--<<O>>-- HELMIEN' 06 syyskuu --<<O>>--
Kommentit (50)
Eli reipas ja terve tyttö syntyi sit rv 40+6, eli 18.9. klo 10.47. Synnytys sujui nopeasti, mutta ihan positiivisen hyvin ja neiti syntyi maailmaan ilman kivunlievitystä luomuna jakkaralla ponnistaen. Mikä siis oli mun pahin pelkom,e tten ehdi saamaan mitään puudutetta. No joo, istukka jouduttiin irrottamaan sitten käsin humautusnukutuksessa, kun ei tullut ulos kokonaisena. Samalla ommeltiin tikit, joten siitäkin jäi ihan ok olo.
Helmi meille siis syntyi ja Helmi oli iso, 4015g ja 50cm, pipo 37cm. Neiti meinasi ruveta kiinalaiseksi, joten siksi vasta nyt tulimme sairaalasta kotiin. Valohoitoon ei jouduttu menemään, mutta verikokein surattiin arvoja aamuin illoin... Maitoa riittää liiaksikin.
Isosisko on ylpeä ja innokas hoitamaan, liankin. Aina kun joku ottaa vauvan syliin, paitsi minä, niin Elsan on saatava sikko kans syykkyyn... =)
Tuplat meillekin ostettiin uutena, ja juuri KL pohdin samoin,e ttä on huikea jälleenmyyntiarvo. Meillä emmaljungan twin ceroxit. Pitänee nyt katsoa, malttaako isosisko antaa pikkusiskon nukkua rauhassa, kun on siinä ihan vieressä.
Terkuin Minna, Elsa ja Helmi
Ja Elsalle onnittelut isosiskon virasta =)
Tuleeko Helmistä oikeasti Helmi? Onpa ihana nimi =))))) Jos meille tulisi joskus vielä tyttö (varmaan 1 % todennäköisyys), ois TOP 3 nimissä Elsa. Eli aika samanlainen nimimaku teillä. Oliko teillä mitään nimeä pojalle valmiina? Viitsitkö paljastaa?
T:Fassiloora ja Helmi
hatun nosto luomusynnytyksestä!!!
Mä kans oon pähkäillyt tota haalarihommaa, mutta en ole päässyt sen pidemmällä. Muutamaa haalaria olen kaupassa kattellut, Reimatecciä meille ei tuu. Ne on niin järjettömän ruman värisiä tänä vuonna....Luultavasti luotan lastenvaateliikkeen myyjään ja ostan sit puvun.Tietty pitää koettaa ensin niitä pukuja, mä olen ihastunut ticketin ruskeeseen pukuun, siinä on taas ihan järjetön hinta...mut sen vois toi jäppinenkin sit vetää päälleen myöhemmin.
Jaa, taidan mennä kahvia keittämään.
ai niin, Dunsku sitten juotti rasvatonta maitoo pikkuveljelle tossa pe iltana.....muutamat ripulit olen joutunut siivoomaan tässä ;)))
kuumetta ja penskat
Ja myös hatun nosto luomu synnytyksestä! Oikein ihanaa vauva aikaa teille!
Noista nimistä... Meillehän " piti syntyä tyttö" (melkein joka ultrassa lri katsoi, ettei mitään ulokkeita näy...) ja olimme suunnitelleet nimeksi: Helmi! Se on kyllä aivan ihana nimi! Ja " varalle" Sylvi ja Elsa =) Mutta Einohan sieltä tuli! ja oli kyllä ihan kauhean turvonneet ulokkeet =)))) Eli täälläkin yksi joka tykkää " vanhan-aikaisista" nimistä.
Kuumetta, Dunsku onkin omatoiminen hoitaja... Miten maitoa vauvalle tarjoili? Tuttipullosta vai oikein mukista?
Nyt remontti väelle ruokaa tekemään... Pian se on ohi, siis remppa...
auttoi juomaan ;)) siinä sivussa pesi vaatteet ja silmätkin
monesti vauva on ilman vaippaa kun tyttö repii ne veke..oma vaippahan ei pysy päällä jos ei oo housuja tai sukkiksia.
Miinalle onnittelut vauvasta :)
Minäkin tykkään vanhoista nimistä. Luultavasti Onnista olis tullut Helmi jos olis tyttö ollut... Ihania nimiä on minunkin mielestä myös tuo Elsa ja sit tykkään myös nimestä Alma! :)
Hupulinäitin Eino onkin pitkä poika! :) Me päädyttiin lopulta 92cm (ei babymalli) Reimateciin. Eipähän ainakaan jää pieneksi. Tilasin sen sit lopulta Hobby Hallista. Ei voinut väriä valita, aika aneeminen se beige kyllä on mutta minkäs teet... Pakko oli sieltä tilata, kun sen voi maksaa osamaksulla... Ja ei me näköjään muutenkaan ikinä selvitä mihinkään kauemmaksi ostoksille, kun eihän täältä tuppukylästä saa mitään! Aargh!
Katsoin kyllä huutiksesta käytettyjäkin mutta sitten ajattelin, että niistä ei kuitenkaan tiedä ovatko enää miten lämpimiä... Viime talvena ostin sieltä 74cm reimatecin ja se sattui kyllä olemaan ihan hyvä, lopputalvesta jo tosin aika nafti... Ja välikausihaalarikin on huutiksesta. Sekin kyllä ihan ok... No nyt on kuitenkin uudet ja järjettömän kalliit vermeet! :)
Kuumetta, teidän Dunsku on tosiaan ehtiväinen ja omatoiminen neiti! ;-) Hyvä kuitenkin, että huolehtii myös pikkuveljestään!
Juu, täytyypäs mennä laittaan uuniin lisää puita!
kumppari&Onni
Hieno suoritus kaiken kaikkiaan :)!
Juu, viime aikoina on tullut ahkeraan selattua Huuto.netin ym. nettikirppareitten valikoimia. Eihän se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa, tulee monesti mieleen. Meidän " yksiöille" kun arvailin hintaa pyysi joku täällä Osta & myy -palstalla Kombeista 500 e... siis käytetyistä :-o. Mainittakoon että uudet saa Vauvatalo Johannasta mukaansa hintaan 499 e (tosin ilman heittoaisaa).
Mikaela77, Silppu syntyi 39+5. Meillä tuplat on aivan must koska lenkkeilen koiran kanssa päivittäin ja melko paljon reissataankin. Yritin miettiä kaikenmaailman muita ratkaisuja, kantoreppuja sun muita, mutta kyllä nuo tuplat (ja nimenomaan tämmöiset järeämmät) taitavat olla välttämättömät. Katsotaan miten käy.
Birdy, se mun myöhästynyt SMS on sitten siellä sun Suomen simmillä :).
Marcel, hyvää lomamatkaa teille! Syysflunssalta ei säästytty, mieshän roudaa ne aina töistä meille. Onneksi mulla ne menee nopeasti ohi, pari päivää nenä vuotaa ja kurkku on karhea. Silppu tuntuu selviävän yhtä vähällä.
Haalareista -pukelolle olen ostanut kokoa 92 (1,5 v. rapiat 85 cm). Ostin talveksi Travallen alennusmyynnistä kosteussuojatut toppahaalarit muistaakseni neljälläkympillä. Remut vai mitkä ne on?
Nimistä vielä -ihme kyllä meillä miehen kanssa tuntuu olevan yhteisymmärrys pojan nimestä, tytön nimeä ei olla väännelty... Silpun nimeksi koetin aikoinaan ehdottaa mm. Varpua, Hillaa, Auraa, Ansaa, jopa Mailia. Miehen ehdotukset taas olivat mun mielestä ihan out :).
Mies ja muksu lähtevät huomenna risteilylle, mähän en nyt tän istukan kanssa saanut lupaa lähteä mukaan. Saan elää kotona kuin pellossa melkein kolme päivää. Whoa =)!!! Syön, lepään ja katson välistä jääneet DVD-leffat ihan rauhassa ;). Ja terrorisoin keskustelupalstoja.
Illanjatkoja mammat!
KL.
Juu kyllä Helmistä tulee Helmi ihan oikeasti! =)... Jos hän olisi ollut poika, niin hänestä olisi tullut Vilho. Mä pidän näistä vanhoista nimistä kans, ja Elsa olis ollu Onni, mutta nyt mä olen hiukan luopunut jo siitä nimestä, kun musta se on yleinen... (Ihan kuin ei Helmi olis) Muita kivoja on mun mielestä Oiva ja Niilo ja Senn... Juu, haluisin viel yhden lapsen =)
Jep. arjessa auttaa kovasti miehen isyysloma. Ja Helmin bilirubiini oli nyt kohdillaan kontrollissa ja saadaan jatkaa siis normaalia vauva-arkea..
Terkuin
Minna, Elsa ja Helmi
Olipa hieno suoritus!
Me ollaan raivattu pihaa, karsittu puskia ja haravoitu...Mies just lähti viemään roskat pihajätekaatopaikalle. Poika ollut yskässä koko viikon, nyt vähän helpottaa jo.
Meillä ens viikolla neuvola, pväkodissa huomasivat, että Eetua nostettaessa poika ei ole tarpeeksi jäntevänä. On sellainen löysä makaroni kun sitä nostaa. Itse en tietenkään asiaa ole mitenkään ajatellut, kun ei ole kokemusta siitä millainen lapsen pitäisi tuossa iässä olla. No, varattiin sitten aika neuvolaan ja katsotaan mitä siellä sanotaan.
Töissä ihan kiitettävä ryysis päällä, eipä tarvi miettiä mitä tekee.
Jees, huomenna olis sitten lokakuu jo! Kohta vuosi taas mennyt.
Pitänee mennä miettimään mitä laittais ruoaksi ennenkuin poika herää. Leppoista syyssunnuntaita kaikille!
Sasuliini ja Eetu
Taas on yksi viikko takana. Kohta onkin jo lokakuu ja vähän ajan päästä sitten joulu. Mä olen jo juhannuksesta lähtien suunnitellut mielessäni joulua (ollaan ekan kerran omassa kodissa ja kutsutaan tänne isovanhemmat yms.), koska mies ei oikein jaksa innostua joulun suunnittelusta kuin korkeintaan viikkoa ennen.
Tänään olikin vaihteeksi hieno ilma ja me oltiin Korkeasaaressa. Viimeksi ollaan oltu, kun esikoinen oli jotain 2-v. Helmikin jaksoi olla kiinnostunut suurimmasta osasta eläimiä ja kaikki papukaijat yms. sanoivat Helmin mielestä " kaa" , niin kuin varikset (eli " kraak" ). Karhut ottivat hauskan painimatsin, mutta leijonat ja tiikerit olivat tällä kertaa aika rauhallisia. Viimeksi kun oltiin, Leijona karjui siinä aidan vieressä niin kovaa, että mun oli pakko mennä pois, kun pelotti niin paljon.
Meillä Helmin kanssa ei voi enää mennä ilman rattaita kauppaan. Jos mennään pyörällä ja laitan Helmin kaupan ostoskärryihin, Helmi kiipeää niissä salamana seisomaan, eikä suostu istumaan (jos runnon väkisin, huutaa kuin hinaaja ja nousee sekunnissa taas takas ylös), joten on silloin ollut pakko ottaa kokonaan kärryistä pois. Rattaissa istuu vöissä, joten ei pääse pois. Isommat ruokaostokset teen yksin ja nautin siitä suunnattomasti. Mulla menee yksin ruokakaupassa varmaan tupla-aika mieheen verrattuna, kun saan kerrankin olla rauhassa.
Helmillä on ollut keväästä saakka käytössä Reimatecin 86 kokoinen välikausihaalari (baby-malli) ja talveksi on myös ostettu toi 86. Välikausihaalari on vielä aika reilu ja toivon, että talvihaalari menee koko talven. Esikoisella meni noi baby-malliset Reimatecit aina pari senttiä kauemmin kuin sen haalarin koko oli. Eli 86 cm haalari meni just päälle, kun poika oli 88 cm. Kestovaippa vaikutti varmaan asiaan niska-haara-mitan osalta. Helmillä oli viime talvena 74 cm Reimatec, joka oli käytössä siihen asti, kun Helmi oli n. 75 cm ja se oli silloin jo aika nafti. Jos Helmi kasvaa tasaisesti samaa vauhtia kuin tähänkin asti, pitäis ton 86 cm haalarin mennä koko talven. Helmi oli 1 v 7 kk iässä 82,2 cm. Eli se on siinä ja siinä, ottaisinko Kumpparin Onnille 86 vai 92 cm haalarin (todennäköisesti 92, varsinkin jos on kestovaippa).
Nyt pitää lähteä lasten kanssa pihalle, ettei meno sisällä ylly liian kovaksi. Ai niin, piti vielä kertoa, että Helmi jätti eilen ekan kerran päiväunet kokonaan nukkumatta! Nukkui edellisenä yönä klo 22-10, eikä sitten nukahtanut, vaikka klo 15 aikaan melkein tunti yritettiin nukuttaa. Ilta oli vähän vaikea, mutta meni kuitenkin ihan OK ja klo 21 Helmi nukahti nopeammin kuin ikinä ennen. Toivottavasti ei tule tavaksi noi nukkumatta jääneet päiväunet. Pitää varmaan viikonloppuisinkin herättää lapset viimeistään klo 9. Mutta nyt sinne ulos...
T:Fassiloora ja Helmi (1 v 7kk)