Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MÄ EN VIE LASTANI PERHEPÄIVÄHOITOON!

Vierailija
06.09.2007 |

Kun näitä juttuja luen niin entistä vakuuttuneempi olen, että lastani en kenenkään tuntemattoman tädin hoteisiin laita. Jos ei saa edes välipalaa niin johan on kumma.... Onko niillä mitään valvontaa? Lapsi 1v2kk on saanut pph-paikan, mutta en aio ottaa vastaan vaan haluan PÄIVÄKOTIIN!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ryhtymässä yksityiseksi, kun päivähoidonohjaaja meillä käytyään alkoi kosiskella kunnalliseksi pph:ksi. Ryhdyin kuitenkin yksityiseksi (saan mm. itse valita hoitolapseni), mutta soittelivat vielä perään että josko kiinnostaisi...?!

Yksityinen pph

Vierailija
22/33 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pienelle, juuri pk:ssa aloittaneelle, ei ole riittävä päiväkodin päikkäri aika. Illan sitten kiukuttelee kotona. Nukahtaa liian aikaisin ja herää aamuyöstä kukkumaan. Kysyin josko olisi mahdollista antaa pienen nukkua hiukan pidempään, mutta ei kuulemma onnistu. Kotona nukkuu usein kolmeen asti, mutta siihen aikaan pk:ssa on jo syöty välipala ja ollaan menossa ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meidän pienelle, juuri pk:ssa aloittaneelle, ei ole riittävä päiväkodin päikkäri aika..

Tiedän, että kaikki eivät jousta, mutta minä kyllä. Päiväunia on mahdollista nukkua suunnilleen välillä 11.30-15.00, ja aamupäivällä vaunuissa ulkoilun ajan. Se on aivan sovittavissa. :)

Vierailija
24/33 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmoittautunut työnhakijaksi, saan työmarkkinatukea. Ainakin yksi haastattelu on tulossa ja jos ei tärppää, niin aloitan kurssin eli saisin kurssin ajan myös työmarkkinatukea. Miten yhden lapseni hoitomaksu määräytyy yksityiselle pph:lle? Olen yh ja minimi elatusmaksu.

Vierailija
25/33 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa pph:ista hyviä ja vastuuntuntoisia ja olosuhteet hyvät.

Vierailija
26/33 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se oli pelkästään hyvä. Nyt kun syksyllä menivät sinne nämä tytöt niin ovat olleet todella hyväntuulisia siellä, saavat ruoat ja huomiota tarpeeksi, itsekin olen tyytyväinen. Pph:lla 10vuoden kokemus ja todella mukava tapaus, ystävällinen ja nuorekas, vaikkakin jo viittäkymppiä lähestyy. Pph:n yhden sairaslomapäivän ajan olivat läheisessä pk:ssa ja täytyy sanoa että toivon pph:n pysyvän terveenä tästä eteenpäin. Lapset olivat aivan sekaisin kun päiväkodista heidät hain, eivät jaksaneet keskittyä koko päivänä enää mihinkään, mesosivat ja riehuivat, olivat nälissään ja toisekseen, ne pk:n tädit olivat kaikkea muuta kuin ystävällisiä ja mukavia...

Vierailija
27/33 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini oli perhepäivähoitajana noin 10 vuotta. Oli varmasti hyvä hoitaja silloin. Hänen kaikki sen aikaiset työkäverinsa ovat edelleen hoitajina ja ovat työhönsä täysin väsähtäneitä ja sairastelevat koko ajan! Meidän ujoille lapsille olisi ihan hirveää, jos heitä hoitajan sairastelun takia jouduttaisiin viemään harva se viikko varahoitoon.

Meille päiväkoti on ollut kaikkien kolmen lapsen kohdalla oikea vaihtoehto. Esikoinen meni hoitoon kahden vanhana ja kaksi nuorempaa kolmen vanhoina.

Päiväkodissa on henkilöt erilaisa " toimintoja" varten. Ihminen joka laittaa ruuan, siivoaa, pyyhkii peput ja kiskoo kurahousut. Käytännön hoidon lisäksi lastentarhanopettajat huolehtivat virikkeellisestä ja ikäkaudelle sopivasta toiminnasta. Perhepäivähoitaja koittaa sitten yksin kotonaan hoitaa kaikki käytännön asiat ja sitten sen lisäksi vielä huolehtia askarteluista ym.

Lisäksi yksi tärkeä tekijä päiväkotihoidon valitsemiseen oli se, että lapsilla on hoitajinaan useita aikuisia, eikä lapsen eikä vanhempienkaan tarvitse koittaa löytää yhteistä säveltä yhden hoitajan kanssa. En myöskään halua, että lapseni hoitajasta tulee jonkinlainen vanhempien korvike. Haluan, että lapseni saa sopivan neutraalia hoitoa. Sylit ja halit kuuluvat mielestäni kotiin, eivät päivähoitoon.

Meillä on ollut varmasti myös onnea päiväkotimme suhteen. Päiväkotimme on pienen kaupungin kaksiosastoinen päiväkoti, jossa on pysyvät ja ammattitaitoiset henkilöt.

terveisin luokanopettaja

Vierailija
28/33 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-3v ehdottomasti pph:lle. Itselläni on sattunut niin hyvin että molemmilla kerroilla on osunut kohdalle aivan ihanat hoitajat. Tosin tämä toisen lapsen hoitaja on yksityinen pph joten saimme valita hoitajan itse, samoin kuin varahoitajan.

Vierailija
29/33 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta 41:n kirjoituksesta tuli mieleen, että se mistä mä itse pph:ssa nimenomaan pidän on se ettei ole eri ihmiset pukemassa, riisumassa, siivoamassa, kokkaamassa, leikkimässä - vaan niin kuin kotonakin, täällähän isä ja äiti tekevät kaiken.

On mukavaa viedä lasta hoitoon ihmiselle jota lapsi rakastaa. Pph on lapselle ylivoimaisesti rakkaampi meidän vanhempien jälkeen kuin yksikään sukulainen, ystävä tai kummi. Minusta se on todella positiivista.

Vierailija
30/33 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt pk:ssa kurjaa, kun usein hakiessa on ollut sellainen hoitaja, joka ei tiedä mitä päivällä on tehty ja onko syöty kuinka paljon. eilen ovessa luki päivän ohjelman kohdalla, että loruja ja kirjan lukeminen. kysyin, että minkä kirjan luitte, pihalla ollut hoitaja ei tiennyt kun ei ollut silloin paikalla. ihan turhaa enää kysellä aamupalasta, päiväruoasta jne. ihan arvailua, että mahtaiskohan hän tietää kuinka nukuttu ja herätty. en taida jaksaa enää kysellä mitään. tyhmää. vissiin hommattava reissuvihko reppuun.

perhepäivähoitajalla tai ryhmiksessä saa heti vastauksen kysymyksiin. ryhmiksessä eli ryhmäperhepäivähoidossa tekivät myös paljon virikkeellistä toimintaa ja kävivät myös nalle-päivien aikana elokuvissa niin kuin pk lapsetkin. ryhmiksen lapset menivät linja-autolla.

Vierailija
31/33 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta asuttuani kahden sellaisen naapurina en voinut olla huomaamatta (olin itse vanhempainvapaalla tuolloin), että pph:t kävivät mm. roskiksella n. 100 m päässä siten että lapset olivat sisällä itsekseen.

Silti uskon, että molemmat olivat varmasti muuten ihan mainioita perhepäivähoitajia, mutta itse en hyväksy että lapset jätetään valvonnatta.

Vierailija
32/33 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli naapurimme, joten seurasimme lasten hoitoa vierestä. Emme tietysti olleet kärpäsen katossa, mutta se mitä näimme, hän oli tosi hyvä hoitaja. Piti hyvin huolta lapsista ja oli aina tarkkana, että lapsilla on hyvä hoito.

Vierailija
33/33 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa koin huonoimmaksi juuri alla olevan viestin kaltaiset tilanteet eli viedessä ja hakiessa hoitajat olivat eri henkilöitä. Läheskään aina ei saanut tietoa, kuinka päivä oli mennyt. Me olemme aina hakeneet alle 3-vuotiaille perhepäivähoitajaa. Jos pph ei olisi ollut hyvä, en olisi lastani hänelle jättänyt, vaan olisin vaatinut vaihtoa päiväkotiin. Ihan turha sanoa, ettei päiväkotipaikkoja tällöin löytyisi. Mekin asumme alueella, jossa päiväkotipaikoista on pulaa, mutta silti aina jostain löytyy paikka sitä tarvitsevalle.

Vierailija:

nyt pk:ssa kurjaa, kun usein hakiessa on ollut sellainen hoitaja, joka ei tiedä mitä päivällä on tehty ja onko syöty kuinka paljon. eilen ovessa luki päivän ohjelman kohdalla, että loruja ja kirjan lukeminen. kysyin, että minkä kirjan luitte, pihalla ollut hoitaja ei tiennyt kun ei ollut silloin paikalla. ihan turhaa enää kysellä aamupalasta, päiväruoasta jne. ihan arvailua, että mahtaiskohan hän tietää kuinka nukuttu ja herätty. en taida jaksaa enää kysellä mitään. tyhmää. vissiin hommattava reissuvihko reppuun.

perhepäivähoitajalla tai ryhmiksessä saa heti vastauksen kysymyksiin. ryhmiksessä eli ryhmäperhepäivähoidossa tekivät myös paljon virikkeellistä toimintaa ja kävivät myös nalle-päivien aikana elokuvissa niin kuin pk lapsetkin. ryhmiksen lapset menivät linja-autolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan