Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

/><\=-=/><\ HELMIEN' 06 lokakuu /><\=-=/><\

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivottamaan hirveästi tsemppiä huomiselle! Ihan hassua, että tiedätte jo etukäteen, että teille syntyy huomenna poika. Jännittävää!

T:Fassiloora ja Helmi

Vierailija
62/86 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumetta: Helmi rakastaa myös sukkanukan ja muun nöyhdän kaivamista varpaittensa välistä =) Viihtyy siinä puuhassa varmaan pisimpään hiljaa paikoillaan. Tai siis ei missään muussa puuhassa ole niin kauan hiljaa paikoillaan... Tsemppiä sulle siihen maidottomaan diettiin. Mä olin sillä aikoinani huimat kaksi viikkoa, kun esikoisella epäiltiin maidotonta diettiä ja se oli ihan sietämätöntä! Mä rakastan kaikkia juustoja, jugurttia yms. eikä soija- yms. tuotteet noita pystynyt korvaamaan. Mutta yksi soija-suklaavanukas oli aivan taivaallisen hyvää. Sitä söin sitten hyvällä omalla tunnolla melkein joka päivä sen kahden viikon ajan, vaikka normaalisti syön vanukkaita ehkä kerran vuodessa.

Meidän lapset on taas nuhassa. Kaksi viikkoa olivatkin terveinä. Helmillä nenä valuu ja hengitys rohisee, mutta nyt viikon jälkeen tyttö alkaa näköjään paranemaan. Pojalla ei ole nenä juuri edes valunut, vaan lähinnä tuntuisi olevan tukossa. Mulla oli kaksi päivää kurkku kipeä ja jätin viikon jumpan ja punttiksenkin väliin, mutta nyt ei pariin päivään ole ollut mitään nuha-oireita. Lapsillakin nuha oli tosi lievä.

Olen yrittänyt aikaistaa rytmiäni ja mennä nukkumaan jo klo 23.30. Huom, yrittänyt eli ei ole vielä onnistunut, mutta tänään voisi onnistua, kun ei tarvitse laittaa pyykkiäkään kuivumaan. Eli jos sitä lähtisi vaikka nukkumaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tullut miljoona viestiä sitten viimekäynnin, kestikin aikakauan kahlata niitä läpi.

Ensin miljoonasti onnea Ennille prinsessasta ja Kaalilaatikolle taemppiä huomiseen koitokseen. Ylihuomenna on jo olo parempi ja jaksaa nauttia vauvastakin.

Toivottavasti Nonnulla ollaan jo parannuttu.

Miten ihmeessä KL on kerennyt jo kaikki joululahjat ostamaan ja paketoimaan. Mä en oo kerennyt edes ajattelemaan mitä ostais, pari kertaa on käynyt mielessä että joulukin tulee..

Joululahjavinkkejä otetaan täälläkin vastaan mielellään.

Kuumetta, toi riitely kuuluu varmaan tähän vuodenaikaan, kenen kanssa vaan juttelee, niin en on just kinaillut, kuten mekin tossa eilen, ja edellisestä kerrasta on jo ainakin pari vuotta aikaa.

Mekin riideltiin niin fiksusta asiasta, kuin siitä että oltiin pidennetty viikonloppu Wienissä ja mies huolehti Mirosta ja minä Kirasta ja mies oli unohtanut Miron hatun jonnekin, joko lentokentälle tai koneeseen ja jätti koneeseen vielä Miron saaman askartelujutun ja kun siitä valitin niin se rupes huutaan ettei kaikkee paskaa tarttee kerätä niin siitähän se sitten alko. Idiootteja noi miehet:)

Ei saatu istua samalla rivillä koneessa kun ei happinaamareita ole kuin neljät ja oli kolme penkkiä vierekkäin, kone melkeen täynnä, niin en itse päässyt vahtimaan jääkö koneeseen jotain.

Meilläkään ei ole oikeen mustasukkaisuutta vielä ollut, korkeintaan sen verran, että just vauvaa syöttäessä Miro haluaa jotain.

Tuttia sekin haluais vauvalle tunkea suuhun aina kun tutin huomaa jossain, eikä oikeen tajuu kun se ei kelpaakaan.

Omaan suuhunsakin se on muutaman kerran tutin laittanut, vaikkei ikinä tuttia syönytkään. Samoin vauvan sitteriin on pitänyt päästä makailemaan, Miro on näyttänyt vaan mulle että vauva pitää ottaa siitä pois ja mennyt siihen itse. Onneksi sekin alkaa jo jäämään pois.

Muuten Kira on miljoona kertaa helpompi kuin Miro oli.

Se on niin tyytyväinen yleensä ja nyt on jo noin pari viikkoa nukkunut koko yön putkeen.

Monta asiaa jäi vielä kommentoimatta, mutta romaanin tästä sai näinkin.

-niisku ja pirpanat

Vierailija
64/86 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä oikeen ootte ostanut noita Talk-muruja, kun oon ettinyt niitä Citymarketistakin eikä löydy. Minkä firman ne oikeen on?

-niisku

Vierailija
65/86 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppiä vaan!!

Meidän jäppinen heräs vaan kerran viime yönä!!!! Mä olin kuuden aikaan ihan ihmeissäni kun mies nosti vauvan tissille, siis mä sain nukkua 6 h putkeen. Arvatkaa olenko väsynyt?? En ole. Ihanaa ihanaa, melkein voisin tanssia ja laulaa, no en ehkä kuitenkaan, kattokaa vaan ni ens yö heräillään tunnin välein.

Mitähän sitä tekis tänään ku on niin paska ilmakin.

Mä luulen et meidän riitely oli monen sattuman summa, väsymys, stressi, seksittömyys, lasten kitinät, rahahuolet, rikkoontunut pesukone, vitutus, ärsytys, kyllästyneisyys, pimeys ja turhautuneisuus. Mutta nyt mua ei väsytä, uus pesukone tulee perjantaina, eikä ärsytä eikä vituta, rahapula on aina, seksiä ei edelleenkään...joo ei mulla oikeestaan hyvin pyyhikkään ;)))

mä taidan mennä pukemaan ja valutaan vesisateeseen ulos taikka mennään vauvahierontaan.

kuumetta ja penskat

Vierailija
66/86 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täällä leipomukset ja siivoukset kesken, kun tulin luvanneeksi pitää tänään Tupperware kutsut. Tuntuu, että ipanat levittää leluja ympäri kämppää sitä mukaa, kun saan raivattua niitä paikoilleen. Nyt Joona nukkuu ja Veeti lähti papan kanssa autopesuun. Ja kun sais nyt rauhassa leipoa, niin sitten mä istun tässä.

Onnea Ennille ja koko perheelle vauvasta! Jokohan Kaalilaatikon vauveli on masun tällä puolen?

Kuumetta: Se kalsiumvalmiste, jota käytin oli Kalcipos-D tai jotain sinne päin. Joku tohtori oli sitä mieltä, että se imeytyy hyvin. Hiuksia mulla lähti älyttömästi molempien imetysten aikana, vaikkei Veetin imetyksen aikana mitään ruokavalio rajoituksia ollutkaan, joten en tiedä auttaako siihen, mutta muuten varmaan kannattaa käyttää.

Kai sitä pitää mennä säveltämään jotain kasvis-fetapiirakan tapaista tarjottavaa...

nonnu78 ja mukelot

Vierailija
67/86 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin aamulla ukkoseen, eipä tule mieleen koska viimeksi on ukkostanut lokakuussa (tänään sen varmaan uutisissa kuulee). Vettä tuli kaatamalla ja yritin peräti juosta postilaatikolle hakemaan lehteä, tämän mahan kanssa yrityskin on jo suoritus :).

Mulla on ollut niin pahasti selkä kipeä että perjantaina sain lääkäriltä Panacodia. Heti illalla jouduinkin ottamaan kaksi tabua, selkään sattui niin paljon, tuntui kuin joku olisi kaivanut puukolla ristiselkää. Panacodit auttoivat kipuun, mutta loppuillan olinkin aivan pää sekaisin ja täysin toimintakyvytön. Mulla näköjään kaikki vähänkin tujummat kipulääkkeet laittaa airot ihan vinoon. Onneksi mun isä oli vierailulla ja laittoi ruokaa sekä nosteli Silppua syöttötuoliin -minusta ei ollut mihinkään.

Vielä en saanut tietää sektiopäivämäärää, mutta seuraava kontrollikäynti äitiyspolille on reilun parin viikon päästä ja silloin se lienee jo selvillä.

Mitään uutta tänne ei kuulukaan, pukelo nukkuu hyvin ja syö hyvin :). Viime viikollahan olivat siellä risteilyllä ja mua nauratti kun mies kertoi lapsen heräneen aamuyöstä ja matkasängystä kuuluneen " uokaa, uokaa!" .

Mukavaa viikonalkua,

KL, Silppu 1 v. 8 kk ja silakka rv 33+5.

Vierailija
68/86 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teksti hävis.

Mulla oli kans ekassa ja vikassa raskaudessa noi panacodin selkäsärkyyn. Aika toiminta kyvytön siinä on mut eipä koskekkaan, mä kyl nyt otin vaan puolikkaita kun pelkäsin etten herää tytön itkuun.

Me siirrettiin Dunsku kerrossänkyyn siskon huoneeseen nukkumaan, ralli jatkuu pahempana. Ekana yönä heräs vasta viideltä, vaihdettiin vaippa ja meidän väliin kampes nukkumaan ja vauva sit siinä heräs ja halus seurustella puol 7 saakka. Viime yönä heräs jo 23, koko yö meni ihan vituralleen. Dunsku häsläs koko ajan niin et mun oli lähdettävä sohvalle nukkumaan, selkä ihan jumissa nytten. No sit mä suivaannuin et perkele tää on mun sänky, vein tytön omaan punkkaan, en edes ehtinyt peiton alle ku tyttö hiihti perässä....

Vauvakin härpätti sängyssään, mut oli nukahtanut kun ei kukaan jaksanut seurustella hänen kanssaan. Äsken väänsi aamun toiset niskakakat...

Mä menen kohta kättärille laitattamaan sen kierukan, vitsi kun jännittää. Mulla kun ei sitä tavan tk-lääkäri saanut laitettua.. mies kyllä on sitä mieltä et yks vauva vielä pitäs tehdä, minä en yhdy tähän ajatukseen. Mä olen vahvasti palaamassa duuniin ens vuonna.

Nyt pitää antaa taas tissä jäppiselle.

kuumetta ja penskat, vauvakin on jo 3kk

Vierailija
69/86 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin meidän prinsessan kanssa neuvolassa viime viikon keskiviikkona. Ikää silloin tasan 4 vkoa. Nyt sit on jo ikää pari päivää yli 1kk...

Neiti painoi 5770g ja oli 56.6cm pitkä. Tosi hyvin kasvaa :) Oli tullut tuosta 8 päivän punnituksesta melkein 1kg painoa lisää..

Yläkäyrillä korkealla mennään :)

Oon kattonutkin kotona,että 56cm vaatteet ei turhan isoja oo. Jotkut jopa pieniä. 60cm vaatteita ja 62cm myös käytössä ja niiskin tarvii vaan hihoja kääriä muuten ovat sopivia..

Seuraava neuvola 2kk iässä..samalla myös Aleksin 1v8kk neuvola ja mun jälkitarkastus asiat th:n osalta.Jälkitarkastus muuten on 13.10.

Hankala että mitä ehkäsyä rupeis käyttämään,kun mun puolesta seuraavaa lasta voitas ruveta tekemään vaikka heti mutta mies ei ihan vielä lämpeä ajatukselle vaikka lisää lapsia haluaa..Mut ei nyt saman tien :) Jospa pian kuitenkin mieli muuttus. Musta lastenhoito ja lapset yleensäkin on niin ihania :)

Molemmat lapset on päikkäreillä. Edelleen arki sujuu loistavasti ja vauva on helppohoitoinen. Aleksin kanssa täällä touhutaan kaikkea entiseen malliin ja monesti iltaisin tai iltapäivisin jätetään vauva isille ja painutaan kärryillä ulos tai pihalle hiekkalaatikolle,kun vauvalla on edellen pitkät syönnin välit.

Musta on ihana olla lasten kanssa kotona! oon tosi tyytyväinen elämään ja mun on hyvä olla :)

Millä mallilla lie hormonit taas :) Imetys kai sumentaa ajattelua :)

Meidän pikkuneiti on vaan niin helppo hoitonen ja Aleksin hoito on niin helppoa että ei turhia rasitu..Vaikka ei kaikki päivät tietty niin hyviä oo..

Vauva nukkuu paljon pitkiä pätkiä ja syö harvoin. Illalla syönnit kyllä tihenee.

Kannattele hyvin jo päätään ja on ruvennut aika virkeän ja terävän näköisesti katselemaan.Jokellellakin yrittää tai ainakin jotain sen suuntaista ääntä kuuluu välillä. Teki silleensä th:n luona ja tämä oli sitä meiltä,että vauva jokeltelee..Ajattelin itse ettei tuo vielä sitä ole mutta kaippa se niin on...

Ulkoillaan lasten kanssa suunnilleen joka päivä.Monesti käyn vielä illalla erikseen Aleksin kanssa ulkona,kun vauva pitää niin pitkiä syönnin välejä,et voi kotiin miehelle huoletta useaksi tunniksi jättää.

Saapahan Aleksi olla kaksin äidin kanssa ja vauva isin :)

Vauvalla on vähän mahavaivoja iltaisin tai öisin.. Lähinnä ei röyhtäile ja sitten rupeaa vinkuroimaan ja kitisemään sen takia.

Vaivat tuli jekovitin alotuksesta 4 päivä joten varmaan niistä johtuu mutta annan silti tippoja ihan normaalisti,kun ei erityisen hankalaa kuitenkaan oo. Neljää tippaa nyt annan.Oon tosi hitaasti niitä lisännyt ettei vaivat pahentus.. Välillä vaivoja on ja välillä ei...

neiti on erilainen kuin Aleksi pienenä senkin suhteen,että tämä tyttö kakkaa vaan muutaman kerran viikossa,kun Aleksi kakkas joka päivä ja mielellään monesti. Edelleenkin Aleksi kakkaa joka päivä ja parhaana päivänä useamminkin :)

Aleksilla on nyt nuha ja yskii. Nenä vuotaa koko ajan. Eilen alkoi tuo nuha. Mulla on nyt ollu tän päivän kurkku kipeä. Mies on myös nuhassa ja silläkin on kurkku kipeä ollut jo varmaan viikon kurkku kipeä.

Toivottavasti ei tartu vauvaan. Aleksikin on ollut ihan virkeä kuitenkin vaikka tosi räkäinen on.

Aamulla heti käytin suihkussa höyryä hengittelemässä ja se auttoi tosi hyvin nenän aukaisussa. LAsken aina suihkussa usean minuutin ajan tuli kuumaa vettä ja sitten mennään sinne normaalisti suihkuun niin se aukaisee hyvin nenän. Vähän vaan saattaa normaalia enemmän kiukuttaa va muuten entiseen malliin on aamun touhunnut.Jospa tuo poika pian paranis ja toivottavasti en nyt ite pahemmin sairastu..

Vauvalla silmä rähmi pari päivää va se näkyy nyt loppuneen.

Mulle on varmaan tullut joku hormonihäiriö,kun siivoan koko ajan...:)

Kotitöiden suhteen oon tullut sellaseksi va lienenkö miltein aina ollut aika tarkka mutta nyt oon sellanen,että tykkään,että joka paikka on järjestyksessä..Paitsi Aleksin lelut(ne kerää poika aina illalla). Tykkään kotitöistä nykyään oikeastaan aika paljon (vaikka en niitä ennekään inhonnut oo)ja Aleksilla kuluu niitä tehdessä tosi hyvin aika,on todella reipas apulainen :)

Siivoan usein..Jollain viikolla oon saattanut imuroida neljäkin kertaa.Aleksi tykkää imuroimisesta ja vauva ei siihen herää. En tykkää,että on pyykkiä tai likaisia astioita va koneethan ne hoitaa. Meillä pestään pyykkiä suunnilleen joka päivä,kun en tykkää yhtään siitä jos vähänkin lapsilla vaatteet menee likaan niin vaihdan ne samantien ,joten jonain päivänä tulee mahdoton määrä likaisia vaatteita. Iteltäkn vaihdan heti jos lapset tai ite likaa mun vaatteet...En tiiä oonko jotenkin outo :) Mut tykkään että on siistiä ja kaapit ja muut paikat on järjestyksessä .Aleksi on kattonut musta mallia ja haluaa aina järjestää kaiken. Ulkovaatteet vie itse sinne minne ne kuuluu,samaoin kengät. Järjestää mun ja Miehenkin tavaroita.. :)

Teen lisäks aina sellasia ylimääräsiä hommia..Kuten tässä yks päivä keitin nauriita ja kyssäkaalia Aleksin ruokia varten pakkaseen. Tykkään oikeastaan koko ajan touhuta jotain...

Illalla vaan saatan lueskella tai katsoa tv:ta kun lapset nukkuu..Muuten touhutaan tai ollaan ulkona. Jotenkin tuntuu nyt välillä,että energiaa on vaikka yöllä vauvaa pitää ruokkia ja Aleksi kuitenkin herää nykyään klo5.30-8 pääsääntösesti,ettei kovin pitkään saa silleensä nukkua,enkä päiväunia nuku oikeastaan ikinä. va eipähän tuota tarvi ihmetellä,kun kaippa se on hyvä että nyt energiaa on tiedä miten kauan tätä kestää :)

Meillä ei oo nyt ollu tv:tä melkein kuukauteen,kun se meni rikki.. Empähän tuota oo ehtinyt kyllä hirveästi kaipaamaan. Ihan kiva lueskella illalla.

Meille on kyllä tulossa 40 tuuman taulutelevisio,pitäis kai tulla lähiaikoina.Tilattiin sellanen..

Mulla on taas tippunut jo raskausaikana tullut paino pois 11kg tuli va se on jo lähtenyt jokin aika sitten. SYnnytyksen jälkeen oli tippunut jo 6kg. JA loput hävis kans aika pian. Ei ois kyllä yhtään pahitteeksi vaikka lisääkin tippuis...

Meillä on vauva ruvennut valvomaan pitempiä aikoja. Jokeltelee ja hymyjä tulee mutta noista hymyistä ei ota ihan varmaks selvää mitä ne on kun välillä näyttää,että ihan tietosesti meille hymyilee ja toisinaan taas tuntuu että muuten vaan hymyilee,että otappa tuosta sitten selvää mitä ovat. vauva on tyytyväinen suurimman osan aikaa onneksi. Ei juuri koskaan itke.Välillä vaan tietty ruokaa ehtii itkemään,kun Alesin kanssa on joku homma on kesken va tuo tyttö onneksi rauhottuu ja jaksaa odottaa hyvin tutin voimalla.

Mahavaivoja ei nyt oo edes yöllä ollut kahteen yöhön ollenkaan ja vähäisiä ne on ollut muutenkin. Toivottavasti loppuivat nyt kokonaan va sittenpähän tuo näkee.Päivisin niitä ei oo ollut oikeastaan ikinä vielä.Joten tosiaan todella hyvin päivät menee..

Eilen kyllä oli sitten iltapäivällä ja illalla mahavaivoja. Hoksasin,että niitä tuli varmaan siksi,kun söin kaalia.Näin ainakin luulen.

Aleksi aina aamuisin reippaasti odottaa ja auttaa vauvan aamuhommien aikana. Niin silloinkaan ei yleensä juuri ongelmia oo.

Ajattelinkin lähtä kastajaisten jälkeen(ne on 20.10) lapsien kans mummun ja ukin tuohon Oulun lähelle.Jos eivät nyt sitten satu olemaan sairaana..sitähän ei voi etukäteen tietää.Viivyn varmaan 4-7 päivää tai ihan miltä sattuu tuntumaan..miten lasten kanssa siellä sujuu riippuu ihan siitä.Mies vie ja hakee,kun ei kahden lapsen ja tavaroiden kanssa oikein yleisillä kulkuneuvoilla helposti matkusteta.

Tuntuu,että Aleksi ei varmaan sillä oo niin mustis vauvalle,kun saa niin paljon huomiota,koska vauva on niin tyytyväinen,että ei juuri paljon hoitoa vaadi vaan kattelee mitä me Aleksin kanssa puuhataan. Mutta iltaisin joskus,kun Aleksi on väsynyt niin sillon saattaa vauvaa yrittää lyödä tai kiskoa kädestä tai jalasta kovempi kouraisemmin vaikka yleensä antaa pusuja ja silittelee.

Pääsääntöisesti hyvin menee...

Va nyt tulee kyllä sellanen romaani,että en uskalla kirjottaa enää mitään :)

Pitänee turista lisää toisella kerralla.

Jos nyt keitäs kahvit! ja varais parturiajan..

-Mirjami, Aleksi 1v8kk2vkoa 6päivää ja vauva 1kk 2 pvää-

Vierailija
70/86 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis vissiin useammin kirjottaa..Mistähän tuota juttua riittikin noin paljon... :)

Jospa joku jaksaa lukea :)

Ihan järkytyin kun rupesin tuota selaamaan...

-Mirjami-

Vierailija
71/86 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pojat viime viikon nuhassa ja yskässä ja Joonalla oli taas korvatulehdus. Onneksi ainakin nyt vaikuttaa siltä, että lähti yhdellä kuurilla, lääkkeet loppui lauantaina. Vein pojan lääkäriin viime viikon maanantaina, että saisi jotakin yskänlääkettä ja olin yllättynyt, kun se korvatulehdus löytyi, yhtään Jomppu ei korvaansa hieronut tai valitellut, nukkuikin yhtä hyvin kuin muutenkin. Tuntuu, että koko syksyn jommalla kummalla pojalla on ollut nuha.

Me päätettiin nyt miehen kanssa, että mä olen kotona kasten kanssa vielä ensi elokuuhun asti. Olen niin helpottunut, kun ei tarvi sitä enää miettiä. Itse hoidan kuitenkin pojat mielummin kotona ja Joonalla kun on ollut noita korvatulehduksia ja se infektioastma epäilykin, niin on se meillä parempi näin. Ja täällä meillä päin on aivan toivoton tilanne päiväkodeissakin, se ratkaisi asian lopullisesti näin.

Tilasin Joonalle ajan maitoaltistukseen lokakuun lopulle. Yhtenä päivänä Jomppu ehti kallistaa Veetin maitomukin huulilleen, ennen kuin ehdin ottaa sen pois ja ainakaan siitä ei oireita tullut. Ennen riitti se, että maitoa osui pisarakin iholle. Mä olisin niin onnellinen, jos se allergia olisi hävinnyt ja tuo poika voisi alkaa ainakin pääasiassa syömään samaa kuin muutkin. No, on tuo ainakin hyvä merkki, ettei oireet tule enää yhtä helposti, vaikkei allergia kokonaan olisi hävinnytkään. Pitää samalla kysyä siltä lääkäriltä, joko altistetaan myös kananmunalle. Sitähän Joona ei koskaan ole edes maistanut, koska vasta-aineet selvisivät verikokeessa ja vuosi sitten niitä vasta-aineita oli vielä enemmän kuin maidolle.

Pitäisi tilata aika myös kontrolliin sen infektioastman takia sekä korvien jälkitarkastus. Me taidetaan työllistää Koskiklinikalta yksi lastenlääkäri! Onneksi on vakuutus.

Taidan mennä vaihteeksi ruuanlaittoon...

nonnu78 ja ipanat

Vierailija
72/86 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mikä iso ihan kirppu oikeesti vielä. Meidän poika oli 3kk neuvolassa 61,4 cm ja 5585g. Jätkä treenaa tossa mahalleen kääntymistä, sekös sapettaa ku ei pääse kääntymään.

Nyt on kierukka asennettu ja ootellaan sivuvaikutuksia. Ihan kiva mieslääkäri oli; sano et yritä olla rentona, vastasinkin et ei oo kauheen rento olo ku vieras äijä tsiigailee torttua ison valon kanssa ;)) lekuri siihen et jaa, no hänellä on oikeeen kotoisat olot.

Meillä tyttö on muuten ruvennut puhumaan ihan älyttömästi, nyt muutkin ku me saadaan siitä selvää. Aamulla huuteli et äitii tuu, omenaa omenaa omenaa. sit ku sai omenan ni sano isoon ääneen et kiitos kakas ;)))

jaa jos alkais imuroimaan, mä teen sitä päivittäin...

Vierailija
73/86 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihanan aurinkoista ja lämmintä. Haravoitiin pojan kanssa ja Helmi haahuili sen aikaa ympäri pihaa. Kun saatiin sopiva lehtikasa valmiiksi, nostin ne kottikärryihin ja lapset myös kyytiin. Olivat ihan innoissaan. Poika oli myös aivan tohkeissaan, kun sai kiskoa mummin kasvimaasta porkkanat ylös. Käytiin myös koko perhe sienimetsässä. Helmi oli mulla Patapumissa (selässä). Mies kävi jo ilman meitä ja sai ison korillisen suppilovahveroita. Kivaa, kun koko perhe tykkää sienistä.

Ainoa ikävä asia oli se, että Helmi oksensi menomatkalla =( On aina inhonnut automatkoja ja vasta yli 1-vuotiaana ei enää itkenyt kaikkia automatkoja. Kesällä vaikutti muutamalla automatkalla tosi tuskaiselta ja nyt oli samanlainen ja sitten tulikin oksennus. Mun kävi niin sääliksi sitä pikku-raukkaa! Mun sisko oli mukana ja istui lasten välissä takapenkillä ja osa oksennusta meni sen takille. Mä pidin just parhaillaan Helmiä kädestä kiinni (kun itki niin surkeana) ja Helmi oksensikin sitten kivasti mun kädelle. Jynssäsin kättä vaikka kuinka, mutta seuraavana päivänäkin se haisi vielä yrjölle, yök! Kotimatkalla ajettiin sitten toista kautta (normaalisti mennään sellaista mega-mutkaista tietä) ja se menikin onneksi hyvin. Tosin lauloin koko matkan 50 min, ettei Helmi " muistaisi" , että saattaa tulla huono olo...

Meidän lapsilla on myös nuha. Helmillä alkoi perjantaina ja pojalla eilen. Tänään oltiinkin sitten koko päivä kaupassa käyntiä lukuunottamatta sisällä. Tosi rasittavaa! Helmi on ollut tosi ärsyttävällä tuulella. Kun ei usko yhtään mitään. Ja tekee lähes kaikki " vapaa-aikansa" kaikkea kiellettyä. Joo, normaalia ja tavallistahan se on, mutta silti niin rasittavaa. Ton 4-v:n kun voi laittaa miettimään, jos ei tottele, mutta Helmiin se ei kyllä tepsi yhtään. Jos tepsisi, istuisi varmaan kaiken aikaa miettimässä, kun tekee tosiaan ihan koko ajan kaikkea tuhmaa. Nyt on tosi IN kaikki heittely. Heittelee veljeään kaikilla kovilla leluilla ja kun otan sen tavaran pois, niin ottaa uuden, millä jatkaa. Edelleen repii kaikki kirjat yms. Välillä kyllä mietin, miten voi olla mahdollista, että kumpikaan meidän lapsista ei usko koskaan yhtään mitään. Olen enemmän ja enemmän vakuuttunut siitä, että me ollaan miehen kanssa tehty joku kardinaalivirhe molempien kanssa, kun kumpikin on tollaisia jukuripäitä. ARGH!

Mutta on toi tyttö tietenkin kaikesta rasittavuudesta huolimatta tosi mussukka! On viime aikoina ollut ihan hirveästi isin perään. Vuoden äiti-vaiheen jälkeen. Nyt Helmi puhuu isistä (=titi) ihan koko ajan. Aamulla ekaks katselee, missä isi on. Sitten koko päivän näkee kaikkia isin vaatteita yms. Ja iltapäivällä alkaa odottamaan isiä kotiin. Illalla sängystä huutelee isiä niin ihanan kuuloisesti. Äiti-sanaa meillä ei sen sijaan kuulla juuri ikinä. Epäreilua!

Nyt jos alkais seuraa tota BB:tä paremmin...

Vierailija
74/86 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle tuli aamuyöllä myös nuha. Pystyy onneksi kuitenkin imemään rintaa. On pitänyt laittaa keittosuolatippoja muuten ei tuu räkä pois. Lämpöä on myös jonkin verran.

Luulin,että noin pienellä on vastustuskyky niin hyvä ettei sairastu va näin ei näköjään ollu.

Soitin th:lle,kun noin pienelle ei saa antaa kuumelääkettä ilman lääkärissä käyntiä (näinhän on ainakin suositus) va sain luvan antaa suppoja jos tarvii,kun tuo tyttö on tosiaan niin iso,et se pienimpään panadoliin(60mg) vaadittava 5kg on täynnä. Va jospa ei nousis kuumetta..

Aleksilla on vointi jo parempi. Aamulla taas hengiteltiin höyryä suihkussa et saatiin röörit auki. Vielä kuitenkin nenä vuotaa ja nyt rohisee va kuitenkin tuntuu vointi paremmalta.Yön oli jo pystynyt nukkumaan paremmin.

Meillä on nyt sellanen järjestys öisin,että mies hoitaa Aleksin,jos nyt mitään hoitoa tarvii ja mä hoidan vauvan.

Aleksi laittaa tutin kyllä ite suuhun va välillä tahtoo pitää yöllä kädestä kiinni jonkin aikaa. Aleksihan nukkuu isojen poikien jatkettavassa sängyssä va se on kiinni meidän parisängyssä,joten kädestä kiinni pitely onnistuu jos poika sitä haluaa.

Ihan kivasti on päivä menny vaikka lapset sairaana onkin. Vauva on nukkunut entiseen malliin ja Aleksi on ollut kotitöissä apuna. Hiukan normaalia enemmän vaan on kiukutellut.

Tuntuu hassulta olla sisällä va ei noiden lasten kanssa oo tänään viittinyt lähteä ulos. Pitää kattoa miten alkavat paranemaan,että millon ulos pääsee.

Tänään oli tarkotus tulla Aleksin 1v6kk ikäsen pikkuserkun kylään va se oli tullut kuumeeseen. Joko Mpr rokotuksen takia tai hampaiden.

Tänään on vähän sadellut vettä. Harmi,kun lapset on sairaana ois ollu kiva testata mun uutta veden ja tuulenpitävää pukua,jonka sain synttärilahjaksi tässä jokin aika sitten. Eipä oo sen jölkeen satanut kuin vasta nyt. Mies tilas sen erätukusta ja siinä tuli vaikka mitä vaatetta kaupan päälle. Ainakin ne kaikki vaatteet tuntu mukavilta päällä,kun sovitin. Va eiköhän tuota ehdi sade ilmoja olla,et pääsee noihin pukeutumaan :)

Mies meni päiväunille. Menee klo6 töihin yleensä ja tulee jo 13.30 kotiin. Välillä on pitempään töissä jos on kokouksia yms. Hällä on liukuva työaika,se on kiva juttu meidänkin kannalta. Päsee hoitamaan lapsia ja kuljettamaan meitä kesken päivinkin jos on tarvis.

Vauva nukkuu ja Aleksi tuossa purkaa yhtä kaappia jonne on ihan luvallista mennä.

Aleksi on oppinut nyt paljon sanomaan kaks ja välillä jopa kolme sanaisia lauseita. Päivittäin sanoo: ei oo,ei se, Atti (Aleksi) istuu...(eipä nyt kyllä tuu muita mieleen,kun kirjottaa pitäs)

Ihan selvää saa aina mitä tahtoo yms. On puhe kehittynyt niin valtavasti ettei juuri tarvi arvailla mitä poika millonkin tarkottaa.

Juu,jos lähtis nyt keittämään kahvit tuon pojan kanssa.

-Mirjami,Aleksi ja vauva 1kk 3 päivää-

Vierailija
75/86 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektioaika on nyt selvillä ja se on 1.11. klo 7.15 (mies: " Hirveän aikaisin!" ). Sain jo tarvittavat lääkkeet ja lippulappuset joissa kerrotaan miten leikkaukseen valmistaudutaan. Vielä ei jännitä :P.

Tuntui hassulta kun polilla kyselivät että mihinkä aikaan sopisi tulla :).

Lääkäri oli huippumukava ja nähtiinhän se vauvan sukupuolikin lopulta -niistä kilkkeistä ei voinut erehtyä eli satavarma poika tulossa. Lääkärin kommentti istukasta: " Ohhos, en ole tällaista ennen nähnyt" .

Enni80, yritäs tähdätä samoihin aikoihin niin treffataan TAYSissa :).

Lähden kohta fysioterapiaan, koettavat vielä jos mun romuselälle voisi jotain tehdä.

Hyvät voinnit,

KL.

Vierailija
76/86 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua jännittäis ihan sikana koko loppuraskaus.

Minäpä taas kerron toissa yöstä, tyttö heräs 3.30 huutamaan maitoo, raivos ja huusi. Sit lähti sängystä huitelemaan mielenosoitukseksi, tunnin jakso istua jääkaapin alla vollottamassa. Kävi välillä laittamassa telkankin päälle. Sit tuli makkariin ku tajus ettei kukaaan aio häntä palvella ja pienellä itkusella äänellä sano et baba vettä. No sit tuli uni ja nukku aina siihen saakka ku tippu sängystä...

Viime yönä heräs kerran ihan hikisenä ja pyysi vettä ja nukkui aamuun saakka, ei tarvinnut edes vaippaa vaihtaa!!!!!

Mut tää pikku jätkä valvotti viime yönä 3 tuntia, meillä on varmana yöllä liian kuuma kun jätkäkin oli ihan hikinen. Mä sit riisuin sen ihan vaippasilleen ja nukkui mut aika levottomasti. Tissiä ei huoli ei sit millään, mut päätin et ihan viimeseen asti yritän imettää ja sit vasta pulloa. no heti yöllä piti pyörtää puheet ku jätkä vaan keikku hereillä ja mua väsytti ni pullon kaivoin esille.

nyt tää äiti onkin ihan kuitti, mun tekis mieli laittaa noi kakarat huutonettiin myytäväksi ilman hintavarausta..... mä haluan nukkua mun univelat veke. no nyt pysytyisin nukkumaan mut en tiiä miks istun tässä.

ehkä olen fiksu tällä kertaa ja mene tonne sänkyyn minäkin.

kuumetta ihan ryytyneenä

Vierailija
77/86 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen sitä joutuu kun vanhaksi elää. Selvisi tässä juuri, että tuleepi eteen muutto Puolaan. Kovasti mielellään sitä maailmaa näkee ja tutustuu uusiin paikkohin, mutta näin pian. Aikataulu on sellanen, että ensi kesänä olisi muutto. Toki voi vielä muuttua, mutta suhteellisen varmaa kaikki jo on. Juuri kun tänne oli asettunut mukavasti, koulu löydetty Alinalle sun muuta, niin pitää taas pakata omaisuutensa ja suunnata uuteen. Hyvä puoli muutossa on se, että Puolassa molemmat tytöt (Inkeri aikanaan) pääsevät kansainväliseen kouluun.

Täällä alkoi viilenemään ja huomiselle luvassa vain +12. Toppatakkia en toki vielä kaiva esiin vaikka paikalliset niin jo tekevät. katsotaan nyt ensin miltä sellanen ilma tuntuu ja miten tytöt tarkenet syysvaatteissa. Tuuli on ollut tänään aika kova ja ilmesesti huomennakin ja sehän viilentää jonkin verran.

Joku oli nautiskellut päivästä kotosalla ihan itsekseen. Ihanaa :) Minäkin sellaisen ylellisyyden saan pari kertaa kuussa ja otan yleensä kaiken irti niistä päivistä. Eli pitkä lenkki, kuuma kylpy, hyvä elokuva/kirja, oleilua kaikessa rauhassa... Kotitöitä en niinä päivinä tee missään nimessä.

Inkeri on nyt keksinyt, että hän on myyrä! Mönkii ja tonkii ympäriinsä, kaivautuu joka paikkaan ja toimii kaikin tavoin samalla lailla kuin hänen suosikki piirroshahmonsa. Hänellä on myös ystävinä Siili ja Hiiri kuten Myyrälläkin, niitä hän kuskaa joka paikkaan. Jos Inkerin haluaa tottelevan niin paras kutsua nimellä Myyrä silloin kuuntelee parhaiten. Pääsääntöisesti tämä kaikki on erittäin hauskaa, mutta välillä nyppii kun neiti konttaa pitkin kuralätäköitä ja koittaa työntää päätään nurmikon läpi. Ehkä tämäkin kausi menee jossain vaiheessa ohi ja jos ei niin ompahan jollekin terapeutille töitä :)

Nyt lähdemme viemään pyykkejä pesuun. Sekin on suurta hupia kun silloin pääsee kellariin hissillä.

Birdy ja Myyrä

Vierailija
78/86 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskihän se flunssa meihinkin. Emma on nyt kolmatta päivää kuumeessa ja yskä ja nuha vaivaavat. Itselläkin alkaa olla vähän tukkoinen olo. Toivotaan vaan, että vaavi päättää syntyä vasta kun ollaan parannuttu! Pahinta tässä flunssassa opn kyllä se, että joutuu kykkimään sisällä kaiket päivät. Pää hajoo, kun ei pääse ulkoilemaan. Emmakin on nyt sitten saanut tuijottaa teletappeja sun muuta oikein urakalla...

Kaalilaatikko: Koitan päästä synnyttämään samoihin aikoihin :) Eipä mulla vielä mitään kiirettä sinne synnytykseen ole. Nyt saa rauhassa loikoilla ja nukkua päiväunia, olokin on ihan hyvä. Tosin vauvan pää on jo kiinnittynyt ja painaa mukavasti alaspäin & vauva potkii ylöspäin, joten välillä on vähän tukalaa...

Meilläkin tuo puuro menee vähän vaihtelevalla menestyksellä, pääasiassa kuitenkin hyvin. Aamuisin oon sinnikkäästi tarjonnut puuroa, sitä syön itsekin. Iltaisin vaihdellaan puuroa, jogurttia, ym. Puuron joukkoon laitan marjoja tai soseita, ne Emma sitten syökin, ja puuroa menee vähän siinä sivussa.

Ja Birdy pääsee taas muuttamaan ja tutustumaan uuteen paikkaan. Jännää! Kielikin on vähän toinen juttu sitten Puolassa.

Enni rv 38+5

Vierailija
79/86 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, tänään oltiin esikoisen kanssa korvien putkituksessa ja kitarisojen leikkauksessa. Aamulla mentiin ennen yhdeksää ja yhden maissa päästiin leikkaukseen... Lapsi oli oikein reipas ja kiltti, äitiä jo vähän tympi ja tietysti piti porata kun nukutettu vauveli joutui jäämään saliin :P

Raskausdementia pahenee entisestään... Eilen mies vei Siirin hoitoon, ja sitten vasta rupesin miettimään miksi se hoitoon menikään, oliko mulla jotain hommia. Välähti että tänään on Siirin neuvolalääkäri, ei kun hain sen äkkiä pois ja lääkärille, no siellä selvisi ettei se lääkäri kyllä tänään ole. Iltapäivällä esikoista päiväkodista hakiessani kuulin, että kehityskeskustelu vai mikä lapsilla siellä onkaan sen sijaan olisi ollut tänään. Alkaa jo hävettää kun jokaisen oman ja lasten neuvola-ajan unohdan ainakin kertaalleen, jos joskus on puhelimessa muistutus niin se on takuulla väärälle päivälle...

Yövaipoista, meidän 4veellä käytän Prisman Extra-merkkisiä. Neuvolantäti ehdotti että kokeilisi vaan pitää ilman vaippaa, mutta kun tiedän että se pissaa yön aikana moneen kertaan, ei jaksaisi lakanoitakaan aina vaihtaa!

Onnea Kaalilaatikolle jo etukäteen pojasta : ) Mä näin yhtenä yönä unta, että sain keisarinleikkauksella tummatukkaisen pojan. Oli niin todentuntuinen uni, että koko päivän oli ihan ihme olo, ihan kuin se vauva olisi jossain lähellä ollut : )

Ensi viikolla joudun pitkästä aikaa töihin, plääh! No eipä siellä kauaa joudu tylsistymään

FannyK (rv kai jotain abt 27)

Vierailija
80/86 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalla epäillään maitoallergiaa sitten. Onko joku teistä ollut maidottomalla ruokavaliolla??? kertokaa mulle hyviä sivustoja mistä näkee mitä voi syödä ja mitä ei...

kuumetta