en voi ymmärtää sellaisia äitejä, jotka laittaa alle 3v lapsen vieraan ihmisen hoitoon
joillekin ymmärtäminen on helpompaa ja toisille totista työtä, eikä siltikään tuota tulosta.
Voit hakea apua tilanteeseesi, mikäli tilanne tuntuu kovinkin ahdistavalta
Kommentit (75)
olin todella yksinäinen ja huomasin, että aloin masentua. Mielestäni olisin ollut itsekäs jos olisin pitänyt lasta "vankinani". Oli lapseni etu, että hän sai muutakin seuraa kuin äitinsä.
Mutta olen itsekin sitä mieltä, että lapselle parasta hoitoa on oma äiti tai isä, jos vain vanhempi siihen kykenee!
Asuntolainojen maksu tuntuu olevan se yleisin syy tyrkätä lapsi hoitoon. Mutta toisaalta, jos vanhemmalle raha on tärkeempää kuin lapsi, ehkä lapsen on tosiaankin parempi olla hoidossa.
ottaa sen asuntolainan vasta kun lapset ovat isompia. Lapsille kelpaa vuokra-asunto ihan varmasti jos saavat viettää oman isän ja äidin kanssa ensimmäiset ikävuotensa. Kenellä voi lapset ja laina olla vaakakupissa?
MIKSI on niin kiire pois kotoa ja oman rakkaan(?) lapsen luota, että pitää lähteä töihin niin pian?
eikö se 3v olisi lyhyt aika olla kotona, mutta niin tärkeää lapselle?
Kunhan provoilet. Pakko se on leipää pöytään saada ja asuntolainat tai vuokrat maksettua.
Joo ei oo tästäkään aiheesta puhuttu koskaan aikaisemmin täällä.
Jos roskiksessa tai kaupunginvuokrakämpässä jossain slummissa asuminen on äidille ja lapsen tulevaisuudelle tärkeämpää kuin viedä se muiden lasten ja koulutuksen saaneiden hoitajien hoiviin niin silloin sen kanssa voi olla vaikka 18v asti kotona ;) Ja toisaalta, kun on vielä sopivan laiska niin saa päivät pitkät makailla kotona ja käydä vain soppalasta ja kelasta pumppaamassa lisää rahaa..
ottaa sen asuntolainan vasta kun lapset ovat isompia. Lapsille kelpaa vuokra-asunto ihan varmasti jos saavat viettää oman isän ja äidin kanssa ensimmäiset ikävuotensa. Kenellä voi lapset ja laina olla vaakakupissa?
laina tai vuokra on kaikilla oletusarvoisesti isompi kun kodinhoitotuki. Lisäksi tulee vielä maksettavaksi vakuutusmaksut jos vakuutuksia on, puhelinlaskut yms pakolliset, ja olisihan sitä ihan kiva jotain suuhunsakin saada. Itse en ainakaan halua sossun luukulla alkaa asioimaan vaan sen takia, että saisin olla kotona lapsen 3v synttäreihin asti. Muuta rahanlähdettä en ap kodinhoidon tuen lisäksi keksi, varsinkin jos pariskunnan toinen osapuoli opiskelee. Lapsi tarvii myös suhteellisen nopeaan tahtiin isompikokoisia vaatteita ja kenkiä, ja vaikka niitä kirppareilta ostelisikin niin siihenkin menee rahaa, ei niitä ilmaiseksi sielläkään jaella. Eikä tuttavat ja sukulaiset auta koko aikaa, väärin heiltä olisi sitä pyytääkään.
Voiko joku kertoa miksi asunto on huono syy palata työelämään? jos ei lainoja maksa menee asunto myyntiin, joutuu vuokralle, ja vuokrahinnat on usein suuremmat kun lainanlyhennyserät. Millä sen sitten maksaa, sossun tuellako?
arvostella toisia täällä noin puoli vuotta sitten, kun en itse ollu ttöissä vaan kotona lapsen kanssa. sä oot vaan seiniintyny sinne kotiis. lähde säkin vaan töihin!Q
Hyvin pärjättiin vaikka minulla ei koko aikaa tullut rahaa mistään. Mieheni vuosiansioit olivat n. 30.000. Jokainen tekee sen minkä tuntee tärkeäksi :)
Eivät edes lapsiaan pysty hoitamaan, ruojakkeet.
itseään niin kuin äiti kohtelee itseään. Ei niin kuin äiti kohtelee heitä. Piste.
Repesin täuysin tuon toisen kommentoijan kohdalla. NIIN ASIAA JA TÄYSIN SAMOIN OLISIN KIRJOITTANUT.
Mutta itse AP:lle. Voit vain olla onnellinen, että sinulla on mahdollisuus valita. Meillä ei ollut muuta vaihtoehtoa ja sitä on nyt turha enää pohtia. Parempi säästää sitä energiaa lasten kanssa tekenmiseen ja olemiseen sen työpäivän jälkeen kuin kuluttaa energiaa selalisen asian voivotteluun, jolle ei vain voi mitään.
kyllä se on täytyy töihin äidinkin mennä että saadaan laskut maksetuksi,ruokaa pöytään,vaatteita lapsille ym.
ja aivan sama asuuko vuokra vai omistus asunnossa.kummastakin pitää maksaa.vai missä ladossa sinä ap sitten elät jos kotihoidontuella maksat kaikki elämiseen menevät kulut ja vielä asunnon?
itse haluan ainakin itse maksaa asuntolainani,lapseni vaatteet ym.enkä halua pyytää sukulaisilta tai sossulta rahaa.
ja kyllä, minä rakastan lapsiani aivan suunnattomasti vaikka heidät päiväkotiin vienkin.
MIKSI on niin kiire pois kotoa ja oman rakkaan(?) lapsen luota, että pitää lähteä töihin niin pian?
eikö se 3v olisi lyhyt aika olla kotona, mutta niin tärkeää lapselle?
Alle kolmivuotiaan laittaminen virikehoitoon on kuitenkin ok, eikö niin? Että saa äippä olla rauhassa vauvan kanssa...
Jos lapsia on enemmän kuin se yksi, niin kotona pitäisi olla paljon pidempään kuin se 3v. Harva käytännössä pystyy olla esim. 6v kotona putkeen taloudellisesti.
sen alle 3-vuotiaan laittaa hoitoon siksi, että haluaa olla vauvan kanssa kotona, niin sehän on ihan OK, eikö niin?
on sitten kotiäiti tai työäiti.
Mutta, kannattaa myös huomioida se, että kouluun mennessä kotona hoidetut erottuvat yleensä aika selvästi porukasta. Eivätkä mitenkään positiivisessa mielessä.
Jos me kaikki hukkaisimme nuo vaaleanpunaiset rillimme, niin mitä tämän maailman toivotalkoille oikein tapahtuisi.
terv. äiti, joka oli 1v4kk kotona kolmen alle kouluikäisen kanssa ja tuuletteli harva se päivä kitarisojaan - nyt tämä äiti väsyy ihan "oikeista" töistä ja lapset ovat illalla entistä rakkaampia
kyllä semaailmakuva tuosta vielä ehtii laajenemaan. Nuorena on usein sitä putkinäköisyytta ja mustavalkoisuutta.