Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauniin naisen vanhenemisen hyväksyminen on vaikeaa.

Vierailija
08.12.2023 |

Kun on tottunut olemaan kaunis ja haluttu ja kehuttu, on vaikeaa hyväksyä oma rupsahtaminen. Se on itselleni ollut kova pala. Peilikuva ei enää näytä omalta. Sanon tämän suoraan ja rehellisesti. En kadehdi nuoria naisia, surettaa vain oma taantuminen. 

Ja kyllä, vierelläni on rakastavia lähimmäisiä joille ulkonäköni muuttuminen ei vaikuta tai haittaa millään tavalla. Ja kyllä, olen opiskellut ja kehittänyt itseäni ja mielekkäässä työssä ja mielekkäitä harrastuksia myös on elämässäni. 

Tarkoitan vain, että kun on koko tähän astisen elämänsä tottunut tiettyihin etuuksiin niistä luopuminen tuntuu hankalalta. Vähän kuin rikas on tottunut huolettomaan rahankäyttöön ja kivoihin lomamatkoihin ja pitäisikin alkaa tottua siihen ettei ole varaa aikaisempaan rahan käyttöön. 

kyllä minä tunnustan että muuttunut ulkonäkö harmittaa. Ja kai tähän tottuu aikanaan. Vielä en siinä pisteessä ole. Minusta on hyvä puhua myös tästä ilmiöstä. 

Kommentit (185)

Vierailija
1/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen olet? Koetko rupsahtaneesi nopeasti?

Vierailija
2/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole ollut ollenkaan vaikea pala. Olen rakentanut omanarvontuntoni osaamiseni ja tietämykseni varaan. Tajusin jo varhain että ulkonäkö ei elämässä ole tae mistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 49 vuotias. Vielä olen siedettävässä kunnossa, kiitos sporttisen ja terveellisten elämäntapojen, olen myös hoikka. 

Mutta tiedostan, että 2-10 vuoden sisällä romahdan ulkoisesti. Odotan kauhulla menopaussia. Olen aina ollut seksuaalisesti halukas enkä ole ikinä kärsinyt haluttomuudesta tai kuivuudesta. Pelkään että seksistä nauttiminen loppuu elämässäni. 

Vierailija
4/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin naisilla rupsahdus tapahtuu niin nopeasti että sen voi nähdä. Samaan aikaan kuuluu sellaista rutinaa.

Vierailija
5/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole ollut ollenkaan vaikea pala. Olen rakentanut omanarvontuntoni osaamiseni ja tietämykseni varaan. Tajusin jo varhain että ulkonäkö ei elämässä ole tae mistään.

Omanarvontuntoni ei ole kiinni ulkoisesta. Lähinnä yritän selittää, että olen ollut vapaa-matkustaja monissa asioissa ulkoisen kauneuden takia, ja niistä eduista luopuminen on hyväksymisen paikka. 

Vierailija
6/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on säälittävä.

Vierailija
7/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tutyu palstamies, joka jankkaa aiheesta.

Oikeat naiset tietävät, ettei kauneudella saa mitään etuoikeuksia.

T. Kaunis nuirena ollut 50+, joka on menestynyt normaalilla pätevyydellä ja osaamisella

Vierailija
8/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapallolla vanheneminen on hullua. Vaikka kasvot säilyisivät, jotenkin tuntuu ihan hullulta koko "vanheneminen", vailla järkeä kehon prosessi. Nuorena taas oli rajoitettu joka asiassa ja melkein aikuisenakin. Numerot juoksevat ja ei pysy perässä aina.

Vierailija
9/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu vain omasta puolestasi.

Vierailija
10/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tähän asti ainakin ollut yllättävän helppoa. Olen 54v ja mieheni kyllä kehuu minua paljon vieläkin, mutta todellisuus on, että näytän suunnilleen ikäiseltäni, vaikkakin ihan hyvältä viisikymppiseltä. Ja siinä missä nuorena ilman meikkiäkin käänsin aina katseita ja sain miehiä perääni, nyt näin ei varmasti tapahtuisi. Efforttia tarvin paljon enemmäin kuin ennen. Hoikkana pysyminen on vaikeampaa, iho ei ole niin kimmoisa kuin ennen, on selluliittiä, hiukset ohuemmat jne.

Mutta olen tyytyväinen, iloitsen lapsistani ja tykkään itsestänikin. Kiva, että sain kauneuden lahjan ja käytin sitä hyväksenikin, mutta nyt elämäni täyttävät muut asiat eikä minua haittaa vaikka ryppyjä näenkin peilissä.

Vierailija
11/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on säälittävä.

Ja sinä taas tuomitseva. AP kertoi vaikeista tunteista ja sinä lyöt lyötyä. Olet itse epäempaattinen nainen joka nauttii toisten alaspainamisesta. Hyi yök! 

Vierailija
12/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso enää peiliin. Olen vaan. Teen mukavia juttuja ja harrastan. Mutta jos kerta kaunis olet, olet varmaan sitä myös vanhana. Siinä omassa ikäryhmässäsi. Tiedän yhden tosi kauniin+ 50-vuotiaan. 

Vierailija
13/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on tutyu palstamies, joka jankkaa aiheesta.

Oikeat naiset tietävät, ettei kauneudella saa mitään etuoikeuksia.

T. Kaunis nuirena ollut 50+, joka on menestynyt normaalilla pätevyydellä ja osaamisella

Täällä oikea nainen (50v), joka tietää, että kauneudella todellakin saa etuoikeuksia. Kauneus avaa paljon ovia. Itsestä on sitten kiinni kuinka niitä käyttää. . 

Vierailija
14/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 49 vuotias. Vielä olen siedettävässä kunnossa, kiitos sporttisen ja terveellisten elämäntapojen, olen myös hoikka. 

Mutta tiedostan, että 2-10 vuoden sisällä romahdan ulkoisesti. Odotan kauhulla menopaussia. Olen aina ollut seksuaalisesti halukas enkä ole ikinä kärsinyt haluttomuudesta tai kuivuudesta. Pelkään että seksistä nauttiminen loppuu elämässäni. 

Ihan samoja juttuja pyörii päässä. Käytännössä muuttuu täysin eriksi, jos nuo katoavat. Jotkut tosin onnistuvat säilymään kuumana pitkään, joten toivo ei ole mennyt.

Ikävää, että ketjuun tulee v-mäisiä, epäempaattisia kommentteja. Ymmärrän enemmän kuin hyvin huoltasi. 

Vierailija
15/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, kuinka kauheaa! Nyt äkkiä yhdistys ja terapiarahasto pystyyn kauniiden naisten rupsahtamista varten!

Vierailija
16/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on säälittävä.

Ja sinä taas tuomitseva. AP kertoi vaikeista tunteista ja sinä lyöt lyötyä. Olet itse epäempaattinen nainen joka nauttii toisten alaspainamisesta. Hyi yök! 

Höpö höpö. Ajattele miten kauheaa on, jos ap:llä on lapsia, joille hän tartuttaa tuon kieroutuman?

Vierailija
17/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan. Oli helpotus, kun voi lopettaa miettimästä ulkonäköasioita. Ja mahtavaa, että saa olla nyt rauhassa joka paikassa. 

Vierailija
18/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ensimmäiset ikääntymisen merkit ovat alkaneet näkyä. Ikää on 45. Kauneus on katoamassa, mutta ajattelin muuttua vanhetessani aina vain upeammaksi ja hohdokkaaksi! Tyyliin Christine Lagarde, Ines de la Fressange ja Maye Musk. 

Vierailija
19/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vaihe menee nopeasti ohi, ap. 

Vierailija
20/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua ap, sama kokemus. Yritän hyväksyä asian, mutta vaatiihan se työstämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän