Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jätätte lapsenne yksi päikkärin eteiseen ja lähdette itse kiireellä töihin?

Vierailija
24.10.2008 |

.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika nopeaan koitan päästä matkaan. Siksi että mulla on työaika ja pitkä työmatka. Että ehtisin takaisinkin ennen kun päiväkoti menee kiinni.

Vierailija
2/33 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin on kiire.

Ei tosin koske minua, koska olen vielä hoitovapaalla, mutta ymmärrän tilanteen niiden kohdalla, joita se koskee. Jos töihin on kiire niin ei vaan ole aikaa jäädä vitkuttelemaan päiväkotiin ja lapsen iästä riippuen pärjää kyllä itsekin perille ryhmäänsä. Kun kiirehtii aamulla niin ehtii ehkä ajoissa sitten hakemaan lapsen pois, kun töissä on oltava se kahdeksan tuntia kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tällaisen kiireen vain siinä tapauksessa, että päiväkodille on tultu julkisilla, ja vanhemman on kiirehdittävä seuraavaan julkiseen, *ja kyseiset bussit/junat/metrot ovat aamun ainoat vaihtoehdot*.

Vierailija
4/33 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ehtii auttamaan lasta riisumaan ja useimmissa päiväkodeissa vanhemman täytyy huolehtia lapsen käsienpesu.

Vierailija
5/33 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta ja jokainen omassa ryhmässään kaikilla ryhmillä oma sisäänkäynti ja eteinen. Ensimmäisenä tiputan 5v tytön ekaan eteiseen ja huikkaan huomenet, samaan aikaan eskarilainen juoksee jo omalle sisäänkäynnilleen. Kävelemme 3v kanssa perässä ja käymme sanomassa heipat, viimeiseksi vien 3 v omalle osastolleen, tyttö riisuu itse mutta autan vaatteiden laittamisessa naulakkoon ja tarkistan varavaate tilanteen, lisään sitä. Heippojen jälkeen lähden pikaisesti. Oikaistessani takapihan kautta bussipysäkille 5v tyttö yleensä vilkuttaa minulle vielä ikkunasta.

Yritän hoitaa kokohomman mahdollisimman reippaasti, jos lähtisin vetkutteluasenteella liikkeelle joutuisimme lähtemään päiväkotiin vähintään puolituntia aikaisemmin.

Olen kyllä tosi kiitollinen että tästä syksystä alkaen kaikki lapsen ovat olleet samassa päiväkodissa. Helpottaa rumbaa kummasti kun ei tarvitse juosta useamman päiväkodin väliä.

Vierailija
6/33 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun täytyy olla töissä viim. 8.00 ja lähteä aikaisintaa 16.00.

Matkoihin menee autolla ~45 min +~ 5-10 min kävelyyn parkkipaikalta ja takaisin.

Jää siinä sitten lorvimaan...

Vierailija
7/33 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itte pph:n lapsena olen usein huomannut sellaisen reaktion, että jotkin lapset alkavat itkemään vaan enemmän siinä kun äiti/isi jää sössöttämään vartiksi siihen että äiti nyt lähtee. kai sille muksullekin siitä tulee semmonen olo et hei apua, mut nyt jätetään. okei tämä ei tosiaankään päde kaikkiin muksuihin, mutta monen kohdalla se toimii huomattavasti paremmiin että vanhempi tuo lapsen sisälle ja sanoo että heippä hei ja pusuttaa ja sillä selvä. ei korosteta sitä eroa, jos muksu siitä ahdistuu...Paljon paremmalla mielellä ovat sitten menneet leikkeihin tai aamupuurolle riippuen mihin aikaan ovat tulleet... okei eihän se itkun tyrskä kestäny ku sen 5 misaa mutta pitääkö sitä väkisin itkettää.

mutta ehkä jokainen osaa sen verran tulkita muksuaan, että tietää miten se homma toimii heidän kohdallaan. jotkut ei ees huomaa vanhempiaan ku painuvat jo leikkeihin, jotkut taas tarttee rohkaisuu lähtee ees ettimään niitä leluja.

Vierailija
8/33 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempia juuri näin. Eli turhaan ei kannata siihen jäädä notkumaan.

Itse riisun lapselta ulkovaatteet, autan tossut jalkaan, pusut ja heippa. Hoitajat tulevat lähes aina oma-alotteisesti eteiseen vastaan. Jos eivät niin sitten saatan lapsen sisälle ja lähden.

itte pph:n lapsena olen usein huomannut sellaisen reaktion, että jotkin lapset alkavat itkemään vaan enemmän siinä kun äiti/isi jää sössöttämään vartiksi siihen että äiti nyt lähtee. kai sille muksullekin siitä tulee semmonen olo et hei apua, mut nyt jätetään. okei tämä ei tosiaankään päde kaikkiin muksuihin, mutta monen kohdalla se toimii huomattavasti paremmiin että vanhempi tuo lapsen sisälle ja sanoo että heippä hei ja pusuttaa ja sillä selvä. ei korosteta sitä eroa, jos muksu siitä ahdistuu...Paljon paremmalla mielellä ovat sitten menneet leikkeihin tai aamupuurolle riippuen mihin aikaan ovat tulleet... okei eihän se itkun tyrskä kestäny ku sen 5 misaa mutta pitääkö sitä väkisin itkettää.

mutta ehkä jokainen osaa sen verran tulkita muksuaan, että tietää miten se homma toimii heidän kohdallaan. jotkut ei ees huomaa vanhempiaan ku painuvat jo leikkeihin, jotkut taas tarttee rohkaisuu lähtee ees ettimään niitä leluja.

Vierailija
9/33 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jonkun mielestä väärin on että olen huono äiti, omituinen jne. Mitään järkevää syytä esim. lähteä aamulla ripeästi töihin mulla ei voi olla.

Vierailija
10/33 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina on joku joka löytää asioista syyn tulla urputtamaan.

Mulla ei ainakaan ole aikaa jäädä yhtään notkumaan mihinkään,kun mun pitää aamuisin viedä lapsia kouluun, eskariin ja perhepäivähoitoon. Onneksi nämä ovat yleensä ymmärtäväisiä ja kehottavat vaan jatkamaan matkaa "kyllä minä voin auttaa".

Vierailija
11/33 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenkin pitää herätä 5.30 ja tarhasta on oltava jo lähdössä 6.30 kun on 40km työmatka. Riisun lapset ja jätän siihen. Usein jopa "tädit" auttavat, ei mitään ongelmia ollut.

Vierailija
12/33 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/33 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydämestä otti

( tiesin ls taustata sattumalta )

t. eri perheen vanhempi silminnäkijänä

Vierailija
14/33 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien ensin kuopuksen, riisun ja autan tossut jalkaan ja juttelen muutaman sanan hoitajan kanssa. Vasta kun kuopus on sisällä paikallaan heilutan hei-heit.

Sitten vien esikoisen eskariin, odottelen oven avautumista, juttelen muiden vanhempien kanssa ja sitten kun lapsi on kätellyt opettajaa ja mennyt sisään, lähden.

Vierailija
15/33 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kyllä muutenkaan raaskisi jättää. Odotan aina että lapset ovat saaneet vaatteet riisuttua ja tossut jalkaan ja saatan hoitajan luo, ennen kuin lähden! Ja tottakai ehdin vielä jopa halatakin!! :)

Vierailija
16/33 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

6.15 aukeaa pk..työmatkoihin kuluu kävely+junamatka+kävely n. puoli tuntia

eipä ole aikaa jäädä pulisemaan,toki 2v tytön riisun ulkovatteista ja hoitajalle huomenen

Vierailija
17/33 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ammattikasvattaja

Vierailija
18/33 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tällaisen kiireen vain siinä tapauksessa, että päiväkodille on tultu julkisilla, ja vanhemman on kiirehdittävä seuraavaan julkiseen, *ja kyseiset bussit/junat/metrot ovat aamun ainoat vaihtoehdot*.

niin mitä luulet, kuinka moni jäisi pesemään ne kädet?

Vierailija
19/33 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minulla on aikaa laittaa lapsen kamat paikoilleen ja valvoa käsien pesu.

Paras oli äiti, joka viesti hoitajille kirjoittamalla lapun tuulikaapin ilmoitustaululle...

Vierailija
20/33 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aina tulee kauhealla höökällä ja selittää, miten hänellä on kiire ja kuinka hän nyt jättää lapsen tähän. Mä hoidan omani käsipesua myöten ja annan pusun ja halin. Ja yhtä aikaa olla aina metroasemalla. Kai se kävelee niin hitaasti.