Verot nousee, kiitos hoitajat!
" Palkankorotusten seurauksena myös kuntien mahdollisuudet palkata lisää väkeä heikkenevät. Vastaavasti paineet veronkorotuksiin kasvavat."
Mä en voi mitenkään tajuta että joku 8 prossan korotus ei hoitajille riittänyt kun muille olisi riittänyt. Pistäkää tämä mieleen kun joku toinen ammattiryhmä alkaa vaatia suuria korotuksia itselleen. Että ette sitten täällä hauku kovaan ääneen ahneeksi jne.... Hoitajien korotukset maksetaan me kaikki omista pusseista jollain tavalla. Suurissa yrityksissä joissa tehdään voittoa on vähän erilainen lähtökohta vaatia suurempia summia rahaa. Vai mitä?
Kommentit (147)
... niin akateemisesti koulutetut suomalaiset ovat Euroopan pohjasakkaa, Suomessa on kymmeniä prosentteja huonommat palkat kuin esim. Saksassa. Silti hintataso meillä on kovempi.
Minusta on ihan sama, mitä yritykset maksavat, sillä palkat menevät niiden tuloksesta eivätkä firmat siten ole veronmaksajien kukkarolla. Julkisen puolen palkat puolestaan vaikuttavat meidän kaikkien veroihin. On sitten ihan omaa valintaa, haluaako mennä julkiselle vai yksityiselle töihin.
Käytän yksityislääkäriä ja työterveyshuoltoa. Lisäksi minulla on yksityinen sairausvakuutus. Uskon, että jos verot nousisivat 1200 ¿ / vuodessa, niin kuin joku aiemmin esitti, saisin sillä rahalla aika paljon hoitoa yksityispuoleltakin.
Minusta yli 2300 euroa on hyvä palkka hoitajan työstä. Minusta yli 2300 euroa mistä tahansa ei-akateemisesta työstä on hyvä palkka.
Vierailija:
Kuka on valmis maksamaan perheen tuloistaan 1200 ¿ vuodessa hoitajien järjettömiin palkkavaateisiin? Oletteko jo miettineet, mistä perheenne tinkii? Lomamatkasta, lasten harrastuksista, vanhempien harrastuksista, autosta, asunnosta...
Minusta on parempi tinkiä lomamatkoista ja harrastuksista kuin sairaiden ihmisten hoidosta. Tästä taas näkee kuin on ihmisillä arvot kohdillaan. Entäs sitten, kun itse sairastut ja joudut sairaalaan, jossa ei kunnon hoitoa tipu, koska kukaan ei ole niin hullu, että olisi alalle lähtenyt, kun palkkaa ei saa paljon paskakaan. Puhumattakaan elämän ehtoo puolesta.
Vierailija:
Minusta on parempi tinkiä lomamatkoista ja harrastuksista kuin sairaiden ihmisten hoidosta. Tästä taas näkee kuin on ihmisillä arvot kohdillaan. Entäs sitten, kun itse sairastut ja joudut sairaalaan, jossa ei kunnon hoitoa tipu, koska kukaan ei ole niin hullu, että olisi alalle lähtenyt, kun palkkaa ei saa paljon paskakaan. Puhumattakaan elämän ehtoo puolesta.
Eivät ilmeisesti amk:ssa opettaneet kriittistä ajattelua? Tuollainen lovi keskituloisen palkkaan on todella kohtuuton, vähempikin riittäisi. Olen valmis jonkin verran maksamaan, mutta kohtuus kaikessa.
Olisitteko te valmiita maksamaan omasta palkastanne korotettujen verojen muodossa toisten palkankorotukset?! Onko oikein että kunta joutuu heikentämään entisestään palveluitaan sen vuoksi että joku ammattiryhmä saisi enemmän liksaa? Vaikka kuinka korostatte sitä että kuinka tärkeää työtä teette niin muistakaa se että moni muukin tekee tärkeää työtä ja tienaa vähemmän. Eikä mistään 8 prosentin korotuksista uskalla haaveillakkaan!
Jos veroprosenttia nostamalla esim. lapseni päiväkotiin saataisiin lisää päteviä hoitajia tai ala-asteelle opettajia, niin kyllä.
Pitäisikö hoitajien olla tyytyväisiä palkkaansa ja työolosuhteisiinsa. Olla nöyriä ja hiljaisia, ettei kunnallisvero vaan nousisi!?! Antaa muiden palkkojen nousta, mutta tyytyä itse samaan palkkaan kuin mitä se vuosikymmenet on ollut.
Vierailija:
Olisitteko te valmiita maksamaan omasta palkastanne korotettujen verojen muodossa toisten palkankorotukset?! Onko oikein että kunta joutuu heikentämään entisestään palveluitaan sen vuoksi että joku ammattiryhmä saisi enemmän liksaa? Vaikka kuinka korostatte sitä että kuinka tärkeää työtä teette niin muistakaa se että moni muukin tekee tärkeää työtä ja tienaa vähemmän. Eikä mistään 8 prosentin korotuksista uskalla haaveillakkaan!
ELI KYLLÄ OLISIN!
Niistä puolet karsimalla säästetään rahaa.