Niklas Hagmanille pitäs kertoa, että imettävä äiti ehtii kyllä tehdä kotitöitäkin!!
Perhe-lehden jutussa tuli kuva, että Niklas tekee kaikki, kun Pirittan pitää hoitaa ja imettää vauvaa. Siinäpä sitä on Pirittalla kädet täynnä töitä........ Sais sätkyn, kun joutus " normaaliksi äidiksi" (ei NHL-kiekko-mama) ja joutus hoiteleen kodin ja vauvan ja isommat lapset ja kaiken ihan ite!
Lehdessä oli joku hemmottelu-kysymys ja Piritta ei ole viime aikoina juuri Niklasta hemmotellu -intiimisti? Niklas sanoi, että piritta joutuu öisin valvomaan ja imettämään vauvaa ja hän saa nukkua, että se on hemmottelua -kunpa kaikki isit ottaisivat asian noin!! ;D
Kommentit (27)
Itsekin kertoi, että heillä on helppo lapsi joka ei juuri koskaan itke. Noh, onhan hänellä 8 kantoliinaakin...
Mutta mikäs siinä jos molemmat ovat tyytyväisiä elämäänsä. Voisin kyllä vannoa että se miespuolinen välttämättä ei...
Kaikki olivat tyytyväisiä! Lapsi oli tyytyväinen kun sai paljon syliä ja hoivaa, äiti oli tyytyväinen kun ei ollut asettanut mitään " täydellinen äiti" tavoitteita, mies oli tyytyväinen kun sai yöt nukkua. Koti ei valittanut, vaikka vähän sotkuista ja pölyistä olikin. Pääasia, että ihmiset oli onnellisia!
Minä hoidan ja imetän vauvaa. Tosin lapsi on jo neljäs ja hoitelen muutkin lapset, mutta lisäksi en tee muuta kuin hoidan pyykit. Silti olen välillä aivan kuitti.
Vähän asian vierestä mutta Piritta " mainostaa" heidän olevan ihan tavallinen vauvaperhe mutta kuinka monella tavisvauvaperheellä on oma talo Usassa ja Suomessa, varaa lentää mantereiden väliä kun huvittaa ja varaa ostaa 4000 eurolla Villeroy & Bochin astioita käteisellä?
oisinko mä sitte kateellinen? miksei tommonen passaaminen tietty kivaa olis! täytyy kyllä olla itsestään ylpeä, kun olen ehtinyt tekemään muutakin kuin maata ja imettää! ja tuo elämäntyyli muutenkin; rahasta ei huolta. ei se kyllä oikeasti voi noin mallikasta olla! ja sääli jos on, kun sitten niklas lähtee pelireissuille, niin siinä on piritta yksin lukaksen kans..
ap
Nyt oli Piritta kahden vauvansa kanssa eikä mies ollut kuin sisäsivuilla! Mitähän tuostakin vielä tulee..
Eiköhän se Niklaskin ole perhettä??
Ei Niklas perhettä ole. Se on maksaja ja kodinhoitaja :)
Hankkikaa itsellenne hyvä mies. Loppuu sitten tuo kateus.
Rahaa ei meilläkään ole, mutta olen saanut rauhassa hoitaa vauvaa ja mies on hemmotellut ja arvostanut tätä " työtäni" . Tämä teki minut jo niin onnelliseksi etten sitten kaivannut 4000e:n astiastoa tai taloa USA:ssa ;)
Mutta olkaa toki ylpeitä siitä, että olette selviytyneet kaikesta ilman apua! Oma ylpeys kantaa, jos arvostusta ei saa muualta.
Eikös se ole ihanaa että Piritta saa keskittyä vauvaan ja Niklas ottaa enemmän vastuuta kodinhoidosta! EIhän se nyt teiltä suinkaan pois ole.
Ja tuskin Piritta tarkoitti perheen varallisuutta kun sanoi että heillä on tavallinen vauvaperhe vaan sitä arkieloa.
Toki oikeasti köyhillä perheillä arjessa näkyy rahan puute, mutta eiköhän keskiluokkaiset perheet voi elää aika hyvin miettimättä ihan joka senttiä.
Kyllä mulla ainakin olisi varaa ostaa 8 kantoliinaa, jos haluaisin vaikka ihan tavan pulliaisia ollaan. Ei nyt kuitenkaan sentään 4000¿ porsliinia heräteosoksena.. Mutta oikeesti ei se lapsiperheen arkeen vaikuta onko kantoliinoja joka kenkäpariin sopivissa väreissä vai vaan yksi.
Ihana perhe pirittalla ja Niklaksella :)
Sitten kun pelikausi taas alkaa, niin tuskin miestä kotona paljoa edes näkyy ja kaikki työt jää Piritan harteille.
lätkäjätkillä kun ei pään sisällä paljon liiku niin tuskin osaa edes lukea et vois sivistää itseään kesän aikana tai jotain
Miksi pienen vauvan äidin pitäisi superina ehtiä hoitaa kaikki kotityöt + siinä sivussa " hemmotella miestä" ? Miksei saisi vähän aikaa olla toistepäin?
t. viiden lapsen äiti, josta olisi ollut mukava kun mies olisi ottanut tuon suhtautumistavan!
Ei niitä kotihommia yhden lapsen vauvaperheessä NIIN mahdottomasti ole! Kun vauvakin syö vissiin vielä rintaa, niin ruuat laitetaan kahdelle aikuiselle. Jos Nikke laittaa ruuat ja pistää pesukoneet pyörimään niin ei kai se nyt mikään uroteko ole? Normaalia arkea minusta.
Ja vieläkin, kun lapsi on 3½-vuotias, mies tiskaa, pyykkää ja siivoaa suurimmaksi osaksi. Viettää vielä paljon aikaa lapsen kanssa, käy töissä ja omaa myös paljon aikaa vievän harrastuksen. Mä teen ruokaa ja leivon ja hoidan lasta. Käyn myös töissä. Miehen harrastuksen takia ollaan sitten lapsen kanssa viikonloput aika pitkälti kahdestaan. Ei siinä mun mielestä oo mitään ihmeellistä, että mies osallistuu oikeasti perheen arkeen.
Mitä ihmeen ääneen lausumatonta normia olisi jokaisen äidin tavoiteltava vain siksi, että muutkin niin tekee tai joutuu? Pääasia, että kyseiselle perheelle järjestely sopii, oli se sitten mitä tahansa.
Minä olin vauva-aikoina kroonisesti väsynyt, vaikka puoliso hoiti kotona olo aikansa lapsia ja kotiakin pikkasen. Olisi ollut helpompaa, jos olisin saanut kunnolla levätä, siitä olisi ehkä toisella tavalla voinut nauttia. Mä olen iloinen jokaisen äidin puolesta, joka saa riittävästi lepoa ja tukea äitiyden alkutaipaleille.
Yksi jaksaa ja tahtoo hoitaa " kaiken" . Muiden ei ole sitten pakko vääntää samaa suoriutuakseen jostain. Koti voi olla rempallaan, puoliso hoitaa kaikki kotityöt - ihan mikä vaan toimii.
eipä täällä kateellisia olla.
Mun mielestä P.Hagman on vain antanut itsestään julkisuudessa tosi yksinkertaisen kuvan. Herttainen ja sievä hän on kyllä, mutta ei sitten muuta - kait. Ei minkäänlaista mieleenjäävää luonteenpiirrettä !
Ja täydellinen äiti - hoh hoh !
Mieluummin olen epätäydellinen ja älykäs ja omat mielipiteet ja omat rahat omaava kädestä suuhun kituuttava äiti.
hienoa on, että isä osallistuu kodinhoitoon. Niklas ja Piritta vaikuttavat onnelliselta ja tasapainoiselta parilta. Mutta jotenkin tuo sama pisti silmään kuin ap:lla. Vauvan hoito EI ole niin täyspäiväistä työtä, ettei jotain muutakin ehtisi tehdä. Tuon ikäinen nukkuu paljon päiväuniakin.
Piritta kertoi miten tekee kaikkensa että maidontuotanto pysyisi yllä. Ai että jos imuroi puoli tuntia, niin se lakkaa?
Jotenkin imetyksestä oli tuossa jutussa tehty NIIIN suuri ja ihmeellinen ja vaikea juttu että äidillä ei ole aikaa mihinkään muuhun. :)
Kyllä mulla ainakin oli muut asiat tärkeitä kuin kodin puunaaminen silloin kun lapset oli vauvoja. Ja miehelle myös.