Uskotko, että fysioterapeutin antamat ohjeet auttavat ja teetkö todella saamiasi harjoituksia?
Kaikki tuntuvat käyvän fysioterapeutilla, mutta harva kertoo mitään harjoituksia tekevänsä.
Kommentit (13)
Yksi fyssarireissu toi täsmäjumppaliikkeet selkään. Buranaa, eikä relaksantit auttaneet mitään. Heitin ne turhana roskikseen.
Kyllä, teen päivittäin. Olisin varmaan jo täysin petipotilas ilman viikottaista fysioterapiaa ja sieltä saatuja ohjeita ja apuja.
Oli hassua että takavuosina moni antoi jumppaohjeita jopa lekurit, vaikka oikeasti ne voivat joillakin pahentaa oireita. Ja muu on syynä vaivoihin. Eli pitää ajatella itse ja mitä tekee vai ei tee. Asento voi tietysti olla kuvana hyvä, jos se joitakin helpottaa.
Olen tehnyt, ja fyssari laittoi myös kinesioteippiä. Auttoi hyvin. Vaiva poistui.
Ei kai tuo nyt sentään uskon asia ole. Joihinkin vaivoihin auttaa paremmin ja toisiin ehkä ei niin paljon, mutta fysioterapeutti ei teetä mitään, mistä ainakaan haittaa olisi. Kokeile.
Eiköhän he jotain aiheesta ymmärrä, kun ovat koulunkin aiheesta suorittaneet, joten itse ainakin olen uskonut ja on auttanut.
Koin aikoinaan fysioterapeutin (nainen) vastaanotolla lähinnä halveksuntaa. Ja olin siis atleettinen mies. Yritin kertoa, että toinen olkani on onnettomuuden seurauksena jumissa, joten en pysty harjoittelemaan normaalisti. Vastaus oli lähinnä solvaus istumisasentoani kohtaan. Sadisti. Olkaa tarkkoina, että kenen kelkkaan lähdette, kusipäitä ja huuhaata tässä kategoriassa riittää.
Todellakin teen, ja auttaa. Mutta fyssareissa on eroja. Jotkut ovat kiinnostuneita vaikka ergonomiasta, ja heistä ei ole mitään apua, jos on joku lihasvaiva, joka ei johdu esim. työasennosta. Ja sitten on kehonörttejä, jotka ovat todella hyviä.
Fyssari on 100x parempi apu kuin lääkäri. Lääkäri määrää vain lihasrelaksantin, mutta fyssarin ohjeilla saa korjautta ongelman juurisyyn.
Tunnen ihmisen, joka sai fyssarin harjoituksilla lättäjalkansa normaaliksi. Teki reenit joka päivä. Itselläni eräs leikkaus toi pitkän arven ja sain ohjeet mitä ei kannata salilla tehdä. Tottelin ja jomotus loppui