mikä biseksuaalisuudessa on monille niin vaikeaa ymmärtää?
Tämä on taas täälläkin tullut viime päivinä hyvin esiin. Etenkin miesten kohdalla tuntuu elävän ajatus, että jos kerrankin harrastaa elmässään seksiä miehen kanssa, on homo ja kaikki muu on pelkkää esitystä. Naisien suhteen ollaan sentään vähän joustavampia, mutta aina lähtökohtana se, että joku on " oikeasti" hetero- tai homoseksuaali ja biseksuaalisuus on vain joku välivaihe. Lisäksi monille tuntuu olevan vaikea ymmärtää, että seksuaali-identiteetti ja se kenen kanssa harrastaa seksiä eivät ole yksi yhteen asioita. Heterokin voi kokeilunhaluisena testata, miltä seksi saman sukupuolen kanssa tuntuu ja biseksuaali ei muutu hetero- tai homoseksuaaliksi sen mukaan, mitä sukupuolta vakikumppani sattuu olemaan.
Seksuaali-identiteetti on liukuva, ja kyllä, joskus muuttuvakin, asia, mutta ei se ihan niin mene, että seksuaali-identiteetti napista painaen muuttuisi vastaamaan sen hetkistä kumppanivalintaa. Itse olen enemmän tai vähemmän bi-nainen, seksistä nautin tai olen nauttimatta kumppanin sukupuoleen katsomatta, olen ollut rakastunut ja vakavissa suhteissa niin miehiin kuin naisiinkin, mutta kumppaneina pidän ehkä miehistä enemmän. Nykyisin olen naimisissa miehen kanssa ja äiti. En silti ole kääntynyt heteroksi vaan edelleen bi, vaikka naisen kanssa en ole seksiä muutamaan vuoteen harrastanutkaan ja en tiedä harrastanko enää koskaan. Seksuaali-identiteettiäni se ei kuitenkaan muuta.
Kommentit (35)
Tuossa toisessa avauksessa joku ' ei usko' , että BB-kilpailija voisi olla bi, koska hänen mielestään on ' selvä homo.' On aina kivaa, kun muut tietävät ihmisten identiteettiasiatkin paremmin kuin kyseiset ihmiset itse.
Eikä se johdu siitä, että potisin jonkin asteista kammoa (ts. homofobiaa) heitä kohtaan, tai etten olisi asiaa miettinyt tarpeeksi.
Olen miettinyt, tutuistani moni on bi / lesbo / homo - silti en voi ymmärtää bi-seksuaalisuutta. Minusta se ON JOKOTAI.
Esimerkiksi itse koen olevani hetero syystä että minuun vetoaa (nimenomaan seksuaalisesti) miehen leveät hartiat, lihaksikkuus, leveät hartiat yhdistettynä karvaiseen rintaan - you name it; miehet vetoavat. Ymmärrän heteromiehen vinkkelistä ajateltuna sen, että nainen on seksikäs - mutta naisena naisen näkövinkkelistä katsottuna en ymmärrä tilannetta! Siis en osaa kuvitella itseäni harrastamassa seksiä naisen kanssa - se ei vain olisi luontevaa; ja se olisi jotenkin " kornia" .
Mutta makunsa kullakin; ihmettelen vain sitä, miten se voi olla niin, että kumpikin vetoaa samalla tavalla, kun eihän mies ja nainen ole samanlainen - eroa on kuin yöllä ja päivällä ;-)!
En ole mitenkään rajoittunut ihmisen fyysisiin piirteisiin vaan rakastun luonteeseen.
niin että molemmat miellyttää. On lukuisia esimerkkejä siitä kuinka ihmisiä miellyttää erilaiset asiat. Yksi ei voi sietää valkkaria, toinen punkkuja, ja kolmannelle molemmat on ok. Voisit pikemminkin selittää mikä tekee sun mieltymyksestä sen ainoan mahdollisen vaihtoehdon.
Ok; pyysit selitystä " mikä tekee minun mieltymyksestäni sen " ainoan mahdollisen vaihtoehdon" " :
Se on sitten varmaankin se itse seksuaalinen akti - miehen kanssa voin kiihottua tietäen, että kohta homma luontevasti menee yhdyntään. Naisen kanssa koko homma floppaisi siihen, ettei yhdyntä ole mahdollinen (luonnollisesti siis ainakaan ;-)). Se olisi siis kiihotusta ilman huippua. Ja siksi(kin) jotenkin mielestäni enemmänkin " hassua" kuin luontevaa. Miksei naiseen voisi ihastua nimenomaan ÄLYN tasolla muutenkin? Ystävänä? Miksi ihmeessä se seksi ja seksuaalisuus pitää sotkea siihen, että arvostaa toista ihmisenä?
En tiedä; en ole kyllä paras mahdollinen ihminen pohtimaan näitä asioita, kun en ole kovin seksuaalinen tyyppi - seksi ei ole elämässäni kovinkaan tärkeällä sijalla. Enemmän arvostan henkistä yhteyttä.
28
Minä kun luulin että orgasmi on se huippu. Sulla on vaan erittäin rajoittuneet käsitykset seksistä. Ylipäänsä ihmisillä on.
Minulle huippu on se, että saan masturboidessani orgasmin. En edes halua seksiä miesten kanssa, enkä naisten!
Paljon mahdollista; myönnän olevani (tämän asian suhteen) rajoittunut ;-).. tai sitten vaan kuulun siihen 2%:tiin, jotka ovat heteroita.
28 & 31
Nimittäin jos chat -huone on varattu lesboille, niin siellä oletusarvoisesti kaikki naiset ovat lesboja ja he ovat siellä nikeillä " Liisa" , " Melissa" , " Mari" yms. Mutta sitten jos joku bi-nainen tulee sinne nikillä " Liisa_bi" , niin onhan se selvää, että herää epäilykset, että miksi tuokin pitää ilmoittaa kun naisiahan täällä vain on. Tai voi tietenkin olla miehiäkin, mutta ei pitäisi olla, koska se varattu naisille.
Eli tästä syystä JOITAIN biseksuaaleja karsastetaan chateissa. Oikeassa elämässähän nyt tarvitsee lesbonkin sanoa suuntaumuksensa ääneen. :D
Olisi mielenkiintoista tietää kuinka monta % pitkissä parisuhteissa elävistä biseksuaaleista on heterosuhteessa ja kuinka monta taas homosuhteessa. Tietenkin pitäisi ottaa huomioon yhteiskunnan paineet, mutta eikö se periaatteessa pitäisi olla noin 50-50? Onkohan?
Ensin upeaa suuseksiä ja monta orgasmia siihen puuduttavan tylsää puurtamista peniksen kanssa päälle. Se jos mikä on masentavaa.
Joo, mäkin tulen tänne teilattavaksi..
Eli taustaa: minulla on ollut useampi ystävä(tär), joilla on ollut bi-seksuaalisia kokeiluja, osa kokeiluista jatkui pidempäänkin. Nämä siis noin 16-24 vuotiaina. Sittemmin ovat kuitenkin päätyneet yhteen miesten kanssa - miten tulevaisuudessa käy, ei voi tietää. Joo joo, täältä löytyy varmastikin heti vastakkaisia esimerkkejä, mutta tuntemukseni pohjautuvat oikeasti näkemiini tapauksiin.
Ymmärrän myös sen että naiseen voi tuntea vetoa. Olen tavannut särmikkäitä, älykkäitä naisia, joita arvostan monella tapaa. Minusta myös ajatus, että en voisi ollenkaan nauttia seksistä naisen kanssa on hassu. Lopulta miehissä ja naisissa on enemmän yhteistä kuin eroa..paljon ihoa, lämpöä, kosketus, samalla aaltopituudella olo..mitkä nyt seksistä tekevät kivaa.
Mutta toisaalta itseeni vetoavat enemmän miehiset ominaisuudet. Ne naisetkaan, joiden kanssa olisin voinut kuvitella olevani, olivat enemmän androgyynejä kuin feminiinisiä. Lasken itseni ehdottomasti heteroksi. Ja minun mittarillani luultavasti suurin osa ihmisiä on heteroja. Bi-seksuaaliseksi julistautuminen on mielestäni myös yhdenlainen tapa tuoda itseään esille haluamassaa valossa...ja kokeiluvaihe, identiteettivaihe.
Jollain tapaa en ota bi-seksuaalisuutta tosissani..vaikka en toisaalta tee sen perusteella oletuksia toisen uskollisuudesta yms. Ja pidän nämä epäilykseni IRL täysin omana tietonani:)
Siinä vain ei voi koskaan olla sitä tunnetta, että tämä on oikein ja kaunista. Mies tekee seksistä likaista ja mekaanista. Samalla tasolla mies ja nainen ei voi koskaan olla sängyssä.
Vierailija:
että olisin bi-seksuaali. Ihastun naisiin sekä miehiin. Ja kuvitellut minkälaista olisi asua naisen kanssa, siis normaalia arkea. Seksi on sivuseikka.
Olen kuvitellut että voisin asua kommuunissa missä vain naisia ja heidän lapsiaan, ihan viehättävää!
Seksiä en halua naisen kanssa harrastaa mutta eihän sitä tehdäkään kaverin kanssa.
Miehistä en myöskään enää välitä, muuta kun kaveripohjalta.
Ärsyttää ajtuskin että tulisivat seisovine kyrpineen tökkimään, lapset olen jo tehnyt.
Vierailija:
Minulle huippu on se, että saan masturboidessani orgasmin. En edes halua seksiä miesten kanssa, enkä naisten!
Minä kääkkä en ole tuollaista sanaa kuullutkaan!
En halua enää olla kummankaan kanssa!
Vierailija: