Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

--<<O>>-- HELMIEN' 06 syyskuu --<<O>>--

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikille! Sen verran paljon on aikaa vierähtänyt edellisestä kirjoittelusta, että jostain ihme syystä yritin löytää teitä tuolta vauva-osiolta. Pitkän etsiskelyn jälkeen muistin, että mehän ollaankin taaperopuolella.

Ja onnea kaikille pikkunyytin omaaville ja raskautuneille. Teitä on niin paljon, etten uskalla nimiä alkaa luettelemään kun joku kuitenkin unohtuisi. Meillä ei sille saralle kuulu mitään uutta, tosin mies yllätti pari päivää sitten kesken touhun toteamalla, ettei häntä haittaisi kolmas lapsi lainkaan. Minua on vähän alkanut jänistämään, joten nyt päätin olla jalat ristissä jatkossa ihan kaiken varalta. Vaikea päätös kun se raskausaika on niin kamala, ikääkin on jo ihan muille jaettavaksi. No mietin sitä sitten loman jälkeen, lähdetään kahdeksi viikoksi lämpöön marraskuussa ja sitä lomaa en kyllä oksentelulla halua pilata.

Mitäs muuta meille kuuluukaan. Palasin siis töihin reilu kuukausi sitten ja aika pehmeä lasku on ollut. Tietokone mm hajosi ja olin sitten pari viikkoa ilman konetta, mikä meillä tarkoittaa, että töitä ei voi tehdä : ) No eipä nuo työt paljoa rasita tälläkään hetkellä, projektit on käynnistymässä ja kiireisintä nyt syksyllä lienee marraskuussa. (Jolloin allekirjoittanut on lomalla). Juliannalla tarhan aloitus on mennyt paremmin kuin osasi odottaakaan ei ole itkeskellyt lainkaan. Kuten ei äitikään tällä kertaa. On se jännä juttu kun esikko aikoinaan meni tarhaan mä vollotin ihan sikana nyt kun toisen vei niin omat fiilikset on lähinnä olleet Have a nice day! Mä häivyn nyt! Ja pätkääkään en ole päivän aikan miettinyt mitähän tytöille kuuluu. Mä en kait sittenkään ole kotiäiti tyyppiä.

Ensimmäiset syysflunssat on sairasteltu tällä viikolla, ovatko muut todellakin välttyneet niiltä? Ihme ja kumma myös isompi sairastui tällä kertaa on varmaan toinen flunssa viiden vuoden aikana. Julianna on valvottanut öisin kun on niin kova yskä, nyt on jo onneksi helpottanut.

Kaipa tästä täytyisi töihinkin valua (=lue lounasaika lähestyy). Olen tehnyt aika paljon kotipäiviä vaikka ennen olin niin vankkumattomasti sitä mieltä, että työt tehdään työpaikalla. Mutta kun matkoihin menee se tunti yhteensä niin senkin ajan haluaa itselleen.

Mutta nyt työpaikalle tai josko menisinkin lounaalle ideaparkkiin. Siellä on jotku tasauspäivät, olisikohan siellä hyviä tarjouksia ; )

Marcel

Vierailija
22/50 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koko perheelle pikku prinsessasta! Ihanaa :)

Piti vain tulla kurkkaamaan onko Mirjamilta tullut ihania uutisia:) Myöhemmin lisää:)

Hupulinäiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkarohkeasti laitoin pinon koko kuukaudeksi, jaetaan kahtia myöhemmin jos näyttää kasvavan liian isoksi :).

ONNEA MIRJAMI-80!!! Tulihan se sieltä ;)!

Kumppari, eiköhän se " oikea" aika lastentekoon ole juuri silloin kun teistä siltä tuntuu, viis muiden ajatuksista. Mekin ehdittiin kuulla sitä " no koskas tulee seuraava?" -utelua riittävästi, mutta mähän vastasin aina että ei tule ja ne kyselyt loppuivat siihen.

Birdy, olette jo Suomessa?

Hupulinäiti, kiitos kysymästä, silakka voi vilkkaasti :). Tiistaina mulla on ultra ja silloin pääsee arvailemaan kumpi sintti sieltä on tulossa. Ikkunapintamäärä on karsea sen takia, että meillä on kolminkertaiset avattavat ikkunat. Kerran vuodessa olen avannut ne kaikki ja pessyt pinnat sekä pyyhkinyt puitteet. Siinä on ihan uskomattomasti työtä.

Tultiin jokin aika sitten tuplaostoksilta, tai siis kunhan käytiin katsomassa eri malleja. Silpun mielestä kaikki menee edelleen päin pe*settä ja vetikin vaunukaupassa sellaiset tsemppiraivarit ettei ikinä. Kokeilin nimittäin asentaa pukelon rattaisiin jotta näkisi mahtuuko ylipäätään istumaan -ehkä mahtuu, ehkä ei. Ei istunut niin kauaa paikoillaan, tarkemmin ilmaistuna ei istunut lainkaan vaan oli tulossa pää edellä pois kyydistä.

Että näin. Olen ansainnut donitsin ->

KL.

Vierailija
24/50 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pikaisesti käymään koneella, ennen kuin Eino tuolta päikyiltä herää. Luin vielä oman valivali tekstini tuolta elokuun pinkasta ja ihan hävettää, ei se appiukko niin ikävä oo, hyväähän vain ajattelee, kun apuja tarjoo. Mut nyt vaan tää remppa alkaa väsyttään minuakin (vaikken nyt itse juurikaan remontoi) ja en yhtään ihmettele että ihmiset eroo kun rakentavat taloa. Kummallisen stressaavaa se vaan on.

Musta on tullut ihan hirmu hajamielinen(olen aina ollut, mut aina vain pahenee=). Nykyään kun ei enää ole hoitolaukkua käytössä, mä AINA unohdan ottaa hepun vaippoja mukaan, kun jonnekkin lähdetään. Perjantainakin lähdettiin ostoksille ja vaipat jäi, no ostin sitte paketin. Eilen kävi samoin kun käytiin mun isän tykönä, mut sinne oli jäänyt mun pikkuveljen(4v) vaippoja jemmaan. Tänään lähdettiin kauppaan(mut kas, nyt onkin jo syyskuu ja isot marketit eivät ole enää sunnuntaisin auki...) ja mentiin sitten anoppilaan ja vaipat jäi... Miekkonen haki sit lähi siwasta paketillisen. Nyt niitä vaippoa ainakin on kotona, jospa nyt muistais.

ny heppu huutelee, palaa myöh=)

Vierailija
25/50 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Aleksillle onnittelut isoveljen virasta =)

Kiva oli lukea myös Mikaelan ja Nemman kuulumisia pitkästä aikaa ja onnittelut myös teille masuvauvoista!

Joku mietti, että onkohan kaikki kohta uudestaan raskaana. Mä en ole, eikä aikomusta olekaan tulla enää (koskaan?) raskaaksi. Meistä on koko tämän 1,5 vuotta tuntunut, että nämä kaksi lasta riittää meille, vaikka aiemmin olin aina sitä mieltä, että ainakin 3 lasta haluan. Mutta katsotaan sitten 10 vuoden päästä uudelleen, mitä mieltä olemme.

Meillä oli eilen bileet! Pidettiin tuparit ja noi olikin ekat " aikuisten juhlat" kahteen vuoteen, mitkä järkättiin (edelliset oli myöskin tuparit 2 vuotta sitten, mutta silloin olin raskaana, joten oli eri fiilis). Lapset lähtivät mun äidille yökylään eilen aamupalan jälkeen ja tulevat kohta kotiin. Mun äiti olisi halunnut heidät sinne jo perjantaina, mutta mä en voi vielä olla Helmistä kahta yötä erossa. Nytkin oli heti ikävä, kun lapset lähtivät. Onneksi Helmi lähti iloisesti vilkuttaen, eikä alkanut itkemään, niin kuin yleensä, kun Helmin kanssa erotaan. Ihanaa olla kyllä reilu vuorokausi ilman lapsia, mutta vielä ihanampaa on nähdä lapset taas!

Ensin pidettiin hauskaa meillä ja sitten lähdettiin ravintolaan. Nyt on pohkeet kipeät tanssimisesta, kun tulee tehtyä sitä niin harvoin. Käytiin yöllä Mäkissä syömässä ja tultiin yöbussilla kotiin klo 04. En oikein saanut unta (oli ihan lievästi huono olo, vaikka join tosi vähän, enkä ollut edes humalassa) ja vaikka aamulla heräsin vasta klo 11 (luksusta!!!), olen ollut koko päivän ihan koomassa. En kyllä varmaan ennen pikkujouluaikaa jaksa lähteä uudestaan ravintolaan tai kotiin pitää tulla sitten pari tuntia aikaisemmin. Mutta kivaa oli ja nyt mies laittaa juuri pitsan uuniin. Jälkkäriksi eilisiä mokkapaloja, nam!

Kaalilaatikolle vielä: Teidän Silva kuulosta kilareineen ihan meidän Helmiltä! Ja esikoiselta myös. Mä ihan oikeasti uskoin Helmin odotusaikana, että toinen lapsi on ihan varmasti " helpompi" kuin meidän esikoinen, mutta taitaa olla tuplasti haastavampi... Saa nähdä, millainen muksu teidän toinen on!

T:Fassiloora ja Helmi

Vierailija
26/50 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan jo kohta epäillä että joku on salaa vaihtanut meidän lapsen :)! Silppuhan on aina ollut kauhean rauhallinen ja tässä parissa viikossa on reuhannut enemmän kuin koko ikänään. Ihan hyvä että alkaa temperamenttiakin löytymään. Arvaa olenko sata kertaa miettinyt millainen toisesta muksusta tulee -just sanoin systerille että kun eka oli niin megahelppo on toinen varmaan supervilkas. No siskolla on kolme rauhallista lasta, näköjään nitäkin voi saada useamman :).

Jaaha, teille riittää kaksi lasta, ja minä kun ajattelin että seuraavana varmaan Fassiloora ilmoittaa olevansa raskaana... Mulle oli jostain jäänyt vahvasti mieleen että kolmesta oli joskus puhe :).

Mummi ja pappa ovat kylässä, Silppu pitää huolen viihdytyksestä, taidan olla jotenkin epäsosiaalisella tuulella tänään.

KL.

Vierailija
27/50 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmi oli ekat 5 kk tosi helppo lapsi. Istua nökötti vaan sitterissä ja tuijotteli seiniä (tai jotain muuta mielenkiintoista) ja mä sain tehtyä rauhassa esim. kototöitä, omia hommia tai olla esikoisen kanssa. Viime kesänä kaikki sitten muuttui ja Helmi muuttui kiukkupussiksi. Osaa toki olla myös hyvällä tuulella, mutta koska on niin äitiin takertunut, niin itkee ja kiukuttelee jatkuvasti, kun en ehdi koko ajan pitämään sylissä. Toinen ongelma, mikä tota huutoa aiheuttaa, on se, että Helmi ei siedä kovin hyvin kosketusta. Ei yleensä halua edes mun silittävän tms. Poika taas tykkäisi kovastikin nysvätä Helmin kanssa ja Helmi nostaa siitä aina kamalan metelin. Jos Helmi siis kestäisi enemmän tollaista fyysistä läheisyyttä, ei tarvitsisi kuunnella niin paljon Helmin huutoa. Ja ehkä Helmi tajusi silloin 5 kk ikäisenä, että jos aikoo näkyä ja kuulua tässä perheessä, kannattaa pitää itsestään aika kovaa meteliä...

Helmillä on muuten monia ärsyttäviä tapoja, joita esikoisella ei koskaan ollut. Esikoinen ei koskaan esim. heitellyt hiekkaa tai ruokapöydässä astioita tai ruokaa. Helmi tekee noita koko ajan. Joka päivä huitasee tai tiputtaa (tahallaan) mukin, missä on yleensä piimää, lattialle. Yksi päivä olin ihan hermoromahduksen partaalla, kun Helmi ensin tönäisi iltapuurolautastaan niin, että puolet puuroista läikkyi pöydälle. Hetken päästä heitti piimämukin lattialle ja sen jälkeen sitten alkoi heitellä heitellä leipää. Otan Helmiltä aina mukin pois, kun sen heittää, samoin kuin leivät yms. mutta en yleensä voi nostaa Helmiä silloin pois pöydästä, koska mulla on yleensä itsellä silloin ruoka kesken ja jos nostan Helmin pois pöydästä, tulee Helmi huutaen roikkumaan mun jalkaan ja yrittää kiivetä mun jalkoja pitkin ja mussa roikkuen mun syliin. Tosi helppo syödä silloin itse... Toivottavasti Helmi jossain vaiheessa oppii tavoille!

Ja niistä vauvoista vielä. Mä tosiaan olen " aina" halunnut vähintään 3 lasta, mieluiten jotain 12 kpl, mutta Helmin syntymä oli sen verran traumaattinen kokemus, etten halua enää koskaan synnyttää (alakautta). Olen myös niin leikkauspelkoinen, etten voisi mennä sektioonkaan. Inhoan yli kaiken oksentamista ja oksettavaa oloa, enkä halua enää kokea sitä alkuraskauden pahoinvointia kertaakaan. Ei myöskään yhtään nappaisi taas valvoa öitä, kun vihdoin 4 vuoden pätkäunien jälkeen olen saanut keväästä asti nukkua yöt heräämättä. Lisäksi halutaan asua tässä 61 neliön kolmiossa hamaan tulevaisuuteen asti (paitsi jos saadaan lottovoitto, mikä on aika epätodennäköistä, kun ei koskaan lotota...), eikä tänne kyllä mahtuisi kolmatta lasta. Eli aika monta syytä meillä olla hankkimatta sitä kolmatta lasta. Ollaan niin onnellisia näistä kahdesta, että saa luvan riittää. Mutta ihanaa, että muut saavat vauvoja meidänkin puolesta!

Pitäisköhän mennä nukkumaan, kun olen tänään ollut koko päivän puoliksi unessa... Miten joku jaksaa käydä ulkona bilettämässä joka viikko???

T:Fassiloora ja Helmi

Vierailija
28/50 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen siitä ihan saletti. tyttö karjuu naama rutussa käytännössä koko ajan. mikään ei ole hyvin eikä mikään onnistu ja jos muuten olis kaikki ok niin käy mäjäyttämässä vauvaa et pitää suuttua...

muutama esimerkki, isosisko piirtää, Dunsku myös haluaa piirtää.Annetaan lyijykynä ja paperi, ei lyijäri ei käy pitää saada tussi tai mustekynä. niitä kun ei voi saada ja huuto alkaa.

välihuomautus, poika on tissillä...

Ollaan ulkona, kuten eilen, sataa vettä ja on kiva hyppiä lammikossa. ihanasti voi ottaa lapioon lammikosta ja juoda sitä. mä kiellän ja sittenkös se vesi maistuukin ja kun kiellän uudelleen huuto alkaa.

pihassa kasvaa jotain prkleen puskia ja ne marjat sotkee ihan tajuttomasti, niitä on kiva syödä kun nimenomaan on kielletty. ja huuto alkaa kun ei saa syödä. mutta nehän voikin litsata kädessä ja pyyhkiä vaatteisiin ja sehän ei lähde pois.

joo jatkan kohta, tissimies suuttui tosissaan

kuumetta

Vierailija
29/50 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kuralammikosta juo vettä.

joku viisas on joskus sanonut et jos vauva-aika on vaikea niin isompana helpottaa. no mun eka tyttö oli oikeen enkeli vauvana, eipä oo enää, ehkä Dunsku on sit piece of cake isompana...ja tää kolmas...luonnetta löytyy.tissifetissi sillä ainakin on ;))

mua stressaa tää imetys, nyt on ihan selvästi tasaantumassa maidon tulo ja sekös jätkää hermostuttaa. ihan koko ajan pitäs olla tissi suussa ja sieltä pitäs suihkuta ku niagarasta maitoo. oon pari kertaa antanut pullosta tuttelia kun menee hermo itteltäni, mut yritän kyllä imettää niin pitkään ku mahdollista.

nyt Dunsku tyhjentää vaaatekaappiaan, voi viulu.

Meille ei tuu enää lapsia, viikon päästä mulle laitetaan kierukka. koetan sitä ja jos ei sovi niin steriloin itteni ja piste.

nyt on pakko lähtee ulos tai polla halkee

kuumetta

Vierailija
30/50 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomailemaan on saavuttu. Täällähän on todella kylmä, ihan syksy. Saksasta kun lähdettiin niin lämmintä oli +25 joten voitte vaan arvata miten kylmältä tuntuu.

Mummut ja papat sekä muut sukulaiset +ystävät on onnesta soikeita kun näkevät taas tyttöjä. Inkerikään ei vierastanut lainkaan vaikka on jo pitkä aika siitä kun viimeksi nähtiin.

Mukava olisi nähdä Tampereen Helmiä. Laitan tähän uhkarohkeasti numeroni niin saa soittaa/laittaa viestiä kuka haluaa :) (0456342261). Laitoin puhelimeeni taas suomen kortin loman ajaksi. Oleskelemme koko loman Tampereella Lapinniemen kylpylässä ja pääsen tästä nopeasti vaikka keskustaan jos joku haluaapi tavata.

Nyt suuntaas uimaan ja saunomaan.

Birdy

Vierailija
31/50 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso tyttöhän sieltä tuli, mun neiti on jo yli kolme viikkoa eikä yltä samoihin lukemiin.

Kylläpäs toivuit nopeasti, itse kun en kahteen viikkoon pystynyt edes kumartumaan ja kyykistymään saatika imuroimaan. Toipuminen sektiosta ei tällä kerralla sujunut yhtä hyvin kuin viimeksi. Mies lupas hoitaa imuroinnin, mutta tuossahan ne samat pölypallerot vielä pyöri kunnes viimeviikolla pystyin imuroimaan.

Meillä on arki rullannut vauvan kanssa ihan kivasti, kiirettä vaan pukkaa olemaan, kun sen ajan kun vauva nukkuu, yritän tehdä isoveikan kanssa jotakin. Ja illat kun on yleensä ollut omaa aikaa, niin nyt kanniskellaan vauvaa, kun illat se on tissitakiaisena yleensä aina. Ja Miro kanssa koettelee hermoja todenteolla, kuten näköjään jotkut muutkin helmikset.

On välillä niin pienestä kiinni räjähtääkä Miro vai ei, kuten Kuumeella niin kielto joistain asioista saa aikaan joskus jopa puolen tunnin huudon, vaikkakin yleensä selvitään 5 min. huudolla.

Ja näiden räjähdysten välissä se on niin ihanaa poikaa että.

Vielä Miro onneksi vain paijaa vauvaa päästä, eikä ole osoittanut mustasukkaisuutta ollenkaan, mutta kerkeehän tässä vielä.

Onnea muuten kaikille uusille raskautuneille.

-niisku

Vierailija
32/50 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea mirjamille vauvasta!

Mäkin mielelläni jo kohta hankkiutuisin tästä mahasta eroon... Tänään olin neuvolassa, ja logistiikkaongelmien takia oli pakko ottaa Siiri mukaan. Sehän uteliaana seurasi kaikki mitä tehtiin, kun sydänääniä kuunneltiin niin pakko oli roikkua siinä reunalla.

Meillä ei onneksi ole vielä näkynyt mitään kiukutteluvaihetta, no ei kyllä isommallakaan : ). Pidän ilmeisesti aika kovaa kuria, en anna Siirin kiusata isosiskoakaan tms. Tulin vaan näitä miettineeksi, kun oltiin tuttujen pojan 4v synttäreillä... Tämä 4v jos ei saa tahtoaan läpi, tönii ja lyö äitiäänkin ihan surutta, ja esim isänsä kanssa painiessaan saa hyppiä tämän päällä ja satuttaa vaikka kuinka, ja on sentään iso ja painava ikäisekseen. Eikä ole eläissään pyytänyt keltään anteeksi, kun isänsä mukaan pojalla on niin ' vahva itseluottamus' . Heh, ihme juttu kun ei usein käydä kyläilemässä :D

Siirin kanssa kyllä helpottaa hommia, kun se osaa nykyään vastata ' ei' tai ' too' kun jotain kysyy. Muutenkin puhuu tosi paljon, koko ajan matkimassa kaikkia sanoja.

Jaha, jos taas hakisi päivän pulla-annoksen... Tosi hyvä idea jättää kotona aamupala väliin :P

FannyK the suursyömäri

Vierailija
33/50 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oli tänään ultra, jossa katottiin tarkemmin istukan paikka ja eteisistukkahan se. Eli sektio rv 38, sanoi lääkäri, ja samaan hengenvetoon varoitteli verenvuodosta ja kielsi reissaamasta minnekään. Luonnollisestikaan mitään rasittavaa ei saa tehdä. Voi että mua ottaa aivoon.

Tänään sain jo ekan kortisonipiikin vauvan keuhkojen kypsyttämiseksi ja huomenna menen ottamaan toisen.

Kumpa nyt pysyisi kohdussa hyville viikoille...

KL, rv 29+5.

Vierailija
34/50 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin poika on vaihdettu. Ei tuo kovin kiukkuinen ole, mutta syömisen se ilmeisesti aikoo lopettaa. Ennen Joona söi yleensä koko lautasellisen hyvällä ruokahalulla, mutta nyt puuro ei meinaa upota millään ja muukin ruoka vaan jos herra saa itse syödä, auttaa ei saa. Ja oikein haarukka pitää antaa, lusikat on vauvoja varten!

Tänään Jomppu teki kuperkeikan. En tiedä oliko ihan vahinko, mutta aivan oikeaoppinen kuperkeikka se oli=) Meidän 3-v esikoinenkaan ei osaa yhtä hyvin. Ja hampaita ilmeisesti tulossa, kun poika kuolaa kuin koira.

Huomenna olisi perhekerho, mutta joudumme varmaankin jättämään väliin, kun molemmat pojat ovat olleet nuhaisia jo monta päivää. Saa nähdä meneekö tällä kertaa korviin. Viime flunssassahan Joonalla alkoi keuhkot vinkumaan ja jouduimme Taysissa käymään, mutta nyt ei ainakaan vielä ole sellaisia oireita.

Paljon onnea Mirjamille ja koko perheelle=)

nonnu78 ja pojat

Vierailija
35/50 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvautuneille, erityisesti Mirjamille, tulihan se sieltä!

KL; toivotaan,e ttä vaavi pysyy sisäälä vielä hyvän tovin, nytpä saat sit pyytää miestä hemmottelemaan ja jättää kaikki raskaat työt muille.

Meillä on viikko laskettuun aikaan. Els aon ihan innoissaa uusista sisarusrattaista, kiipeää niihin ja osoittaa vauvan paikka aja sanoo vauva ja sitten osoittaa itseään ja sanoo hoitaa. Meillä on puhepapupata hieman taantunut, kun ei ole enää suostunut sanomaan helppoja tuttja sanoja, joita on sanonut jo kauan tyyliin. Lammas ja lamppu. Liekö pyrkii täydellisyyteen kun kirjoissa yms. vaan osoittaa ko. asiaa/esinettä/eläintä ja vaatii öhöhöh huudoilla niin kauan kuin joku sanoo ko. sanan aj sitten totee perään että TOO. (=joo). Muuten kyllä sanoo uusia sanoja toistelee porkkanaa ja peräkärryä ja pyörää. Rakastaa r-kirjainta. Kirjat on ihan hittejä. Pisulla käydään potalla jos huomataan ja äiti käy samaan aikaan. Itse syödään jo aika hyvin. Maitopullo on käytössä yhä edelleen aj tutti nukkumaan mennessä. en viitsi ottaa tässä vauvantulo hötäkässä poiskaan mutta olisi kyllä pitänyt jo ottaa ainakin tuo pullo pois. Enää ei siihen nukahda ja sit sais hampaat harjattua iltapalan jälkeen eikä enää mitään sen jälkeen suuhun. Mites muuten teillä muilla hampaiden pesu onnistuu? Meillä on neidin itse saatava harjata, joten meillä on käytössä kahden harjan taktiikka vaihtelevalla menestyksellä.

Mites muiden motoriset taidot? Lähinnä siis nämä pikkunäpertelyt... Meillä hämmästyin nimittäin kun neiti osasis itse laittaa pillimehun pillin paikoilleen ja pois ja taas uudestaan. Tornia tekee legoista (duploista tai niistä vauvapalikoista) Välihuom. Nyt tuolla pistää juuri paperista pussia päähänsä voi veljet.... Mutta meillähän opittiin kävelemään vasta puolessa välissä heinäkuuta, mutta nyt sitten mennään sitäkin kovempaa.

No synnytystä odottaen jo kovasti,

Minna rv 39 tasan ja Elsa esikko 1,5v.

Vierailija
36/50 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voihan kökkö kaalilaatikko. Nyt pidä jalat ristissä että pikkuinen pysyisi kyydissä vielä ainakin 5 seuraavaa viikkoa. Ja passuuta miestä ihan kunnolla ;)))

auttakee nyt mua, miten ihmeessä mä saan ton tytön nukkumaan omassa sängyssä ja heräämättä ja huutamatta koko yön!!!!!!!!!????????

nyt ollaan siirtämässä toiseen huoneeseen nukkumaan kun mä en saa nukuttua ja alkaa olla tunkua meidän makkarissa...vai vauvako tässä pitää siirtää et herranterttu-Dunia saa nukkua/huutaa/mekastaa yökausia?? me nimittäin aletaan olla aika dead tän homman kanssa.

Nyt apua tarvitaan.

mä lähden ulos ettei järki karkaa päästä(viime yönä en nimittäin nukkunut ku max. 5h, kun vauvalla koski mahaan)

kuumetta hullujen huoneelta kera penskojen 12v 1,7v ja kohta 3kk

Vierailija
37/50 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neniä saa pyyhkiä ihan liukhihalta, välistä sitä räkää löytyy hihoista, matoista, päiväpeitoista ja varmaan muualtakin mistä en älyä katsoa.

Dunskulle on jäänyt päälle tuo kiukutteluvaihe, huutaa ja raivoo ihan koko ajan. ehkä toi flunssa on osasyynä tohon. mä jo toissa yönä vollotin et mitä pahaa oon tehnyt ku lapset vaan huutaa eikä nuku ikinä. no viime yönä sit oli jo parempi tilanne, laitoin sipulia sänkyyn et nenät pysy auki ;))) muuten katku makkarissa on karmiva.

Juu, meidän pikkunen on tänään 3kk, ehkä alkaa helpottamaan tää elämä. Mä eilen ostin tuttelijauhetta kotiin, jos rupeis sälyttämään tota syöttöhommaa yöllä ukolle...mut tissit ei oo samaa mieltä, yöllä meidän sängyssä nukkuu pam-pam-pamela.

Ja mitäs vielä, joko Miinan vauva tuli ulos???? Ja raskautuneet voi hyvin???

Mä taidan mennä pitkälleen hetkeksi ennenku show taas jatkuu

kuumetta ja penskat

Vierailija
38/50 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla pojilla räkä valuu ja maanantaina Veetillä oli vähän kuumettakin. Yöt pojat ovat kuitenkin nukkuneet ihan hyvin. Tuntuu, että koko ajan on nenä vuotanut jommalta kummalta sen jälkeen kun perhekerhot alkoivat kesän jälkeen.

Taas vannoin viime viikolla, etten muuta enää ikinä. Hirvee homma, vaikka vain samassa talossa muutimme isompaan asuntoon. Nyt alkaa muuttolaatikotkin olla tyhjinä, onneksi ne haetaan tänään pois nurkista pyörimästä. Kaihtimet käytiin asentamassa just ikkunoihin, mutta verhot muuten puuttuvat vielä. Kankaat vein äidille, itse en jaksa alkaa niitä väkertämään.

Birdyäkin olisi ollut kiva nähdä, mutta oli juuri silloin se muuttohässäkkä niin ei ehtinyt.

Ja KL:n vinkistä kaivoin Vauva-lehden esiin. Tosi suloinen Hertta on! Onnea Nooralle uuteen odotukseen ja muillekin raskaana oleville.

Meillä Joona puhuu jo aika paljon. Ensimmäiset kaksi sanaiset lauseet on jo kuultu. Muutenkin on touhukas ja reipas poika. Syöminenkin on taas sujunut vähän paremmin. Pitäisi varata aika niihin allergia-altistuksiin, jos vaikka saataisiin joku uusi ruoka-aine käyttöön.

nonnu78 ja pojat

Vierailija
39/50 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille raskautuneille!! :)

Ja vauvansa jo saaneille.

Meille ei kuulu ihmeempiä. Mies on töissä niin ollaan Onnin kaa kahdelleen kotona (O siis tietty jo nukkuu). Huomenna mennään miehen kaa molemmat yöksi töihin ja pappa tulee katsomaan Onnia. En kyllä oikein tykkää näin syksypimeillä olla yksin yöllä töissä mutta sen verran tiukka rahatilanne, että sunnuntailisien houkuttelemana suostuin! ;-)

Meillä myös on kuultu jo jonkin aikaa sitten ekat lauseet. Epätoivoisesti yritetään saada poikaa pissimään pottaan mutta Onni istuu ehkä kaksi sekuntia potalla ja nousee ylös, katsoo pottaan ja sanoo : ei näy!

Leikkiessään " palikkatalolla" Onni saattaa tuumata : ei mene ja tänään syödessä sanoi : ei ennää! :)

En muista kerroinko aiemmin, että meillä on nykyään isi se maailman kaikkein ihanin ja mahtavin ihminen!! Siis Onnin mielestä... Kaikki tavarat on kuulema isin, aamulla ekana osoitellaan ovelle ja hoetaan isi isi... Jos rakas isi on kotona niin äiti saa olla ihan rauhassa! Onni oikein roikkuu isinsä housunlahkeessa ettei se vaan pääse karkaamaan... :)

On tämä elämä nyt jotenkin helpompaa, kun tuo poika ymmärtää asioita. Sen kanssa on mukava puuhailla kaikkea ja toisaalta se leikkii pitkiä aikoja yksinkin niin saa äitee lukea kirjoja! :)

Kaupassa onkin sitten eri tuskallista käydä, kun nuori herra yrittää karata kärryistä koko ajan! Ja jos ei pääse niin huutaa kuin palosireeni. Onko muilla semmoista ongelmaa?

Semmoista asiaa kyselen vielä teiltä jotka olette ostaneet muksullenne talvihaalariksi Reimatecin, että minkä kokoisia ostitte?! Me täällä ollaan pähkäilty 86cm ja 92cm välillä... Pituutta Onnilla oli viime mittauksessa muistaakseni 84.5cm.

Pitäis varmaan mennä nukkumaan, että jaksaa sit seuraavan yön valvoa. Aamulla pitää kuitenkin nousta ylös samaan aikaan Onni kaa.

Iloista ja raikasta syksyä kaikille!

kumppari&Onni

Vierailija
40/50 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Heppu 90cm pitkä ja Reimatec toppahaalari on kokoa 98... Tuo kevät-syyshaalari on kokoa92 ja on ihan sopiva, reilukin, on kyllä vauva-malli.

Nyt takaisin " siivoamaan" , nyt kun on tässä koneella ensin tunnin tullut surffailtua, jaksaa taas(?)...