Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdään, jos vanhemmat eivät pysty hakemaan sairastunutta lasta kesken päivän hoidosta?

Vierailija
20.09.2007 |

Onko se lapsen hakeminen velvollisuus, jonka laiminlyömisestä seuraa jotain sanktioita ja kuinka nopeasti hoitopaikan ilmoituksesta hakijan pitää olla paikalla? On varmasti paljonkin vanhempia, jotka eivät työnsä luonteen vuoksi vain yksinkertaisesti pysty hakemaan lasta kesken päivän lyhyellä varoitusajalla ja jos kerran lasta ei anneta kuin niille ihmisille, joiden nimi lukee hoitosopimuksessa varahakijoina, niin eihän sitä varahakijaakaan normaali ihminen saa paikalle.

Kommentit (190)

Vierailija
121/190 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja enpä myöskään haluaisi olla se siivooja joka luvattoman poistumisensa seurauksena makselee korvauksia siitä, että joku kallis kone on hajonnut, tai että elintarviketehdas on tuotannon sijasta seisonut, kun siivooja onkin kadonnut kesken kaiken sen sijaan, että määrättyyn aikaan työ olisi tehty tai vielä pahempaa asia jää huomaamatta ja joudutaan jälkikäteen vetämään isoja eriä pilaantuneita elintarvikkeita myynnistä.

Vierailija:

lähteä aikaisemmin työstä - eikä myöskään siivoojan mies, ikinä milloinkaan kertaakaan.

Onneksi en ole sitten siivooja, ihan tavallinen akateeminen vain!

Vierailija
122/190 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lue käyttöohjeet, provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/190 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän tämän varmaankin tietää, niin sitten sopivat kotona että siivoojan miehellä on puhelin ja jos ei siivoojan miehelläkään ole puhelinta, hommaavat tyypin, jolla on a) puhelin ja b) joka hakee sen sairaan lapsen sieltä hoidosta.

Näiden älyvapaiden vastausten jälkeen on kyllä turha tulla väittämään, että turvaverkkojen luominen ei olisi älystä kiinni tai omien työtehtävien järkeistäminen ei olisi älystä kiinni tai perhe-elämän sujuvaksi saaminen ei olisi älystä kiinni.

Kyllä on älystä kiinni. Ja näiltä vastaajilta se äly selvästikin PUUT-TUU.

Vierailija
124/190 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" 60% lapsen ryhmästä sairastui vesirokkoon"

Minusta 1,5 tuntia on kohtuullinen aika hakea sairas lapsi hoidosta. Ei tarvitse kaikkien syyllistyä. SE taas että tullaan normaaliin poishakemisaikaan on todella toisten aliarvostusta, kukaan ei ole niin tärkeä kuin minä ja työni.

Vierailija
125/190 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hätätapauksia varten hakijana on isovanhemmat, joilla kestää ainakin kolme tuntia, ennenkuin ovat meillä. Olen takuulla itse nopeammin päiväkodissa.

Vierailija
126/190 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat eivät pääse hakemaan

- lapsi odottaa " lepohuoneessa" tms leväten. Välillä aikuinen käy katsomassa tai sinne laitetaan joku opiskelija seuraksi. Jos koko muu ryhmä on paikalla, ei välttämättä voi jatkuvasti hoitaja olla vieressä. Mutta esim. muiden ulkoillessa jää siivooja=osastoapulainen lapsen kanssa samaan tilaan seurailemaan.

- EI KOSKAAN ole mun kohdalle sattunut, että asia olisi ongelma päiväkodissa. Sitten vaikka koko ryhmä jää iltapäivällä sisälle, jos ainoan aikuisen pitää vahtia sairastunutta lasta. Lapsi " eristetään" tarvittaessa ja muulle ryhmälle koitetaan keksiä ohjelmaa.

- lapsi annetaan varahakijalle, josta on kirjallinen ilmoitus. Toki saatetaan antaa myös soiton perusteella, jos luotetaan vanhempaan ja uuteen hakijaan. Mutta mielellään näin ei toimita. Esim. huoltajuuskiistoissa tulee varahakijoista aina " syytteitä" päiväkodille. Esim. uusi puoliso ei saa hakea lapsipuoltaan koskaan... *naurettavaa*

NO PANIC! :)

Itse olen ilmoittanut oman lapsen varahakijoiksi monen monta lapselle tuttua ihmistä. (Enkä ole kertonut edes kaikille nimenneeni heidät. Haluan , että jos minulle käy jotain, niin lapsi ei joudu illalla sosiaalipäivystykseen vaan mieluummin jollekin tutulle!!)

Vierailija
127/190 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

metriä.

Minä kuljen julkisilla, enkä mahda sille mitään, että juna saattaa pysähtyä kesken matkaa. Lähdenkö juoksemalla eteenpäin, vai miten. Matkaan menee ilman pysähtymisiäkin yli tunti, ei mahda mitään. Ja jos vielä ei satu juna-aikataulut sopivan, niin se on helposti kaksi tuntia.

Mies kulkee välillä kimppakyydillä, eikä pysty ottamaan kaverinkaan autoa. Tai vaikka olisikin omalla kyydillä, niin puhelinta ei saa pitää läheskään aina edes auki, joten viestin perille menoon menee aikaa.

Ja mistä niitä varahakijoita hommataa? Kaikkihan on töissä. Naapureissa ei ole ketään kotiäitiä tai työtöntä. Sukulaiset ovat satojen kilometrien päässä ja kaveritkin ovat, kas kummaa työssäkäyviä.

Kerran lapsi on joutunut odottamaan sen kaksi tuntia, yksi hoitajista oli hänen kanssaan leikkimässä ja muulle ryhmälle oli " hälytetty" varahoitaja hoitojaringistä.

Vierailija
128/190 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo minunkin nykyisestä paperinpyörittelytyöstäni on lähteä ja kun miehellä vielä on toinen samanmoinen, niin hakijaksi voimme valita sen, jola on vähemmän kiire tai kokouksia enää sille päivälle. Mutta jos minulla olisi ollut lapsia silloin kuin siivosin illat ja olin päivät luennoilla, niin hankalaa olisi tavoittamisen suhteen ollut. Päivät puhelin äänettömällä, illalla pukuhuoneessa. Jos palkalla arvioidaan, niin nykyinen työni arvioidaan noin neljä kertaa tuota siivoustyötäni tärkeämmäksi, mutta sillä on aika vähän tekemistä sen kanssa, kuinka tavoitettavissa sitä on työpäivänsä aikana ja kuinka helposti työstä voi poistua kesken kaiken.

Vierailija
129/190 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piste. Elämä on.

Vierailija
130/190 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kaikki muutkaan voi ampaista töistä ilman jonkunnäköisiä järjestelyjä, joihin menee aikaa.

Vierailija
131/190 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

avainta? Vai vielä pidemmän matkan omaan kotiinsa? Päiväkodille on tietysti hankalaa, jos sairaan lapsen hakijaa joudutaan odottamaan, mutta sille lapselle on todennäköisesti parempi odottaa tunti tai pari ylimääräistä kuin päästä sairaana pitkälle kävelyretkelle varahakijan kanssa.

Vierailija
132/190 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitavat ne päivät jolloin lapsi on sitten saatu haettua sieltä päiväkodista sairaana. Mutta on kuumeessa. Onhan sillä papilla sovittu vihkimisiä huomiseksi, siivoojan on siivottava elintarviketehdasta yms

Vierailija
133/190 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tumpeloiden varahakijoiden varassa liian vähillä avaimilla...

Vierailija
134/190 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuuttaa kilpaa, miksei pääse hakemaan sairasta lasta hoidosta?

Vierailija
135/190 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tuuppaa aamulla suppoja lapsen peräpäähän ja puolikuntoisen lapsen hoitoon tartuttamaan vesirokot, räkäflunssat ja oksennustaudit.

Vierailija
136/190 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisia saa aivan toisella tavalla paikalle, kun aikaa hommaamiseen on esim. 12 tuntia, kuin jos puhutaan 10 minuutista. Lapselle voi palkata hoitajan kotiin, jos on aivan välttämätön tilanne töissä ja lähipiiristä ei löydy hoitoapua jne. Ja on se sille kirurgin potilaallekin vähän mukavampi tilanne, jos leikkaus vaikka sitten peruuntuukin päivää ennen kuin että jos se kirurgi poistuu kesken leikkauksen ja jättää potilaan avattuna pöydälle.

Vierailija:

hoitavat ne päivät jolloin lapsi on sitten saatu haettua sieltä päiväkodista sairaana. Mutta on kuumeessa. Onhan sillä papilla sovittu vihkimisiä huomiseksi, siivoojan on siivottava elintarviketehdasta yms

Vierailija
137/190 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtämään, että kaikilla ei ole niin helppoa, vaikka parhaansa yrittääkin. Turhaa se kuitenkin on, ei toiset vaan tajua, vaikka mitä tekisi.

Vierailija
138/190 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sosiaalisesti lahjaton ei johdu mummojen puutteesta tai liity siihen edes mitenkään.

Vierailija
139/190 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta, jos olisimme kasvotusten niin kaikki varmaan myöntäisivät että ihan oikeasti saattaa tulla tosi hankalia tilanteita silloin kun lapsi kesken päivän sairastuu ja molemmat vanhemmat ovat töissä. Ja nimenomaan työn luonteesta, ei sen tärkeydestä johtuen. Itse en ainakaan ole ammattia valitessani osannut edes ajatella tällaista tilannetta, enkä kyllä siksi ala uudelleen opiskelemaankaan että työstäni on vaikea irtautua kesken kaiken. Ja kyllä, olen itse ollut tosi huonossa kunnossa töissä koska hanskoja ei kerta kaikkiaan voi tiputtaa lattialle kesken toimenpiteen. Jos jotain todella vakavaa olisi sattunut, niin oletan että lapsi on toimitettu pikaisesti asianmukaiseen hoitoon. Kaikki varmaan tekevät parhaansa että pääsevät lapsen noutamaan tai lapsen luo heti kun mahdollista. Ja turvaverkoista: olkaa ikionnellisia jos teillä sellainen on, sellaista pitää yrittää luoda, mutta se ei todellakaan ole ihan niin helppoa kuin jotkut sanovat. Tämänkin varmaan kaikki myöntäisivät kasvotusten. Ihmeellistä itsensä jalustalle nostamista täällä, kerrassaan.

Vierailija
140/190 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako siitä oikeasti hyvän mielen, kun haukkuu ja syyllistää toisia ja on ivallinen. Millaisiahan ihmisiä tällaiset henkilöt ovat oikeassa elämässä. Joka vaikeuteen pitäisi olla varautunut ja kaikki asiat ennakoida, voiko joku tosiaan tehdä niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi