G: Mitä luulet/kuvittelet Madeleine McCannille tapahtuneen?
Kommentit (209)
Sinuna minä olisin huolissani Portugalin poliisin aggressiivisuudesta, se on Madeleinen ja Joanan löytymisen kannalta paljon olennaisempaa ja jotta lisää oikeusmurhia ei tapahtuisi.
ettet näe oman ajattelusi yliampuvuutta. Yliampuvia syytöksiä, epärealistisia yleistyksiä, uskonnollispoliittisten vihollisasetelmien lietsomista, päättelyvirheitä ja perusteluita jotka eivät perustu mihinkään. Kun sinä uskot näin niin niin sen asian sitten täytyy olla, ja jos joku on mistä tahansa yksityiskohdasta eri mieltä kanssasi uskot että se on todiste että hän on kommunistiterroristipedofiilipervo tai jotain vielä pahempaa.
Tässä on nyt ainakin kaksi ihmistä sinusta huolissaan. Onko sinulla joku jolle voit puhua näistä asioista?
Ja Joanan äidin pahoinpitelykuvatkaan eivät oikein vakuuta? Ihan itse ne aiheutti. Ja että on ihan todennäköistä, että kaksi tyttölasta katoaa samalla alueella ja molemmissa tapauksissa vanhemmat paljastuu syylliseksi murhaan, vaikka ruumistakaan ei löydy.
Mitä luulet löytyykö Madeleinen ruumis Fatimasta? Millähän Madeleinen vanhemmat sen sinne kuskasi, junalla? Ja kävivät sitten hautaamassa uudelleen, kun saivat auton vuokrattua. Eihän sieltä autosta muuten niitä " ruumisnesteitä" löydy.
Olen pahoillani siitä, että otat niin syvästi itseesi sen mitä sinulle kirjoitan. Tarkoittaisiko se kenties sitä, että on syytä katsoa peiliin ja mitä siellä näkyy. Olen pahoillani, että sieltä näkyy juuri se, minkä tiedätkin sieltä näkyvän.
perverssejä käsityksiäsi siitä, että Madeleinen vanhemmat tappoi lapsensa.
Kukaan muu kuin sinä ja minä tuskin edes jaksanut käydä keskustelua tänne asti.
Kas kun Madeleinen vanhemmat ei ole syyllisiä, vaikka epäilemättä toivot ja haluat heidän olevan syyllisiä.
Vielä pitää kysyä, että sinä kyllä näet ristiriitaisuuksia toisissa keskustelukumppaneissa, mutta sen sijaan et sitten ilmeisesti näe ristiriitaisuuksia Portugalin poliisin toiminnassa. Sopiikin kysyä, että onko sinulla sitten kykyä nähdä ristiriitaisuuksia ollenkaan.
Meillä on täällä monenlaista tallaajaa.
Ok, sovitaan niin että minä olen perverssi ja sinä olet valtakunnanääliö parasta A-rymää.
Et sinä pysty vainoharhoillasi minua loukkaamaan, itseäsi kyllä.
Keskustelun tässä vaiheessa ei ole mitään väliä sillä missä Madeleinen ruumis on tai mitä hänelle oikeastaan tapahtui. Vaikka kävisikin ilmi että olet oikeassa ja Joanan äiti on syytön, Amaral tappoi Madeleinen ja Portugalin poliisi on läpimätä pedofiilien täyttämä verkosto, niin siitä huolimatta tapasi nähdä maailma jakautuneena täydellisen hyviin ihmisiin jotka ovat samaa mieltä kanssasi ja kammottaviin kommunistipervoterroristisosialistipunikkeihin jotka ovat jostain asiasta eri mieltä kanssasi olisi totuudenvastainen ja huolestuttava.
Rauhoitelkaa nyt vähän ja miettikää aamulla vähän uusiksi tilannetta :)
t:121 (ja olin jotain muitakin numeroita)
on, että mitä luulet Madeleinelle tapahtuneen.
Jostakin syystä se lakkasi kiinnostamasta sinua?
Uutterasti olet sen sijaan Portugalin poliisia puolustellut.
Olen kertonut luuloni tuolla aikaisemmilla sivuilla ja muutamassa muussakin ketjussa ennen tätä. Ei sillä ole väliä, meidän kenenkään luulot eivät vaikuta jutun ratkeamiseen sitä eikä tätä. Nyt mielenkiintoni on kohdistunut tähän ihmeelliseen vihollistamisasetelmaan ja psykologiseen kuvioon. Minusta on jännää, että otetaan niin kovin vakavasti se, että kaikki eivät suoralta kädeltä niele sitä että sinä pystyt erehtymättömästi päättelemään ihmisen naamasta kukan on inhottava pervokommunistiterroristi.
Kukaan tähän keskusteluihin osallistuneista ei oikeasti tiedä mitä tapahtui ja kuka on syyllinen, eikä meidän luuloillamme Portugalin poliisin pervoudestakaan ole mitään merkitystä jutun ratkeamiseen. Sinä kuitenkin kirjoitat välillä siihen malliin kuin uskoisit, että AV:n luuloilla voi jotenkin vaikuttaa Madeleinen löytymiseen tai kaiken muun mädännäisyyden kumoamiseksi.
Heillä on joku perusteellinen kieroutuma, joka saa heidät syyttämään Madeleinen vanhempia aina hamaan hautaan asti.
Mikä heidän kieroutumansa on, sitä voi kukin vai arvailla.
kuin siitä mitä Madeleinelle on tapahtunut.
Menkää Ilta-Sanomien keskusteluun, siellä saatte olla vielä enemmän huolissanne toisista keskustelijoista, siellä kun ihan avoimesti kritisoidaan Portugalin poliisia.
On se tietysti teidän kannaltanne ikävää, että tuulen suunta muuttui, eikä Madeleinen vanhempia enää lynkata samassa määrin ja Portugalin poliisin todisteetkin voi tunkea kohta suoraan kakkalaariin, niin ristiriitaista/epäuskottavaa on poliisin toiminta ollut. Te kun olitte niin varmoja asiastanne.
Toisilla se ylpeys on vaan niin kova.
Vierailija:
Olen kertonut luuloni tuolla aikaisemmilla sivuilla ja muutamassa muussakin ketjussa ennen tätä. Ei sillä ole väliä, meidän kenenkään luulot eivät vaikuta jutun ratkeamiseen sitä eikä tätä. Nyt mielenkiintoni on kohdistunut tähän ihmeelliseen vihollistamisasetelmaan ja psykologiseen kuvioon. Minusta on jännää, että otetaan niin kovin vakavasti se, että kaikki eivät suoralta kädeltä niele sitä että sinä pystyt erehtymättömästi päättelemään ihmisen naamasta kukan on inhottava pervokommunistiterroristi.
Kukaan tähän keskusteluihin osallistuneista ei oikeasti tiedä mitä tapahtui ja kuka on syyllinen, eikä meidän luuloillamme Portugalin poliisin pervoudestakaan ole mitään merkitystä jutun ratkeamiseen. Sinä kuitenkin kirjoitat välillä siihen malliin kuin uskoisit, että AV:n luuloilla voi jotenkin vaikuttaa Madeleinen löytymiseen tai kaiken muun mädännäisyyden kumoamiseksi.
Onko tämä taas sitä, että näet ristiriitaisuuksia kyllä keskustelukumppaneissasi, mutta et Portugalin poliisin toiminnassa. Minä alan olla huolissani siitä, että sinä suuntaat enemmän huomiotasi epäolennaiseen kuin olennaiseen. (jos olisin ilkeä, sanoisin, että se on taktiikkaa)
Minusta on ikävää, että sinulle on niin kova pala, että tuo poliisi minusta todellakin näyttää limanuljaskapedofiililtä. Aika moni ihminen on ollut samaa mieltä, varmaan tuomitset heidätkin? Ikävää on myös se, mitä hän teki joukkioineen Joanan äidille. Onko sinusta oikein hakata lapsensa menettänyt äiti siihen kuntoon, että hänet saadaan " tunnustamaan" kuin hän olisi suurikin rikollinen? Onko se tapa, jolla Portugalin poliisi on kohdellut sekä Madeleinen vanhempia, että Joanan äitiä ollut sinusta kovin oikeudenmukainen? Kummatkin on menettäneet lapsensa ja etsineet häntä ja kummastakin tehtiin murhaajia. Onko se miten toivoisit sinua kohdeltavan, jos sinun lapsesi katoaisi.
Minä teen oman osani puolustaessani Madeleinen vanhempia heitä vastaan suunnatuilta mielipuolisilta syytöksiltä. Jokainen voi tehdä vain oman osansa. Ihminen joutuu elämässään monta kertaa valitsemaan puolensa, onko valheen vai totuuden puolella. Madeleinen vanhemmat ovat syyttömiä, minä tiedän sen.
Jane Tanner ja Dr. Russell O' Brien antoivat Madeleinen Robert Muratille kaydessaan " mukamas hoitamassa sairasta lastaan" , olivat yhta aikaa poissa poytaseurueesta. Jane Tannerin tarina " miehesta kantamassa lasta" oli keksitty johdattamaan huomio pois heista (ja Gerry oli jutellut tuon eraan film producer miehen kanssa paluumatkallaan ravintolaan ja tama mies sanoi etta jos Janen puheet pitaisi paikkaansa hanenkin olisi pitanyt nahda Jane ja tuo " sieppaaja" ). Mihin tarkoitukseen Murat sitten tyttoa tarvitsi... Myi eteenpain? Miksi tarvitsi vuokra-autoa, kuljettiko tyton silla eteenpain??
Eras lastensuojeluekspertti taalla Briteissa sanoi etta hanen mielestaan jutussa on kolme teoriaa, joko joku hotellikompleksin tyontekijoista tai perheen matkaseurueesta sieppasi Madeleinen tai tytto herasi, vaelsi kadulle ja joku tuntematon nappasi tyton. Han ei uskonut etta TUNTEMATON sieppaaja tulisi huoneesta hakemaan. Ei uskonut vanhempien syyllisyyteen.
Nythan tuota pariskuntaa kai aiotaan kuulustella uudestaan, epailykset heraa. He asuvat Englannissa samassa kaupungissa kuin Muratin ex-vaimo ja lapsi. Mutteivat kuulemma ole entuudestaan tunteneet toisiaan.
Normaalia poliisin tutkintaa voisi vielä olla se, että tutkitaan ruumiin hävittämisen mahdollisuuksia (krematorio, kirkon ympäristön kaivuut tms.), mutta mielestäni yliampuvaa Portugalin poliisin puolelta on tutkia Kate McCann:in päiväkirjamerkintöjä tai käsialanäytteitä; mitä sitten, jos Kate on kirjoittanut Madeleinen olleen vaativa ja vilkas lapsi? Se ei minun mielestäni todista yhtään mitään.
Tai käsialanäytteet? Oma käsialani on suurta, pystyä ja pyöreää; käsialatutkijan mukaan olen siis mm. " energiani suhteen tuhlailevainen, esteetikko, ulospäinsuuntautunut ja sosiaalinen" - todellisuudessa olen kyllä esteetikko, mutta en (mielestäni) mitään muuta em. asioista.
171
vai syyllisiä. Omituista väittää sellaista? Jos sinä tietäisit sen niin kai sinä nyt hyvä ihminen olisit jo ottanut yhteyttä poliisiin ja esittänyt todisteet? Uskotko kaiken mitä lehdissä kirjoitetaan? Sinä et myöskään tiedä kuka sen Joanan äidin hakkasi ja miksi, sinä tiedät vain sen mitä lehdissä lukee. On täysin mahdollista, että portugalin poliisissa on joku mätämuna töissä mutta se kuulostaa aika utopistiselta, että koko todistusaineisto Madeleinen tapauksessa olisi lavastettu. Miksi? Miksi ei vaan voitu todeta, että Madeleinea ei löydy? Mitä portugalin poliisi hyötyy siitä, että näin paljon mediakohua saanut brittipariskunta asetetaan syytteeseen? Miksi he haluamalla haluaisivat koko maailman katseen kääntyvän heihin jos kaikki todisteet olisi keksittyjä? Todennäköisempäähän se on, että kun brittien ja jenkkien laboratoriot ja poliisit tulevat kuvaan mukaan jää tämä kaavailemasi pedofiilipoliisirinki kiinni kun se, että siitä olisi portugalin poliisille hyötyä. Itse LUULEN (en todellakaan väitä tietäväni), että poliisilla on myös sellaista aineistoa jota ei ole julkisuudessa esitetty. Nythän kaikki asiantuntijat ja " asiantuntijat" kumoavat näitä todisteita mediassa mutta uskon silti, että poliisilla saattaa muhia joku yllätystodiste. Ihmettelin silloin elokuussa kun juttu jotenkin hiljeni ja siitä vasta monen viikon päästä paljastettiin tämä, että vanhempia epäillään.
T. ensi kertaa ketjuun kirjoittava
olen työskennellyt erilaisissa kansalaisjärjestötehtävissä kotimaassa ja myös Venäjän Karjalassa ja esim nähnyt, kuinka vanhemmat kauppasivat turisteille omaa pikkutyttöään ja pikkupoikaansa illan iloksi.
Eli vaikka sä kuinka haluaisit nähdä, ettei vanhemmat voi tehdä kamalaa pahaa lapselleen, niin kyllä ne voivat ja tekevät. Yhteiskuntaluokasta riippumatta, vahingossa, tahallaan, pikaistuksissaan.
Olen nyt useana iltana huomannut, että täällä av:lla käydään keskusteluita Madeleinesta ja hänen katoamisestaan. Oletan sinun olevan sama henkilö, joka aina on osavaikuttajana näihin kymmenien, jopa satojen viestien ketjuihin. Tuollainen eläytyminen ei ole normaalia, eikä tervettä. Toivottavasti et fantasioi itse/toteuta väkivalta tarinoitasi. Ne ovat oikeasti huolestetuttavia.
Madeleinen tarina on koskettava sekä ahdistava, mutta kyllä ihmisen on ymmärrettävä oman elämänsä rajallisuus. Jos sinulle tulee kyseisen jutun uutisoinnista paha olo, ei kukaan sinua pakota siitä lukemaan ja meuhkaamaan. Mediakriittisyys on sitä, että osaa antaa itsellensäkin rauhan noista rankoista tositarinoista.