Sossu tulee tyttären takia
...käymään. On neitimurkku on myöhästellyt pienen ikänsä koulusta ja nyt käämit on palaneet muillakin kuin minulla.
*Pohtii vaan kovasti että mitä tästä ihan käytännössä seuraa*
Kommentit (124)
Nyt jaksamista peliin, kyllä se aurinko vielä pilven takaa kurkistaa. Äitisi kuuluu vielä siihen ikäluokkaan, jonka mielestä tarkkaavaisuushäiriöt ovat vain ja ainoastaan seurausta huonosta kasvatuksesta. Mustia lampaita on kuitenkin ollut perheissä kautta aikojen kasvatuksesta riippumatta, monen tällaisen tapauksen takana on varmasti ollut joku tarkkaavaisuushäiriö tms.
Lähetä tyttärellesi terveisiä, olen ajatellut häntä myötätunnolla eilisillasta lähtien. Tuli niin mieleen omat taisteluni äitini kanssa samanikäisenä...
Paljon on tytöllä vielä opiskeltavaa, mutta tärkeintä hänen on oivaltaa, että hän ei ole pohjimmiltaan tyhmä, laiska eikä saamaton. Häneltä vaan täysin puuttuu luontainen lahjakkuus tiettyihin asioihin, joita valtaosa väestöstä pitää itsestäänselvinä.
Kuitenkin, samalla tavalla kuin huonolla tasapainoaistilla siunattu ihminen voi oppia pyöräilemään tai luistelemaan, ADD:kin voi oppia pitämään huolta itsestään ja ympäristöstään ja menestyä elämässään.
t. 42
Vierailija kirjoitti:
Jaa
Mitä sinulla oli mielessäsi, kun nostit näin turhalla kommentilla 15 vuotta vanhan ketjun?
ja kun nappasin sen valmiina menemään, niin väitti että yritän linkittää. Eiku uudestaan, huoh.
Tänään olen soittanut sekä koulun terveydenhoitajalle (jonne tytär menee käymään sovitusti huomenna) ja perheneuvolaan. Perheneuvolaan saatiin aika ensi maanantaille, pikkupaikkakunnissa on puolensa!
Perheneuvolassa käy psykiatri (?) kerran kuussa tällä maakunnan kulmalla, hänellekin olisi ollut peruutusaika huomiseksi, mutta minusta se olisi tullut tytölle aivan liian nopeasti.
Sekä th että perheneuvolan sostt (perheneuvolakin on naapurikunnassa, joten sostt ei ole kuitenkaan sama joka on tulossa keskiviikkona meille) suhtautuivat kuitenkin varsin epäluuloisesti mun ADD -ajatukseeni. Tuli just se sama tunne kuin niin monta kertaa aiemmin: koska tyttö pärjää kuitenkin koulussa niin hyvin, ei hänellä voi olla mitään tarkkaavaisuushäiriötä. Mutta eihän se niin mene! Eihän?