kimppuuni ja silti minun on päätettävä lain mukaan.

Että minäkään en kaikkina päivinä ehdi kahville, syömään tai edes vessaan. En istu kiusallani juuri sinun hakemuksesi päällä.

Vierailija
178/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes väriä ei saa vaihtaa miten sattuu.

Vierailija
179/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiskillä on kiirettä ja tungosta, niin tarjoilija ei kerkeä sen nopeammin sinua palvelemaan vaikka kuinka huutaisit. Yleensä on huomioitu asiakkaat suunnilleen tulojärjestyksessä ja palvellaan myös siten. Eivätkä tarjoilijat ole koiria joita voi viheltää luokse.

Vierailija
180/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme nauti äidin synnytyskivuista.

Me emme kiusallamme laita odottavaa äitiä takaisin kotiin, jos synnytys ei ole käynnistynyt ja äiti on riittävässä kunnossa.

Me emme kiusallamme ole käynnistämättä synnytystä vaikka raskaus onkin kestänyt " jo" rv40+2 ja odottaja todella väsynyt ja kotona on pieniä lapsia.

Ja jos äiti kokee synnytyksen menneen ei-toivomallaan tavalla (tai jos ihan oikeasti on sattunut jotakin ikävää), niin Suomen muissa sairaaloissa tämä samainen synnytys tuskin olisi mennyt yhtään sen paremmin.

Ja ihan oikeasti, Suomessa on hyvä ja turvallista synnyttää. Johdamme siinä maailmassa. Hoito on erittäin laadukasta ja ammattitaitoista, ja lasta pidetään koko ajan etusijalla.

Syy, miksi esim. jenkeissä suurin osa synnytyksistä sektoidaan, niin johtuu vain ja ainoastaan siitä, että synnytyslääkärit ja kätilöt pelkäävät oikeusjuttuja. Sektiossa synnyttäjä sitoutuu tiettyihin ehtoihin että riski joutua oikeuteen on tällöin pienempi, jos jotakin sattuu. Tämän takia jenkeissä onkin gynekologien, synnytyslääkäreiden, kätilöiden jne. ammattilaiset vähentyneet roimasti; kuka haluaa tehdä työtä, jota ei enää saa tedä luonnollisella tavalla ja koko ajan uhkaa oikeuteen veto.

Tähän ikävä kyllä ollaan Suomessakin ajatumassa. :(

Mutta siinä vaiheessa minä kyllä lyön hanskat tiskiin jos täälläkin aletaan synnytyksiä hoitamaan yksityisesti. Aivan naurettavaa.

Ja harva odottava äiti tietää ihan oikeasti kaikki ne riskit, mitä sektiossa on, ja mitä siinä tapahtuu.

Onhan noita...

Nyky Suomessa on todella v-mäistä olla kätilö, vaikka kuinka parhaasi yrität. Aina saat vain pa**kaa niskaan ja valituksia tulee päivittäin (vieläpä turhia sellaisia, mutta ne on aina pakko selvittää, ja siihen menee turhaan aikaa ja rahaa).

Eli, jos kerta sairaalassa on niin kauheaa synnyttää ja kätilöt ovat itse piruja, niin miksi naiset eivät jää sitten kotiin synnyttämään?

Anteeksi, tuli taas purettua... :(

Päivät pitkät saan vain kuunnella odottajien tai äitien valitusta, vaatimuksia, haukkuja jne. Onneksi se itse syntymän ihme, ja se kaunis ja yksilöllinen lapsi antaa minulle aina joka kerta voimaa jatkamaan tätä työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme