Nyt kyllä hoitajilta karkas mopo käsistä!!!
Kommentit (168)
Sen vuoksi, että olen nähnyt mitä todellisuus on.
Pelkään todellakin, että jos minä tai perheenjäseneni sairastuu, ei hoitoa ole saatavilla. Ja toisena seikkana se, että kun vanhempani vanhenevat ja sairastuvat, ei heille todennäköisesti ole hoitopaikkaa.
Kaikkien meidän pitäisi olla huolissaan.
t. ahne 38, joka vaihtaa alaa jos nyt ei tule merkittävää palkankorotusta
Toivottavasti et koskaan ajaudu minun potilaakseni
terveisin sairaanhoitaja, 4L 1M ylioppilaskirjoituksista
Kun me olemme vanhoja meille on taatusti hoitajia, nyt vain rohkeasti ulkomailta tänne suomeen opiskelemaan ja elämään, itse otan avosylin vastaan!
Vierailija:
Toivottavasti et koskaan ajaudu minun potilaakseniterveisin sairaanhoitaja, 4L 1M ylioppilaskirjoituksista
Miksi kukaan haluaisi tänne kun kaikissa muissa Pohjoismaissa maksetaan enemmän? Ei tänne halua enää edes virolaiset.
Luulen, että Tilkkaan tulevien filippiinienkin kanssa tulee käymään niin, että he ovat täällä sen pari vuotta saamassa koulutusta ja sen jälkeen häipyvät hyvin nopeaan johonkin, missä hoitajia arvostetaan ja heille maksetaan oikeaa palkkaa.
Vierailija:
Jos nyt otetaan ulkomailta hoitajia oppimaan tapamme, he ovat jo 5n vuoden sisään oppineet hyviksi.
Kun me olemme vanhoja meille on taatusti hoitajia, nyt vain rohkeasti ulkomailta tänne suomeen opiskelemaan ja elämään, itse otan avosylin vastaan!
Vierailija:
Toivottavasti et koskaan ajaudu minun potilaakseniterveisin sairaanhoitaja, 4L 1M ylioppilaskirjoituksista
Vierailija:
Oletko joskus ollut sairaalassa?
Onko sinua ihan tosissaan hoitanut siellä lääkäri?
Missä maassa tämä on tapahtunut ja millä vuosikymmenellä?
Vierailija:
46, äläpä nuolaise ennenkuin tipahtaa. Katsotaan kuka on oikeassa.
mutta kyllä meillä hoitajilla on potilaita. Ehkä et ole käynyt kuin lääkärin vastaanotolla? Sairaalassa osastohoidossa potilas näkee lääkäriä keskimäärin 5min. päivässä. Hassua hassua...
Vierailija:
Olen ollut sairaalassa. Tietääkseni lääkäri leikkasi kitarisani.
T. ei 47
sitten tarvittukaan.
Ja sille joka veti insuliinitapaukset tähän; kylläpä keksitkin! Toivottavasti et ajaudu potilaakseni KOSKA ASENTEESI ÄRYTTÄÄ
Vierailija:
Ja sille joka veti insuliinitapaukset tähän; kylläpä keksitkin! Toivottavasti et ajaudu potilaakseni KOSKA ASENTEESI ÄRYTTÄÄ
10 vuoden päästä kolmaosa hoitajista on jäänyt eläkkeelle eikä ala houkuta nuoria. Uusia ei tule tarpeeksi paikkaamaan poisjääviä.
Jos palkkaa nostettaisiin, ehkä ala kasvattaisi houkuttavuuttaan ja saataisiin lisää henkilökuntaa. Lisää henkilökuntaa tarkoittaa myös sitä, että jo työssäolevat jaksavat paremmin eivätkä vaihda alaa.
Helppo ratkaisu.
Vierailija:
53 eiköhän osa hoitsuista tee työtä siksi että tykkäävät siitä eikä pelkästään rahasta. Niiden ainakin veikkaisin jatkavan hoitotyötä noilla korotuksilla.
Mitä mahdollisuuksia hoitajalla (yksilönä) oikeasti on päättää potilaan hoidosta?
Ei mulle ainakaan nyt hirveän paljon tule mieleen, eiköhän siinä työssä noudateta ja toteuteta ihan muiden tekemiä ohjeita ja suunnitelmia.
heräämössä jossa sinua hoiti joku ihan muu kuin lääkäri. ÖÖÖ varmaankin joku paska hoitsu. Leikkauspöydäsltä et varmasti kävellyt suoraa kotiin. ÖÖÖ
Hoitajien käsien määrä pysyy ihan samana, vaikka kuinka palkkaa korotettaisiin. Jotta työ ei olisi niin raskasta jne, täytyisi keskittyä uusien hoitajien palkkaamiseen. Näin ollen mun mielestä kaikki korotusrahat pitäisi käyttää näihin. Työt vähenisivät ja työmäärä olisi inhimillisempää. Molempia ei voi saada sekä suuri korotuksia, että lisää hoitopaikkoja.
Kumman hoitajat itse valitsisivat?
Tutkitusti palkan korotukset ovat huonoja motivaattoreita, joten työtehoon ne ei vaikuta kuin ehkä hetkellisesti. Parempi motivaattori on inhimillenen työmäärä ja työilmapiiri.
Henkilökohtaisesti en pidä hoitajien koulutusta ja työn vaativuutta ihan sen tasoisena... Tästä lausumasta nyt palstan hoitajat hermostuvat, mutta mielestäni tuo on kyllä ihan realiteetti...