***SyysSiSSIen tiistai***
HUomenta =)
Tämä on historiallinen hetki kun aloitan pinoa =)
No, nähtiin sit tämäkin päivä=))
Harmi kun VM et päässyt käynnistykseen... Mikä tilanne siellä nyt?
Ihana prinsessa teillä Haikaranpolska!! Suloinen :)
En nyt oikein muista mitä kaikki olivat eilen kommentoineet ja näin aamulla ei oikein järki kulje.. Piti herätä jo näin ajoissa kun menen sokerirasitustestiin kasiksi.. Inhottavaa!! Pikkusen olis jo nälkä ja jano mut ku ei saa syödä!!!
Tytötkin pitäisi kiskoa ylös, samoin mies et hyppäävät samaan kyytiin. Saas nähdä keretäänkö minnekkään, ei varmaan ollaan yleensä aina joka paikasta myöhässä ;))
Yö meni muuten hyvin, pari kertaa heräilin mutten jaksanut edes pissalle nousta! Aamulla sit tuntuikin siltä kun painoi aikalailla..
Eilen sit ostin ensimmäiset uudet vaatteet vauvalle =) Lindexillä pyörähdin niin mukaan tarttui muutama vaate. Tästä se lähtee, vielä ehtii hyvin!! Pitäis vaan kirpparille päästä =)
Jaahas, ollut varmaan kylmä yö kun aurinko paistaa!!
Nyt herätteleen muita. Mukavaa päivää kaikille =)
Ai niin, Jellonamami kyseli onko muut enää töissä. Minä vielä satunnaisesti kun mieheni omistaa firman niin siellä tarvii panostani välillä. JA hyvin on jaksanut toistaiseksi!!
Pääsikö Edea synnyttämään?? :)
Nyt menen.
Outs@
Kommentit (24)
Hianon näköstä!
[b]Haikarapolska[/b], Olipa suloinen tytsy ja ihanaa että kaikki on muutenkin hyvin siellä päässä :)
Kävin myös kurkkimassa [b]Rakkausvauvan[/b] kuvia ircissä. Oikein kaunis olet ja koko perhe :)
[b]Kewa[/b], Muakin väsyttää aikasta paljon näin loppuraskaudesta. En tiiä onko sen kummemmin hb:sta johtuvaa. Ehkä kuitenkin vaan tähän olotilaan liittyvää.. Yöllä nukun hyvät katkeamattomat 8-10 tunnin unet, silti vaan väsyttää joka päivä ;)
Mites teillä muilla muuten miehet tällä hetkellä jakselee ;) Joko ne alkaa odottamaan kärsimättömänä vauvan tuloa?
Meillä ihan selvästi jo miestä jänskättää.. Joka päivä muistaa vähintään kerran sanoa että, " kohtahan tässä pitäis synnyttämässäkin olla.." Niin, siis kenenköhän se pitäis synnyttää ;) Ja joka iltainen puheenaihe sängyssä tuntuu olevan jollakin tapaa synnytys. Miehessä myös huomaa oireita ärtyisyydestä ja kouluun ei taho jaksaa keskittyä!
Hei, pitipä ihan kysästä, kun vedenlämpömittaria (ammeeseen) oon etsiskellyt kaupoista - ja tuntuu ettei missään sellaisia oo! Onko kukaan hommannut kaupoissa/ostanut?! Me kun ei otettu pakkausta, niin ei ole ennestään..
Taidan ottaa vielä kupin kaakaota ja aloittelen päivän touhuja.
Dumle rv 38
Ihanan kuvan oli haikarapolska laittanu tytöstä!
Mulla tää kirjoittelu on tahtonu viime aikoina jäädä. Oon niin kireä, turhautunu, vihanen, surullinen ym ym. Alan oleen jo niin täynnä tätä odotusta. tai no ei odotusta vaan kaikkia näitä pirun vaivoja. Tahtois jo niin saada vauvan syliin ja alkaa elään normaaliaelämää, jossa taas pystyn nukkumaan muutenkin kuin yhessä asennossa, saan vaatteita päälle, kumartelu onnistuis, ei sattuis joka paikkaan ja pääsisin vihdoin ja viimein kävelylle ym!!!!! Mihinkään kauemmas ei uskalla lähteä kotokaupungista enää jne.
Dumleko se kyseli miten miehen odotus. Meillä ainakin mis odottelee jo kovasti että poju syntyis. Harvase päivä huuteleekin jo masulle et voisit syntyä jo. :) Mä tai me nyt kovasti toivotaan et huominen vyöhyketerapiahoito tehois. Tai ainakin pian pääsis synnyttämään. En jaksa edes ajatella et menis kaks viikkoo yliaikaseks. Tälllä menolla olisin silloin jo lähes sata kilonen. Näin turhautuneena kun tulee syötyä vähän väliä jotain. Mut onneks mun suurin intohimo näin loppuraskaudessa on ollu porkkanat. Niitä menee ja paljon! Ja ikävä kyllä karkkia ja suklaatakin menee aikalailla.Viimeks sunnuntai-iltana mies lähti vähän ennen yheksää illalla hakeen mulle suklaalevyä kaupasta...
Tulipas nyt oikein kunnolla valitettua. Sori. Taidan lähteä aamuteen keittoon, jos vaikka vähän piristyis.
Uma81 + Vesli 38+4
Haikaranpolska-lla tosi söpö prinsessa, voi kun sais jo oman nyytin kainaloon, ihme pelkoja (että onko vauva ok, kun tuli siellä kauko-idässäkin käytyy ja ilman rokotuksia, voiko olla että joku pöpö iskii???) tullut viime päivinä...
Dumle- ainakin Clas Ohlsonilla on ammen lämpömittareita ja voit katsastella myös huuto.net-ista, jos ei haitta että on käytetty.
Uma- täällä myös syödään jatkuvasti, oma paha oloa purkaan noin ja tietenkin iltaisin kun esikoinen jo nukkumassa, on sitten vararavintoa että jaksais nukkua kunnolla:) Suklaa oikeasti ei maistuu, mutta kaikki rasvainen-mmmm (viikonloppuna olin kerran Rollsissa ja kerran Hesburgerissa ja kaikein isoimmat ateriat mukaan!!! Hävettä oikein...)
Talo imuroitu ja pitäis mennä avoimeen päiväkotiin, sais vähän aikuis-seuraa ja totuttelis poikaa taas ihmisten keskellä ololla:)
Kewa 38+1
Voi, kun vielä vähän nukuttaisi, mutta neiti kiskoi väkisin ylös.
Viime yö meni ihan kivasti. Olin niin väsynyt edellisen yön jännityksestä, että nukuin ihan kohtuu hyvin. Siis veski käyntien välissä. Illalla nukuin 1,5 tuntia sohvalla, kun väsytti niin vietävästi, ja en ole sitten koko odotus aikana nukkunut niin makeesti. Väsy oli siis ihan mahdoton. Teki se kyllä terää. Mieskin oli vielä mukana " juonessa" , että lähti tytsyn kanssa mummulaan ja olivatkin sitten pois meklein koko sen ajan, kun nautin makeista unista.
Eilen supisti aikalailla sitten sen lekurikäynnin jälkeen. No, oikeastaan koko loppu päivän. Johtui kai siitä sisätutkimuksesta. Kukapa nyt tykkäisi, että kotiovella käy joku sörkkimässä. Pitäisi saada niitä suppareita nyt aikaseksi, että olisi torstaina sitten paikat siinä kunnossa, että voisi sinne jäädä. Mies kyllä meinasi eilen aamulla, että kotia tulet. Illalla kehui jo, että jos torstaina tulet kotiin, niin ma saat ajan. No, niinhän se menee.
Eilen rupesin isukilta kyselemään, että mites sitten tuo isyysloma. Oletin, että hän sitten jää automaattisesti... No, meinasi, että jos to jään, niin hän voi pitää pitkän viikonlopun, mutta varsinaisen isyysloman hän pitää sitten myöhemmin. On kuulemma töitä ja enköhän minä sitten pärjää. On sitä tähänkin asti pärjätty. :) Mies tulee töistä kuitenkin jo 14-15 aikoihin, niin on sitten esikoisen kanssa.
Miesten odotuksesta... Meillä miestä jännittää aivan suunnattomasti. Odotus on aivan mahdoton. Olisitten nähneet hänet eilen siellä polilla odotusaulassa. Voi reppanaa! Ei uskoisi, että miestä voi niin paljon jännittää. Mennessä auto oli ihan hiljanen,vain radio oli päällä. Takasin tullessa isäntä höpötti, kuin mikäkin robotti ja hän on sellainen hiljainen yleensä... Sitä sen jännitys saa aikaan.
Pitäisi vähän siivota ja miettiä mitähän sitä ruokaa laittaisi. Kisuakin pitäisi hoidella, kun tuli jalka ontuen eilen illalla kotiin ja vieläkin on niin kipeä, että meni vaan paikalleen nukkumaan, eikä pihalle, niin kuin aina ennen. No, ainakin syö, juo kehrää ja maukuu, että tuskin nyt ainakaan mitään kuoleman vakavaa... :)
Tulipas taas joku romaani. Haikarapolskalla erittäin suloinen tyttö, onnea!!
Koittakaahan naiset jakaantua. Kenellä tuli eilen lähtö? taitaa syyskääryle ollla jo kainalossa... :)
vm78 ja iiro 41+5
Huonosti nukuttu yö takana, kun samalla kuullostelin ettei esikoinen oksenna sänkyynsä....jostain syystä aamupalan ja iltapalan oksenti lattialle, mutta päiväruoat pysy sisällä ja nyt kun yritin tarjota aamupalaa, ni heti rupesi yökkimään, vaikka oli ns. " lemppari aamupala" ....kuulin just et täällä on kyllä mahatautia liikkeellä, ei kyllä sitä enää tähän loppuun tarttis saada.....mutta sehän tauti ei lupaa kysele, nyt vaan sormet ristiin et ois joku muu ohimenevä juttu!!!!!!
vm78, hengessä mukana torstaina, mä epäilen et mun pe käynti on ns. turha, missään tapauksessa ne ei ala viikonloppua vastaan käynnnistämään, mutta josko seuraavalle viikolle sais ajan....viimeksi mua alettiin käynnistämään 41+3, lapsiveden vähyyden takia
maitohamsterija kirppu 39+6
Jostain syystä mulla on pitkästä aikaa oikein mukava fiilis! Yöllä supisteli monta tuntia niin, että luulin jo lähdön koittavan. Mulla ei ole kuitenkaan kiirettä vielä, eli en jaksanut nousta suihkuun tms. Meni sitten ohi. Aamulla oli neuvola ja vauva oli mukavasti laskeutunut, eikä terkkari meinannut antaa enää ensi viikolle aikaa, mutta pyysin sen kuitenkin. Onpa sitten mistä peruuttaa, jos vauva nyt tällä viikolla syntyisi, niinkuin oletan.
Kaikki oli neuvolassa ok muutenkin.
Olikos se maitohamsterilla lapsi mahd. oksennustaudissa! Toivotaan että ei ja että et itse saa sitä. Tsemppiä! Umalle myös voimia ja jaksamista! Toivotaan, että torstain käsittely sais jotain aikaan. Pikkuvarpunen, mulla on kans viime viikkoina ollut sama vaiva, eli lapsille satujen lukeminen on ollut hankalaa, kun hengästyttää! (Kuulostaa ihan hassulta.) No, nyt on vauva laskeutunut ja tällä viikolla onkin ollut kivempi lukea. Huvitti, kun luin sun tekstiäsi!
Nyt sitten hörppäämään kuppi teetä ja pienten kotihommien pariin. Ajattelin ottaa iisisti tänään ja tehdä vain siistimishommia ja kerätä voimia siihen ehkä lähestyvään synnytykseen!
Aurisäteitä muillekin!!!
apinaemo 39+2
Niin nyt sitten ollaan RASKAANA. Tähän saakka on vissiin ollut jotain harjottelua vasta. Aamulla herään väsyneenä ja illalla olen tietty ihan raato kun menen nukkumaan.
Olen tänään ajatellut ilmoittautua tenttiin 24.9. Luulisi sillä tentillä synnytyksen käynnistyvän. Ja olisipahan jotain luettavaa kun juuri mitään muuta ei jaksa tehdä. En tosin tiedä millä lihaksilla sen sitten istuisi kirjoittamassa, mutta jos käynnistyisi se synnytys.....
Haikarapolskalla oli niin ihana sirkeäsilmäinen tyttö. Toivottavasti haava alkaa nopsasti parantua. Harmi lapselle saada heti elämän alkuun ensimmäisen antibioottikuuri, mutta kyllä se siitä..
Nyt siirryn pyykkikoneen ääreen ja siitä sitten astianpesukoneelle. Koneelta koneelle siis!
terv peikkoäet
Pikainen huomen!
Kiva lukea muiden pirtsakoita tarinoita.:-) Täältä tulee taas sellainen valitusvirsi, jossa ei ole pirteydestä tietoakaan, sori....
Viime yö oli taas sellainen, että nyt alan uskoa, että mun pahoinvointi ja päänsärky johtuu ihan siitä, että nukun ihan älyttömän huonosti. Lonkkia särkee, kädet ja jalat puutuu, vessassa juostaan tunnin välein ja kaiken huipuksi tuo 3-vuotias tulee liimautumaan joka yö äitiin kiinni.
apinaemo:
Pikkuvarpunen, mulla on kans viime viikkoina ollut sama vaiva, eli lapsille satujen lukeminen on ollut hankalaa, kun hengästyttää! (Kuulostaa ihan hassulta.)
Hauska kuulla, että muutkin ovat kokeneet saman..;-) Kuullostaa tosi omituiselta, että joku voi hengästyä satujen lukemisesta, mutta ilmeisesti keuhkokapasiteetti on tällä hetkellä aika pieni. Katsoin juuri profiiliani peilistä ja kyllä se vauva on niin ylhäällä, että ei mikään ihme, että henki ei meinaa kulkea...
Joku kyseli miesten reaktioista. Mun mies totesi juuri tuossa, että häntä ei jännitä yhtään, koska " tämähän menee vanhalla rutiinilla" . Hmm. No, kyllä minua ainakin jänittää, melkein kerta kerralta enemmän, enkä osaa ajatella, että tämän homman jotenkin rutiinilla hoitaisin.
Mutta kyllä nuo teidän vauvakuvat ovat sitten ihania! Uskonpuutteen yllättäessä käyn aina vilkaisemassa, ja taas jaksaa hetken odottaa...
Itse yritän bongailla synnytyksen lähestymisen merkkejä, esim. limatulppaa, mutta niistä ei ole mitään havaintoja... Onko muilla?
t.pikkuvarpunen rv 39+5
aloitanpa kommentoimalla eilistä pinoa ennen kuin aloitan omat murinat.
Ensiksi Kiva Haikarapolska kun tulit meitä möhiksiä moikkaamaan ja aivan ihana pieni tyttönen teillä:)))
Mintttupipsa oli vetässy eilen sellaisen 5km kävely lenkin,huh huh täytyy myöntää että kade oon.Me käveltiin miehen kanssa perjantaina alle 1km ja tulin tosi kipeäksi,siis noi liitoskivut vaivasi kovasti sitten myöhemmin illalla,yöllä ja seuraavana päivänä joten ei ollu kovin fiksua kävellä.Mutta tosi ihanaa että sinä voit liikkua!:)
Kewalle kiitokset irc-kommentointinnasta+Dumlelle.Kewa kyseli että oisko raudanpuutetta kun unet maittaa ja Mammavirtahepo nukkuu kanssa hyvin.Voihan se sitä olla ja sitten tietty tätä loppuraskauden raskasta oloa.
Mulla alkaa ihan oikeasti mielenterveys koettelemaan kun en saa öisin nukuttua enkä kauheesti päivälläkää.Joten pinna alkaa olemaan kireällä ja TOSI väsynyt olen koko ajan.Ihan kiva tässä vaiheessa kun ei ole viel vauvaakaan.
Pikkuvarpusella ei toivottavasti ole raskausmyrkytystä!
Ultsin75 neuvola kokemus oli kyllä aikamoinen.Meillä on hyvin erinlaiset neuvolat kerron tuonnenpana miten meillä täällä toimitaan kun mulla oli neuvola tänään.Meinasin sanoa että onneksi sun raskaus on loppusuoralla joten ei tarvii tätiä enään kauaa kestää mutta pitäähän siellä vielä vaavinkin kanssa käydä,voiharmi!
Typykkä toivottavasti se vauva nyt pian tulisi ulos!Mutta eihän siinä auta mitkään poppaskonstit tulee ku tulee.Mulla on ollu käytössä pitkään jo ne 3 ÄSSÄÄ mutta ei mitään hyötyy,tiedän kyllä että rassaa hermoja.Sitä en ole kyllä koskaan kuullut että vauvat muka laihtuu kun menee ylikaiseksi päinvastoin,Mutta toivottavasti sun masu vauva ei ehdi kasvaa kovin suureksi!!!!
Satakieli kiva kun käyt välillä laittelemassa kuulumisia.
Umalle maistuu porkkanat.Niistä mullekin tullut loppuraskauden intohimo;)
Dumle kyseli miehen odotuksesta.Meillä kyllä tosiaan mies on jo toinen jalka kaasupolkimella lähdössä synnyttää.Kotona tekee työpäivät että jos lähtö tulee ja töissä suhtautuvat tosi hienosti tähän odotukseen.Pomo käskee harrastamaan seksiä jos sillä lähtisi syntymään:)Nyt tänään mies on menossa peräti kahteen lounastapaamiseen ja mutsikin lähti käymään mökillä joten nythän tää voiskin rävähtää synnytys käyntiin kun kaikki on pois...
Onhan tää jo meistä tosi rassaavaa molemmista kun supistelee,sattuu ja kolottaa ekä mitään tapahdu!!!!!!!!!!
Vesimittari tul mukana äitiyspakkauksesta ja sitten löysin sattumalta aiemmin käytössä olevan joten nyt niitä onkin kaksinkappalein..
Nyt iski kauhee wc hätä.palailen kohta jatkamaan romaaniani
Neuvolakäynti taas takana ja ei mitään uutta auringon alla (tai nyt kyllä Espoossa sataa eikä auringosta ole tietoakaan enää). Kaikki arvot olivat kohdallaan, oma paino kääntynyt laskuun. Vauva on myös jo aika alhaalla eli terkkarin mukaan " tyhjää" tilaa rintalastan alla alkaa olla kymmenkunta senttiä. Turvotusta löytyy niin nilkoista kuin alapäästä ja navan malli ennakoi synnytyksen lähenevän (ikinä tälläistäkään ollut kuullut). Sf-mitta sama kuin viime viikolla eli 36. Ja käsikopelolla tuntuu pitkältä ja isolta vauvalta edelleen. Nyt sitten vaan odottelemme että päättäisi itse tulla ulos ajallaan.
Ensi viikolla taas uudestaan ja silloin on sitten samalla kerralla esikoisen 3,5 vuotisneuvolakin. Saa senkin hoidettua pois alta.
Miesten mukana olemista ja jännittämisestä on ollut puhetta. Meillä ei asiaa kyllä huomaa yhtään mistään. Ukko painaa töitä entiseen tahtiin ja ensi viikonlopuksikin on taas jotain ekstrajuttuja kuulemma tulossa. Vatsaan ei oikeastaan edes koske ja lähinnä vaan naureskelee kun iltaisin meikäläisen liikkuminen on varmaan aika koomisen näköistä. Mutta kylmähermoinen se oli viimeksikin, kun supistukset vihdoin alkoivat niin komensin nukkumaan vielä kun ehtii ja nukkuikin korvatulpat korvissa jonkun 6 tuntia ennenkuin kävin herättämässä että nyt tarttis varmaan lähteä. Enkä minä itsekään kyllä ole mikään hötkyilijä, toivottavasti sentään sairaalaan ehditään eikä kuppelehdita vaan kotona.
Eilen illalla pestiin tytön kanssa kylppärissä keittiön ja likan huoneen matot, nyt siirryn sitten olkkarin kimppuun. Täällä on vaan tuota huonekalujen siirtelyä sen verran paljon ettei huvittaisi yhtään. Tänään kuitenkin aion ottaa ihan hyvät päikkärit, yöt kun menee vähän niin ja näin. Eilen illallakin oli ihan umpiväsynyt mutta vauva vaan levottomasti liikahteli, ei varmaan tykännyt kun konttasin niiden mattojen kanssa :)
Sitä saa siis mitä tilaa, tänään nukun vaikka omatunto huutaisi mitä
Mukavaa tiistaipäivää kaikille
t: Typykkä ja Hermis 37+5
mulla oli tänään neuvola.
painoa on tulli 1,300g viikossa,hui.
sf-mitta on jämähtänyt siihen 32.
Turvotusta mulle on nyt alkanut tulemaan.
pissa oli puhdas MUTTA paineet 143/86 joka on paljon enemmän kuin lähtöarvot tai aiemmat sillä mun keskiarvo paineet on ollu 119/69.
Tästä johtuen(+toksemia taustasta)mennään huomenna neuvolaan mittaamaan verenpaine ja pissa (vaikka tarvikkeet mulla on kotonakin)ja sitten kun meillä on täällä käytäntönä 2 käyntiä viikossa nyt vikoilla viikoilla niin perjantaina sitten on vielä neuvola aika.Eli on eri meininkiä täällä länsi-vantaalla kuin esim ultsilla.
Mun rauta arvot on onneksi kääntynyt taas nousuun,en voinut syödäkkään obsidan-lääkkeitä kun tuli niin huono-olo:(
meillä tuli meidän 7v tyttönen eilen illalla nuhaan ja kuume nousi yön aikana.9v sisko niiskutteli kun lähti kouluun ja valitti kurkkukipua ja nyt mulla alkoi nokka vuotaa.däääääääääämm.Ei kyllä millään tahtoisi nyt enään kipeäksi tulla.Laitoin Sonjalle kuumaa mehua kai se munkin kannattais sitä juoda.
Toivottavasti te muut flunssan kourissa olleet voitte nyt paremmin!
Eilen oli muuten eka ilta pitkään aikaan kun mieskin oikein kuulutti masuvauvalle ettei vain tule masusta ulos vaikka muuten muuten sitä patiskellaankin pihalle tuolta.Olin nimittäin niin VÄSY eilen että hyvä jos hengittää jaksoin enkä edes mitään ollut tehnyt kuin kauppa reissun.Ajattelin että unet maistuu yöllä sitten hyvin mutta p" #¤%an marjat taas valvoin pitkälle aamuyöhön ja ylös nousin melkein 2h ennenkuin kellosoi.En tiedä mikä muo vaivaa kun ei edes viime yönä supistellu..Jos ei ala unet pian kuulua niin menen sitten sinne jorviin nukkumaan lääkityksen kanssa kuten aiemmin ehdottivat.mutta tänään
nukun kyllä tytön kanssa päiväunet...
Nyt mehun keittoon ja sitten pötkölleen sohvalle.
Palataan..
rakkausvauva 39+4
Onnea HAIKARANPOLSKA :) suloinen tapaus teillä!
Kirjoittelin tuonne ex-haahuihin pidemmät jorinat mutta tännekin vielä, että kyllä on tosiaan erilainen meininki eri neuvoloissa. Meilläkin (länsi-HKI) tunnutaan venyttävän käynnit äärimmäisen vähiin, ainakin näin uudelleensynnyttäjän kohdalla. Aika vaikea on ymmärtää miksi, kun jokainen raskaus on erilainen, jokaisen vauvelin hyvinvoinnin luulisi kiinnostavan loppuun asti + henk koht ainakin minulla toisen lapsen tuloon liittyy jopa paljon enemmän epävarmuutta, väsymystä, vaivoja ja ties sun mitä kuin ensimmäiseen (jonka kanssa olin ihanassa ignorantissa " kaikki menee kuiteskin hyvin" - tilassa loppuun asti).
Meillä esikoinen käynnistettiin rv 42+2 joulukuussa 2004. Silloin yliaikaiskontrollit äitisypolilla aloitettiin rv 41+3 ja siitä 2 päivän välein. Nyt niistäkin ensimmäinen on vasta rv 41+6. Henk koht minua ainakin huolestuttaa istukan toiminta. Eilisessä neuvolassa todettiin painonikin laskeneen. Esikoinen oli syntyessään laiha kuin sammakko vaikka oli alun perin arvioitu ihan reilun kokoiseksi. Meille sanottiin silloin, että saattavat alkaa kuluttaa " vararavintojaan" siellä vatsassa kun istukka ei enää toimi niin hyvin.
Summa summarum, toivon kovasti että tämä nyt tulisi pian itse ulos eikä tarvisi odotella tuonna rv 42 + jotain asti, joutua käynnistykseen tms.
Väsymys on myös tuttua täälläkin, ja kireys... jotenkin alan olla aika vihainen miehellekin koko ajan. Ja sitten hävettää kun poika 2v sanoo että äiti on tuhma - kun meikäläisellä tuppaa tuo ääni kohoamaan samaan tahtiin kuin kierrokset.... huoh. No, ei tämä onneksi pelkästään negatiivista ole täälläkään, olen sentäs jaksanut tehdä vähän jotain vaikka en minäkään mitään 5 km lenkkejä kyllä pystyisi :D
Yrittäkäähän jaksella, on tässä jo tosiaan vähän raskas olo täälläkin :)
t Joululahja rv 40+5
noista neuvola käynneistä, mulla oli perjantaina viimeinen neuvola ja kun pyysin uutta aikaa, en saanut, sillä kyllä ne kuulema äitiyspolilla hoitavat asiat, täytyy sit vaan kuulema soittaa kun kotiudun vauvan kanssa.....ja nyt viikkoja 39+6, että kyllä ne aika lailla vaihtelevat nuo käytännöt, ja muutenkin olen käynyt vain 2 - 3 viikon välein, vaikka pissa on ollu heikkoa plussaa tai yhtä plussaa jo pari kk.....
Tänään on huomattavasti parempi päivä kuin eilen, kun sain vihdoin nukuttua yöni suht hyvin :-) Kerran kävin vessassa, tokihan pyörin sängyssä ja yritän etsiä sopivaa asentoa, mutta sain kuitenkin nukuttua. Tänään jos vielä pystyn nukkumaan päikkärit, niin olo on paljon pirteämpi :-)
Kiitokset kaikille lohdutuksen sanoista. Olin kyllä eilen koko päivän apealla tuulella, soitin miehelleni ja itkin puhelimessa, että miksi mua ei kohdella samalla tavalla kuin muita. Mies oli hakenut töistä tullessaan anopin verenpainemittarin sekä kauratyynyn ja lupasi hieroa mun selkää. Mittasin illalla paineiksi 107/61 ja tänä aamuna 110/69, joten ei ainakaan kotona näytä paineet korkeilta. Vaan onhan tuo joka kerta neuvolassa sama mittari ollut -tosin mies tokaisi, että mun paineet varmaan jo nousee kun nään sen tädin siellä neuvolassa, heh.
Kauratyyny auttoi kyllä jonkin verran, koska jalat ei menneet tänään alta, kun nousin sängystä ylös :-) Käyn vielä hierojalla loppuviikosta, oli myös erikoistunut vyöhyketerapiaan, joten jos vaikka aukois paikkoja, tiedä häntä. Äitipolilta tosiaan soittivat jo eilen ja huomenna olen menossa kuulemaan tuomion, kummin päin vauva masussa on. Mulla on 90 % aavistus, että on pää alaspäin, mutta kun kerran täti ei päätä löytänyt (ehkä sekin on sitten hävinnyt johonkin...), niin käyn kontrollissa.
RAKKAUSVAUVA: voitko kuvitella, samassa kaupungissa asustan, mutta eri puolella. Eli voivat näköjään sitten vaihdella NEUVOLOITTAIN kunnan sisällä!!!! Mä en enää tajua, mikä tän homman nimi on???? Mua ja muitakin nimittäin ihmetytti eilen kovin se, että jos kerran paineet on koholla, niin kyllä niitä nyt pitäisi tässä vaiheessa raskautta seurata hieman useammin kuin reilun viikon päästä. Mitä hyötyä siitä on, että ne mitataan vasta silloin???? Onneksi sain tuon kotimittarin, mutta en jaksa alkaa sille tädille enää siitä puhumaan mitään. Ja tosiaan, tuo täti on ilmeisesti myös vauvan neuvolatäti, joten kovin innoissani en ole...mies jo eilen sanoi, että tee anonyymi asiakaspalaute neuvolan toiminnasta -lähes joka kerralla on joku asia pielessä, että sitä hämmästellään ja ihmetellään, vaikka todellisuudessa kaikki on kuitenkin hyvin (toivottavasti myös mun paineet ja se, että vauva on oikeinpäin). Sinulle myös kovasti jaksuja loppuraskauteen -kyllä se vaan on niin, että väsymys on tosi kauheeta, kun ei jaksa yhtään mitään ja kaikki asiat ketuttaa potenssiin 1000 (ainakin mulla, siksi mä varmaan eilen romahdinkin siellä neuvolassa...)
HAIKARAPOLSKA: aivan ihanan suloinen teidän neiti :-) Tahtoo kans vauvan pian!!!!
Joku taisi eilen jo lähteä synnyttämään, jännää!
Jotain piti vielä kirjoittaa, mutta nyt jo unohtui...
-Ultsi + Lahja 38+5-
Ilma näyttäis suht mukavalta. Pikkuisen himottaisi lähteä uudelle lenkille tänään, eli hakemaan lapsia hoidosta. Me asutaan aika korkeella mäessä josta on pitkä alamäki kaupunkiin joten kävely on aika leppoisaa hommaa. Tosin eilen alkoi vasempaan pakaraan ottamaan aika makeasti mutta suurin virhe oli lenkkarit, ne perhanat puristi ihan liikaa ja nyt yhdessä varpaassa on rakko :( Meillä siis mies vie lapset aamulla klo 8 hoitoon samalla kun menee itse töihin, mun sitten pitää hakea heidät klo 13. Tässä on vaan se ongelma kun on vaan yksi auto niin aiheuttaa jonkin verran päänvaivaa. Hyvällä kelillä me tietysti kävellään sitten vauvan ja koirien kanssa ja otetaan mieheltä auto kotimatkaksi (hoitopaikka ja miehen työpaikka on 200m välein). Huonolla ilmalla taitaa tarvita turvautua linja-autoon joka sekin onneksi menee ihan tuosta vierestä. Jos vaan aamulla jaksais niin voisihan sitä nousta ja viedä miehen töihin niin mulle jäis auto, ehkäpä näin joku kerta sitten teemmekin.
Mutta eipä se eilinen kävelylenkki sitten saanut aikaan kuin muutaman hassun harjoitussupparin. Tosin mun mielestä vauva on kamalasti rauhoittunut, liikuskelee kyllä mutta maltillisemmin, enää ei yritä jalkoja änkeä kurkusta ulos ;). Tänään on aamusta asti ollut sellainen hassu etova olo, voi tietysti johtua eilisestä herkuttelusta illalla.
Pojan synttäreitä varten pitäis leipoa, en vaan jaksa. Onneks pakkasessa on ainakin kolme pellillistä mustikkapiirakkaa, pari sienipiirakkaa ja kakkupohjia valmiina. Kyllähän sitä jo noista jotain raapaisee kasaan ja kaupastahan sitä saa vaikka mitä. Juustokakkua poika toivoo itse saavansa, on hänen ehdoton lemppari.
Mä oon huomannu hassun jutun, ihmiset jotenkin automaattisesti toivovat meille tyttöä. Siis kun kaksi poikaa jo on. Itsellä kyllä vahvasti enemmän poikaolo mutta eihän se mitään merkitse. Ehkäpä jopa toivon sitä pientä poikaa enemmän kuin tyttöä, en vaan osaa olla pikkutyttöjen kanssa niin luontevasti. Mutta tämäkin asia ratkeaa muutaman viikon sisällä ja kumpikin on yhtä toivottu tietysti.
Sairaalassa vierailijoista: Mä en oikein tiedä miten suhtautua. Edellisillä kerroilla väkeä on riittänyt kyllä joka päivälle ihan tarpeeksi. Eniten odotan omia lapsia tietysti ja äitiäni mutta jotenkin on tullut valmiiksi jo ihan hirveä naarasleijonaolo, siis mun lasta ei sitten oteta syliin ilman lupaa tms. Miehen vanhemmilla vielä uskonnollinen tausta ja appiukko on välillä olevinaan kuin joku puolijumala siunatessaan suvun lapsia. Esikoisen siunasia mutta kuopusta ei kun ehdin kieltämään. Nyt onkin sovittu että pitää mölyt mahassaan ja rukoilkoon minkä kerkeää sitten kotona mutta ei mun kuullen. Toisaalta tekisi mieli kieltää kaikki vierailijat sairaalasta mutta käytännössä haluan kuitenkin joidenkin tulevan ja vähän on vaikea vetää sitä rajaa sitten. Meillä kun voi tuo sairaalassaoloaika venyä ainakin siihen neljään päivään kun todennäköistä on että vauva kellastuu kun aiemmat lapsetkin ovan keltaisia olleet. Esikoinen ei valohoidossa ollut mutta kuopus oli sitten neljännen vuorokauden ja sitten pääsi kotiin.
jaa, jaa aika rientää. jatkan taas myöhemmin.
minttupipsa rv 39+1
Jep, taas olen ollut vasta sen aikaa hereillä että olen koiran ulkoiluttanut ja ruokkinut kissat. Kamala morkkis näistä myöhäisistä aamuista! Ja kun kyllä mä mielestäni yölläkin nukun, ainakin jonkun verran. Ellei niitä 8 pissareissua lasketa. Mulla ilmeisesti tosiaan öisin suppaa kun maha on jossain välissä ihan hirveän kipeä ja aamullakin tosi arka. Lisäks mulla on tullut sellainen ihmeellinen kieleke tuonne alavatsaan, sellainen nyrkin kokoinen josta saa kiinni.. Luulin että se olis istukka, mutta eipäs olekaan. Neuvolantäti ehdotti et se olis sit vatsalihas jäänyt puristuksiin mut lääkärikään ei eilen osannu sanoa mikä se olis.. Ei ainakaan vauvaa eikä istukkaa. TOivottavasti sekin sit häviää synnytyksen myötä!! Se on myös aika kipeä kohta.. Pakko myöntää et taidan sitä kyl vähän väliä puristellakin.. Ja sit tuntuu että aina kun paidan helma nousee tai on sohffalla vaan alusvaatteilla se jää kiinni reiteen tai johonkin ja auts sitten vaan!! Kiva tollainenkin! Katselin eilen peilistä ja huomasin että nyt mä olen sitten ihan täysin repeillyt. Saa nähdä oonko ikinä enää bikinikunnossa noiden arpien kanssa... Koko vatsan mitalta menee sinisiä arpia.. Kaunista =( Vaikkei sillä kai enää oo ees väliä. Mä oon jo varmaan kuin mammutti, valaskaan ei enää riitä. Ja koko naama on turvoksissa ihan hirveästi. Muusta kropasta puhumattakaan! Mut naama on kamala! Nenä on levinny, huulet turvonnu (heh, ne vois jäädä tollasiks) pää on pallo, silmat on ihan paisuneet ja kaksoisleuka!! Se kaksoisleuka taitaa hajoittaa kaikkein eniten!! Hyi hitto! Pää on siis varmaan nyt 3 kokoa normaalia isompi kaikenkaikkiaan!! EIkä mulla viel viime viikolla kaksoisleukaakaan ollu! Valivalivali. Ja tietty selkä ja nivel ja liitoskivut ja kaikki muut tympeät jutut tähän päälle. Pöh, nyt kyrsii!!
Haikarapolska, voi miten sievä tyttö, ihana!! Kyllä nuo kuvat herkistää! Ja rakkausvauva, teillä on kyllä tosi kaunis suloinen perhe! Ja sä olet kyllä tosi hyvännäköinen noissa kuvissa!
Typykkä: toivotaan että pääset pian sinne synnärille!! Voin vaan kuvitella sun fiilikset kun itestä tuo 4 kiloinenkin kuulostaa tosi isolta ja toivoisinkin et viimestään ens viikolla jo poksahtais. Saati sit sulla kun jo ennestään tiedät mitä se on kun melkein 5 kiloista tuuppaa..
Nyt on mentävä, mulla on hoitotärskyt kummipojan kanssa joten tarvii lähteä meikkaamaan!
Tiistaita kaikille!
Colis ja Khlis 37+5
Jokohan on Rotjalla nyytti kainalossa?
Tsemppiä kaikille vaivoihinne ja ketutuksiin! Mä en ite tunne olevani kovinkaan raskaana nykyään, kun supistukset on rauhottunu kivasti ja maha on niin pieni. Torstaina onkin neuvolalääkäri jossa pitäis kuulla onko se maha oikeasti jotenkin liian pieni. Mutta ei tuo ainakaan menoa haittaa yleensä! Mulla on ihan ihmeellinen vaihe menossa, ku tuntuu ettei koko raskaus tunnu oikein missään. Nyt vaivaa vain se kamala viime viikolla alkanu flunssa, se vie kaikki mehut ja väsy on kova. Ollaan esikoisen kanssa molemmat väsyneitä, kiukkusia, huonotuulisia, lyhythermosia ja mitä vielä. Mua nauratti se Joululahjan juttu että hävettää, ku 2v sanoo että äiti on tuhma... :D Mun esikoinen ei onneks vielä osaa puhua, mitähän se oikein isukille juoruaiskaan iltaisin?!
Syöminen maistuu täälläkin osoitteessa. Niin paljon menis suklaata ja kaikkea kun vain kaapista löytyy. Onneks aina ei löydy. Omenapaistoksella herkuteltiin eilen illalla ja jotain uutta tekis taas mieli.
Onko kukaan lukenu sitä hauskaa kirjaa nimeltä Pieni kapalokirja (Andrea Sarvady)? Mä sain sen siskolta lainaan ja aattelin että aivan ehdottomasti käyn kangaskaupasta ostamassa jotain fleeceä tai flanellia tai sekä että, ja opettelen kapaloimaan tämän vaavin heti alussa.
Nyt mä meen loikoilemaan sänkyyn jos vaikka saisin päiväunet otettua, kuten joku muukin suunnitteli!
rv 36+5
Heippa vaan ja sateista tiistaita!
Neuvolasta tosissaan kotiuduttu, kuten ilmeisesti moni muukin tänään jo=)
Olikin aika ylläri, vauvan pää on nyt laskeutunut lantioon=) Jotenkin oletin, ettei se laskeudu ollenkaan, kun äitini sanoi, että hänellä me kaikki olemme lähteneet suoraan ylhäältä.
RR 127/77
Paino laskenut 1200g/4pv!!! Tosin viimeksi oli tullut viikossa 1800g, joka turvotuksen, joka unettomuuden syytä
Turvotusta tosin vieläkin, ainakin sormissa, jaloissa...
Pissa puhdas, niinkuin aina
SF-mitta tipahti kahdella takaisin 31, joka johtunee laskeutumisesta
Lapsiveden määrä normaali
Painoarvio 3400-3500g, arvioitu paino laskettuna aikana 3700g
Syke oli korkealla, kun Papu mellesti menemään sitä mitatessa... Onneksi on kuitenkin normaalia. Se on kyllä ollut sellainen energiapakkaus/vipeltäjä, että oikein välillä kauhistuttaa, että jatkuuko sama vauhti ulkopuolellakin...
Varmaan siis ne sunnuntain supistukset oli saanut tuon laskeutumisen aikaan=) Lisää niitä! Ja puhuinkin miehelle jo alustavasti, että perjantaina lähdetään sitten sienimetsään=)
Unohdin tosin kysyä neuvolasta, että voiko synnytyksessä juoda sitten energiajuomia (esim. Batterya tms)??? Oisko teillä tietoa tuosta? Raskauden aikanahan niitä ei suositella/ovat kiellettyjä, mutta voiskohan niitä siellä naukkailla? Mä en juo kahvia ollenkaan, niin Battery on kyllä ollut hyvä pelastus monesti väsyneinä hetkinä, joten ajattelin, että voisi (ehkä) toimia synnytyksessäkin...
Mun piti varmaan kommentoida jotain jollekin, mutta menin nyt ihan sekaisin tuosta neuvolakäynnistä...;) Jatkan myöhemmin, jos jotain unohtui...
Poklo ja Papu huomenna jo 38
Sitähän mun piti, että Haikaranpolskalla oli NIIIIN ihanan vaaleanpunaisen pörröisen suloinen tyttövauva että!! Onnea vielä kovasti koko perheelle! Ja rakkausvauvalla ihania kuvia ircissä, oikein kaunis perhe sinulla ja kuvankaunis olit itsekin!
Mulla tulee muuten kohta puoliin käymään yksi kaveri, jolla on tänään laskettu aika...=) Tai näin ainakin vielä eilen sovittiin...;)
T: Sama lahopää
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11178820&p=1&tm…