HS:Nainen saa apteekista voiteita Kelan korvauksella niin paljon, ettei kaikkea ehdi käyttää. joten hän tekee hyvää myymällä niitä eteenpäin
Perusvoiteita nainen saa reseptillä atooppisen ihonsa hoitamiseen. Kela korvaa perusvoiteita ihosairauksien hoitoon yhdeksän 500 gramman pulloa kolmessa kuukaudessa.
Hän kertoo, että häneltä ostaa rasvaa usein nainen, jolla on kaksi vaippaikäistä lasta ja talous tiukoilla.
"Olen ajatellut, että toiselle siitä on isompi ilo."
Nainen ei ymmärrä, miksei perusvoiteita voisi myydä tai antaa eteenpäin, jos ne ovat vanhentumassa.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011928742.html?utm_medium=promobox&utm_…
Kaikki voittaa vai miten se menekään
Kommentit (78)
Miksi pitää ostaa 36 purkkia vuodessa jos tarvitsee vain 10? Vaikka ne itselle on ilmaisia niin joku ne kuitenkin joutuu kustantamaan.
4,5 kg voiteita kolmeen kuukauteen. Huhhuh.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla aika kuiva tyyppi
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää ostaa 36 purkkia vuodessa jos tarvitsee vain 10? Vaikka ne itselle on ilmaisia niin joku ne kuitenkin joutuu kustantamaan.
Nainen ei ymmärrä, miksei perusvoiteita voisi myydä tai antaa eteenpäin, jos ne ovat vanhentumassa.
”Apteekki siis mieluummin antaisi hävittää pakkaukset kuin tehdä niillä jotain hyödyllistä”, nainen perustelee ajatuksiaan.
No ööö, siis jos jättää 26 purkkia ostamatta niin apteekki heittää ne roskiin.
Itsekin olisin voinut ostaa liikaa, koska katto täyttyi loppuvuodesta. En ostanut kuin tarpeeseen, koska tuommoiset jobbarit ne lopulta kusevat homman ja kukaan ei enää saa niistä kelakorvausta. Toivottavasti määräysmääriä rajoitetaan, ettei lopu atooppisilta helpotus kokonaan.
Tässä rasvabisneksessä on usein kyse ennemminkin toimeentulotuesta. Kela-korvaus on vain sivuseikka, paitsi sitten, jos maksukatto on tullut täyteen. Toimeentulotuki voi korvata lähes kaikki reseptilääkkeet, esim. juuri nämä rasvat, jolloin ttt:n saaja saa ne siis ilmaiseksi. Siitä vaan hakemaan ja toriin myyntiin.
Lehtijuttuun haastateltu vetosi kummallisesti siihen, että apteekki mieluummin hävittäisi rasvat, mutta ei tähän apteekki liity mitenkään. Joko ylenpalttiset rasvamäärät on ostettu kela-korvauksella, kelan isolla korvauksella (maksukatto täynnä) tai ttt:lla. Jokaisella tavalla myyjä lypsää yhteiskunnan rahaa itselleen petoksella.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti raha ei muuten riitä??
Kun mikään ei riitä
Ikivanha juttu. Itse sain isoja rasvapurkkeja KELAn korvauksella jo 20 vuotta sitten. Kyllästyin koko paskaan. Nyt minulla menee yksi 500g rasvapurkki kuukaudessa. Ei siis yhdeksän purkkia kolmessa kuukaudessa, mitä KELA tarjoaa.
On parempi, että minä EN RASVAA itseäni pari päivää ennen lääkärikäyntiä. Haluan, että iho on huonossa kunnossa. Lääkäri katsoo ja sanoo, että ei se rasvaaminen vaan kaikille riitä. Iho on jatkuvasti rikki ja käsillä ei voi tehdä paljon mitään. Pannaan taas se työkyvyttömyyseläkehakemus menemään.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olisin voinut ostaa liikaa, koska katto täyttyi loppuvuodesta. En ostanut kuin tarpeeseen, koska tuommoiset jobbarit ne lopulta kusevat homman ja kukaan ei enää saa niistä kelakorvausta. Toivottavasti määräysmääriä rajoitetaan, ettei lopu atooppisilta helpotus kokonaan.
Ainoa tapa estää tällainen on laittaa kaikki maksamaan itse voiteensa. Säästää sitten jostain muusta. Yleensä näillä kuluu tupakkaa ja energiajuomia
Mua atoopikon äitinä vitut taa nämä jobbarit. Enää ei saa kelakorvausta edes lääkevoiteisiin ennen kuin on B-lausunto. Lapsen voide, ainoa, mikä auttaa edes vähän, maksaa yli 30 euroa, 30 gramman tuubi. Näitä sitten aika monta ennen kuin B-lausunnon saa. Onneksi lapsi pääsee vihdoin ihotautilääkärille ja ehkä jotain apua löytyy.
Eihän tämä ilmiö uusi ole. Ainakin kymmenen vuotta noita puteleita on kaupan ollut kirppiksillä. Niitä myyvät ne, joille voiteet korvataan täysimääräisesti toimeentulotuesta.
Vierailija kirjoitti:
Ikivanha juttu. Itse sain isoja rasvapurkkeja KELAn korvauksella jo 20 vuotta sitten. Kyllästyin koko paskaan. Nyt minulla menee yksi 500g rasvapurkki kuukaudessa. Ei siis yhdeksän purkkia kolmessa kuukaudessa, mitä KELA tarjoaa.
On parempi, että minä EN RASVAA itseäni pari päivää ennen lääkärikäyntiä. Haluan, että iho on huonossa kunnossa. Lääkäri katsoo ja sanoo, että ei se rasvaaminen vaan kaikille riitä. Iho on jatkuvasti rikki ja käsillä ei voi tehdä paljon mitään. Pannaan taas se työkyvyttömyyseläkehakemus menemään.
Ei Kela tarjoa mitään voiteita. Ja oikeasti atooppiselle iholle perusvoiteita kuluu ihan älytön määrä mikäli niitä käyttää päivittäin ja oikeasti riittävän määrän. Mikään pikku sipaisu kerran viikossa ei todellakaan auta mitään. Sitä en tiedä miksi toi tyyppi raahaa koko määrän voiteita apteekista, jos niille ei ole tarvetta. Ei niitä ole pakko ostaa täyttä määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa tapa estää tällainen on laittaa kaikki maksamaan itse voiteensa. Säästää sitten jostain muusta. Yleensä näillä kuluu tupakkaa ja energiajuomia
Mikä vika tupakassa on? Sen hinnasta yli 90 % on veroa eli palautuu valtiolle. Ei parempaa tuotetta ole olemassakaan.
Kyllä nyt on kade yksistä voiteista, huh huh! 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Kela tarjoa mitään voiteita. Ja oikeasti atooppiselle iholle perusvoiteita kuluu ihan älytön määrä mikäli niitä käyttää päivittäin ja oikeasti riittävän määrän. Mikään pikku sipaisu kerran viikossa ei todellakaan auta mitään. Sitä en tiedä miksi toi tyyppi raahaa koko määrän voiteita apteekista, jos niille ei ole tarvetta. Ei niitä ole pakko ostaa täyttä määrää.
Pakkohan se on kun ilmaiseksi saa
HS käytännössä ihannoi hallinnon mädännäisyydellä rahastamista. Ei eroa romanikerjäläisiä glorifioivasta kerronnasta.
Vierailija kirjoitti:
jos ei ollut ihohuolia aikaisemmin, niin nyt on :D
Syy on myös ostajissa