Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkoti vai kerhot, kaksoset n. 3v ja pieni vauva

Vierailija
28.09.2007 |

Onko kokemuksia useista isommista lapsista kerhoissa ja tai päiväkodissa ja pieni vauva? Miten koitte esim. kerhoon viemiset ja hakemiset muutamassa tunnissa ja vauva mukana etenkin talvella kun pukemista ja riisumista riittää? Kuinka lapset kokivat oman hetkensä? Entä osapäivähoito 2 tai 3 X viikossa puolipäiväisesti, miten lapset viihtyneet ja kuinka itse koit? Nyt pitäisi hakea päivähoitopaikkaa jos sinne laitettais.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on jo kertaalleen vetänyt herneet nenukkiin. Vastasin viestiin neljä ja siinä ei todellakaan lue, että lapsia on kolme ja matka 20 kilsaa taitetaan jalan.

5

Vierailija
22/48 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kysymys miksi juuri minun pitäisi olla laittamatta lapseni osapäivähoitoon, vaikka olisin kotona? Miksi on suuri synti laittaa lapsia hoitoon, koska niistä jokainen vanhempi MAKSAA. Ne eivät ole ilmaisia. Miten joku täällä palstalla voi vaatia että jokaisen joka on kotona tulee hoitaa lapset kotona. Vähän sama kuin että jokaisen on pakko syödä aamulla kaurapuuroa. Eiks vaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei kerhoon? Usein virikehoidon vatsaiset kommentit vetoavat siihen, että kotona on lapsen paras paikka. Mutta sitten kerhot ovat kuitenkin ok? En tajua.

Vierailija
24/48 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se ketju syntyy? Puheenvuoroista. Onko tarkoitus siis, että kaikki odottaa, että se ketju ensin syntyy jostakin ja sitten kommentoidaan?

Eikö ketjuun siis saa kirjoittaa puheenvuoroa 5, jossa kommentoi puheenvuoroa 4?

5

Vierailija
25/48 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sekin on muiden syy, ettet ole lukenut ketjua ennen kuin vastaat.

Vierailija
26/48 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jotka asuu korvessa sivistyksen ulottumattomissa tiettömien taipaleiden takia jne. jne.

Oletin että on kyse normaalista äidistä, joka asuu suunnilleen sivistyksen parissa. Anteeksi. En toiste kuvittele moista.

5

Vierailija
27/48 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki neljä kommenttia ennen kuin itse kirjoitin kommentin 5.

Vai pitääkö ne kirjoittamattomat lukea otsalohkolla jotenkin etukäteen?

5

Vierailija
28/48 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osapäivähoito vie paikkoja oikeilta tarvitsijoilta. Lisäksi se käy veronmaksajille kalliiksi (maksu kattaa lähinnä ruoka- ym. kulut).

Kerhot taas ovat yleensä seurakuntien tarjoamia. Ne ovat kaikkia lapsia varten ja seurakunta(laiset) maksaa niitten järjestämisen, koska haluaa toteuttaa lähetyskäskyn kehotusta.

Vierailija
29/48 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väki kirjoittaa mitä sattuu kenelle sattuu eikä kukaan ymmärrä mitään.

Vierailija
30/48 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten voit esim. avata uuden ketjun sille, miten toimit nettikeskustelussa niin voimme jatkaa keskustelua hyvästä aiheesta tässä ketjussa.

Vierailija
31/48 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luin ketjusta neljä kirjoitusta ja kirjoitin viidennen ja sen jälkeen sataa paskaa niskaan. Kirjoita edes siitä aiheesta - äläkä vaadi, että 5. puheenvuoron kirjoittajan pitää ennakkoon osata jotenkin lukea kommentit 6 - 99 ennen kuin saa kirjoittaa mitään.

Ennustapa mulle nyt, mitä puheenvuorossa 1069 kirjoitetaan ennen kuin enää vastaat.

Olet täysi SEKOPÄÄ!

5

Vierailija
32/48 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toteuttaa mitään lähetyskäskyä vaan maksan, koska en halua erota. Kirkollisvero on todella paljon siihen nähden, mitä kirkko tarjoaa perustallaajalle. Lisäksi esim. kerhojen käyttäjissä on paljon niitä, jotka eivät maksa kirkollisveroa, jolloin muut maksavat heidänkin palvelunsa. Ihan samalla tavalla srk:n kerhoistakin siis maksetaan.

Päivähoidon kohdalla tässä tarkoitettiin osapäivähoitoa, esimerkiksi paria lyhyempää päivää viikossa, ei lapsen joka- ja täysipäiväistä hoidossa oloa. Se pistää miettimään, onko se todella niin kallista.

Ja se lienee varmaa, etteivät päivähoitopaikat lisääntyisi, vaikkei virikelapsia olisi, päinvastoin.

Täällä meillä on kunnan ylläpitämiä kerhoja myös, en tiedä miten niiden kuluja katetaan.

Vierailija
33/48 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten olen aiemmin noin sataan kertaan todennut, hyökkäyksisi kokemasi kommentit eivät olleet alunperinkään tarkoitettu sinulle. En todella voi sille mitään jos sinun on vaikea seurata nettikeskustelua.

Mutta aihe on edelleenkin mielenkiintoinen, joten olisiko mahdotonta siirtyä taka-alalle tai pysyä aiheessa?

Vierailija
34/48 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä 5 jaksaa, vaikka nämä muut eivät mitään tajuakaan.

Vierailija
35/48 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten osapäivähoidossa (max 5 h/pvä), mutta käytännössä pidimme myös usein vapaapäiviä. Mies vei aamuisin kaksoset päiväkotiin töihin mennessään ja ja minä ja vauva sitten haettiin heidät. siinä tuli vauvallekin päiväkoti tutuksi, ja kun hänkin sitten aloitti samassa päiväkodissa 1v8kk ikäisenä, ei ollut minkäänlaisia sopeutumisongelmia eikä tarvittu mitään pehmeitä laskuja, kun lapsi tunsi ja paikan ja hoitajat entuudestaan.

Vierailija
36/48 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäivät kotiin päiväkodista kun minä jäin äitiyslomalle. Alkuun pelkäsin kuinka ikinä viihtyvät kotona kun ovat myös hyvinkin sosiaalisia ja suht vauhdikkaita tapauksia.

Vauva syntyi viime keväänä ja pienen pientä taantumusta tuli kaksosten kohdalle, kuten että vaipat tulivat taas uudelleen käyttöön.

Kesä meni helposti kaikkien kanssa, ihanaa oli kun ei tarvinnut pukea, se helpotus mulla oli.

Mutta siis asiahan on niin että se yksi vauva tuntuu helpolta hoitaa joka tapauksessa, verrattuna siihen kun olet jo yhdet kaksoset vauva ajan hoitanut. Vauva menee siinä sivussa ja kuitenkin on aikaa vaihtaa ihan riittämiin vaippaa ja imettää. Minä olen ainakin kokenut tämän suurena nautintona, olen kerrankin saanut nauttia vauvasta ihan rauhassa vaikka kaksoset koti hoidossa ovat olleetkin.

Kaksoset olivat kuitenkin jo niin isoja että osasivat ja osaavat odottaa ja vauvan hoidossa heistä on suunnaton apu. Kolmi vuotiaat ovat ihan parhaassa iässä vastaanottaa uusi sisarus.

Tosiasiahan on ettei vapaa aikaa jää, mutta ei sitä voikaan olettaa kolmen lapsen äitinä. Meillä kaksoset jättivät päikkärit pois kun vauva syntyi,mutta olen pyrkinyt siihen että viimeistään klo 20 kaikki ovat nukkumassa ja sitten on äidillä omaa aikaa....

Kodin siisteydestä voi tinkiä, niin aikaa jää.

Meillä nyt tätä arkea takana reilu 5 kk ja hitsin hyvin menee, olen onnellinen että jätin lapset kotiin.

Niin j muuten käyvät perhekerhossa 2 kertaa viikossa, kestoltaan kerho on 2,5h. kerkeen hyvin vetää päikkärit vauvan kanssa jos vauva nukkuu,siivota ja muuten vain nauttia vähän vähemmästä melusta.

Vierailija
37/48 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi kommentoida ennen kuin ketju on loppu. Noudata omia neuvojasi, pliis.

36

Vierailija
38/48 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puratko vain turhaumaasi tänne?

Anna kun arvaan, nyt saan kuulla jälleen olevani ' sekopää' .

Vierailija
39/48 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta kuin tämän toisen kirjoittajan vainoaminen?

Vierailija
40/48 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoituksenne on, että lapset joka tapauksessa aloittavat jossain vaiheessa päiväkodin, minusta on ihan hyvä vaikka aloittaa sillä osapäivähoidolla, helpommin saatte sitte kuopuksellekin paikan samasta päiväkodista, jos sisarukset jo siellä käyvät. Ja ihan turhaa syyllistää sillä että veisitte jonkun muun paikan, jos sattuu saamaan paikan HYVÄSTÄ päiväkodista, kannattaa siitä pitää kiinni keinolla tai toisella.