Verot nousee, kiitos hoitajat!
" Palkankorotusten seurauksena myös kuntien mahdollisuudet palkata lisää väkeä heikkenevät. Vastaavasti paineet veronkorotuksiin kasvavat."
Mä en voi mitenkään tajuta että joku 8 prossan korotus ei hoitajille riittänyt kun muille olisi riittänyt. Pistäkää tämä mieleen kun joku toinen ammattiryhmä alkaa vaatia suuria korotuksia itselleen. Että ette sitten täällä hauku kovaan ääneen ahneeksi jne.... Hoitajien korotukset maksetaan me kaikki omista pusseista jollain tavalla. Suurissa yrityksissä joissa tehdään voittoa on vähän erilainen lähtökohta vaatia suurempia summia rahaa. Vai mitä?
Kommentit (147)
Kaikenlaisia sitä.... *!?" )**#(¤!!!!!!!!!!!!
Kunnilla ei ole varaa palkata enää lisää porukkaa ja työtahti vaan kiihtyy? Mutta mitä siitä kun rahaa saa enemmän? Kyllä 8% pitäisi riittää?
no ne verot maksetaan sulle sitten takas kun vanhana kääkkänä makaat vuodeosastolla ja hoitaja pesee perseesi, antaa ruokasi ja lääkitsee sinut. Katotaan valitatko sitten verojen maksamisesta.
T. Tuleva sairaanhoitaja
hoitajille saisi maksaa lisää palkkaa? Heidän palkkansa ovat todella paljon alhaisemmat kuin muualla Euroopassa...
Arvovalintoja, raha ei ole loppumassa mihinkään. Jos Helsingillä on samaan aikaan varaa pistää miljoonia marginaaliharrastajien jo valmiiksi liian pieneen Musiikkitaloon ja Vantaan hiihtoputkeen, niin ei kunnissa rahasta ole puute. Järjestä vain.
Kukaan ei haistatellut, lukemisen ymmärtämisessä sinulla lienee ongelma. Viestissä todettiin pahalle haiseva ap:n viesti.
Että mistä se sitten revitään? Palvelut vaan heikkenee entisestään. Toki hoitajille pitää suoda korotuksia palkkoihinsa mutta kohtuus kaikessa, vai mitä?
Ei oo montaa kuukautta kun tälläkin palstalla 99% johonkin hoitajien palkkoja koskevaan ketjuun vastanneista oli vahvasti sitä mieltä, että palkkoja on nostettava. Nyt haukutaan ja kadehditaan, muutaman kymmenen euron vuoksi. Mistä tää johtuu?
hyvä, että saisivat palkankorotuksen.
Kuntien vero%:n on monta vaikuttavaa tekijää, tuo vain yksi niistä.
Mielestäni tasa-arvoisuudesta ja hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitämisestä kannattaa maksaakin. Silloin meillä on kaikilla turvallisempaa.
Eli tienaamansa euron eteen saakin paiskia entistä hanakammin töitä.
Kannattiko?
Hyvä kysymys. Kateus on paha piru. Ja pelko perseessä, että omasta pussista ne palkat maksetaan. Kai se oli ajatus, että valtio maksaa ne salaisesta kirstustaan ne palkat..? Who knows?
Mutta selvää on, että suomalaiset on pöljää sakkia. Saavat mun puolesta jäädä hoitamatta hoitajien toimesta. Lääkärithän ne on niin hyviä ja tekee kaiken työn. Hoitajat vaan aivottomina juoksevat kahvihuoneessa ympyrää. Näin sanoo av-palstalaiset. MURRRRRRRRRRRRR!!!!!
en oo nähnyt enkä kuullut mitään lopullista tietoa.
Muistan lukuisia kertoja miten etenkin hoitajat ovat täällä haukkuneet kovaan ääneen toisten liittojen vaatimuksia. Että kuinka ahneita he ovat ja kuinka pitäisi tyytyä paljon vähempään jne. Sitten kuitenkin tekevät itse ihan samaa ja vielä törkeämmin. Vaativat enemmän kuin moni moni muu on saanut! Aina hoitajat ovat vaan muistuttaneet siitä että kuinka raskasta heidän työnsä on, kuinka vaativaa jne. Varmasti onkin mutta. Ihan kuin millään muulla alalla ei tehtäisi hirveästi töitä? Ihan kuin kukaan muu ei olisi käynyt kouluja ja tienaisi alle 2000 euroa kuussa?
Ei mulla muuta.
Kyllä kunnilla on varaa, eivät vaan halua myöntää sitä... Tehy ja super teki ihan oikein kun ei suostunut!! Minä olen valmis vaikka lakkoon
ja vähintään yhtä vaativassa työssä kuin hoitajat. Meidän palkankorotuksista ei ole puhuttu halaistua sanaa.
Ongelma vaan on siinä, että jo tällä hetkellä esim. E-Suomessa on niin huutava pula hoitajista, että monin paikoin ihmisten hoito vaarantuu. Maailma ei pysähdy jos merkonomeja ei hetkeen löydy hommiin, mutta toinen juttu on kun puhutaan ihmisten hoitamisesta. Ja hoitajia myöskään ei tule löytymään niin kauan kun palkkataso on kansainvälisessä vertailussakin naurettava.
Suomessa kun veroja ei muutoinkaan maksella vähän niin pitäisi edes peruspalkat olla kohdallaan. Että ihan turha mutista verojen korottamisesta. Ennemminkin pitäisi miettiä, mihin rahoja käytetään.
Jos palkan korotukset menisivät OPETTAJILLE niin ei siihen veroja tarvittaisi...
älkää nyt kadehtiko pienipalkkaisia hoitajia jotka ei ole edes korotusta vielä saaneet. :)
Meilläkin kunta on joutunut kiristää nyörejään siinä määrin että ei kyllä hyvältä näytä tulevaisuus :( Tässä pari esimerkkiä. Koulukyytejä ei enää saa kuin jos matka on yli 5 kilometriä. Se on paljon se kun tällä alueella ei toimi julkinen liikenne niin että lapset voisivat sitä hyödyntää! Kiva kävellä talvella autotien vieressä. Sitten, kouluavustajia ei palkattu lisää vaikka olisi ollut kova tarve. Lääkäriin ei enää pääse niin kuin ennen pääsi. Ovet sulkeutuvat aikasemmin joka paikassa (kirjastot, hammashoitola, terveyskeskus yms.) En nyt jaksa koko listaa edes tähän sepustaa. Tuskin kaikilla kunnilla on mahdollisuuksia jakaa ylimääräistä rahaa ihan tuosta noin vain?!
vaaditaan lisää. Ja rahat korotuksiin löytyy kyllä, jos halutaan. Minä maksan mieluusti lisää veroja, jos sillä taataan HYVÄÄ hoitoa ilman kiirettä ja kasvanutta hoitovirheriskiä.