Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imetys ja vaipanvaihto ruokakaupassa - onko kaikkien pakko hyväksyä se?

Vierailija
23.09.2007 |

Kuulin eilen omasta mielestäni täysin naurettavan väitteen: " lapsen imetys tai vaipanvaihto keskellä ruokakaupan lattiaa pitää hyväksyä, sillä jokainen on joskus ollut lapsi" .

Nyt minua kiinnoistai tietää, että ajattelevatko äidit/isät ja lapsettomat henkilöt näin? Ja jos ajattelevat, niin mikä on selitys tälle ajatustavalle?

Mielestäni tätä voisi lähes tulkoon verrata siihen, että " jos minut on joskus raiskattu, niin nyt minä voin hyväksyä kaikki raiskaukset" .

Lisäksi väitteen sanonut henkilö väitti, että kukaan ei voi inhota lapsia, sillä jokainen on joskus ollut lapsi.

Hänellä itsellään on lapsi, joten ymmärrän, että ajatus siitä, että joku ei mahdollisesti pidä hänen lapsestaan, on kammottava.

Itse koen, että olisi reilua niin lasta kuin muita kaupassa käyviä kohtaan syöttää se lapsi kotona ja vaihtaa se vaippa kotona - tai edes ruokakauppojen lastenhoitohuoneissa, jos siihen on mahdollisuus.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin kauppa on elintarniketila ja siellä vaipanvaihto katsotaan hygieniaa rikkovaksi!

Imettäminen taas... no, luulisi sen enemmän häiritsevän äitiä ja vauvaa, mutta kyllä se häiritsee myös muita asiakkaita! Monet keski-ikäiset ja sitä vanhemmat eivät voi ymmärtää tätä nykyistä imetyshysteriaa koska omana aikana imetys hoidettiiin ns. neljän seinän sisällä.

Omassa kaupassani pyrin ohjaamaan imettävän äidin takatiloihin imettämään, en niinkään muiden asiakkaiden takia vaan vauvan joka on ansainnut ruokailurauhansa. Tosin osa äideistä loukkaantuu tästä verisesti (tyyliin minulla on oikeus imettää missä haluan)

Vierailija
2/9 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa imettää kaupassa niin minusta se on ihan ok, mutta itse olen antanut molemmille lapsille pienestä pitäen siksi hieman pullosta myös korviketta että selvittäisiin tällaisista tilanteista. tai mahdollisesti että isä voisi olla kotona vauvan kanssa kun käyn itse kaupassa.

Itse en siis haluaisi kaupassa imettää, minusta se on liian yksityinen tapahtuma.

Vaipanvaihto ok myös lastenhoitohuoneessa, kuka nyt keskellä kauppaa alkaisi sitä vaihtamaan?? Ja missä? Kärryssä? Turvakaukalossa? Lattialla!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetys ja vaipanvaihto ruokakaupassa on yli-innokasta " vauvahörhöilyä"

Vierailija
4/9 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaipanvaihto ok myös lastenhoitohuoneessa, kuka nyt keskellä kauppaa alkaisi sitä vaihtamaan?? Ja missä? Kärryssä? Turvakaukalossa? Lattialla!?

Kuulemma lattialla.

Itsekin ehdotin vaihtoehtoa a) lapsen voi syöttää ennen kauppaan lähtöä tai b) isä voisi käydä kaupassa. Mutta tämä on kuulemma väärin, sillä äidin ei tarvitse jäädä neljän seinän sisälle. Mielestäni lapsen kanssa _voi_ käydä kaupassa, mutta miksi juuri imetysaikaan? Kaupassa menee maksimissaan noin 45 minuuttia, joten luulisi, että juuri ennen kauppaa syötetty lapsi pärjäisi tämän ajan.

Minulle heräsi tästä mieleen ajatus, että lapsen äidillä/isällä on oikeus mihin vain, koska heillä sentään on lapsi.

Itse olen ainakin iloinen, että omalla äidilläni ei ollut koskaan tarvetta ruokkia/vaihtaa vaippaani yleisillä paikoilla :) (Lastenhoitohuoneita jne. en laske tässä yleisiksi paikoiksi.)

Vierailija
5/9 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muistaakseni yritin järjestellä asiat niin, että esim. ruokakaupassa käynti olisi mahdollisimman nopeaa ja sujuvaa. Eli imetin lähtiessä. Kenellä menee ruokakaupassa niin kauan, että pitää lastakin imettää välillä?? Muissa kaupoissa voi aikaa mennäkin, mutta ruokakaupassa? Sama toi vaipanvaihto, miten kauan siellä ruokakaupassa pitää kupeksia? Tuskin se vauva kärsii kauheasti, jos vaippa vaihdetaan sitten kun kaupasta on päästy? Ja vessojahan löytyy, menee sinne vaihtamaan, eikä vaihda hedelmätiskillä!

Vierailija
6/9 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi kyllä itsellä mieleenkään!

Vierailija:

Muutenkin kauppa on elintarniketila ja siellä vaipanvaihto katsotaan hygieniaa rikkovaksi!

Imettäminen taas... no, luulisi sen enemmän häiritsevän äitiä ja vauvaa, mutta kyllä se häiritsee myös muita asiakkaita! Monet keski-ikäiset ja sitä vanhemmat eivät voi ymmärtää tätä nykyistä imetyshysteriaa koska omana aikana imetys hoidettiiin ns. neljän seinän sisällä.

Omassa kaupassani pyrin ohjaamaan imettävän äidin takatiloihin imettämään, en niinkään muiden asiakkaiden takia vaan vauvan joka on ansainnut ruokailurauhansa. Tosin osa äideistä loukkaantuu tästä verisesti (tyyliin minulla on oikeus imettää missä haluan)

Vierailija
7/9 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääläisessä kaupungissa olevassa " lähikaupassa" missä käy paljon äitejä lapsineen (on leikkipuiston vieressä) niin viikottain. Joskus jopa niin, että kun kassojen luonao n muutama penkki vanhuksille niin kolme äitiä tulee kauppaan ja kaksi jää siihen imettämään kun kolmas menee kauppaan.

Siitä tuntuu tulleen tapa paikallisille äideille, että kun tullaan puistosta niin imetetään siinä ensin ja sitten vasta kauppaan...

Terkkuja vaan niille jotka tunnistaa =)

Vierailija
8/9 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan vaipan vessassa tai lastenhoitohuoneessa, jos on tarvis.

Mutta olen imettänyt kaupassa. Esim. Citymarketin kahvilassa, Prisman penkillä (siellä on penkkejä ympäri kauppaa), sovituskopissa kun ei ole jonoa. Vauva kun vaatii joskus tissiä vaikka olisikin saanut sitä ennen kauppaan menoa, enkä näe syytä huudattaa toista. Sen rääkymisen luulisi häiritsevän enemmän kuin huomaamattomasti suoritetun imetyksen (imetyspaita ja harsot). Jos joku siitä häiriintyy niin syyttäköön itseään, mitäs tuijottaa. Tissistäni ei näy vilaustakaan.

Vierailija
9/9 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mielummin kaupassa kuin kylmässä ulkoilmassa...

Minua ei haittaa kumpikaan.