Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkö toiset odottajat tosiaan sairaslomalle KIVUTTOMIEN supistusten vuoksi?

Vierailija
20.09.2007 |

Siis eikö heille ole neuvolassa kerrottu, että kivuttomat supistukset (mahan kovettuminen) ovat täysin normaaleja eikä niistä tule olla hädissään.

Minä luulin aina, että supistusten takia sairiksella olevat kärsivät näistä kivuliasta avaavista supistuksista, joiden takia ilman muuta itsekin jäisin pois. Mutta että muutama mahan kovettuminen ja heti jäädään sohvalle makaamaan... haloo, missä maalaisjärki?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin oli paljon kivuttomia supistuksia, ultrassa sitten paljastui että kohdunkaulaa oli jäljellä enää 1cm (norm. noin 4cm), joten jäin sairikselle jo rv30.

Vierailija
2/57 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun oli raskaana niin se _luuli_ tunteneensa kivuttoman supistuksen (noin rv 30). Mutta ei sitten ollut täysin varma oliko se supistus (kahden lapsen äitinä veikkaisin että ei, kyllä supistuksen tuntee).

Haki kuitenkin saikkua äippäloman alkuun asti ja jotenkin ihmeen kaupalla vielä sitä sai. Ja mitkää paikat ei tosiaan ollu auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri suositteli, ei kannata ottaa riskejä!

Vierailija
4/57 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin suosituksesta...ja omien vauvojen parhaaksi! Kivuttomat eivät välttämättä tarkoita sitä, ettei mitään tapahdu. Mulla kivulliset supistukset ovat aina tulleet vasta kun on ollu yli 8cm auki.

Vierailija
5/57 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmisillä ole enää mitään moraalia? Lasten parhaaksi kai pitäisi jäädä kotiin lepäämään ennen kun on raskaanakaan, ettei lapsi vaan stressaannu.

Vierailija
6/57 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauvan henki on vaarassa niin eihän muuta vaihtoehtoa järkevällä ihmisellä ole, kuin levätä! Vaikka ei koskisikaan!

Vierailija:

Eikö ihmisillä ole enää mitään moraalia? Lasten parhaaksi kai pitäisi jäädä kotiin lepäämään ennen kun on raskaanakaan, ettei lapsi vaan stressaannu.

Vierailija
7/57 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari senttiä auki kohdunsuu, ja lääkäri passitti saikulle viikolla 33.

tuttavalla supistukset ollu kivuttomia synnytyksissäkin, et sellastakin on

Vierailija
8/57 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä sairaslomaa pyytänyt, lääkäri piti sitä parhaana vaihtoehtona. Asiaan varmasti vaikutti kohdun rakenne, joka altistaa keskenmenoille ja ennenaikaisille synnytyksille.

Ei kai sairaslomaa " haeta" ? Lääkärin vastuulla on päätös.

Olen samaa mieltä lääkärin kanssa, että muutama viikko sairaslomaa on pientä, jos sillä voidaan estä ennenaikainen synnytys.

Vierailija
9/57 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset väsytti, huolestutti ja häiritsi. Koko ajan sai kellon kanssa miettiä että " hmm, nyt on supistanut 3min välein 2,5h, onkohan nämä harmittomia tälläkin kertaa vai ei" Kaksi kertaa kävin sairaalassa ja piikityksellä saivat supistukset laantumaan ja eikun seuraava päivänä töihin. Istumatyö, pitkät matkat ja älytön kiire töissä ja supisteli koko ajan, edes itku neuvolassa ei antanut syytä sairaslomaa väsymyksenkään takia. Olinkin sitten äitiysloman alkaessa aivan totaali puhki... Kuopus kuitenkin syntyi vasta 39+4 (3:ssa tunnissa), eli siinä mielessä sairaslomaa ei tarvittu, mutta supistusten ja väsymyksen takia se olisi tullut tarpeeseen. Neuvolalääkärin kommentti oli että " kun teet kevyttä toimistotyötä, niin ei ole syytä sairaslomaan" ja sairaalassa katsoivat vaan, että supistukset laantui ja kun kohdunsuulla ei muutoksia, niin neuvolaseurantaan 1,5viikon kuluttua.

Vierailija
10/57 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suhtautua kriittisesti näihin " tuttavien" juttuihin. Lähes 100 %:sti oikeat supparit ovat todella kivuliaita. Olen nähnyt 5 vuoden urallani yhden synnytyksen, jossa äiti kertoi supistusten olevan kivuttomia. Äiti ei ollut ihan tavanomainen tapaus noin muutenkaan..

t. kätilö

Vierailija
11/57 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos vauvan henki on vaarassa niin eihän muuta vaihtoehtoa järkevällä ihmisellä ole, kuin levätä! Vaikka ei koskisikaan!

Mutta kun ne kivuttomat supistukset (joita tulee ja pitääkin tulla kaikille jossain vaiheessa,korjatkaa jos olen väärässä) ei tarkoita että vauvan henkin on vaarassa!

Alan nyt tosiaan ymmärtää, miksi olin laitoksella lähes ainoa pirteä ja hyväkuntoinen. Jos olisin maannut 9 kuukautta sohvalla, olisin varmaan ollut yhtä raato kuin ne muutkin.

Vierailija
12/57 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko kai sanoo, että tää tuttava on mun oma sisko, jolla kaikki syntyny kivuttomasti.

Vierailija
13/57 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni sanoo, että jos raskaana ollessa työnteko vähän väsyttää ja v***ttaa, niin pitäisi saada saikkua.

Jos nyt lähdetään siitä oletuksesta, että raskaus on normaalisti edennyt, miksi pitäisikään? Eihän ei-raskaana olevatkaan voi jäädä viikkokausiksi pois töistä, vaikka varmaan heitäkin väsyttää aamuisin kun lähtevät töihin.

Vierailija
14/57 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuppa ap kertomaan mun terkalle ja neuvolalääkärille miten tämä asia on kun kerran tiedät paremmin. Se kivuttomuus EI meinaa aina haitattomuutta.

Vierailija
15/57 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisessa raskaudessa avauduin 7cm (onneksi ihan lopussa)ilman_yhtäkään_kivuliasta_supistusta.

Vierailija
16/57 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanseerauksesi vaan on hieman ontuvaa.

Vierailija
17/57 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan synnyttyä ne itkee täällä vauvaelämän raskautta, työelämän raskautta, murrosiän raskautta. Osalla vauvan odotus on jo kamalan iso ponnistus ja kuumeilu vie kaiken tehon muulta elämältä.

Tuo sairaalassakin ravaaja (nro 10?) vaikuttaa erikoiselta. Jos oikeasti annetaan supistuksia laannuttava piikki, ei kai siinä seuraavaksi päiväksi passiteta töihin.

Vierailija
18/57 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sairis ole normaalia sanastoa. Mitä h***ttiä saitsu tarkoittaa?

Vierailija
19/57 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt en tarkoita mitään oikeita ongelmatapauksia, vaan juuri näitä hysteerikkoja jotka parin mahan kovettumisen jälkeen eivät enää vie edes roskapussia. Kuten joku jo sanoikin, kyllä ne tunnistaa jo synnärillä että ketkä on esim. harrastaneet liikuntaa ja ketkä mussuttaneet sipsejä sohvalla maaten (joka on jo vauvallekin paljon haitallisempaa kuin vaikkapa kävelylenkki)

Vierailija
20/57 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän mä jouduin sairaalaan vuodelelepoon ja lääkitykseen ja lääkärit olivat sitä mieltä, että vauva saattaa syntyä milloin vaan ennenaikaisesti, jos kivuttomista supistuksista ei kerta ole mitään haittaa? Mun kohdunkaulaa avavaat supistukset olivat todellakin kivuttomia enkä edes täysin tajunnut ovatko ne supistuksia vai mitä lie vatsan kovettumisia.

Näiden lääkärien ansiosta vauvani ei sitten syntynyt pikkukeskosena vaan vasta vähän isompana, joten kiitos heille siitä, että määräsivät tämän äidin sairaslomalle ja hoitoon.