mikä biseksuaalisuudessa on monille niin vaikeaa ymmärtää?
Tämä on taas täälläkin tullut viime päivinä hyvin esiin. Etenkin miesten kohdalla tuntuu elävän ajatus, että jos kerrankin harrastaa elmässään seksiä miehen kanssa, on homo ja kaikki muu on pelkkää esitystä. Naisien suhteen ollaan sentään vähän joustavampia, mutta aina lähtökohtana se, että joku on " oikeasti" hetero- tai homoseksuaali ja biseksuaalisuus on vain joku välivaihe. Lisäksi monille tuntuu olevan vaikea ymmärtää, että seksuaali-identiteetti ja se kenen kanssa harrastaa seksiä eivät ole yksi yhteen asioita. Heterokin voi kokeilunhaluisena testata, miltä seksi saman sukupuolen kanssa tuntuu ja biseksuaali ei muutu hetero- tai homoseksuaaliksi sen mukaan, mitä sukupuolta vakikumppani sattuu olemaan.
Seksuaali-identiteetti on liukuva, ja kyllä, joskus muuttuvakin, asia, mutta ei se ihan niin mene, että seksuaali-identiteetti napista painaen muuttuisi vastaamaan sen hetkistä kumppanivalintaa. Itse olen enemmän tai vähemmän bi-nainen, seksistä nautin tai olen nauttimatta kumppanin sukupuoleen katsomatta, olen ollut rakastunut ja vakavissa suhteissa niin miehiin kuin naisiinkin, mutta kumppaneina pidän ehkä miehistä enemmän. Nykyisin olen naimisissa miehen kanssa ja äiti. En silti ole kääntynyt heteroksi vaan edelleen bi, vaikka naisen kanssa en ole seksiä muutamaan vuoteen harrastanutkaan ja en tiedä harrastanko enää koskaan. Seksuaali-identiteettiäni se ei kuitenkaan muuta.
Kommentit (35)
ihanan naisen. Kaikissa ihmisissä on miestä ja naista vaihtelevin prosentein. Minusta biinä on outoa jos pelkästä sukupuolesta johtuu se kiinnostus.
Asun miehen kanssa ja kun muutimme yhteen kaverini sanoivat " tulihan susta hetero" ..
No joo,ollaan sitten heteroa. Mies on paras ystäväni jonka kanssa asun,mutta seksiä on muidenkin kanssa. Sekä miesten että naisten.
Itse olen bi, ja tämä tuntuu monille olevan aivan käsittämätön asia. (tämän takia salaankin asian lähes kaikilta)
Olen avoliitossa mieheni kanssa ja meillä on myös lapsia, joten kaikki olettavat minun olevan hetero.
Todella harva tajuaa mistä bi-seksuaalisuudessa on kyse. Yleisimmät luulot ovat: a) joko en osaa päättää kummasta tykkään, tytöistä tai pojista (miksi ihmeessä pitäisi " päättää" , ei kai kukaan voi valita keneen rakastuu???) b) olen lesbo joka ei ole tullut kaapista ja c) bi-seksuaalinen ihminen on sellainen, joka panee lähes kaikkea mitä vastaan tulee... Pitkässä suhteessa elävää bi-seksuaalia ei kerta kaikkiaan monien mielestä ole olemassakaan, on vain pelkkiä heteroita ja homoja!
Minulle bi-seksuaalisuus merkitsee sitä, että voin (teoriassa) ihastua keneen tahansa ihmiseen. En sulje lämpimiä tunteita pois sen varjolla, että " tuolla ihmisellä on väärät kromosomit" Olen myös 100% uskollinen, eli bi-seksuaalisuus ei myöskään tarkoita että elän päivät miehen kanssa ja yöt vaanin baareissa iskemässä naisia.
Jostakin luin, että vain pari prosenttia ihmisistä on täysin heteroita, valtaosa on enemmän tai vähemmän bi- tai homoseksuaaleja!
Siis lähtökohtaisesti et ikinä voisi ajatella haluavasi seksiä miehen kanssa, jolla onkin vaalea tukka tai ei silmälaseja. Miksi pitäisi rajata jo lähtökohtaisesti kiinnostuksensa kohteita noin keinotekoisesti?
Vierailija:
että hei, päätä jo!
No, olen ehkä liian nuori. :) Minusta on ihanaa tykätä molemmista sukupuolista ja ihmiseenhän sitä rakastutaan, ei sukupuoleen, vai mitä?! ;)
Njoo, en osaisi nähdä itseäni suhteessa naisen kanssa, mutta seksi menisi kyllä. Nyt olen kuitenkin onnellisesti avoliitossa miehen kanssa eli perushetsku täällä, heh.. :)
Moni mies tuntuu olevan " bi-seksuaalinen" ja sitten onkin homo. Siis näitä ihan tosielämän tapauksia. Ehkä tämän takia suhtaudutaan varauksella miehisiin bi-ilmoituksiin...
Tunnistan hyvin bi-puolen itsessäni, vaikka olenkin aina ollut seksisuhteissa vain vastakkaiseen sukupuoleen. En pitäisi mitenkään ihmeellisenä sitä, että joku kaunis päivä rakastuisin oman sukupuoleni edustajaan.
että olisin bi-seksuaali. Ihastun naisiin sekä miehiin. Ja kuvitellut minkälaista olisi asua naisen kanssa, siis normaalia arkea. Seksi on sivuseikka.
Tämä johtuu siitä, että kun biseksuaalinen nainen ilmaantuu lesbochattiin, niin useimmiten jo heti nikki kertoo, että hän on bi. Silloin herääkin kysymys, että minkä ihmeen takia pitää naisen ilmoittaa toisia naisia varten, että hän on bi.
Siinä siis ikäänkuin biseksuaali erottaa jo valmiiksi itsensä toiseen kastiin kuin lesbot. Ilmoittaa/varoittaa jo etukäteen, että etsin vain seksiseuraa, vakavammat suhteet haluan miesten kanssa. :P
Vrt. ketjun kaksi bi-naista. :PPP
että kuten en-muista-numeroa sanoi asuvansa miehen kanssa, seksiä on muidenKIN kanssa, miesten ja naisten. En ole bi-ihmisten elämää juuri muuten ajatellut, mutta toisinaan törmännyt juuri sellaisiin tapauksiin, jotka on pitkäaikaisessa suhteessa jonkun kanssa, mutta sitten irtoseksiä on sekä että kanssa. Ja syy on, että kun kerran oon bi. Eli ikäänkuin bit ei olis niin tarkkoja tavarastaan.
Kyllä, kun bi-nainen kertoo lesbo-naiselle olevansa bi, hän luultavasti tahtoo kertoa että olisi kiinnostunut seksistä. Mikä tässä on väärin? Ihan samoinhan tekevät lesbotkin!
Ja mistä ihmeestä päättelet kaikkien ihmisten hakevan vakavaa seurustelukumppania (vrt. oma vertauksesi siitä, miten chatissa haetaan vain tyttöseksiseuraa ja " oikeasti" halutaan seurustella miehen kanssa) Ehkä he tosiaan vain hakevat seksiseuraa ja that´s it!
Eikä ole mikään uutinen, että lesbokin voi olla rasistinen ja vähättelevä toisten seksuaalisen suuntautumisen takia. Pi***nnuoleminen ei ketään pyhäksi tee.
Osa hakee seurustelukumppania, osa seksikumppania. Ei emätin automaattisesti tee kenestäkään yksiavioista, eikä bi-seksuaalisuus seksihurjastelijaa.
Minä olen bi (olen rakastunut kumpaakin sukupuolta edustaviin ihmisiin), mutta kuten edellä kerroin, elän nyt (toivottavasti lopun elämääni) miehen kanssa. Enkä todellakaan käy pettämässä häntä naisten kanssa.
Ihme ajatus, että bi ei muka pystyisi uskollisuuteen parisuhteessa!
T. en muista numeroani, ehkä 6 tai 7
Vierailija:
Tämä johtuu siitä, että kun biseksuaalinen nainen ilmaantuu lesbochattiin, niin useimmiten jo heti nikki kertoo, että hän on bi. Silloin herääkin kysymys, että minkä ihmeen takia pitää naisen ilmoittaa toisia naisia varten, että hän on bi.Siinä siis ikäänkuin biseksuaali erottaa jo valmiiksi itsensä toiseen kastiin kuin lesbot. Ilmoittaa/varoittaa jo etukäteen, että etsin vain seksiseuraa, vakavammat suhteet haluan miesten kanssa. :P
Vrt. ketjun kaksi bi-naista. :PPP
mieheen kuin naiseenkin tulevaisuudessakin. Moni kaverimme kuvittelee minunkin kääntyneen lesboksi ja hirveästi en viitsi biseksuaalisuuttani mainita, koska se tosiaan monille lesboille tuntuu tarkottavan, että olen koko ajan pettämässä tai vaihtamassa kumppanini mieheen. Kumppanini onneksi sentään ymmärtää, mistä biseksuaalisuudessa on kyse. Kun ennen häntä asuin pari vuotta yhdessä miehen kanssa, niin silloin moni tosiaan oletti minun muuttuneen heteroksi, joten sitkeässä nuo ajatukset ovat.
Kyllä me tiedetään, että ollaan homoille ja lesboille puoli-ihmisiä. Eikö siitä ole kohtuullista varoittaa? Kaikki ei halua olla missään tekemisissä bi:n kanssa, koska se ei ole oikea homoseksuaali monellekaan. Kyllä minäkin karsastan ihmisiä jotka leimaavat itsensä heteroiksi. Minusta se on epänormaalia ja kertoo jollain tavoin ihmisen kehittymättömyydestä. Kaikki me olla ennakkoluuloisia tavallamme. Vähemmistöjen sisällä ihan yhtä paljon kuin muuallakin.
Tietääkö miehesi salaisesta puolestasi? Mahdetaan lapsiasi kiusata koulussa kun äidillä on ollut tyttöystäviä!
Vierailija:
Mahdetaan lapsiasi kiusata koulussa kun äidillä on ollut tyttöystäviä!
Voit rakastua ihmiseen sukupuolesta riippumatta ja piste.
Enpä usko, että koululaisemme koulukaverit ovat kovin tietoisia minun tai mieheni entisistä kumppaneista saati sitten kiinnostuneita. Yleensäkin olen sitä mieltä, että koulukiusaamista ei saa sallia, oli syy mikä hyvänsä.
Vierailija:
Tietääkö miehesi salaisesta puolestasi? Mahdetaan lapsiasi kiusata koulussa kun äidillä on ollut tyttöystäviä!
Nauraahan niille kaikki jos erehtyvät kertomaan vanhempiensa " valistuneita" mielipiteitä asioista.
koska oli kokenut bi-seksuaalisen minänsä heilahtaneen heterosta homompaan päin. Tämä riitti perusteluksi jättää vaimo kahden lapsen kanssa. Ehkä juuri tämän ja vastaavien tapausten takia minulla itselläni on jonkinasteisia epäluuloja bissejä kohtaan. Mielestäni uskollisuus on hyve, jota tulisi noudattaa sukupuolisesta suuntautuneisuudesta huolimatta. Uskottomuus on uskottomuutta, vaikka kävisit kiksauttamassa naapurin koiraa!
Ei ole mitenkään poikkeuksellista missään suhteessa, että ruoho alkaa tuntua vihreämmältä aidan toisella puolella.
Itse kyllä olen avoimessa suhteessa, mutta ei se minun biseksuaalisuudestani johdu, vaan ennemminkin siitä, että meille kummallekaan aviollinen uskollisuus perinteisessä mielessä ei ole tärkeää. Minunkin (nykyään käytännön syistä hyvin harvalukuisista) avioliiton ulkopuolisista suhteistani valtaosa on ollut miesten kanssa. Naisen kanssa en tosiaan ole seksiä harrastanut vuosiin, mutta toki sopivassa tilaisuudessa voin naisenkin taas iskeä yhdeksi yöksi. Jos avioliittoni loppuisi, kun vielä olisin seksuaalisesti aktiivisessa iässä, niin seuraava vakikumppanini voisi yhtä hyvin olla nainen kuin mieskin. Toivottavasti tosin avioliittoni kestää vielä pitkään ja päättyy vasta vuosikymmenten kuluttua toisen kuolemaan.
Vierailija:
koska oli kokenut bi-seksuaalisen minänsä heilahtaneen heterosta homompaan päin. Tämä riitti perusteluksi jättää vaimo kahden lapsen kanssa. Ehkä juuri tämän ja vastaavien tapausten takia minulla itselläni on jonkinasteisia epäluuloja bissejä kohtaan. Mielestäni uskollisuus on hyve, jota tulisi noudattaa sukupuolisesta suuntautuneisuudesta huolimatta. Uskottomuus on uskottomuutta, vaikka kävisit kiksauttamassa naapurin koiraa!
että hei, päätä jo!