Jouluisten keskiviikko
Kommentit (12)
Heräsin " vasta" puol seiskalta... Pirteenä ku peipponen ; )
Tänään olis tarkotus mennä Jumboon katseleen toppapukua vauvalle ja ajattelinki et yks vaihtoehto olis semmonen " pussukka" , mikäs se nyt onkaan nimeltään?
Ostin myös sen pienimmän mahdollisen hoitopöydän Ikeasta kun ei meille oikein isompaakaan mahdu. Meillä on niin tiiviisti järkätty tää huonejärjestys et joutuu pikkasen miettimään voiko jotain uusia huonekaluja ostaa. Kun sais vaan pian uuden, isomman asunnon... Meillä siis nyt 4h+k+s ja neliöitä 86... Mutta sopu sijaa antaa ;)
Vauva on todella vilkas ja varsinkin iltasella kun minä oon käymäs maate, innostuu hän jumppaamaan. (.) muutenkin aivan ihmeellisen suuri verrattuna edellisiin raskauksiin siis niinku tässä vaiheessa, vai oonko vaan jotenkin unohtanut, heh.
Mutta nyt suihkun kautta kahville... Hauskaa tiistaita kaikille!
Minni tasan 24+0
Sikeästi on nukuttu, herääminen oli yhtä tuskaa...Eilen tuli sitten käveltyä lapset kouluun eestakas 3km ja huollon laina auto teki tenän niin kipasinpa hakemassakin jalkasin taas sen 3km, voin kertoa, että siinä kiireessä jo vähän supistelikin, mutten ehtinyt niitä sen kummemmin ihmettelemään..
Piitu -Miina onks tein kultsu uros vai narttu ja minkä ikänen? Pitkään mietitty rotua joka kävisi meidän pyöritykseen, lapsia kun vilkkilässä kissoja pari koiraa, porukkaa tulee ja menee... Rotuja mietin boxerista, snautsereihin ja kaikkea siltä väliltä, siis hiukan isompaa rotua. Karvaa ei olisi tarvinnut rodusta lähteä, mutta trimmattavat rodut on joko vaativia palveluskoiria tai muuten ei täytä kriteereitä...Kesän Ruotsin reissulla näin aikuisen kultsu uroksen uudessa valossa, ihan vaan olemassa lasten kanssa ja ilman ja ihastuin kyllä heti, olisin mieluiten ottanut sen mukaani, mutta kait tästä täytyy yrittää kasvattaa edes vähän samanlainen;-) Tarkotuksena on saada mun lenkeille kaveri ja harrastaa perustottelevaisuus koulutusta ainakin aluksi..(Päästä kotoa lapsia karkuun;-)
No on tämä koiran ottaminen aiheuttanut päänvaivaakin joillekin siis ajankohta, että kun on vauva tulossa ja edellinenkin niin pieni..Minä taas ajattelen asian niin, että nyt on aikaa opettaa siistiks kun on päivät kotona ja muutenkin mahdollisuus tähän, sitten kun on töissä niin mahkut huononee, joten me ollaan tyytyväisiä ja se riittäköön.
Oma (.) venyy...Vauva jumppaa minkä kerkiää ja maha heiluu. Olo on hyvä edelleen, toivottavasti jatkuukin vielä pitkään. Huomenna neuvola lääkäri niin on asian tiimoilta viisaampi, kai.
Ponnari ja itu 25+5
Täällä taas väsyneenä... Tässä raskaudessa tämä väsymys on kyllä ollut ihan kauheaa,mä voisin nukkua koko ajan! Ensi viikolla neuvola,kiva kuulla onko kaikki arvot kohdallaan,vaikka on ne kyllä aikaisemmin olleet ja tätä väsymystähän on ollut alusta asti,että ei tämä mikään uusi juttu ole.
Pikkuinen on ollut nyt pari päivää todella vilkas,ollut liikkeessä yötä päivää. Mulla myös sama,että kun olen menossa nukkumaan,niin silloin alkaa pikkuisen iltajumppa,ja ihan sama menenkö nukkumaan yhdeksältä vai yhdeltä,aina se alkaa juuri silloin kun olisi ihanaa vaan nukahtaa.
Nyt on tullut sellainen olo,että olisi ihana laittaa jo kaikkea vauvajuttuja esille,pestä vaatteita yms. Mutta jatkan varmaan samalla linjalla kuin aikaisemmillakin kerroilla,eli pesen vaatteet vasta sitten kun alkaa äitiysloma. Se alkaa jo ensi kuussa! Ihmeellistä tämä ajan kuluminen. Sitä ennen pitäisi kehitellä joku paikka,että mihin ne vauvan vaatteet laitetaan,meille kun ei oikein mahdu yhtään lipastoa tai kaappia.
Nyt puuron keittoon.
Himpula rv 27+1
illan hämärissä ja aamun pimeydessä en huomannu, mutta kun päivä valkeni, huomasin, että tietokoneen keskusyksikön päälle on neiti käyny kaatamassa valtavan kasan nivea body rasvaa. Voi p....e!
Miten senkinnyt puhdistaa. Onneksi ei ole menny mihinkään reikiin. Määräsin karkkikieltoa nyt viikon, karkkipäivä ja yhdet synttärit tuossa, toivottavasti ymmärtää. Kyllä neito tiesi, että on tehny väärin, kutsuin ihan mukavalla äänellä häntä huoneeseen eikä olisi millään tullut ja kun oli pakko lopulta tulla, tuli kädet silmillä.... Murrrrrr....
Ponnari: meillä on 7 kk ikäinen tyttö kultsu. Muutamilla sukulaisilla ja tuttavilla on kultsuja ja kans ihaillu niiden lapsiystävällisyyttä. Olisin tahtonut ehkä uroksen koska kasvaa isoksi ja komeaksi. Meidän narttu vähän kitukasvuinen. Narttu tuli ajatuksella, että pentuja joskus haluttais tehdä ja vaikka se sulhokin ostaa tälle neidille. Sitten kun saadaan talo valmiiksi. Mielettömän hyvä kaveri on, ihan yllätyin. Ollaan koulutuksissa jo käyty ja kivaa on ollut. Ensin pentu ei tahtonut jaksaa lenkkeillä, mutta nyt koira menee määrätietoisesti, häntä viuhuen edellä, ei itse viitsi jäädä laiskottelemaan:-D
P-M
ihana käydä lukemassa teidän aamu virkkujen juttuja...itsellä kanssa vaivaa väsymys ja huomena neuvola/lääkäri missä kyl kysyn et onko arvot kohallaan...syöny d-vitamiinia mut ei apua näytä olevan ja lisänny hedelmien ym...syömistä mut aina vaan väsyttää ja ihan pöhkö olo.
Me mennään tänään kattoo kahta asuntoo-jipii! nyt peukut pystyyn et niistä meil jompi kumpi kävis ja sais sen huolen pois ja alkais pakkaus puuhat..onneks äiti luvannu avuksi muutossa ja miehen ystävä,minulla kun kielto kantaa painavia jopa lääkäriltä nii voin olla sit pomona;)
itse kans huomaa et masu kasvaa hiljalleen,mutta ihanasti=)
ja jumppaus tuokiot alkaa myös yleensä iltaisin kun itse rauhotun tv katseluun tai nukkumaan,mutta enemmän tämä myllertää kun esikoinen...jalkapalloilia kai tulossa=)
mä odotan kun pääsee uuteen kämppään sit alkaa minulla vauva juttujen laitto ja vaatteiden pesu ym...kunhan tietää minne minkäkii laittaa...ihanaa muuttaa isompaan ja toivottavasti tulee sit avarampaakin huoneista.
mut nyt tekee hommii ennen ku lähetää kattoo asuntoja...
manja ja tonttu 26+0
Heti aluksi ( . ) Minäpä ehdinkin jo aamusta lääkäriin. Kaikki oli ok, ei mitään ihmeempiä. HB oli 122, ja nlatäti sanoikin että seuraile jos väsyttää kauheasti niin rautaa voi sit alkaa syödä. Lääkäri katsoi, paineli, kuunteli ja koetteli. Kaikki ok mahassa, pikkuinen potkaisi doppleria oikein kunnolla kun lkri kuunteli sydänääniä, se kuulosti hassulta. Kohdunsuu oli vähän pehmennyt, mutta kiinni kuitenkin. Taitaa olla normaalia toissynnyttäjällä...?
Koiravauvat on ihania, minäkin joskus otan koiran, labradorinnoutajasta haaveilen, mutta sen aika on sitten joskus =D
Mua on väsyttänyt ja kiukututtanut aamuisin hirveästi. Lähdemme miehen kanssa yhtämatkaa hän töihin ja minä kouluun, ja hän vaan vetkuttelee sängyssä vaikka mennä pitäisi (inhoan myöhästymistä yli kaiken!) ja sitten vielä ihmettelee miksi olen niin kiukkuinen. tyhmä =DD
Meillä on tosi iso ongelma tavaroiden säilyttämisen ja mahtumisen kanssa, huoneita on 3+k ja neliöitä vain 64. Vaatekaapit on suurin osa sellaisia tangollisia, joten jokin säilytyssysteemi täytyy hankkia. Ikeasta olen katsellut sellaisia korisäilytysjärjestelmiä, ne olisi käteviä noihin kaappehin...joka paikka pursuaa tavaraa ja minä ahdistun. Onneksi mulla on aika vähän opintoja nyt syksyllä niin saanpa ainakin kotia laitettua järjestykseen jos en muuta. =D äitiyslomalle meinasin jäädä vasta kun vointi sitä ehdottomasti vaatii, eli käyn koulua niin pitkään kuin mahdollista.
Tälläistä tänään, mukavaa keskiviikon jatkoa kaikille
Heiluri ja elvistonttuvauva 25+6
Täällä oli tosta äitiyslomasta puhetta niin mulla se alkaa 17.10 ei oisi enää kauan. Sen kun jaksaa painaa töissä niin sitten olisi ihana jäädä lomalle.
Aamu on ihana aurinko paistaa mutta ei kyllä ole kovin lämmin.
Me käytiin eilen ostamassa vauvan sänkyyn patja,on kyllä tukevan tuntuinen ja muhkea. Kelpaa siinä vauvan nukkua : ) Asunnoista oli myös puhe niin meillä on 76 neliötä 3h+k on meillä sitten 2 vaatehuonettakin että ne antaa kivasti lisää tilaa.
Vauva jumppaa mahassa kovasti, yöllä etenkin kun mua väsyttäisi. Mutta kyllä se sitä tekee myös silloin kun olen töissä. Vessassa saa juosta koko ajan enemmän ikävä vaiva. Mulla väsymys ei vaivaa,vaan olen enemmänkin pirteä koko ajan!! Mutta nyt lähden siivoilemaan moido.
sannis85 ja masuasukki 26+6
Täälläkin on lämpötila laskenut muutamalla asteella ja kummasti helpottaa olemisia ja menemisiä.
Mulla on tänään neuvola pitkästä aikaa. Katselin kalenteria, niin edellinen kerta on ollut heinäkuussa 11.pv. eli kahdeksan viikkoa sitten. Rakenneultra oli tuossa välissä, tästä seuraava kerta onkin sitten jo kolmen viikon kuluttua. Mietin vain saanko huutia , kun paino on noussut kutakuinkin noin 4 kiloa edellisestä punnituksesta, mutta eihän tuo paha ole noin 500g/vko. Tässä vaan on vielä noin 14 viikkoa odotusta jäljellä... jos tätä vauhtia menee loppuun asti, se tarkoittaa vielä 7 lisäkiloa :( Eihän se välttämättä noin ihan käsikädessä mene, kuopuksen kanssa mulla laski paino viimesinä viikkoina, mutta toisaalta esikoisen kanssa painoa tuli 900g/vko loppuun asti. Huoh, eihän tuosta voi nyt murehtia. Jospa se imetys sitten veisi ne ylimääräiset mennessään... Älkää mun höpinöistä välittäkö, huoh.
Vauva on ollut myös täällä muutaman päivän kiitettävän vilkas. Potkuissa on jo voimaa, alkaa neidilla varmaan olee mukavasti jo kokoa.
Mun tuttu sai vauvan muutama vuosi sitten rv 25+5 ja kyllä oli hurjaa seurata (siis kuunnella) kaikkia juttuja vauvan kamppailusta yms. Heillä meni asiat lopulta hyvin, mutta kyllä just näillä viikoilla on kiitollinen jokaisesta päivästä lisää.
Doshijas ja Nuppu 25+2
Moni tuntuu olevan aamuvirkku, en kyllä kuulu samaan kastiin. Koko ajan väsy, toki tuo 1-vee valvottaa välillä öisin ja jos ei, niin sitten tämä masuvauva, joka on kyllä ihan täysin yökyöpeli. Herättää aina yöllä potkuihinsa. Päivisin saa olla ihmeissään, että onko kaikki masussa hyvin.
Närästys on saapunut myös tänne pohojammaalle..eli pari kolme päivää nyt ihan sama mitä suuhunsa laittaa, nii närästää. Ei kiva.
Mammajumpan aloitin, mikä on kiva juttu, täällä kun ei ennen ole sellaista ylellisyyttä ollut. Ollaan pääasiassa vesijumppaa, mutta välillä ihan maallakin.
Kaksostenvaunut pitäisi hommata ja yhdet hyvät jo näkösällä, uudet, eikä maksa kun 330,- kun nuo usein on yli 600,- . Vielä en kuitenkaan uskalla ostaa, varovainen taustan takia ostosten kanssa ja kun tietää, että ehtii vielä vauvan synnyttyäkin ostamaan kaiken tarvittavan. Toki meillä jo kaikkea valmiina onkin..
Multa yksi tuttu eilen kaupassa kysyi, että onko piankin aika, kun noin iso maha.......jooooo-o, joulukuussa...
Myy07 ja masuvauva 24+4
Kyllä se massu alkaa painaa vaikkei vielä iso ookaan... Lähdettiin kuopuksen kans Helsinkiin aamulla ja kotiuduttiin iltapäivällä ja oon nyt ihan rikkipoikki... Esikoista en jaksanut viedä edes balettiin vaikka oli mun vuoro viedä.
Asunnoista puhuttiin, meillä on reilu 80 neliötä ja 3 makkaria ja kyllä saa luvan riittää vielä muutaman vuoden... Esikoinen kun menee kouluun vuoden päästä niin saa oman huoneen, kuopus ja tuleva kuopus ;-) saavat sit jakaa myöhemmin tuon yhden huoneen. Ikäeroa tulee vaan olemaan aika reilusti, 3v7kk suunnilleen. Sit meidän makkariin mahtuu miehen tietsikkarojut (joita on suunnattomasti, hän kun on alan miehiä...)
Kyllä se sopu sijaa antaa!
Jotkut valittivat väsymystä, mulla helpotti kummasti noin viikossa kun rupesin ottamaan rautatabletin tyhjään mahaan c-vitaminoidun juoman kanssa = rauta varmaan vaikutti tehokkaammin. Ja mitään en sitten syönyt ainakaan tuntiin enkä maitotuotteita ainakaan kahteen.
Mulla oli vakava tuo väsymys, en päässyt puolen päivän jälkeen enää sängystä /sohvalta ylös. Vaikea vahtia vilkasta kolmevuotiasta kun ei silmät pysyneet auki eikä pää noussut tyynyltä.
Jatkan rautakuuria varmaan ihan raskauden loppuun ja synnytyksenkin jälkeen, verta varmaan taas menee litran verran kuten aikaisemminkin kuulemma mennyt.
D-vitamiini ja hedelmät tuskin väsymykseen helpottavat lyhyellä tähtäimellä...
Joku sanoi, että kyseltiin jo että onko kohta laskettu aika. Mulla päinvastoin :-( kun kerron olevani raskaana ihmiset yllättyvät tosissaan ja ykskin sanoi sarkastiseen sävyyn että " ittehän sen parhaiten huomaa sen vatsan kasvun" ... Luuli varmaan et oon rv 12 vaik olin rv23...
No nyt viime päivinä on pullahtanut ja ehkä jopa tytön eskaritäti tänään pani massun merkille ekaa kertaa, sen verran häkeltyneenä vilkaisi massua :-)
Sintagma 24+0
Uusi joulutonttusen odottaja ilmoittautuu joukkoon. Juttujanne olen lukenut alusta asti, mutta nyt vasta sain aikaiseksi liittyä joukkoon, jos vielä sopii?
Perheestäni voisin kertoa sen verran, että itse olen 29v ja mies vietti juuri kolmekymppisiään. Tyttäremme on jouluvauva vuodelta 2004, eli toinen tonttunen on meille tulossa. Maalla asustellaan Kanta-Hämeessä.
Raskaus on sujunut esikoisen odotuseen verrattuna suorastaan mallikkaasti. Ei supistuksia tai karseita liitoskipuja ainakaan vielä. Varsinaisesti väsymyskään ei vaivaa, mutta totaalinen saamattomuus kyllä. Milloinkahan se aktiivinen keskiraskaus mahtaa mun kohdalla alkaa? Tosi rasittavaa kun ei meinaa saada mitään aikaseks ja meillä tätä hommaa kyllä riittäis.
Asunnoista taisi olla puhe. Asutaan tällaisessa vanhassa maalaistalossa, johon muutettiin reilu vuosi sitten ja koko se aika ollaan hyöritty remontin keskellä...ankeeta. Vaavin syntymään mennessä pitäisi tosin olla 2 kerrosta täysin valmiina...jos vaan saisin jotain tehtyä.
Mutta nyt lähden antamaan hevosille iltaheinät ja tappelemaan tuolle pikku prinsessalle silmätipat kun sai jostain silmätulehduksen. Että ei muuta kuin illanjatkoja Joulumammoille:)
Taas hereillä heti neljän jälkeen. Muut kuorsaa sikeesti, ite ei saa nukuttua. Jos menee pitkälleen, pyörii kaiken maailman ajatukset ja kärpäsistä tulee härkäsiä. Ja kun ei väsytä yhtään, ei viitsi vaan touhuta kun toiset nukkuu, tekis mieli siivoilla
Ponnarilla kultsun pentu, onnea vaan. Meillä myös nuori kultsu ja on ollut ihan hämmästyttävän kiltti. Jokaisella koirallahan varmaan jotain pientä on, tällä kyllä jää ihan minimaalisen pieneksi " pahan teot"
Taas on niska jumissa, saas nähdä, ennättäiskö tänään uimaan. Pari tulevaa työpäivää menis kivuttomammin. Närästystä kans pukkaa päälle, renniet olleet kovassa käytössä
Kai sitä vois vaikka ruveta netistä penkomaan vähän käytettyä vauvan sänkyä ja hoitopöytää. Sittenpä olis kaikki valmiina. Ikea on toinen vaihtoehto
P-M 25+3