Laitatteko äidit lyyran rintaan äitienpäivänä merkiksi, että olette ylioppilaan/ylioppilaiden äiti? Mun anoppi laittaa.
Kommentit (35)
Jotenkin noloa, itse en kehtaisi. Makuasioista ei voi kyllä kiistellä, jokainen tekee miten tykkää, itse en tykkää. Tuskin se anoppi on kirjoituksia suorittanut.
En, olen ylpeä lapsistani ihan muista saavutuksista, joista tärkeimmät on että jokaisella on ammatti ja elättävät itsensä
Luuraa saa käyttää vain jos lapsi on kirjoittanut laajasta matematiikasta laudaturin.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin noloa, itse en kehtaisi. Makuasioista ei voi kyllä kiistellä, jokainen tekee miten tykkää, itse en tykkää. Tuskin se anoppi on kirjoituksia suorittanut.
Anoppi on itsekin ylioppilas ja yliopiston käynyt opettaja. t.ap
Pitäisikin etsiä yo-lakki. En ole 20 v käyttänyt, vaikka laudatureja riittää.
Kuopus kirjoittaa nyt ylioppilaaksi, enkä aio lyyraa hankkia. Hänen saavutuksensahan se on, ei minun. Esikoinen kävi ammattikoulun ja tulisi se fiilis, että olisin muka ylpeä vain kuopuksesta. Anopilla neljä lyyraa ja hän tykkää niitä käyttää, mikäs siinä.
Mulla on lyyra vitjassa, eli siis kaulakoru. En ole käyttänyt sitten lapsen lakkiaisten, ostin ihan vain huvikseni .
Syy miksi kaulakoruna kun koskaan en ole tykänyt ns. rintarosseista, en edes lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Kuopus kirjoittaa nyt ylioppilaaksi, enkä aio lyyraa hankkia. Hänen saavutuksensahan se on, ei minun. Esikoinen kävi ammattikoulun ja tulisi se fiilis, että olisin muka ylpeä vain kuopuksesta. Anopilla neljä lyyraa ja hän tykkää niitä käyttää, mikäs siinä.
Eihän äiti sitä lyyraa hanki itse, vaan lapsi lahjoittaa sen. Etkö ota vastaan, jos lapsesi sen sinulle haluaisi antaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän äiti sitä lyyraa hanki itse, vaan lapsi lahjoittaa sen. Etkö ota vastaan, jos lapsesi sen sinulle haluaisi antaa?
Joo, tiedän, olen lapsen kanssa jutellut ja sanoin, että laittaa rahat johonkin järkevämpään. En tosiaan kaipaa lyyraa.
Mun mutsi kusi hunajaa kun mä annoin sille lyyran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se etiketin mukaan menee mutta meillä kyllä sovittiin lasten kanssa etteivät osta lyyraa vaan säästävät nekin rahat opintoihin tai ostavat itseleen ihan sitä mitä haluavat. . Vaikka ei ne äirinlyyrat mahdottimia maksa mutta siltikin noin sovittiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin jotenkin kuvitella, että opettajista löytyy näitä joille se jostain syystä on tärkdä perinne. Itse en muistanut tuollaista olevankaan 😆 Käyttävät myös maisterinsormusta.
Jos lapset sellaisen hankkivat, käytän. Jos eivät, en käytä. Olen ylpeä lapsistani ja koen, että heidän saattamisensa tolkulliseen aikuisuuteen on suurelta osin myös minun ansiotani.
En äitienpäivänä, mutta yo-päivänä kyllä.
Kyllä! Laitan sen näkyvästi rintaani ja menen tarkoituksella sitä korostaen esiintymään amisten äideille. Nauran hersyvästi akateemista naurua noille alempiarvoisille, jotka eivät onnistuneet kasvattamaan lapsestaan ylioppilasta ja joilla oli huonot geenit jo alkujaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta itse ilmoitin etukäteen lapselleni, ettei tarvitse lyyraa ostaa, kun en sellaista halua käyttää. Olen toki ylpeä hänestä ja saavutuksistaan. Mielestäni on vaan jotenkin mennyttä aikaa moinen.
Onko sun anoppi jo eläkkeellä? Lyyriä käytti täti ihmiset rintapielessä jopa arkena 1990 luvulla, kun piti korostaa, että oma lapsi on ylioppilas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin jotenkin kuvitella, että opettajista löytyy näitä joille se jostain syystä on tärkdä perinne. Itse en muistanut tuollaista olevankaan 😆 Käyttävät myös maisterinsormusta.
Kerroin kerran täällä tyttäreni anopista. 40-luvun lapsi kuten minäkin. Ylioppilas ja maisteri, varmaan on myös lyyrat, en ole laittanut merkille.
Mutta joka kerran tavatessamme, tyttären liitto melkein 30 v vanha, jaksaa päivitellä miten et ole ylioppilas ja opiskellut. Et tainnut oppikouluun todistuksellasi päästä? Kun kyllähän jo 50-luvulla kaikki opiskelivat.
Tytär kuitenkin on maisteri, ehkä siksi kelpaa miniäksi.
Melko noloa. Taitaa anopin omat saavutukset olla aika vaatimattomia.