Äideillä jotka eivät pysty nukkumaan vauvansa lähellä on kyllä äidinvaistot aika pahasti pielessä.
Tiedän että tämä on varmasti tunteitä herättävä aihe, mutta pakko sanoa tämä mielipiteeni. Kaverini sai jokin aika sitten ekan lapsensa ja valittaa nyt kuinka ei pysty nukkumaan vauvan kanssa samassa huoneessa lainkaan, kun vauva tuhisee unissaan! Niinpä vauva parka siirrettiin nukkumaan olohuoneeseen ja kaverini miehensä kanssa nukkuvat makoisasti makuuhuoneessa (asuvat siis kaksiossa). En pysty ymmärtämään! Miten olisi käynyt ihmisen historian saatossa jos " alkuäidit" eivät olisi pystyneet nukkumaan vauvojensa lähellä? Mikä muu eläinlaji " hylkää" jälkeläisensä mahdollisimman kauas emostaan nukkumaan? Voiko olla mitään enempää luonnonvastaista?
Ja kyllä, itse olen ehdottomasti perhepedin kannattaja ja siinä lastemme vauva-ajat nukkunut. En voi kieltää ettenkö olisi herännyt vauvan joka inahdukseen, mutta mielestäni se onkin äidin tehtävä! Valvoa lapsensa unta ja olla lähettyvillä jos jotain tapahtuu! Itse en varmasti nukkuisi silmällistäkään jos pikkuvauva olisi hylättynä yksin toiseen huoneeseen. Tottakai tärkeintä on se, että kaikki saavat nukuttua, mutta pointti olikin että mielestäni äideillä jotka eivät voi nukkua vauvansa kanssa, on jollain tapaa äidinvaisto hukassa.
Kommentit (84)
Sun tapa äitinä toimia on oikein ja kaverillasi on äidinvaistot pielessä kun tekee herkempänä toisin!
Meillä lapset nukku perhepedissä ekan puoli vuotta synnytyksestä KOSKA olin laiska nousemaan! Toisesta huoneesta on ikävä nousta hoitamaan lasta -hatunnosto kaikille niille jokka jaksaa niin tehdä! :D
Esikoinen piti älytöntä metakkaa nukkuessaan ja siirsimme hänet toiseen huoneeseen. Alun perin tätä ehdotti neuvolan täti. Minulle jäi siitä huono omatunto ja toisen kanssa päätin tehdä toisin. Hän olikin sellainen takiainen, että nukkui vain ja ainoastaan kyljessä. Ei siis vieressä vaan kyljessä kainalokuopassa. Ihme ettei kasvanut siihen kiinni. Ja kyllä vuosi on nukuttu TODELLA huonosti. Minä herään kaikkiin vauvan ääniin ja vauva minun. Että sanoisinpa, että meillä huonounisilla äideilllä sitä vasta onkin hyvin kehittynyt äidinvaisto, kun kuulee vauvan vaikka toisesta huoneesta :)
Menkää yksin synnyttämään luoliin ilman ovia niin lapsenne saavat oikeat eväät elämälle. Luonnolliset.
Miksi sinä sitten asut talossa, jossa on ovi ja lukko? Eihän se ole luonnollista!
Vierailija: