Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on normaali määrä ahdistuneisuutta?

Vierailija
06.03.2026 |

Jokaista varmaan välillä ahdistaa. Itse olen aina ollut sellainen joka näkee pahimmat mahdolliset skenaariot mutta jotenkin pysynyt ahdistus aisoissa. Nyt päälle 40v huomaan olevani kuormittanut. Pitkään stressaava elämä, taloushuolet ja terveyshuolia. Pää on ihan sumussa ja varmistan asioita monta kertaa.  Eli tarkistan esim teinhän töissä yhden tehtävän tai lukitsinko oven jne.

Lisäksi pahentunut tuo huoliajattelu. Pelkään usein että olen jotenkin mokannut jonkun asian ja siitä seuraa jotain kamalaa. Nämä ovat konkreettisia asioita joissa osalla on todellisuuspohjaa ja osalla ei.

Onko tämä enää normaalia? Hormonikierto selkeästi vaikuttaa ja pahin ahdistus on aina kuukautisten aikana.

Kokemuksia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/8 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kulkenut checklistan kanssa yläasteelta saakka. M59

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajakirjoinen probiootti käyttöön (Lactobacillus helveticus R0052, Bifidobacterium longum R0175, Lactobacillus rhamnosus, Bifidobacterium longum 1714), some ja älylaitteet pois, kofeiini pois, meditaatiota ja hengitysharjoituksia.

Vierailija
4/8 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiinia olen vähentänyt aika vähiin. Somea voisi vähentää. Miten nuo probiootit auttavat ahdistukseen?

-ap

Vierailija
5/8 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut myös nyt yhteydessä terveysasemaan. Voiko johtua esim esivaihdevuosista tai muusta hormonaalisesta.

-ap

Vierailija
6/8 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteet on normaaleja, mutta niiden vangiksi jääminen ei. Ne tulee ja menee. Tunteet.

Vierailija
7/8 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kofeiinia olen vähentänyt aika vähiin. Somea voisi vähentää. Miten nuo probiootit auttavat ahdistukseen?

-ap

Suolisto on ihmisen toiset aivot.

https://tekniikanmaailma.fi/probiootit-voivat-lievittaa-kielteisia-tunt…

Vierailija
8/8 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenkun se vaikuttaa negatiivisesti normaaliin elämään ja perus toimintoihin kuten työ ulkona käynti jne yms yms. On kyseessä sairaus tai oire sairaudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän