/><\=-=/><\ HELMIEN' 06 lokakuu /><\=-=/><\
Kommentit (86)
Meillä oli viikonloppuna ristiäiset, joten onneksi sekin on jo ohi.
Meilläkin autellaan tiskikoneen tyhjentämisessä niinkin tehokkaasti, että se pitää olla nykyisin aina lukossa, kun Miro ohi kulkiessaan aina koittaa olisko se auki ja jos on rupeaa tyhjentämään sitä heti. Muutama kerta on jo kaiveltu likaisia ruokailuvälineitä puhtaiden joukosta:)
Pesukone meillä on päältä täytettävä, joten sieltä se ei yltä ottamaan kuin päällimmäiset vaatteet ja loppuajaksi menee täyttämään saunankiuasta puilla niin täyteetn kuin menee. Parina viimekertana se on keksinyt tyhjentää tuhka-astiankin, kiva apuri.
Vaatteet ja vaippa lähtee kanssa aamulla pois omin avuin ja välillä muulloinkin, onneksi ei sentään vauvaa vielä riisu.
Kovasti yrittää kanssa aina pukea vaatteita, mutta housut menee aika usein päähän jne.
Kenkiä laittaa jalkaan aina kun haluaa ulos, mutta itse saa laitettua vasta saappaat, mutta jaksaa kyllä pikkukenkiä yrittää jalkaansa aika kauan ennenkuin hermostuu, meneehän ne varpaanpäihin:)
Mä oon kanssa miettinyt mitähän se ajattelee lumesta, viime talvena kun lumi oli ainakin kivaa. Nyt Miro on ollut ihan ihmeissään kun ulkona on pimeetä ja sen kanssa on pitänyt vielä käydä pimeellä ihmettelemässä kännykkämaston valoja ja tähtiä.
Mä tein kesällä sen virheen että otin sille pikkukärryt, oli tosi kivaa!
Jouduin koko ajan juoksemaan tavaroita takas hyllyyn, kun poika keräs sinne kärryihinsä kaikkea mihin yletti. Uudestaan en oo uskaltanu kokeilla.
Paranemista kaikille sairaille niin isoille kuin pienille.
-niisku ja miro1v7kk ja kira 2kk
Kaalilaatikko, voi mikä lipsahdus mieheltä :D. Mun mies kehtasi lipsauttaa uutta autoa katsellessaan, että mihinkähän mahtuis neljä lasta.. En kyllä tiedä mistä se luulee että semmoinen neljäs tulee.
Esikoisen kanssa käytiin eilen 4v neuvolassa, vähän tuntui hurjalta kun yli tunti tentattiin ja äiti joutui vaan odottamaan käytävässä. No osasihan se kaikki ja sai kehuja kun on niin reipas ja sanavalmis, painokontrolliin joudutaan kun painokäyrä onkin tipahtanut. En mä kyllä aio ruokaa alkaa tuputtamaankaan, eikös se ole vaan hyvä jos ihminen tajuaa lopettaa syömisen siinä vaiheessa kun ei ole enää nälkä. Kai sitä energiaa kuluukin kun kaiket päivät juokseee pihalla kavereiden kanssa.
Siiri on lopettanut pottailun, pöntölle pitää päästä. No mikäs siinä, helpompaahan se taas on! Kaupassa noilla molemmilla on usein pikkukärryt, isompi osaa tietysti kerätä mitä pyydetään ja Siiri nyt ottaa jonkun nakkipaketin tai jugurtin, täytyyhän ne sille sitten ostaa : )
Mä pidän edelleen vanhoja kesälomia pois, ja sitten ei olekaan kuin reilu kuukausi enää töitä : ).
FannyK
Sekä Helmillä kestovaipan kanssa ja esikoisella kertiksen kanssa. Kesällähän kokeiltiin pitää poikaa yöllä ilman vaippaa (oppi päiväkuivaksi tasan 2-vuotiaana), mutta yöllisistä vessassa käynneistä huolimatta pissasi joka yö sänkyynsä, joten laitettiin vaippa takaisin. Nyt on kokeiltu Daily, Pirkka, Muumi, Pampers (en muista, mikä niistä) ja nyt ostettiin Lidlin vaippoja, kun niitä on kehuttu, mutta ei nekään pitänyt. Täytyy seuraavaksi varmaan ostaa Liberoa. Ei kun ostankin City Marketista jotain yökastelijoille tarkoitettuja vaippoja, kun seuraavan kerran pääsen CM:ään. Mutta tosi rasittavaa, kun aina on aamulla jomman kumman yökkäri ja/tai lakanat märkänä.
Helmi ei enää aamulla jaksaisi makoilla mun vieressä sängyllä, vaan haluaisi nousta heti. Laittaa pikkulampun päälle (sängyn yläpuolella seinässä kiinni) ja vetää multa peiton pois. Mä taas en ole KOSKAAN pystynyt nousemaan heti herättyäni sängystä ylös. Kun olin vielä työelämässä (tai opiskelin), laitoin ainakin 2-3 torkkua kännykkään, kun ois pitänyt nousta. Pitää muistaa ottaa kasa jotain leluja ja kirjoja makkariin, joita Helmi vois sitten herättyään katsella, kun mä jatkaisin unia.
En olekaan muistanut kertoa, että Helmi on oppinut hyppimään tasajalkaa tässä pari viikkoa sitten. Esikoinen oppi joskus 2-vuotiaana, mutta olikin motorisesti Helmiä arempi & kömpelömpi. Ekan lapsen kanssa oli kyllä niin helppoa, kun poika ei yleensä yrittänyt tehdä mitään isompien lasten juttuja. Helmi taas luonnollisesti matkii veljeään kaikessa ja haluaisi esim. hypätä liukumäen portaista alas (joltain viidenneltä portaalta), vaikkei vielä osaa. Ai niin ja sen muistin äskettäin, että aika tasan vuosi sitten Helmi alkoi kävellä " puita pitkin" . Siitäkin on jo vuosi, nyyh!
Nyt jos alkais tekemään perheelle ruokaa... Illalla on pakko käydä Jumbossa ostamassa pari juttua (=vaatetta lapsille) ja samalla reissulla pitää varmaan käydä kääntymässä myös Stockan Hulluilla Päivillä. Mies ja lapset odottavat varmaan " innoissaan" sillä aikaa jossain käytävällä...
T:Fassiloora ja Helmi
Silppu oli aivan tohkeissaan lumesta, ilme oli näkemisen arvoinen kun tein pari lumipalloa malliksi :). Minäkin heräsin poikkeuksellisesti vessaan aamuviiden maissa ja katsoin ikkunasta ulos -voi että tuli kiva (joulu)fiilis kun näki lunta satavan. Haravoimatta jääneet lehdet ja rikkaruohoja rehottavat kukkapenkit eivät enää ollenkaan häiritse silmää.
Kuumetta, toivottavasti teillä on sakki jo toipumaan päin? Mä ostin Remu-haalarin talveksi, ei ole vielä kokeiltu. Pitäis kai käyttökelpoinen olla?
Niisku65, tulipa nätti nimi tytölle, onnittelut :).
FannyK, olen satavarma että Silpun kanssa ollaan jossain vaiheessa jonkinlaisessa painonseurannassa, nimittäin jos vanhempiinsa tulee niin hoikkana kasvaa. Minä en myöskään rupea ruokaa tuputtamaan, lapsi syö sen minkä jaksaa, sen jälkeen sanoo " ei" ja " kiito" ja työntää lautasen sivuun. Ja se on siinä. Jos arvioikin väärin oman nälkänsä niin seuraavassa ruokailussa menee enemmän. Olen sun kanssa aivan samaa mieltä siitä, että hyvähän se vaan on tunnistaa koska vatsa on täysi ja lopettaa siihen.
Fassiloora, ai siellä on toinen ei-aamu -ihminen, täällä on torkkukytkin myös kovassa käytössä... Enkat teki mies aikoinaan, onnistui venyttämään ylösnousua puolitoista tuntia. Nykyään sen on noustava heti, koska multa saa kyynärpäätä kylkeen välittömästi kun kelloradio alkaa pauhata.
Mulla on selkä ollut välillä niin kipeä että kyyneleet valuu silmistä. Eilen terkka laittoi mulle lähetteen fysioterapeutille, jos ehtivät vielä jotain tehdä :). Äitiyspolikäynti on samana päivänä eli ensi keskiviikkona ja sillä kerralla varmaan saan tietää sektioajan. Ei tässä enää pitäisi kun kolmisen viikkoa kestää. Toivottavasti.
Sen verran sain itsestäni keskiviikkona irti että kävin Hulluilla Päivillä (näin muuten Marcelinkin siellä) ja noin tunnissa ehdin ostaa suuren osan joululahjoista. Vähän hyvin suoriuduttu.
Hyvät viikonloput!
KL.
Mä testasin nyt sitten Pampersseja, edelleen saan yöllä kuivitella... Täytyy katsoa sitten niitä yökastelijoiden vaippoja seuraavaksi, alkaa tuo yöllinen vaipan+yövaatteiden vaihto kyllästyttää...
Tulin hetki sitten autokoulusta. Voi että... Tämä oli neljäs ajokerta ja ajettiin liikenneympyröitä. Auto sammui ainakin 10kertaa ja mulla meinas mennä hermot itseeni. Kirosinkin jo ja opettaja vaan rauhallisesti yritti mua rauhotella, mun taas teki mieli parkkeerata auto ja sanoa mä jään tänne mene sä vaan... Ihmettelen tapahtunutta, koska minä osaan ihan älyttömän hyvin ajaa autoa, kun istun pelkääjän paikalla, tiedän melki kaikki liikenne säännöt ja kokoajan opastan miestä minne saa ajaa, kuka mistäkin tulee jne:))))(kaikki ajattelee nyt että voi mies parkaa! -niinpä-) =)
Nyt kutsu kuuluu, mutta palailen...
harmi (ja onni mun ajojen takia) ettei meillä ole lunta maassa, sulanut kaik mitä oli yöllä vähän sadellut.
aamulla oli ihan järkky ilma. mulla oli tänään verisuonikirurgin kanssa treffit ja pääsin nyt sitten suonikohjuleikkausjonoon. tai jotenkin ne vaahdotetaan... ihan sama mulle kunhan lähtevät minusta!!
Poitsulla on sitten eka korvatulehdus, voihan kökkö. Molemmat kyllä on vielä niin räkäsiä ettei juuri olla ulkona oltu, ehkä tänään voitas hetkinen tossa hiekkiksellä viettää.
Mä kans ostin ton Remun haalarin, saa nähdä miten kestää käyttöä, sit pihahaalariks ostin anttilan alesta sen lassien puvun. Tosi järkyn värinen, mut kyllä se tossa pihalla välttää. En olis muuten ostanut mut hinta oli niin pieni et ei haittaa vaikka reikä het tuliskin.
Voi etttä mä vihaan ajatusta pukemisesta, oikeen hikikarpalot nousee otalle ku ajattelen tulevaa rumbaa. Tarik ei yhtään tykkää pukemisesta, varmaan saadaan häätö sen huudon takia ;))
Tyttö hokee tuolla koko ajan voi vitsi ja kiitos vaan. Näköjään on mun rannerenkaat löytyneet.... ja kaulakorukin näkyy olevan kaulassa.
pitää virittäytyä sohvalle ku päivien viemää tulee ;)) edelleen mä sit tuijotan yhtä tiiviisti.
viikonloppuja, kuumetta
Miehen kaverit olivat eilen illalla meillä pelaamassa korttia ja lautapelejä. Mies mönki nukkumaan vasta aamuyöstä ja heräsin siihen, sen jälkeen nousikin melkein tunnin välein vessaan ja heräsin joka kerta. Hoh hoijaa... normaalisti mun ei tartte herätä vessareissulle kertaakaan, nyt kävin kerran ihan vaan myötätunnosta.
Hupulinäiti, niitä apukuskeja löytynee joka perheessa, joissakin jopa useampia :).
Mirjami-80, jos oikein muistan kyselit marjapuuroista -just alkuviikosta keitin puoli kattilallista ruismarjapuuroa. Tein tavallisista luomuruisjauhoista ja puolukoista. Lapsen mielipidettä puuroon en osaa sanoa, vedin nimittäin yksikseni koko satsin...
Ja sitten hieman [valitusta] Eilen kävin taas nopsaan Hulluilla Päivillä hakemassa lisää joululahjoja. Silpulle ostin kivan talvitakin ja olisin ostanut kengät, mutta toinen pari oli hukassa enkä löytänyt sitä mistään. Sinne jäivät. Herkkuosastolla kävin kääntymässä mutta siinä vaiheessa selkä oli jo niin kipeä että pakko oli päästä pois. Kotia kun pääsin olin pari tuntia poissa kuvioista (onneksi pukelo nukkui koko ajan), mutta se olikin päivän ainut selkäsärkykohtaus eli vähällä pääsin. [/valitusta]
Se onkin lounasaika, menen muualle marisemaan ->
KL.
Mies lähti lasten kanssa vanhempiensa luokse ja mä olen ekan kerran 4,5 vuoteen yksin kotona! Sulattelen tässä aamupalaa ja lähden sitten juoksulenkille. Sen jälkeen teen vähän aikaa kaikkia pikku rästihommia ja sitten heittäydyn sohvalle lukemaan ja katsomaan videolta Kotikatua. Muu perhe kotiutuu sitten illalla ennen lasten iltapalaa. Luksusta!
Oli tosiaan mielenkiintoinen ilma perjantaina. Täällä Helsingissähän sade tuli räntänä ja suli heti maassa eli lunta ei nähty. Me mentiin just silloin kaverille kylään ja oli kyllä paskin mahdollinen ilma työntää rattaita, pitää sateenvarjoa (siinä tuulessa) ja ängetä bussiin. Eilen oli onneksi kaunis ilma, vaikka tuulikin kylmästi.
Kotitöistä unohdin aiemmin kirjoittaa. Helmihän oli aikaisemmassa kämpässä innokas apulainen, joka täytti ja tyhjensi pyykinpesukoneen, tyhjensi astianpesukoneesta ruokailuvälineet ja laittoi laatikkoon. Nyt meillä on päältä täytettävä pesukone, jonne Helmi ylettyy just ja just heittämään pyykit, mutta ei saa niitä sieltä pois. Myöskin ruokailuvälinelaatikko on niin ylhäällä, ettei Helmi saa haarukoita yms. sinne laitettua. Ehkä pitäisi vaihtaa laatikoiden paikkaa (tai siis niissä olevien tavaroiden), niin Helmi ylettyisi taas laittamaan ruokailuvälineet paikoilleen. Esikoinen oli tässä iässä ihan himo-tiskaaja, mutta Helmin ei olla muistettu antaa vielä kertaakaan tiskata.
Jotain muutakin asiaa mulla vielä oli, mutta en nyt tietenkään muista. Seuraavalla kerralla sitten.
T:Fassiloora ja Helmi
PS. Ostin niitä Lidlin vaippoja ja kokeilin esikoiselle. Kahtena yönä kolmesta on nyt sitten vaippa falskannut vaipan päällä olevista villiksistä huolimatta. Vaippa on aamulla ihan megatäynnä. Miten toi poika voi pissata yöllä niin paljon, vaikka illalla rajoitetaan juomista ja käy ennen nukkumaan menoa pissalla. Ei varmaan ole enää muita vaihtoehtoja kuin ne CM:ssä myytävä yökastelijoiden vaipat. Huoh!
mä oon ihan kaput, toivottavasti ei ihan heti tuu uutta tautia.
Tyttö puhua pulputtaa ihan tajuttomasti, äiti kakas, anna fuokaa, vauva nukkuu, tuttisuu, ilmapallo, mennään kottiin, voi vitsi ja kiitos vaan. ja osoittelee kaikkee ja yrittää sit toistaa mikä mikäkin on... juu ja uniinkin on toi puhe tullut..
nyt mä kyllä keitän kaffet
kuumetta
Mites Fassiloora sai päivänsä vietettyä? Ihanan kuuloista, siis ihan vaan olla yksikseen kotosalla:) Ennen en viihtynyt ollenkaan yksin kotona, aina piti olla jotain viihdykettä/kavereita tai menossa jonnekkin. Nyt musta on tullut aikamoinen kotilo;) Ja nautin kotona olosta, mutta tuota yksinoloa NYT kaipaan... Mihinköhän mä saisin nuo ukot ajettua?
Tietääkö kukaan koska Stockalla on Legot alessa? Kun muistan että näin alkutalvesta siellä olisi kaikki Legot (-20%?) alennuksessa. Oon silloin ostanut joulupukin pussiin lahjat kummimukeloille, mutta nyt en muista koska se on ollut... Voisin ajoittaa joka " syksyisen" Tre:en kulttuurimatkani siihen ajankohtaan:)
Einolle tullut muutama uusi " sana" : muu(lehmä), muuum(muumi), tyttö(muistui pitkän tauon jälkeen taas mieleen), tit-tit(kaikki herkut:keksit,murot yms) quu(kuu/tähti) ja tähtiä hän nyt ihmettelee iltaisin:) Muuten hyvin vähäisesti juttelee, eipä hänellä taida olla meille oikein asiaa:)
Nyt kokeilussa Daily teippivaipat(nuukuus iski kaupan vaippa hyllyllä ja aattelin sitten kokeilla noita enkä pampperseja). Ja nyt 3yötä takana ja peti pysynyt kuivana!!!
Mukavaa alkanutta vkoa!
mä haluun kans kokonaisen päivän vaan ittelleni!
Mitä Fassiloora teit??
Jokos on uusia vauvoja syntynyt???? Kukas on seuraava synnyttäjä??
Mä vaihdoin tytölle vaipat yks yö 3 kertaa, siis jumalauta 3 kertaa!!! Viime yönä kerran, mut nyt tänään mä muutan tota juomista illalla. Pistän syömään puuroa illalla vielä (sitä meillä ei oo harrastettu ihan eilen, me vaan ei olla puuroihmisiä) ja maito on kortilla.
nyt kahville, oikeesti
Eli piti silloin ostaa niitä yökastelijoiden vaippoja, mut ostinkin Dailyn. tänään aamulla kyllä oli hieman falskannut reunasta ja pyjama hieman kostea...
Voi Kuumetta, sulla yöt kyllä turhan rikkonaisia vaippojen takia! Toivottavasti löytyy imukykyisempiä tai vähemmät ilta juomiset helpottaisi tilannetta!
Nyt taas sellainen kiukkupussi meillä... Hetken olikin seesteisempi Hra. Ja puurot ei maita:( Olen ollut niin " tyytyväinen" kun on syönyt hyvin puuroja, on terveellistä ja sillä jaksaa hyvin koko aamupv:n ja on edullista. Toivottavasti tämäkin tilanne palautuu ennalleen! :)
Hupulinäiti, älä välitä, ei se puuro meilläkään aina maistu. Toisinaan tulee kausia, jolloin pukelo dissaa puuroa kympillä, mutta sitä tässä huushollissa kuitenkin tarjotaan. Toki mä vaihtelen aamupalaa siten, että välillä laitan leipää, viiliä, jugurttia ja Talk-muruja, karjalanpiirakkaa jne. Iltapala on lähes poikkeuksetta ollut puuroa. Eilen Silppu söi vain muutaman lusikallisen, hyvin nukkui silti. Olipahan syönyt päivällä tarpeeksi.
Tuosta vaippojen falskaamisesta -meillä sitä tapahtui pari kertaa just tässä muutama viikko sitten ja syy oli ihan se, että olin illalla viimeiseksi juottanut muksulle reilummin maitoa. Pihtarina en mukamas raaskinut heittää iltapalalta jäänyttä maitoa pois... Silppu saa päivällä juodakseen vettä aina kun tarvitsee, vesitaikamuki on koko ajan pöydän reunalla. En usko että sillä nestemäärällä pääsee kuivumaan, vaikka iltajuominen jääkin vähemmälle.
Kuumetta, onkohan seuraava synnyttäjä joko enni80 tai minä? Mulla on huomenna äitiyspoli, luulis että siellä saan kuulla sektioajan. Jos se on kuten aikaisemmin kerrottin rv 38 niin ei tässä ole kuin pari viikkoa aikaa.
Nyt vaihtamaan sontiaiselle vaippaa ->
KL.
No huomenta täältä kuitenkin.
tytöllä taas nenä vuotaa, kele soikoon. Mä laitoin toissa päivänä ekan kerran toppahaalarin päälle, kun en jaksanut etsiä välivaatteita.. niin tyttö hokee vaan koko ajan et äiti mua sattuu. Varmaan oli niin paksu olo siinä puvussa. Mut eipä ollut yhtään liikaa se haalari, varsinkin kun pari tuntia rämpii tuolla maassa.
Ja Dunia on lopettanut yöheräämiset sitten kokonaan, oikeasti. Mä luulin et oli vaan vahinkoja ne parit yöt, mutta joka yö siitä saakka kun palvelu loppui niin on nukkunut, mitä nyt kävelee sängystään meidän sänkyyn. Vaippa on ollut jopa ihan TÄYSIN KUIVA muutamana yönä!!!!!!! Aamulla ekana tökkään potalle/pöntölle istumaan ja varmaan litran pissaa kerralla. Ei siis oo ihme jos vaipat falskaa...
Onko kenelläkään teistä hormoonikierukkaa?????? Vittu mikä rakkine, on todella tehokas ehkäisin, eipä tee mieli seksiä ollenkaan!!. Mua masentaa, turvottaa ja kaiken lisäksi mä olen vuotanut siitä päivästä saakka kun se asennettiin eli kohta neljä viikkoa.. mä katon tätä hommaa vielä kuukauden, jos nää ei lopu, kierukka lähtee. Eihän tämmönen oo normaalia et alapää vuotaa koko ajan ja mieli on mustana. Sitä paitsi mä en halua elää ilman seksiä, siitä kärsii minä ja mies. Mies raukka yrittää ymmärtää mut ei varmasti ymmärrä täysin tilannetta. Ja mä olen jo kypsä näihin vuotoihin, ei meinaan ole mitään tiputteluja.
No sitten, kiitos KL sivuista ja Nonnu avusta. Mä sit jätin maitotuotteet ja naudan lihan pois. Kyttään maitoproteiini ja heratekstejä paketeista, jatkän ihottuma on paranemassa. Ostin sit erästä soijamaitoo kahvimaidoksi... mun maha turpos rantapallon kokoiseksi ja vauva ripuloi kovemmin, jäipä sekin pois. Vaihdoin kauramaitoon... ihanku löysää kaurapuuroo jois...mut mun maha tasoittu ja jätkän ripuli jatkuu. Kakka oli tänä aamuna ihan vetistä ja vihreää. Mut ilmaa on mahassa ja mä söin itse tehtyjä sämpylöitä eilen...ehkä tuore hiiva vetää kuralle.
Nonnu otitko sitten kalsiumia purkista??? Meillä on huomenna lekuri, katotaan mitä siellä sanotaan. Nyt on pakko lopettaa kun jätkä kyllästyi sitterissä olemaan ihan totaalisesti.
Joo, ja Tarik kääntyi viime viikolla mahalleen ekaa kertaa!!!
kuumetta
En ole ihan laskuissa mukana, jokos Kaalilaatikon sektioaika oli tälle viikolle? Entäs joko enni pian pääsee tositoimiin? On kyllä hyvä että ehditte ilmeisesti molemmat päästä jo kotiinkin ennen kuin mahdollinen lakko uhkaa, vai mitä? Mä en millään jaksaisi odottaa tammikuun loppuun... ostin jo niin söpöjä vauvanvaatteita että pakko hiplailla niitä illat. Ihan hirveä vauvakuume, onneksi vasta tässä vaiheessa : )
FannyK, työmotivaatio taas huipussaan
FannyK, lähelle osuit, mun sektioon on aikaa viikko ja yksi päivä, h-hetki on siis ensi viikon torstaina :). Hyvin ehdin lakon alta pois ellei mitään dramaattista tapahdu. Mies on jo kutsunut kaverinsa varpajaisiin, laittoi kutsun melkein samantien kun kuuli ajankohdan. No mikäs siinä, tervetuloa vaan kaikki, mies lupasi siivota kämpän :). Näillä näkymin mun systeri(t) on myös tulossa pitämään järjestystä yllä.
Enni-80, joko menit ja poksahdit ennen mua?!
Kuumetta, naureskelin täällä yksikseni sun viestille ja usko pois, tunsin myös myötätuntoa :). Muistatko kun joskus kerroin että Silpun syntymän jälkeen vuosin lähes yhtä soittoa 9 kk -huhtikuussa mulle laitettiin hormonikierukka ja lokakuussa otettiin pois jatkuvan vuodon takia. Että revi siitä :P. Ja tekikö mieli seksiä? No ei yhtään.
Palaan myöhemmin -nyt nostan jalat ylös ja syön lopun purkillisen suklaajäätelöä, suoraan paketista tietenkin.
KL.
...Musta nimittäin tuntuu siltä, että me ollaan muutettu sinne! Viime perjantaina oltiin siellä maitoaltistuksessa, maanantaina meillä oli sen viime kesäisen astmakohtauksen jälkikontrolli, tiistaina Joona sai taas sen kohtauksen, joten taas jouduimme lääkärille ja huomenna olemmekin menossa sen maitoaltistuksen kontrollikäynnille. Vielä pitäisi tilata muuten aika allergialääkärille...Onneksi on vakuutus!!!
Joonalle tuli pieni yskä ja nuha viikonloppuna ja maanantaina tosiaan kävimme astmalääkärillä, joka totesi, etteivät keuhkot vingu yhtään flunssasta huolimatta ja epäili edellisen kohtauksen olevan vain yksittäinen tapaus, kun niitä ei ole tullut lisää. No, seuraavana päivänä kun olin laittamassa Jomppua päikyille aloin kuuntelemaan hänen hengitystään ja selvästi pojan oli työläs hengittää. Lääkäri antoi sitten astmalääkettä suurina annoksina muutaman kerran ja kohtaus saatiin laukeamaan sillä, ei onneksi tarvinnut nyt Taysiin lähteä. Toivottavasti ei nyt kumminkaan olisi varsinaista infektioastmaa, vaan johtuisi pienistä keuhkoputkista tms.
Maitoaltistuksessa olimme silloin perjantaina ja mitään reaktiota maidosta ei tullut siellä eikä sen jälkeenkään, kun olemme nyt tämän viikon käyttäneet maitoa. Joona pyytää koko ajan " lisää juustoa" ja " hyvää jukulttia" . Maito ei juomana kelpaa, kun on Almiron peptin makuun tottunut. Toivottavasti se ahdistuskohtaus nyt ei sitten johtunut maidosta. Jos lääkäri huomenna toteaa allergian poistuneen, niin saamme aloittaa myös naudanlihan ja kokeilla myös broileria vähitellen. Kananmuna kokeillaan joskus kahden vuoden iässä. Mutta kyllä nyt vaikuttaa siltä, että allergiaa ei enää olisi, ihanaa! Ja kuumetta kyseli kalsiumista. Otin niin kauan kalkkilisää purkista, kun imetin. Ja Joona taas on saanut kalkkilisää siitä asti, kun lopetin imetyksen.
Purkkaa meillä on Joona syönyt jo pari kuukautta. Annan jo nykyään kokonaisen purkkatyynyn ja harvemmin poika enää sitä nielaisee. Joskus tulee osoittamaan sormella suutaan ja sanoo " meni maasuun" .
Fassiloora kyseli potkuautoista ja mopoista. Meillä on kolme niitä Plaston perinteisiä mopoja. Yksi sisällä, yksi ulkona ja yksi mökillä. Se on meillä aivan suosikkilelu molemmilla ipanoilla. Niitä pitäisi vaan olla kaikissa em. paikoissa kaksi, niin ei tarvitsisi kiistellä kumman vuoro milloinkin on. Meillä pystyy kiertämään ympyrää keittiön, eteisen ja olohuoneen välillä ja siinä nuo hurjastelevat sivuluisussa vuorotellen sillä mopolla. Oikein ihmetyttää, miten Joonakin pääsee niin lujaa ja pysyy vielä pystyssäkin. Meidän kavereilla on sellainen potkuauto ja siellä meidän pojat nahistelevat aina, kumpi sillä saa ensin ajaa. Vapaa Valinnassa oli sellaisia potkuautoja, jotka olivat niitä Autot- elokuvan hahmoja ja sellaista meille on nyt kovastii kinuttu.
Täytyy mennä näpertämään korttia, niin voimme lähteä äidin synttäreille syömään kakkua heti kun mukelot heräävät=)
nonnu78 ja pojat
Pieni tyttö syntyi vauhdilla maailmaan maanantaina. Kotiin päästiin eilen ja nyt totutellaan taas vauvantahtiseen elämään. Hirveä väsymys vaan päällä, yöt menee valvoessa ja unirästiä oli valmiiksikin, kun viime viikon Emma oli flunssassa ja nyt minä.
Synnytys oli kamala :) mutta onneksi nopea. Aluksi supistukset tulivat harvakseltaan, mutta matkalla sairaalaan niitä tuli jo jatkuvasti. Sairaalaan päästyämme vauva oli puolessa tunnissa maailmassa! Neitokaisen ensimmäiset mitat olivat 50 cm ja 3300 g.
pikkuisesta tytöstä!!!!!
kuumetta
Meillä kans mies sanoi et kyllä hän voi vielä yhden lapsen tehdä, no niin varmaan voi ku ei sen hommana oo muuta ku sisään ja ulos.....
Mä oon nyt ihan poikki, vauva on kipee ja itkee ja itkee. Äsken ku käytiin apteekissa hakemassa lisää roppeja, pukeminen pisti vauvan itkemään niin kovaa et tuli yrjöt, sit kärrytkään ei liikkuneet niin kovaa et olis voinut nukkua, sit kun uni tuli Dunsku tökkäs sormella naamaan ja taas huudettiin. Mä laukkasin kieli vyön alla apteekista kotiin et sai supon laitettua ja unet maistuu.
Tyttö on täys huligaani, tekee pahojaan ku kuume laski... toivottavasti paranis jäppinenkin äkkiä et päästään ulos, seinät ei riitä meidän perheen lapsille.
Mitäköhän nää meidän helmikset ajattelee lumesta?? Eihän nää paketit muista viime talvesta mitään, mä oikeen jännittyneenä odotan sitä ensimmäistä ilmettä kun maa on valkoinen. Muuten mä en talvea sitten odotakkaan!!
Ai niin, onko kenelläkään Remu merkkistä haalaria, onko hyvä vai huono??? Huomenna menen vihdoin ostamaan talvihaalarin ja pitäs päättää minkä ostan... näin ton em. haalarin eräällä lapsella ja nyt sit olis kiva kuulla onko se hintansa väärti.
nyt jäätelöä pikaisesti napaan ennen ku Dunsku herää ;)))
kuumetta ja penskat 12 v, 1,8 v ja 3,5 kk