Miksi ihmeessä joku ei HALUA imettää??? Kertokaa minulle, en voi ymmärtää!
Kommentit (12)
Imetys tuntuu vaan inhottavalta ja sotkuiselta touhulta. Helpommalla pääsee kun isä ja mummokin voivat ruokkia vauvaa.
Ja miten nopeasti te jotka ette imetä olette päässeet eroon raskauskiloista?
mutta se tuntuu jotenkin todella epämukavalta ajatuksenakin (siis imettäminen, ei lapset :D ). En sitten tiedä tulenko koskaan imettämään, luultavasti.. Mutta hyvin ymmärrän jos joku ei halua. Itse kuitenkin ajattelisin sen olevan terveyden kannalta tärkeää.
jos ei haua imettää saa jo sairaalassa pillerin ettei maito nouse rintoihin ollenkaan ja tämän takia rinnat ei paljoa kärsi
En kokenut/koe imetystä omaksi touhukseni alkuunkaan. Inhosin sitä, että piti pukeutua imetystä silmälläpitäen. Inhosin maidontuloa ja sitä ideologiaa, jota imetys omassa mielessäni edusti.
Mielsin itseni pulloäidiksi ja siksi siirryinkin vauvan ensimmäisenä elinkuukautena korvikkeeseen. Se juttu sopi minulle.
Rinnat menee pilalle?? Varmaan synnytättekin sektiolla vain ja ainoastaan sen takia ettei värkki väljene??
En pysty ymmärtämään tuollaista... Jos lapsia tahtoo ja saa, on heidän eteensä haluttava/pystyttävä myös jonkun verran kärsiä!!
Ja tässä en tarkoita sitä että kaikkien pitäisi imettää, en vaan ymmärrä miksi se imetys pitää jättää väliin noin idioottimaisen syyn takia!
mutta voin hyvin ymmärtää, miksi joku muu ei tykkää.
Hän kärsi mahavaivoista ja oli hankala rauhoiteltava. Imetyshetket muodostuivat itselleni epämiellyttäviksi ja pettymystä tuottaviksi, koska ne päättyivät aina lapsen huutoon. Eli yhtälö annan rintaa -> lapsi rauhoittuu ja tyyntyy ei toiminut. Olin kyllä kovasti motivoitunut imettämään, mutta petyin kun lapsi sai maidostani vain mahansa kipeäksi. Toisella kerralla imetys sujuikin ja onnistuessaan kannusti äitiäkin jatkamaan luonnollista asiaa.
Sen sijaan että tuputetaan ja ihemetellään miksi joku ei imetä voisi oikeasti olla avuksi ;-) Itselläni imetys onnistui loistavasti, mutta liian monta tarinaa siitä kuinka mm. imetystukilista ei todellakaan ole hyväksi äidille kenellä imetys ei ota ihan luonnostaan onnistuakseen. Ja sit kun haukutaan lyttyyn kun ei yrityksistä huolimatta onnistu imettämään niin mene halut koko juttuun.
äitiydessä joutuu kärsimään joka tapauksessa. Jos joku äippä jättää omat rintansa kärsimyksen ulkopuolelle, niin so what? Kukaan meistä ei ole täydellisen epäitsekäs äiti.
Sopii joillekkin, mutta ei mulle. Eipä siinä sen kummallisempaa ihmettelyä ole.