Suvi LInden sanoi haastattelussa, että ministeri ei voi jäädä äitiys- tms. lomalle
Ja nyt presidentti on vapauttanut Paula Lehtomäen ministerin tehtävistä ja toinen tyyppi astuu remmiin. Adoptiovanhemmilla on oikeus myös vanhempainlomaan. Se on eri juttu, mitä arvostaa ja mikä on prioriteetti, ministerinhommat vai lapsen sopeutuminen.
Ja tuo etätyöjuttu oli ihan paskaa. Siinä jompikumpi jää tekemättä. Joko työt, jolloin ministeri saa turhan takia palkkaa tai sitten tyttö jää vaille huomiota. Itse teen etätöitä ja en todellakaan voi silloin pitää lapsia kotona, vaan hoidossa ovat. Ja tuo pieni tyttö tarvitsisi nyt ensin todella pajon äidin ihan kokonaisvaltaista huomiota, ei vain läppäriltä annettuja silityksiä ja yksin leikkimistä.
Kommentit (81)
Vierailija:
Ei muuten tapahdu usein. Ja päikkäreille nukahtavat kyllä yleensä myös hyvin kunnon ulkoilun päälle.Kyllä mulla on kokopäivätienestit, noin 80 000 vuodessa. Opiskelemaan en ole tässä enää ehtinyt, sekin on kyllä haaveissa.
14
Jos olet, tietääkö pomosi miten teet työsi? Katsot kerran päivässä sähköpostin? Et vastaa puheluihin? Ei tarvitse osallistua palavereihin? Missä tuollainen työpaikka on? Et ainakaan kovin vastuullisessa asemassa ole, kun voit tehdä työt ihan eri aikaan kuin mitä muut ovat töissä eikä palavereja ole.
Kolme tuntia aamulla töitä, kaksi tuntia päikkäreitten ajan. Sitten kaksi ja puoli tuntia illalla kun iskä tulee kotiin? Sitten kello onkin jo 19.30-20.30, sulla on aikaa olla reilu tunti lasten kanssa?
Nää selitykset ei mene läpi varsinkaan tuon palkan kanssa.
Vierailija:
Ei muuten tapahdu usein. Ja päikkäreille nukahtavat kyllä yleensä myös hyvin kunnon ulkoilun päälle.Kyllä mulla on kokopäivätienestit, noin 80 000 vuodessa. Opiskelemaan en ole tässä enää ehtinyt, sekin on kyllä haaveissa.
14
Ei tulisi kuuloonkaan, että hän lopettaisi työt silloin kun lapsi vaatii. Tai eri aikaan kuin muut ihmiset on töissä. Niin paljon kontakteja hänen hommansa vaatii. Välillä työhuoneen ovi on tiukasti kiinni, kun on puhelinneuvotteluja jne.
Mulla on tuttavapiirissä todella monta aina silloin tällöin etänä tekevää ihmistä. Kaikki sanovat, että lapsen kanssa töitten tekeminen on ihan mahdotonta.
Miksi et voi sanoa millä allalla olet ja oletko jonkun firman palkkalistoilla?
Ja työnantaja arvostaa sitä 80 000 eurolla vuodessa?
teen luovaa työtä, yleensä yksin, kaikista tämän alan tiimitöistä olen kieltäytynyt lasten tultua, juuri siksi, etten halua muiden töiden olevan minun varassani.
Juu, ja kyllä työnantaja tietää - näin kaikki muutkin tekee tätä työtä. Ja sehän on sopimuskysymys. Yleinen etikettihän edellyttää, että vuorokauden sisällä on kohteliasta vastata meileihin. Tietenkin vastaan ripeämmin, jos juuri olen koneen ääressä.
Käytännössä työpäiväni on aamulla ne kolme-neljä tuntia, päivällä tunti kaksi ja illalla tunti kaksi, kun lapset ovat jo nukkumassa. Olen kokenut tässä työssä, joten työtahtini on moninkertainen keskivertotekijään tai aloittelijaan.
Minä en edelleenkään ymmärrä, miksi tätä on näin vaikea ymmärtää. Naapurissa on arkkitehti, joka tekee näin töitä ja toisessa lääkäripariskunta, jotka myös hoitaa kaikki kolme lastaan kotona töitään järjestellen.
14
Mäkin haluan 80000 e kk-tulot ja hoitaa lapset samalla.
tienaa 80 000 euroa vuodessa ja on silti jonkun firman palkkalistoilla?
meistä miehensä hoitelee? Vai teetkö sinä sitä työpaikalla?
Meillä käy siivooja, kuten varmaan monessa muussakin lapsiperheessä nykyään. Ja ruoat laitamme pääsääntoisesti varastoon viikonloppuna, kuten varmaan monet muutkin lapsiperheet.
14
Ei kai kukaan oikeasti ajattele, että se lapsi haetaan sieltä ja tuodaan uuteen kotiin ja avot. Elämä jatkuu niinkuin ei mitään kummempaa olisi tapahtunutkaan. Ei voi ajatella niin itsekkäästi että minä-minä ja mun työ ja ura. Siinä vaiheessa jos on perhettä hankkinut, täytyy kantaa MYÖS se henkinen vastuu, ei vain taloudellista.
amen.
Vierailija:
Ehkä Suvi haluaa tehdä jotkut tietyt projektit töissä valmiiksi ennenkuin jää äitiyslomalle.
Kuitenkin: Suvi on yli nelikymppinen, uraa tehnyt äiti. Vaikea varmasti yhtäkkiä heittäytyä kotiäidiksi :(Elämä on...
Vanhemmuus on yksi niistä asioista joita on vaikea hoitaa kelvollisesti etänä.
Vierailija:
Hyvää ja huonoa vanhemmuutta voi olla niin monenlaista.
Oon samaa mieltä että julmaa on éttä adoptiolapsen äiti jättää vanhempainlomat käyttämättä, mutta tuskin linden niin RAHANAHNEUTTAAN tekee. toiset vaan on " niin korvaamattomia" . eli eiköhän kyse ole enemmän siitä..
Vierailija:
Sitäpaitsi, jos se jäisi vanhempainvapaalle, se saisi silti 90 prossaa siitä palkasta - eikä tekisi yhtään töitä! Samasta pussista nekin menisi.
7
eikä muuten sais. Vanhempain vapaalla se max. päiväraha on jotain 90% palkasta mutta vaan 2 ekaa kuukautta. ja sekin on porrastettu niin että isommilla palkoilla prossat on vähemmän.
Vierailija:
Minä en edelleenkään ymmärrä, miksi tätä on näin vaikea ymmärtää. Naapurissa on arkkitehti, joka tekee näin töitä ja toisessa lääkäripariskunta, jotka myös hoitaa kaikki kolme lastaan kotona töitään järjestellen.
Onpas teillä kiva asuinalue, kun naapurustosta kaikki on vaan kotona hoitamassa lapsiaan ja tienaa silti ihan sikana. Westend?
tää on mustakin kiva alue. Paljon luovan työn tekijöitä ja mukavia lapsia.
14
En oikein jaksa uskoa, että Mehtälä jäisi vanhempainvapaalle lasta hoitamaan. Kaipa käy kuten idässä, että isovanhemmat hoitavat ja kasvattavat lapset. Eli tässä tapauksessa Suvin äiti, jolla on pitkä kokemus päivähoidon alalta. Olen itse akateeminen ja en ymmärrä miten voi hoitaa lapsia ja tehdä aivotyötä saman aikaisesti. Eri asia olisi joku rutiinilla menevä fyysinen homma, mutta sellaistahan ei ministerin toimi ole.
et olisi asiaa paremmin voinut sanoa ! Kiitos sinulle.
Itse olen myös sitä mieltä, että Linden voisi nyt katsoa itseään peiliin, ja miettiä, kumpi on tärkeämpää tytär vai työ ?
Nousihan hän edellisen skandaalinsa (se golfkenttärahoitusjuttu) jälkeen jaloilleen... Voisi nyt kilttinä tyttönä jättää ministerinpestinsä ja ryhtyä äidiksi tyttärelleen.
Sen ovat jo viranomaiset arvioineet.
Ja vastaavan tempun tekevät kyllä lukuisat adoptioisät, joten en nyt ymmärrä, mikä siinä niin ihmeellistä on.
Mulla kun on ihan toinen käsitys ja tunnen aika monta tuollaista adoptioisää. Montakos adoptiovanhempaa sinä tunnet?
84
Vierailija:
Siksi olisikin fiksumpaa käyttää energiaa niiden lasten tilanteen pohtimiseen.