Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten uskallatte karpata vuodesta toiseen? Eikö tutkimusnäytön puute dieetin pitkäaikaisvaikutuksista pelota?

Vierailija
17.09.2007 |

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hyvin, minulla on hyvä olla, en ole juuri sairastellut ja veriarvot ovat kohdallaan.

Kun kuuntelee omaa kroppaansa, on se luotettavampaa kuin mitkään tutkimustiedot ikinä.

Vierailija
2/64 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä olosi perustuu luultavasti siihen, että uskot dieetin voimaan ja siihen, että toistaiseksi asiat ovat vielä hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit tuntea olosi loistavaksi, vaikka kropassasi jylläisi syöpä, veritulppa tms

Vierailija
4/64 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntee että voi hyvin, totuus voi olla jotain muuta.

Kuolemattomuus ajattelu, ei minulle käy mitään. Ei osata elää/ajatelle pitkällä aikavälillä tapahtuvia muutoksia.

Vierailija
5/64 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veriarvojani seurataan jatkuvasti (ei karppaamisen vuoksi), ja ne ovat pysyneet hyvinä. Verenpaine on hyvä jne.

Miksi minun pitäisi lopettaa? Miksi en uskaltaisi jatkaa?

2

Vierailija
6/64 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön säännöllisesti eli lähes päivittäin:

- paljon kasviksia, vihanneksia, kaaleja, ituja, siemeniä, salaatteja, juureksia jne

- hyvälaatuista kalaa, kanaa, lihaa

- juustoa

- oliivi- tai rypsiöljyä (vähän)

- luonnonjogurttia, viiliä tai rahkaa

- marjoja (mustikka, puolukka)

- joskus hedelmiä

tämä on ruokavalioni, en ymmärrä mitä epäterveellistä tai keholleni vaarallista tässä voi olla? ja kyllä, tämä on karppaamista!

Vierailija
7/64 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi uskon siihen, että ihmisen ei tarvitse elääkseen syödä sokeria - ja sitä hiilarit ovat, olivatpa sitten leivästä tai karkista saatuja.

Kasviksista saa tarvittavat kuidut, rasvan laatuun voi itse vaikuttaa ja proteiinia saan taatusti enemmän kuin ns. suositusruokaa syövät.

Lisäksi en kerää elimistööni " kevyttuotteiden" sisältämiä lisä- ja jatkeaineita.

Voisiko joku nyt perustella minulle, mitä vikaa ns. perusravinnossa on? Mihin tarvitaan pitkälle jalostettuja tuotteita ja sokereita?

Väitetään, että aivot tarvitsevat toimiakseen hiilihydraatteja. Höpö, höpö, elimistö tuottaa kyllä aivoille polttoainetta siinä vaiheessa, kun sitä ei hiilareita syömällä saada.

Ehkä teidän epäilijöiden kannattaisi nimenomaan lukea ja tutustua karppauksen periaatteisiin ja tutkimuksiin hieman paremmin. Tuntuu siltä, että nimenomaan tietämättömyys on taas syynä tähänkin epäluuloiseen avaukseen ;)

Vierailija
8/64 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perehtynyt lukuisiin väitteisiin puolesta ja vastaan. Karppauksen kannattajien tyypillisimpiä argumentteja on juuri se, että vastustajilla ei ole " oikeaa tietoa" aiheesta. Missään ei kuitenkaan kerrota, mitä heidän tiedostaan tekee " oikeaa" verrattuna muunlaiseen tietoon. Lisäksi tyyli puhua asioista ja esitellä näkemyksiä on hyvin propagandistinen.

En missään tapauksessa teilaa karppausta suoralta kädeltä, mutta ihmettelen, miksi ihmiset hurmioituvat siitä niin, että muuttavat niinkin perustavan tekijän elämässään kuin keskeisen ruokavalion. Ja kaikki tämä ilman pitkäaikaista tutkimusnäyttöä. Touhu on lähestulkoon uskonnollista.

Vaikka kyllä kai koekaniineja tarvitaan - te olette niitä. Toivottavasti 20 vuoden kuluttua pystytään osoittamaan, että ruokavalionne on ollut teille hyväksi eikä päinvastoin!

ap

Vierailija
9/64 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin luulisi, että käyttäisit parempiakin lähteitä ja väyliä kuin AV ja netti ylipäätään, jossa keskustelu kärjistyy.

Vähemmästäkin kiihtyy, kun muut väittävät sinun syövän vain pekonia, kermaa ja rasvaa.

Vierailija
10/64 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan pistin aiheesta kysymyksen. Ei kannata pillastua.

ap

Vierailija
11/64 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä karppauksessa sitten on huonoa ja minkä vuoksi et sitä suosittele?

Itse olen käsittänyt, että karppaajat syövät paljoan kasviksia, marjoja, hyvälaatuisia rasvoja, maitotuotteita jne. Miksi turhien hiilareiden poisjättäminen on pahasta?

-ei karppaaja, mutta kiinnostunut

Vierailija
12/64 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhat hiilarit pois, tilalle paljon kasviksia + kuituja.

Vierailija
13/64 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos perehtynyt esim. 70-luvulta tähän päivään asti ja edelleen karppaavien terveydentilaan? Eikös tää olis tietoa jo aika pitkältä aikaväliltä?

Vierailija:

Olen perehtynyt lukuisiin väitteisiin puolesta ja vastaan. Karppauksen kannattajien tyypillisimpiä argumentteja on juuri se, että vastustajilla ei ole " oikeaa tietoa" aiheesta. Missään ei kuitenkaan kerrota, mitä heidän tiedostaan tekee " oikeaa" verrattuna muunlaiseen tietoon. Lisäksi tyyli puhua asioista ja esitellä näkemyksiä on hyvin propagandistinen.

En missään tapauksessa teilaa karppausta suoralta kädeltä, mutta ihmettelen, miksi ihmiset hurmioituvat siitä niin, että muuttavat niinkin perustavan tekijän elämässään kuin keskeisen ruokavalion. Ja kaikki tämä ilman pitkäaikaista tutkimusnäyttöä. Touhu on lähestulkoon uskonnollista.

Vaikka kyllä kai koekaniineja tarvitaan - te olette niitä. Toivottavasti 20 vuoden kuluttua pystytään osoittamaan, että ruokavalionne on ollut teille hyväksi eikä päinvastoin!

ap

Vierailija
14/64 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hampurilaisen ilman salaattia ja sitä joku kauhisteli, niin tuli vain mieleen, että omituisempaa ja suorastaan etovampaa olisivat nämä iäisyyksiin karppaavat, jotka tilaisivat hampurilaisen ilman sämpylää. :D

Vierailija
15/64 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voita ym.

Vierailija
16/64 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä epäterveellistä on yllä kuvaamassani ruokavaliossa, jota myös karppaukseksi kutsutaan?!

Ja kyllä, karppaaja voi käyttää myös voita, mutta ruokavalio ei todellakaan perustu voille, kermalle ja pekonille! itse en niistä edes pidä.

Vierailija
17/64 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haittaa ihmisen terveydelle voi olla siitä että jättää ruokavaliostaan sokerin, valkoiset jauhot, valkoisen riisin ym. pois?

Vierailija
18/64 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun kerrankin saisi sen vastauksenkin.

18

Vierailija
19/64 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, majoneesit, rasvaiset makkarat ja leikkeleet, pihvit ym. Juuri hampurilainen ilman sämpylää

Vierailija:

Mitä haittaa ihmisen terveydelle voi olla siitä että jättää ruokavaliostaan sokerin, valkoiset jauhot, valkoisen riisin ym. pois?

Vierailija
20/64 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä voi silloin väittää karppauksen terveyshaitaksi, jos se ei kuulu kyseiseen ruokavalioon?

Ihme lokakampanja taas menossa...

7

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä