Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MÄ EN VIE LASTANI PERHEPÄIVÄHOITOON!

Vierailija
06.09.2007 |

Kun näitä juttuja luen niin entistä vakuuttuneempi olen, että lastani en kenenkään tuntemattoman tädin hoteisiin laita. Jos ei saa edes välipalaa niin johan on kumma.... Onko niillä mitään valvontaa? Lapsi 1v2kk on saanut pph-paikan, mutta en aio ottaa vastaan vaan haluan PÄIVÄKOTIIN!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan veisi lasteni minnekään kunnalliseen päiväkotiin, huh huh, ajatuskin kauhistuttaa. Siis toki isomman lapsen mutta en taaperoa, todellakaan.

Tuo pph johon päädyimme, on herttainen 5-kymppinen rouva jonka lapset ovat jo laikuisia. On todella lapsirakas ja on työskennellyt alalla jo 25 vuotta. Hänellä on oman lapseni lisäksi 1 toinen saman ikäinen lapsi hoidossa. Hoitomaksu on tukien jälkeen 208 euroa kuukaudessa kokopäivähoidosta. Olen niin onnellinen tästä hoitopaikasta. Lapsi aloittaa reilun viikon päästä siellä harjoittelun :)

Vierailija
2/33 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäilyttää miten hoidan lapsia.

Näin olen ohjeistanut myös vanhempia, minä en loukkaannu, jos tuolla pöpelikössä kykkivät.

Ja ihan oikeasti myös ymmärtäisin, jos näin tekisivät.

-pph

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsella ainakin on aivan ihana pph ja varmasti mukavampaa kuin päiväkodissa.

Vierailija
4/33 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se yksityisyys ei siis takaa mitään ja miten voit olla jotain mieltä vielä, kun lapsesi ei ole edes aloittanut? Minulla erittäin huono kokemus juuri yksityisestä pph:sta. Heillä ei koulutusta vaadita, kuten kunnallisilta.

Vierailija
5/33 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen/tiedän tuon perhepäivähoitajan. Hän asuu lähistöllä ja käy samassa perhekerhossa kuin minä lasteni kanssa. Hän myös kertoi suorittaneensa useampiakin tutkintoja alaan liittyen. Lisäksi hän on ollut nuorempana toisessa kaupungissa kunnallisena hoitajana ja oli silloin päivähoitovastaavana samalla. Olen häntä ja hänen toimintaansa tarkkaillut ja mietintävaiheessa kävimme heillä ja näin sen kauniin omakotitaloympäristön ja onnellisen toisen hoitolapsen. Hän kertoi tekevänsä ravitsevaa ruokaa ja kiinnittävänsä huomiota tarpeellisiin vitamiineihin ja ettei tulisi lisäaineita. Kasvatusasioista juttelimme myös ja olemme erittäin samoilla linjoilla.

Jotain kertonee myös se että yleensä ujo lapseni viihtyi tuon hoitajan luona heti todella hyvin ja vierailun lopussa jopa kiipesi oma-alotteisesti tulevan hoitotädin syliin! Leikki innoissaan tulevan hoitokaverinsa kanssa jne.

Lisäksi oma intuitioni sanoi heti tuosta ihmisestä että hän on ihana ihminen ja hyvä hoitaja. Tätä mieltä olen ollut siis jo pitkään, jo silloin kun en vielä edes etsinyt hoitajaa lapselleni.

nro 6

Vierailija
6/33 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä muita vaihtoehtoja ole. Meidän kunnassa on varmaan puolet perhepäivähoitajista kouluttamattomia, eikä vanhemmilla ole varaa valita, mihin lapsensa laittavat. Sekä kunnalliset että yksityiset hoitopaikat ovat aika ääriään myöten täynnä.

t: yksi kouluttamaton pph (tai siis koulutus on, mutta teinien opettamiseen)

Vierailija
7/33 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä lapsi on, kun et muutenkaan hänestä piittaa? Noin pieni ei kuulu hoitoon ollenkaan.

Vierailija
8/33 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarhassa työskentelevät vievät pienet lapsensa mielummin pph hoiviin, kuin tarhaan?

Vierailija
9/33 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme tarhantätiä, jotka ovat näin tehneet, enkä yhtään ihmettele miksi.

Vierailija
10/33 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset siellä säilössä pysyy mutta eivät saa tarpeeksi tarvitsemaansa läheisyyttä ja hulinaa on aivan liikaa pienten tarpeisiin nähden. Hoitajia on liikaa ja vaihtuvuutta liikaa. Yksi ja sama tuttu hoitaja on paljon parempi tuon ikäiselle. Tuo tarhantäti-ystäväni sanoi että perhepäivähoitoon ehdottomasti kun kysyin hänen mielipidettään 2v lapseni hoidon suhteen. Hän itse hoitaa lapsensa 3v saakka kotona ja sen jälkeen päiväkotiin. Mutta sanoi että jos ei tuohon olisi mahdollisuutta niin veisi ehdottomasti perhepäivähoitajalle.

Se vielä että luulen että ne jotka on äiteinä todella huithapeleita, epäilee helpoiten myös päivähoitajia sellaisiksi.

Vierailija
11/33 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan kyllä hoitajaa, on lämmin ja kiva ihminen, hoitaa varmasti lapset hyvin jne. Mutta se asunto, se on järkyttävä läävä! En viitsi tarkemmin kuvailla ettei joku tunnista, mutta jos sanon, että en ole nähnyt vastaavaa likamäärää edes huumekämpissä (työhöni liittyen), niin ymmärtänette minkä suuruusluokan sotkusta on kysymys =(.

Vierailija
12/33 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se vielä että luulen että ne jotka on äiteinä todella huithapeleita, epäilee helpoiten myös päivähoitajia sellaisiksi.

En todellakaan ole huithapeli äiti. Ikääkin on jo melkein 40. Enkä kyllä voisi itse viedä lastani perhepäivähoitajalle. Koska koskaan ei voi olla varma minkälainen hoitaja oikeasti on. Eikä sitä paikkaa sitten ihan helposti voi vaihtaa. Päiväkodissa on sentä monta hoitajaa, jos joku ei olisikaan niin ihana ja kiva. Myöskään eivät voi laiminlyödä esim näitä välipaloja, tai vaikka ulkoiluja.

Vierailija
13/33 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tahtoo tehdä työnsä hyvin, kehittyä työssään ja ottaa jokaisen lapsen huomioon yksilönä. Tarjota vaihtelevaa ja terveellistä, tuoreista aineksista valmistettua ruokaa. Kehittää lasten kädentaitoja ja luonnontuntemusta. Tarjota syliä ja tykätä lapsista melkein kuin omistaan... Siis antaa työlle melkein kaikkensa!

Niin kyllä se siinä vaiheessa ottaa pattiin, jos joku vanhempi ei luota minuun, vaan olettaa että tahdon vain lorvailla kotona ja päästä mahdollisimman helpolla.

Raskas työ, pieni palkka - onneksi SUURIN OSA vanhemmista sentään tajuaa arvostaa työpanostani.

Terveisin,

kunnallinen pph

Vierailija
14/33 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaako huithapeli 38,5-vuotiaana yks kaks olemasta huithapeli?

Vierailija
15/33 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lakkaako huithapeli 38,5-vuotiaana yks kaks olemasta huithapeli?

Arvasin että tästäkin tulee kommenttia. Siksi laitoin iän, koska yleensä kun täälä jotain sanoo, melkeen mitä vain, siihen sanotaan, että voi, olet varmaan tosi nuori.

Ei, ei huithapelius ole iästä kiinni lainkaan. Mutta kyllä sitä aika usein nuoremmat ovat hieman huithapelimpia kuin vanhemmat. Kun ikää tulee, kyllä sitä hieman rauhoittuu ja viisastuu. Minä ainakin. Kaikissa ystävissänikin olen huomannu saman asian.

Vierailija
16/33 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti nuorena on paljon ehdottomampi ja jyrkempi, vanhemmiten relaa.

Vierailija
17/33 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset ovat huithapeleita vanhempanakin, toiset vain nuorena. Ei voi yleistää nuorten olevan huithapelimpia ;) Itse olen sen verran normaali-ikäinen, etten yleensä sen vuoksi ketään kummeksuta. Harva äiti ylipäätään on huithapeli. Mitä se tarkoittaa? Millainen äiti on sitten sellainen? Sellainen joka ei välitä lapsestaan, ei pue, ei syötä riittävästi tai tarjoa riittävästi läheisyyttä ja virikkeitä? Itse uskon, että jokainen äiti on hyvä äiti, jos ei ole vaikeita mielenterveysongelmia tai päihde tms riippuvuuksia. En koe, että minulla olisi oikeus kenenkään äitiyttä arvostella. Meinaan, että jokaisella on omat tapansa tehdä asiat, aina löytyy ihmisiä joita ne eivät miellytä. Toiselle kun kumartaa, niin toiselle pyllistää. Näinhän sitä sanotaan.

Vierailija
18/33 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai pidätkö sen kotona 3-kymppiseksi asti

Vierailija
19/33 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen, että ei ole olemassa täysin kelvotonta pph:aa! Tai jos on niin ei sellainen kauan siinä työssä saa olla. Kyllä pph:ia valvotaan ja esim. meidän hoitajan luona esimies käy ainakin kerran viikossa, koska hoitaja on mukana koulutuksessa. Joutuvat näyttöjäkin osaamisestaan suorittamaan. Ei kai kaikki niin lahjakkaita näyttelijöitä ja kaksinaamaisia voi olla!

Vierailija
20/33 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja aika moni nykyisesta paikastani sekä edellisistä työpaikoista olevista toimii samoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi