Suvi LInden sanoi haastattelussa, että ministeri ei voi jäädä äitiys- tms. lomalle
Ja nyt presidentti on vapauttanut Paula Lehtomäen ministerin tehtävistä ja toinen tyyppi astuu remmiin. Adoptiovanhemmilla on oikeus myös vanhempainlomaan. Se on eri juttu, mitä arvostaa ja mikä on prioriteetti, ministerinhommat vai lapsen sopeutuminen.
Ja tuo etätyöjuttu oli ihan paskaa. Siinä jompikumpi jää tekemättä. Joko työt, jolloin ministeri saa turhan takia palkkaa tai sitten tyttö jää vaille huomiota. Itse teen etätöitä ja en todellakaan voi silloin pitää lapsia kotona, vaan hoidossa ovat. Ja tuo pieni tyttö tarvitsisi nyt ensin todella pajon äidin ihan kokonaisvaltaista huomiota, ei vain läppäriltä annettuja silityksiä ja yksin leikkimistä.
Kommentit (81)
tuntuu jotenkin sairaalta. Minä ainakin luotan siihen, että Lindén on tehnyt lapsensa hoitoa koskevat ratkaisunsa vastuullisesti ja kasvatusalan asiantuntijoiden neuvoja kuunnellen. Olen enemmän järkyttynyt monien naisten tarpeesta vatvoa ja mesota loppumattomasti toisten ihmisten yksityisasioita ilman, että meillä kenelläkään on tarvittavaa tietopohjaa niistä perusteist, joiden pohjalta hän on ratkaisunsa tehnyt.
En ole lintsannut koulusta, mutta ei ole ministerin paikkaa tarjottu.
Eiköhän tämä kysymyksesi kerro kaiken oleellisen lahjoistasi. Hyvää siivouspäivää!
Hän on hakenut viimeviikolla adoptoidun
, suomenkieltä puhummattoman 4v lapsen Kiinasta ja seuraavalla viikolla äiti palaa töihin ja lapsi menee päivähoitoon. Eikö siinä kenellekkään muulle tule mitään epäilyttävää mieleen. Jonpi kumpi kärsii lapsi tai työ.
Toinen asia mitä kritisoin on adoptioon valittavien vanhempien etukäteisvalinta. Tulee vaan mieleen että ministeri on saanut hiukan lisäpisteitä kuuluisuudestaan. kuvittelisin että jos sanoisin että menen seuraavalla viikolla töihin niin adoptio jäisi haaveeksi...
Ehkä Suvi haluaa tehdä jotkut tietyt projektit töissä valmiiksi ennenkuin jää äitiyslomalle. Toki lapsi on " jo" 4,5-vuotias, mutta sama, ellei haastavampikin, sopeutuminen hänelllä on edessään kuin pienemmilläkin.
Kuitenkin: Suvi on yli nelikymppinen, uraa tehnyt äiti. Vaikea varmasti yhtäkkiä heittäytyä kotiäidiksi :(
Elämä on...
adoptoinut lapsen. Vaimo jäisi hoitamaan lasta kotia. Kirjoittaisitko silloin nimen addressiin?
Miksi naisilta vaaditaan aina niin paljon enemmän kuin miehiltä?
Tasa-arvosta on puhuttu vuosikymmeniä. Eikö tässä tapauksessa toteudu juuri tasa-arvo. Mies jää kotiin. Vaimo jatkaa tärkeää uraa. Nyt kun ei voida vedota edes siihen, että jonkun pitäisi imettää!
pelkkä fyysinen läsnäolo ei riitä, vaan on oltava myös henkisesti läsnä. tähän ei pysty kukaan etätöitä tekevä.
eli äitiydelläsi en leveilisi.
mieheninikin on kuulemma läsnä, kun on tietokoneella ja tekee koulutöitänsä. mielestäni hän ei ole läsnä, vaan erossa lapsistaan.
mies käy töissä ja opiskelee illat. kotona ollessaan tekee koulutöitä.
itse hän näkee asian toisin. lapsille hänestä ei ole seuraa.
suvi ei multa pisteitä saa, vaikka olen hyvinkin tarha myönteinen. jossakin kulkee se raja.
Tottakai niistä saa puhua. En minä ainakaan äänestä ihmistä, joka tekee yksityiselämässään tuollaisia päätöksiä.
Jos Linden jää vanhampainrahakaudelle ja otaksutaan että hänellä on kuukausitulot 12 000 euroa, eli siis vuositulot jotain 155 000 euroa kesälomakorvauksineen ym. sivutuloineen. Silloin hänen vanhempainrahansa olisi 1114 euroa viikossa, jos muistan oikein että päivärahaa maksetaan kuudelta päivältä viikossa. Kuukaudessa tuo tekee siis noin 4500 euroa MIINUS VEROT!
Eli rahan takia ministerin ei missään tapauksessa kannata jättää hommiaan, tekee sitten mieluummin puolihuolimattomasti kummankin, eli työt huonosti ja lastenhoidon huonosti. Kunhan vain rahaa tulee, iso palkka ja kulukorvaukset.
Luulisi, että Linden olisi sitä mainostanut kovastikin.
Paula Risikko adoptoi lapsen Kiinasta. Heillä mies jäi kotiin ja muutti Helsinkiin. Näin ovat koko perhe yhdessä mahdollisimman paljon. Linden on päivät Helsingissä. Jos meinaa joka päivä tulla kotiin Ouluun, maksaa se veronmaksajille aivan vitusti! Ja kotona tuskin ollaan kuudelta iloisina ja pirteinä. Ja etätyöt, katin kontit. Suurta kusetusta, kun ei malta luopua ministerin palkasta.
Ja jos ministerin veroprosentti on vaikka 35, sotumaksuineen 40 %, niin kuussa jää käteen 2700 eikä tule mitään kulukorvauksia tms. niin kyllähän siine mieluummin lähtee tyttö tarhaan kuin äidin kanssa kotiin. Viis sopeutumisesta.
Vierailija:
Jos Linden jää vanhampainrahakaudelle ja otaksutaan että hänellä on kuukausitulot 12 000 euroa, eli siis vuositulot jotain 155 000 euroa kesälomakorvauksineen ym. sivutuloineen. Silloin hänen vanhempainrahansa olisi 1114 euroa viikossa, jos muistan oikein että päivärahaa maksetaan kuudelta päivältä viikossa. Kuukaudessa tuo tekee siis noin 4500 euroa MIINUS VEROT!Eli rahan takia ministerin ei missään tapauksessa kannata jättää hommiaan, tekee sitten mieluummin puolihuolimattomasti kummankin, eli työt huonosti ja lastenhoidon huonosti. Kunhan vain rahaa tulee, iso palkka ja kulukorvaukset.
saman edun saa kun adoptoi vauvaiän ylittäneen lapsen ;)
Sosiaalitätien seurannassa on todettu, että meidän lapsemme voivat äärimmäisen hyvin. Onko sinulla vastaavat lausunnot?
Se että joku ei osaa jotain, ei tarkoita, etteikö joku toinen osaisi. Yksinkertaista.
14
Onko joku tehnyt ilmoituksen laiminlyönnistä?
Sosiaalitätien resurssit ovat niin tiukalla, että ihan pienestä eivät lähde seuraamaan " täydellisten" perheitten lapsia ja yleistä tilannetta.
Vierailija:
Sosiaalitätien seurannassa on todettu, että meidän lapsemme voivat äärimmäisen hyvin. Onko sinulla vastaavat lausunnot?Se että joku ei osaa jotain, ei tarkoita, etteikö joku toinen osaisi. Yksinkertaista.
14
sosiaalitätien tarkassa seurannassa kotiintulonsa jälkeen.
14
Saitko yhtä vanhan lapsen kuin Suvi?
eivät olleet ollenkaan päivähoidossa. Kuten olen jo todennut monta kertaa, etätyössä on se etu, että siinä pystyy yhdistämään työn ja perheen. Minkäikäisinä muuten omat lapsesi ovat menneet hoitoon ja kuinka pitkiksi päiviksi?
Enkä minä tunne Lindenin perhettä henkilökohtaisesti - tunnetko sinä? -joten en tiedä mitään heidän hoitoratkaisuistaan. Otin vain kantaa siihen, voiko etätyön yhdistää menestyksekkäästi perhe-elämään. Kyllä voi.
14
Vierailija:
tuntuu jotenkin sairaalta. Minä ainakin luotan siihen, että Lindén on tehnyt lapsensa hoitoa koskevat ratkaisunsa vastuullisesti ja kasvatusalan asiantuntijoiden neuvoja kuunnellen. Olen enemmän järkyttynyt monien naisten tarpeesta vatvoa ja mesota loppumattomasti toisten ihmisten yksityisasioita ilman, että meillä kenelläkään on tarvittavaa tietopohjaa niistä perusteist, joiden pohjalta hän on ratkaisunsa tehnyt.
arvio työn tekemisestä. Hänellähän on ollut puolitoista vuotta (toiset saavat odottaa paljon kauemmin, oli varmaan ministerin lisää tässäkin adoptiossa) hakemus. Ehtii kyllä ilmoittaa jäävänsä lapsen kanssa kotiin, kun ilmoitus lapsesta saapuu.
Täysin väärin lasta kohtaan, että haluaa adoptoida, mutta ei ole valmis antamaan aikaa lapselle. Siinä ei auta, että on päivähoitojärjestelyt valmiina.
Mielestäni todella aiheellista arvostella.
Ja arvostelen sitäkin, että on noin vanhana lähtenyt prosessiin mukaan. Jotenkin elämänhallita hukassa siltä osin. Herätä yli nelikymppisenä haluamaan lasta, tai ainakin toimimaan viimeisellä keinolla silloin.
Arki hukassa ja todellisuus.
Järkyttyneenä luin eilen myös Ummaya Abu Hannan haastattelun. Hän odottaa myös yksin 46-vuotiaana adoptiolasta. Oli reilusti nelikymppisenä herännyt, ettei halua olla yksin, ilman lasta.
ei auta yhtään, kun se esitys voi tulla milloin vain. On ihan eri asia olla biologisesti raskaana. Silloin tietää, milloin lapsi pulpahtaa. Adoptioraskaudessa ei tiedä, eikä myöskään ole psyykkisesti tervettä jäädä vain odottamaan ja jäädyttää koko muu elämänsä. Se altistaa vain todella suurille vaikeuksille perheen kanssa myöhemmin sekä adoptionjälkeiselle masennukselle.
että opiskeleeko vai lintsaako jne.