Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40% aloikkaista keskeyttää palveluksensa, missähän vika?!

Vierailija
24.09.2007 |

Arvasit ihan oikein, juuri teissä rakkaat mammat!

Hemoottelette poikanne piloille ja sitten ne eivät kestä käskyttämistä ja kuntokin on niin huono, niin huono! Ja epäilen että tilanne menee tästä vain pahemmaksi!

Milloin te tajuatte oman käytöksenne seuraukset, vai luuletteko te tekevänne koko ajan vain hyvää? Teette vain tällä menolla pojillenne karhunpalveluksen!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa liian suurelta luvulta.

Vierailija
2/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojan suhteen ei ole pelkoa keskeyttämisestä, koska hän on sivari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on vissi ja varma että suurin osa keskeyttää juuri sen takia ettei kestä käskyttämistä ja mistäs se taas johtuukaan?

ap

Vierailija
4/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia " valtakunnan sanomia" ei kuitenkaan tule luettua, anteeksi vain. En silti usko että 40% keskeyttää, siinä on pakko olla osa sellaisia, jotka saavat kutsunnoissa lykkäystä terveydellisistä syistä tms.

Vierailija
5/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kanssa samaa mieltä, seli seli!

Vierailija
6/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin luettiin se eilen miehen kanssa ja ihmeteltiin tätä pullamössökansaa! Nuoret miehet ja niin huono kunto! Se on näinä vuosina pahentunut tuo armeijan keskeyttäminen. Todella säälittävää. Eipä ole nykyajan miehistä mihinkään. Käskyjen vastaanotto on niin kauheeta, että masennutaan ja lähdetään kotiin äiskän kainoloon itkemään!

Joka viides keskeyttää armeijan nykyään. Sivarit ovat säälittäviä luusereita! Sorry, mutta näin se vaan on!

Vierailija
7/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja keskeytykset tapahtuvat koska pojat/miehet eivät kestä käskyttämistä. Kysymys kuuluu: Miksi pitäisi kestää vähintään puoli vuotta komentelua? Miksi pitäisi tehdä niin kuin käsketään ja olla käyttämättä omaa päätään puoleen vuoteen? Vaikka kyse olisikin siitä, ettei kestä, niin entä sitten?

Minä ainakin mieluummin kasvatan pojastani itsenäiseen ajatteluun kykenevän armeijan keskeyttävän miehen, kuin sellaisen jonka mielestä keskeyttäjät ovat luusereita, ja joka ei osaa perustella edes itselleen, miksi itse toimii niinkuin toimii.

Vierailija
8/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joka viides keskeyttää armeijan nykyään. Sivarit ovat säälittäviä luusereita! Sorry, mutta näin se vaan on!

Eli oli ap:llä kuitenkin hiukan lukemat sekaisin.

Vierailija
9/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa tekee se, että käskytetään mammanpoikia se puoli vuotta? Ei mitään! Siinä EHKÄ tämä nössö voisi ruveta kunnioittamaan aikuisia ja miettiä sitä, että elämässä kaikki ei vaan mene kuten itse kuvittelee!

Vierailija
10/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja keskeytykset tapahtuvat koska pojat/miehet eivät kestä käskyttämistä. Kysymys kuuluu: Miksi pitäisi kestää vähintään puoli vuotta komentelua? Miksi pitäisi tehdä niin kuin käsketään ja olla käyttämättä omaa päätään puoleen vuoteen? Vaikka kyse olisikin siitä, ettei kestä, niin entä sitten?

Minä ainakin mieluummin kasvatan pojastani itsenäiseen ajatteluun kykenevän armeijan keskeyttävän miehen, kuin sellaisen jonka mielestä keskeyttäjät ovat luusereita, ja joka ei osaa perustella edes itselleen, miksi itse toimii niinkuin toimii.

Armeijassa ollaan käskytyksen alaisina ja sen kanssa pitää elää!

Vierailija
11/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän sitä enää täällä kukaan usko, kun joku muu halusi kaunistella asiaa!

" artikkelin lukenut"

Vierailija
12/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee lähes palkatta arvokasta työtä, esim. pesee sotaveteraaneja. Kaikki sivarit, jotka tunnen, eivät ole armeijaa koskaan edes aloittaneet.

Vierailija
13/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

He tekevät tärkeää työtä, joka hyödyttää koko yhteiskuntaa.

Vierailija
14/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai, että ei kunnioita aikuisia jos keskeyttää intin :D

Pullamössöä ja mammanpoikaa huudellaan vieraille ihmisille, ja oletetaan, että he eivät tiedä, ettei elämässä kaikki mene suunnitelmien mukaan. Voin vain kuvitella kuinka aikuisia kunnioittavia nuoria tällaisista vanhemmista tulee. Eiköhän se kunnioituskin opita mallista, ja jos mallina on se, että haukutaan pystyyn kaikki jotka tekevät erilaisia valintoja kuin itse, ei lopputulos varmastikaan ole kovin kummoinen.

Vierailija
15/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetävät Dominoja huuleen ja pelaavat.

Vierailija
16/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

22: eläs yleistä. Nykyään on tiukempi kuri ja kaikki sivarit jotka tunnen ovat tehneet työnsä, osa löytänyt ammatin itselleen sitä kautta. Mieheni myös sivari, ei halunnut inttiin koska eivät mitenkään voineet sijoittaa mielekkääseen hommaan, sen sijaan oli valtion hommissa sivarina ja sitä kautta sai viran kys paikkaan. Mitähän hän nyt tekisi jos ei aikanaan olisi ajatellut vaan mennyt inttiin...Nyt on yksi tuttu sivarina ja kertoi ettei siellä porukka ole pellossa vaan hommissa.

Siskon ex oli intissä ja se vasta lusmun hommaa oli kun osasi pelata oikein. Se ei tehnyt mitään siellä palvelusaikana.

Vierailija
17/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mielestäni jokaisen pollamössöpojan olisi käytävä se armeija, että edes hiukan kunnioittaisi niitä, jotka tän maan puolesta ovat taistelleet. Ja samalla myös oppia, että kaikki asiat eivät mene siten kuten itse haluaa.

Vierailija
18/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että intti on yhtä lusmuamista.

T. 22

Vierailija
19/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojistani jo kaksi käynyt intin. Pelkkää laiskottelua ½-vuotta. Jatkuvasti lomilla.

Vierailija
20/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on Suomalaisista armeija ihmisistä menestynein (kansainvälisesti) ja taatusti tietää mistä kirjoittaa. Yhdessä kirjassaan hän perustelee hyvin, miksi Suomessa toimii parhaiten nykyinen systeemi esim. palkka-armeijan sijasta.

Suomella ei ole varaa olla ilman armeijaa. Fakta on että olemme Venäjän naapuri, ja myös se että seuraavat sodat käydään vedestä. Voimme toki laittaa pasisfisti sivarit rajalle " neuvottelemaan humaanissa hengessä" ettei toisen omaa saa ottaa, mutta en usko siitä olevan mitään apua...

Toki kaikki eivät sopeudu armeijaan, heille vapautuksen suon. Mutta on eri asia jättää armeija kesken jonkin OIKEAN syyn vuoksi, kun " Onx mun pakko jossen mä haluu" -syystä.

Vielä naurettavampaa on jättää leikki kesken siksi ettei läheinen kestä eroa...!

Anteeksi nyt vaan sinä joka kärsit läheisriippuvuudesta/paniikkihäiriöstä, tuo ei ole normaalia, tarvitse apua...! Et todellakaan voi luottaa siihen että miehesi on aina rinnallasi. Hän voi kuolla huomenna bussin alle, mitäs sitten teet? Mene hoitoon, VAADI itsellesi kunnon psykoterapia istunnot ja lääkitykset. Sinun on turha kärsiä sairaudesta jota VOIDAAN hoitaan.

Kannattaa myös miettiä omia läheisiä, niitä jotka ovat armeijan käyneitä. Ovatko he todella " aivottomia idiootteja jotka tekevät niinkuin muut käskevät" ? Eivät ainakaan minun lähipiirissäni... Osa on jopa sanonut, että armeijan johtajakoulutuksesta on ollut heille apua työelämässä.

Intissä ei aina ole kivaa, mutta kumma juttu miten juuri armeija muistot ovat ne, mitkä yhdistävät eri ikäiset/ eri yhteiskunta luokista olevat /monella tapaa erilaiset miehet toisiinsa. Hieman sama kun naisilla lapsen saaminen; yhtäkkiä onkin jotakin sanottavaa kenelle tahansa naiselle jos tämä on äiti.

Ja loppuun vielä, vaikeuksien kautta voittoon! Yleensä arvoikkaimmat asiat elämässä ovat niitä, joiden eteen on joutunut ponnistelemaan:) Kuvitellaan että lasta suojelee siloittamalla polun hänelle valmiiksi, mutta asia ei ole niin. Jos saa kaiken ilmaiseksi, ei mikään tunnu miltään. Uskon että pullamössö sukupolven pojat, jotka siirtyvät äidin helmoista armeijan harmaisiin ja käyvät sen loppuun, ovat TODELLA vahvoja miehiä...! Luonnollisesti paljon vahvempia kuin ne jotka leikin jättävät kesken, mutta myös vahvempia mitä miehet muutamaa ikäluokkaa sitten. (Jolloin vielä hiihdettiin kaverien kanssa tietokonepelien sijasta, pitkä koulumatka käveltiin eikä istuttu city-maasturin penkillä, ja jotka saattoivat vielä saada piiskaa pepulle jos tekivät jotakin pahaa)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi