EI KOULUIKÄISIÄ POIKIA NAISTEN PUKKAREIHIN!!!
On se kumma ettei joillekin vanhemmille mene tämä jakeluun! Ekaluokkalaisen ja sitä vanhemman pojan paikka on miesten pukuhuoneessa!
Kommentit (104)
Tarkoitan teitä, joiden 7-vuotiaat " ei pärjää" yksin miesten pukkarissa??? Meidän 7-vuotias pärjää oikein mainiosti ja osaa kaiken kukkuraksi varoa pedofiilisetiä. :)
En usko väitettä etteikö 7-vuotiaan voisi opettaa toimimaan yksin uimahallin pukuhuoneessa, ellei sitten kyseessä ole joku henkisesti jälkeenjäänyt 7-vuotias.
Tämän curling yh:n 7v poika on henkisesti rajoittunut. Moni 3v suoriutuu jokapäiväisistä asioista paremmin kuin hän. Kaikki 7v kun ei ole terveitä. Fysioterapeutti suositteli meille uimista. Harrastus aloitettu vasta hiljan. Motoriikan saralla myös ongelmia. Ei ole tasapainoa kylliksi, varsinkaan liukkaat pinnat altistaa onnettomuuksiin. Olisin todella iloinen jos voisin pikkuiseni laskea " miesten" puolelle. Ihanaa kun olette noin äärettömän avarakatseisia. Toivottavasti ette ole asemassani joku kaunis päivä.
se pehkoaan piilotteleva ope siis.
Niin, minua kyllä häiritsee, jos uimahallissa naistenpuolella on samaan aikaan poikaoppilaita, kun itse olen siellä. En halua esiintyä alastomana heille. Näin se vaan on. En kokisi sitä tilannetta luontevana. Ja olen iloinen siitä, että meidän uimahalissamme raja on vedetty tuohon kouluikään.
Eikö 7v osaa kysyä apua ja katsoa mallia? Moni osaa lukeakin ekalla ja opasteitahan halleissa on. Voi raukkoja kun koulussa pitää pärjätä ilman äitiä ja jopa olla yksin kotona, mutta eihän ne hallissa voi olla omalla puolellaan...Kyllä meidän hallissa autetaan pukkarissa koppien ovien kanssa, aina ne eivät aikuisillekaan meinaa avautua/mennä kiinni.
Päästäkää irti niistä lapsista ja antakaa kasvaa. Vai
milloin on se aika olla ilman äitiä tai isää pukkarinpuolella jos se 7v on ylivoimaista?
tai sitten ette mene uimaan! Mitäköhän ihmiset ajattelisi jos minä ottaisin 17-vuotiaan liikuntavammaisen poikani naisten puolelle kun ei miesten puolella pärjää??
Vierailija:
Tämän curling yh:n 7v poika on henkisesti rajoittunut. Moni 3v suoriutuu jokapäiväisistä asioista paremmin kuin hän. Kaikki 7v kun ei ole terveitä. Fysioterapeutti suositteli meille uimista. Harrastus aloitettu vasta hiljan. Motoriikan saralla myös ongelmia. Ei ole tasapainoa kylliksi, varsinkaan liukkaat pinnat altistaa onnettomuuksiin. Olisin todella iloinen jos voisin pikkuiseni laskea " miesten" puolelle. Ihanaa kun olette noin äärettömän avarakatseisia. Toivottavasti ette ole asemassani joku kaunis päivä.
Itse olen käynyt kahdeksan vuotiaana jo kavereiden kanssa uimassa ilman aikuista seuraa. Eli seitsemän vuotiaana onnistuu hyvin pukkarista ja suihkusta selviäminen. Opetat vain lapselle miten siellä toimitaan ja entäs sitten jos ei nyt kaikesta ihan täydellisesti suoriudu, ei ole varmaan maailmanloppu. Siinä oppii pikkuhiljaa omatoimiseksi.
5: tuo sinun tilanteesi on ymmärrettävä, eka viestistäsi sai kuvan että et muuten piittaa säännöistä ja muut pysykööt pois jos häiritsee.
Eri asia ne joilla on terve muksu joka pärjäisi jos saisi mahdollisuuden. Se on kyllä hankala juttu jos ei mitään näkyvää viitettä lapsessa ole siitä että on erityislapsi. Mutta kauanko meinaat ottaa mukaan? kasvaa se poika ja miten sitten ratkaiset asian?
Nyt täytyy oikaista. Sinulta ja monelta muulta on nyt pointti hukassa. Ongelma on siinä, että lapsilta ei vaadita normaaleja jokapäiväisessä elämässä tarvittavia taitoja ja asioita, joista he kyllä selviytyisivät. Esim. pukeminen, hetken itsekseen oleminen, kouluun käveleminen, petaaminen, anteeksipyytäminen jne riippuen tietysti lapsen iästä. Vaaditaan kuitenkin päättämään asioita, joihin eivät ole kypsiä. Näkevät televisiosta asioita, joita ei lapsen tarvitsisi vielä tietää. Joutuvat olemaan henkisesti yksin liian varhain.
olen nimittäin niin jumalattoman likinäköinen, että vieraissa tiloissa ilman silmälaseja olisin vaaraksi itseleeni ja muille, ellei minulla olisi " talutajaa"
Siis en voi mennä 7v poikaani opastamaan kuinka hallissa toimitaan. Tökkään ovesta sisälle ja sanon että koita löytää altaaseen.
Kysyn terapeutiltamme toista mahdollista kuntoutusmuotoa. Ei tee mieli enää käydä. Kyllä olette umpimielisiä ja suvaitsemattomia ihmisiä. Jestas! 7v voi tuijottaa tissejäni. 7v on lapsi! 17v ei ole lapsi!
Kehitysvammaiset ovat eri asia ja monet tarvitsevat tietysti koko ikänsä avustajaa uimahallissa. Se on YMMÄRRETTÄVÄÄ ja tällaisessa keskustelussa ihan avainasia. Hassua, että sellainen jäi mainitsematta aluksi?!?
Olen työskennellyt kehitysvammaisten kanssa paljonkin ja kulkenut uimahallissa vaikeimmin vammaisten kanssa. Joskus on syntynyt nolojakin tilanteita, kun aikuinen syvästi kehitysvammainen mies on saanut pukkarissa stondiksen tms. Siinä on ollut kanssasisarilla vähän kakistelemista.
Usein vammaisille on tarjolla ihan omiakin uintiryhmiä, jotka ovat sellaiseen aikaan, että halli on vielä kiinni ja näinollen hallissa voi liikkua vapaammin (tulevia vuosia ajatellen).
Pohdipa tilannetta vähän tarkemmin. Mihin ihmeen kohtaan se raja tosiaan olisi laitettava. Viestisi on sitä paitsi epäuskottava ja epälooginen. Ekassa viestissäsi et sanallakaan mainitse, että poikasi on joissakin asioissa 2-vuotiaan tasolla. Jos tämä on totta, niin menee aika kauan, ennen kuin hän pärjää miesten puolella yksinään. Kaunako ajattelit pitää häntä mukanasi naisten puolella? Ja jos hän on noin paljon kehityksestä jäljessä, tulee jo mieleen että varmasti saatte jo jos jonkinmoista kuntoutusta. Ja onko täysin mahdotonta, että jos isää ei kerran ole olemassakaan, joku muu vaikka naapurin lapseton mies veisi häntä uimaan. Voisi olla aika rikastuttavaa molemmille. Vai onko niin, ettei ole ketään sukulaista, ystävää, työtoveria, naapuria eikä muutakaan ihmstä, jolta voisit tällaista kysyä? Et voi kysyä apua uimahallin henkilökunnalta, eikä maailamassa ole mitään muuta ratkaisua, kuin yhteisten sääntöjen rikkominen? Silloin joutuu itse joustamaan. Sitten ette mene uimaan, jos se ei kerran järjesty. Onko sinun vaikea hyväksyä asioita?
Ja oletko kuullut ikinä piilolinsseistä tai silmien laserleikkauksesta?
Plus että monet käyttävät silmälaseja myös pukuhuoneessa, pesutiloissa ja uidessaan, eli aika epäuskottava tuo viestisi...
Meillä kun 4v viedään uimakouluun, niin vanhemmat saavat saattaa lapsen VAIN ovella asti, josta uimakoulunopettaja ottaa koko ryhmän ja vie pukuhuoneisiin. Siellä on lasten itse pärjättävä; riisuttava, puettava jne. Ja jos ei pärjää, niin siellähän sitä juuri oppii. Siellä on kyllä ammatitaitoinen ohjaaja.
Homman idea on juuri siinä, että lapset oppisi pärjäämään itse. Kenenkään vanhemman kohdalla ei ole joustettu. Ja jos vanhempi ei tähän suostu, niin ei tarvitse tuoda koko lasta uimakouluun. Menee sitten kotiin opettelemaan ja tuo vasta kun uskaltaa päästää lapsen sinne yksin.
Ja kas kummaa, meidän 4v. tyttö, joka ei " osannu" (viitsinyt) itse koskaan pukea ja riisua, ja uimalassa käynti oli yhtä kiukkua ennen, niin osasi heti ensimmäisestä kerrasta selviytyä yksin ilman aikuisen apua. Kummasti otti ohjauksen vastaan ohjaajalta jne.
Ja itse aiheeseen; täysin samaa mieltä AP:n kanssa!!!!!
Vierailija:
olen nimittäin niin jumalattoman likinäköinen, että vieraissa tiloissa ilman silmälaseja olisin vaaraksi itseleeni ja muille, ellei minulla olisi " talutajaa"
koska mä olen likinäköinen niin mulla on uimahallissa aina silmälasit päässä - paitsi suihkussa ja löylyssä. Niissä pärjään ilman lasejakin kun ensin selvitän lasit päässä reitin :)
Tuskin sun tyttäresi kokoajan pitää susta kiinni altaassa ettet törmää keneenkään...
Vierailija:
Vierailija:
Ja oletko kuullut ikinä piilolinsseistä tai silmien laserleikkauksesta?Plus että monet käyttävät silmälaseja myös pukuhuoneessa, pesutiloissa ja uidessaan, eli aika epäuskottava tuo viestisi...
ihan totta, mimmoisia mammanpoikia/tyttöjä te kasvatatte?
erityislapset ovat asia erikseen.
minua ei haittaa pienet pojat pukuhuoneissa mutta katsoin kyllä että yhtä n kolmasluokan tyttöä haittasi kovasti kun viereisessä suihkussa oli n tokaluokkalainen poika äiteensä kanssa...
luulisi että lapsiakin jo haittaisi itseään olla aina äiteen kanssa? eikö lapset nykyään haluakaan olla minä-itse ja osaanpa
tahallasi provosoit 5? Miksi et ekassa viestissäsi maininnut aivan oleellista asiaa? Taisit suivaantua ja vähän liioitella näissä jälkimmäisiss viesteissä? Annat aika kumman kuvan itsestäsi, että ensin vaahtoat ettei poikasi saa tulla aikuisten puolelle ja heität vieä ilmaan ettete tiedä muista. Olisi ollut aika normaalia kertoa, että poikasi ei ole ihan keskiverto seitsemän vuotiaan tasolla.
Vai mitä mieltä olette seuraavista: Lähetän itse aina 3-vuotiaan poikani miesten puolelle. Pärjää ihan hyvin. Hups, unohtui mainita, että isi sentään on mukana. Entä tämä: Itse olen menen usein miesten pukkariin puolella. Menen sinne, koska se on minusta kivempi puoli. Hups, unohdin mainita, että meidän hallissa on aikoja, jolloin koko halli on naisten/miesten käytössä.
kun olin alle kouluikäinen. Eno vei minut ja sisarukseni ekan kerran uimaan ja me tytöt menimme keskenämme naisten pukkariin. Lukea kun osasimme ja katsoa isommista mallia niin hyvin pärjäsimme.