Olen alkanut käydä 4v10kk tytön kanssa iltakävelyllä kaksin joka ilta
Olen kotiäitinä, perheeseemme kuuluu tytön lisäksi nuorempi poika. Lapsilla on harrastuksia ja kavereita käy päivittäin, käydään tutuilla kylässä jne. Päivät on sellaista hulinaa. Olen nyt kuukauden ajan käynyt tytön kanssa kaksin iltakävelyllä. Kävellään joku kilometri, pari, tyttö saattaa työntää nukenvaunuja, jutustellaan... Tuosta iltakävelystä on tullut meille molemmille hirmuisen tärkeä juttu. Jotenkin tuntuu, että olen lähentynyt tytön kanssa ihan uudella tavalla. Olen ihmeissäni siitä miten fiksu ja ihana tyttö minulla onkaan. Tänään käveltiin käsi kädessä pimeässä ja tyttö sanoi mulle ihan yhtäkkiä, että " äiti, tätä mä odotan koko päivän" . Taisin tirauttaa pimeässä pari kyyneltä.
Kommentit (30)
Voisinkin alkaa toteuttaa samaa oman 4-vuotiaani kanssa. Tuntuu, että 1-vuotias vilkas kuopus vie aina kaiken energian ja huomion.
ja huono omatunto, kun liian vähän varmaankin vietän aikaani 6 veen tyttäreni kanssa. Kaksi pientä vie niin paljon aikaa ja mehuja..
En muista mistä niillä puhuttiin tai missä käveltiin, mutta mukavaa oli aina. Nää kävelyt on teidän lapsille varmasti tosi tärkeitä!
Mutta viestisi toi kyllä huonon omatunnon!
Meillä kaksi pientä perheessä ja 7 v esikoinen jää monesti vaille huomiota! Tätä korjasin jokailtaisella juttutuokiolla, mikä pidettiin hänen sängyssään. (meilläkään ei iltakävely oikein onnistu miehen työn takia)
Nuo hetket olivat pojalle niin tärkeitä, ja nyt niitä ei taas ole ollut yli kuukauteen:(
Kiitos ap, sinä sait minut muistamaan, että huomenillalla jatkamme taas!!
Itsellä tyttö 4 vuotta, ollaan parin viime joulun aikana aina iltapimeällä käyty kävelyllä kylillä, ja katseltu jouluvaloja talojen pihoilla ja ikkunoissa. Se on ollut tosi kivaa. Voisi kai sitä muulloinkin kävellä...
Tuo on ihana idea, jota olen seurannut tässä meidän talossa toteutettavan myös. Perheessä on 4 lasta, joista kaikki ovat vammaisia. Vanhin näyttää ainakin maallikosta kaikista vaikeimmin vammaiselta ja sitten on nuoret kaksoset ja nämä vie varmaan äidin energian päivisin, mutta liikuttuneena seuraan kun äiti käyttää sitä " keskimmäistä" eli toiseksi vanhinta kävelyllä harvasa ilta. Mies tekee pitkää päivää, mutta silti äiti jaksaa aivan upeasti. Nostan hattua. Neljä lasta hoidettavana on jo yksistään aika paljon, neljä vammaista jo vaatii melkoista.
vaan se on melko pieni uhraus, mutta iso ja kiva juttu pienelle!
Minä itse kävin lapsena äitini kanssa iltaisin kävelyllä ja muistan ne lenkitm vieläkin lämmöllä.
Kiitos ap vinkistä, tekisi meille 4v. tyttäreni kanssa tosi hyvää ja aion kokeilla sitä heti huomenna :o).
Ehkä sitten joskus.. Poika on vasta reilu 3v mutta ihan takuulla kaipaisi tuollaista aikaa. Juttelee hämmästyttävän fiksuja juttuja kun saa rauhassa puhua, ilman että kuopus häiritsee tms.