Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tehdä rakaiseva siirto eroon tässä tilanteessa?

Vierailija
13.02.2023 |

Olen ollut 4v saman miehen kanssa ja tullut tulokseen että ero on ainoa vaihtoehto. Kuitenkin askeleen otto siihen eli asunnon vuokraus ja poismuutto on tosi suuri kynnys. Olen jo katsonut asuntoja ja käynyt näytöilläkin mutta kaikissa muka on jotain vikaa etten ole hakenut asuntoa. Oikeasti vain pelottaa ottaa ratkaiseva askel koska se olisi sitten lopullista.

Suhteessamme ainoa vika on miehen alkoholin käyttö ja sen mukana tuomat ikävät seuraukset. Mies siis juo kerran pari kuussa ja vetää kunnon överikännit. Ei osaa juoda siten ettei mene övriksi. Itse en jaksa sellaista touhua katsoa että kotona ollaan kunnossa jossa oksennetaan lattioille ja baarista kotiin palaa mies jolla on milloin puhelin hukkunut, milloin joutunut ryöstön kohteeksi ja milloin vaan tuhlannut liki koko tilinsä viihteellä.

Mies lupailee että nyt juominen loppuu kokonaan ja on muutaman kk juomatta ja sitten taas kun jokin asia vähän tai paljon vituttaa niin alkaakin ryypätä. Tuun töistä kotiin, ja kotona on överikännissä oleva mies joka sammaltaa ja oksentaa lattialle tai joka lähtee kaupunkiin ja palaa kotiin tili tyhjänä ja käsi murtuneena.

Ilman juomista meen suhde on hyvä ja on rakkautta. Mies on kuitenkin suoraan nyt sanonut että ei pysty eikä halua koskaan kokonaan luopua alkoholista että sen antama vaikkakin lyhyt aikainen ns tunne siitä miten on elossa on hänelle niin tärkeä kokemus. Siltikin että tiedostaa kaiken huonon mitä hänen juominen saa aikaan. Siltikin hän kokee että myös saa juomisesta itselleen jotain niin suurta ettei halua siitä luopua. Kuulemma sen yhden illan hän kokee olevansa hauska seuramies, suosittu, eloisa persoona ja elossa oleva persoona. Hän sanoo tietävänsä että se on vaan hetken huumaa ja ikäänkuin harhaakin mutta hän ei ole valmis luopumaan siitä että silloin tällöin joisi.

Itse en taas pysty elämään niin että saan joka päivä pelätä milloin on se päivä kun toinen päättää alkaa taas juoda ja pistäää yhden ryyppyillan kaiken etusijalle tärkeysjärjestyksessään vaikka se toisi mitä haittoja omaan tai kumppanin elämään.

Olemme 32 ja 37v pari.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mihin nyt kaipaat neuvoa? Miten tehdä ratkaiseva askel eroon? Kai se on vaan jatkettava niiden asuntojen katsomista ja lopulta vuokrattava niistä joku. Eihän tuossa muutakaan voi tehdä jos sinä et kestä miehen tekemisiä ja mies ei halua muuttua.

Vierailija
2/11 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mihin nyt kaipaat neuvoa? Miten tehdä ratkaiseva askel eroon? Kai se on vaan jatkettava niiden asuntojen katsomista ja lopulta vuokrattava niistä joku. Eihän tuossa muutakaan voi tehdä jos sinä et kestä miehen tekemisiä ja mies ei halua muuttua.

Jotenkin vain tuntuu niin vaikealta etten pysty. Jos rakkaus olisi loppu ei tässä olis mitään vaikeeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo asunto hakuun vaan. Tuommoisen miehen kanssa ei kannata enää pidemmälle jatkaa. Pidä mielessä ettet hae nyt loppuelämän kämppää, vaan paikkaa jossa voit miettiä seuraavaa siirtoa, eli ei tartte löytää heti täydellistä.

Vierailija
4/11 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo asunto hakuun vaan. Tuommoisen miehen kanssa ei kannata enää pidemmälle jatkaa. Pidä mielessä ettet hae nyt loppuelämän kämppää, vaan paikkaa jossa voit miettiä seuraavaa siirtoa, eli ei tartte löytää heti täydellistä.

On vaan niin tyhjä ja paha olla :(

Vierailija
5/11 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee täyskäännös ja etene jälleen.

Vierailija
6/11 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vaan niin tyhjä ja paha olla :(

Kannattaa unohtaa ne fiilikset ja edetä ihan tosiasioiden pohjalta.

Vierailija
7/11 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nainen aina juopon kanssa haluaa parisuhteen. Ei kelpaa raittiimpi mies. Eksäni otti juopon miehen koska oli kuulemma niin hyvä mies. Se mies otti vippeja salaa eksäni nimiin ja eksni maksanut 4 vuotta niitä vippejä ulosottoon.

Minä en juonut enkä juo rahojani. Minulla on muita harrastuksia kuten kalastus ja rahaa menee siihen Joka aamu pitää olla selvinpäin kun herään kalaan ja veneilemään. Oon tässä kuukauden päivät käynyt lähes joka aamu siikaa onkimassa. Heräty on aina kuudelta aamulla.

Vierailija
8/11 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vain tuntuu niin vaikealta etten pysty. Jos rakkaus olisi loppu ei tässä olis mitään vaikeeta.

Et ole kärsinyt vielä riittävästi, jos tekee vaikeaa toimia niinkuin järki sanoo. Sinnittelee vielä 4vuotta, pari lasta ja paljon velkaa. Alkaa vähitellen silmät aueta, kaikesta rakkaudesta sokeutuneet.

Vierailija
9/11 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkumies47 kirjoitti:

Kyllä nainen aina juopon kanssa haluaa parisuhteen. Ei kelpaa raittiimpi mies. Eksäni otti juopon miehen koska oli kuulemma niin hyvä mies. Se mies otti vippeja salaa eksäni nimiin ja eksni maksanut 4 vuotta niitä vippejä ulosottoon.

Minä en juonut enkä juo rahojani. Minulla on muita harrastuksia kuten kalastus ja rahaa menee siihen Joka aamu pitää olla selvinpäin kun herään kalaan ja veneilemään. Oon tässä kuukauden päivät käynyt lähes joka aamu siikaa onkimassa. Heräty on aina kuudelta aamulla.

Arvostan.

Vierailija
10/11 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää parisuhdehelvettiä! Minulla on tuttu asianajaja, johon otin yhteyttä ennen joulua. Kysyin voisiko hän auttaa avioeroasiassa? Koska talousasioihin ja oman yrityksen omistussuhteisiin pitää saada selvyys, katsoin parhaaksi kääntyä asianajajan puoleen.  Tässä on paljon yksityiskohtia, johin pitää tarttua. Tein vihdoinkin ryhtiliikkeen ja sovin asiakaskäynnin on ensi viikolle. Kesti jonkun aikaa kerätä dokumentteja kasaan ja selvitellä muitakin asioita.

Tyhjin käsin ei kannata aloittaa prosessia, se on selvä.  Olen valmis.

Vierailija
11/11 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan erota heti eikä miettiä mitään muuta. Vuokraa se oma asunto niin saat oman elämäsi järjestykseen. Et ole mitään velkaa miehlle joka juopottelee vaan ja elämänhallinta surkeaa. Elät itsellesi etkä miehellesi joten ero on parasta vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme