--<<O>>-- HELMIEN' 06 syyskuu --<<O>>--
Kommentit (50)
KL:lle rauhallista loppu odotus aikaa! Ja tosiaan laita mies passaamaan sua=) Sitäkin ihmettelen miten se aika on oikein mennyt, kun justhan sinä vasta kerroit olevasi raskaana?! :)
Miinalle tsemppiä! Tai ehkä sulla onkin jo nyytti kainalossa!?
Meillä Eino kovin yrittää näprätä kaikkea pikku tarkkaa työtä, mut jos ei ihan heti toisella yrittämällä onnistu lentää näprättävä esine komeassa kaaressa kauas ja itku ja parku alkaa... Keneltähän tuokin piirre peritty...? Duploilla ei osaa vielä rakennella, yrittää kovin, mutta kun palikat ei oikein vielä osu kohdakkain niin ne on sit jääneet. Mutta noilla puu palikoilla osaa rakentaa ainakin 5 palikan tornin. Nyt lemppari hommaa on tyhjentää tiskikonetta! Ja varsinkin silloin kun astiat on likaisina ja heppu reippaana alkaa lusikka-haarukka-veitsi koria tyhjentämään laatikkoon puhtaiden joukkoon...
Mutta nyt keittämään pappalle kahvetta!
Meidän mittari näytti äsken varjossa +17, mutta silti olin aamupäivällä ulkona ihan jäässä. Nyt onneksi paistaa aurinko. Mies lähti tänään 5 päiväksi reissuun ja tulee siis torstai-iltana. Olen siis yksinhuoltajana, APUA! Meillä mies on niin paljon kotona ja osallistuu arkeen, että olen ihan hukassa, kun yhtäkkiä pitää olla 5 päivää yksin lasten kanssa. On 1-2 kertaa vuodessa 2-5 päivän reissussa eli todella harvoin joudun lapset yksin hoitamaan. No, eiköhän se tästä. 3 iltapäivänä/iltana tänne tulee kavereita, joten pääsen jumppaan, kauppaan yms. yksin.
Helmillä kiipeilyvimma vaan yltyy... On nyt hiljattain keksinyt, että pääsee jonkun esineen (esim.potkuauto tai lasten keinutuoli) avulla sohvan yli myös sen selkäpuolelta (ennen meni vain siitä istuinosan päältä selkänojan yli lattialle). Vetävät molemmat lapset hirveää rundia ton yhden sohvan yli (kun se on keskellä lattiaa, eikä seinää vasten). Kiipeilytelineessä kiipeää sekunnissa vajaan 2 metrin korkeuteen, mutta saattaa milloin vaan lipsahtaa, joten siinä pitää tietenkin olla vieressä vahtimassa.
Helmi on nyt kovasti halunnut kävellä puisto-, kerho- ja kauppamatkoja eli n. ½ km matkoja. Tajuaa onneksi jo aika hyvin pysyä tien toisessa reunassa (eli siis ei hortoile enää tien autotien puoleissa reunassa). Usein matka menee niin, että Helmin on pakko juosta ja sitten kaatuu vähän väliä ja hirveä huuto, mutta rattaisiin ei kuitenkaan halua, vaan itse pitää saada kävellä. Mikäs siinä, jos on aikaa, mutta ärsyttävää toi jatkuva kaatuilu ja siitä johtuva huuto. Ja sitten 20 metriä ennen kotia, Helmi ei enää jaksakaan kävellä, mutta ei halua tietenkään rattaisiinkaan, vaan pitäisi kantaa. Sama juttu rapussa, haluaa yleensä kävellä itse portaat 4. kerrokseen, mutta n. 10 rappusta ennen kotiovea, haluaa, että kannetaan. Ja jos/kun ei kanneta, tulee taas hirveä huuto. Helmi on kyllä aika kova tyttö huutamaan... Haluaa tehdä kaiken itse, eikä se aina käy/onnistu, joten...
Helmi on nyt oppinut sanomaan oman nimensä. Sanoo sen silleen hempeästi " Heemi" . Ihanan kuuloista! Helmillä on nyt aika paljon sanoja käytössä, mutta useat niistä ovat ihan tytön itse keksimiä (esim. kakko = vettä). Kiva, kun kuitenkin ymmärtää tyttöä päivä päivältä paremmin. Yhteiset leikit isoveljen kanssa sujuvat jo tosi kivasti (paitsi jos veljellä onkin joku leikki, mihin sisko ei saakaan mennä). Vielä kun Helmi voisi tajuta, ettei tarvitse joka kerta alkaa kiljumaan/itkemään, kun veli vähän ärsyttää. Siis tietenkään ei sallita esikoisen kiusaamista, mutta Helmi kyllä vetää herneen nenään joka asiassa, eikä kestä veljensä ärsyttämistä yhtään.
Nyt pitää lähteä katsomaan, heräsikö Helmi...
T:Fassiloora ja Helmi
Meillä vauva-arki on lähtenyt tosi hyvin käyntiin. En vaan ole kopeutunut kirjottamaan mitään.
Vauva on ihan erilainen kuin isoveljensä pienenä. Nukkuu vaan päivät ja yöt. Ei syökään mitenkään tiheästi. Aika lyhyitä aikoja valvoo kerralla.
Hiukan on joinain öinä ollut mahavaivoja mutta ei mitenkään pahoja.
Vielä ainakin on sellainen,että nukahtaa minne vaan laittaa nukkumaan. Isoveljeäk,un piti aina kantaa ja mitään ei saanut tehtyä. Todella helppo vauva on tuntuu ihan kuin ei vauvaa oliskaan :)
Esikoisen saa aivan hyvin hoidettua ja kaikki kotityöt myös. Vauva on myös niin sikeä uninen että ei häiriinny vaikka millaista meteliä pitää..
Paino oli noussut tosi hyvin,kun th kävi kotona. Painoi sairaalasta pois lähtiessä 4340g(2vrk) ja torstaina 8vrk ikäisenä painoa oli 4790g.
Seuraavan kerran neuvolaan mennään vasta 1kk ikäisenä.
Aleksi on ollut aivan ihana isoveli. Tulee aina sanoman,että vauva..kun vauva itkee..Tarkottaa,että menkää hoitamaan. Pusuja antaa ja haleja vauvalle. Muutenkin mellä on pojan rytmi pysynyt ihan muuttumattomana vaikka luulin,että yöunille meno yms siirtyy myöhemmäksi ja unet muutenkin häiriintyy mutta ei. Edelleen poika menee klo19 yöunille. Eikä muutenkaan ole kiukutellut sen enempää kuin muulloinkaan. Ehtiii kyllä niin hyvin antamaan pojalle huomiota ja touhuamaan kaikkea yhdessä,kun vauva on helppohoitoinen.
Aleksi sanoo itseään Atiksi. Muutenkin puhuu niin paljon,että osaa jo kertoa mitä tahtoo yms.. Nykyään on aina sanomassa,että Atti sitä ja tätä...
Portaita osaa laskeutua,kun kädestä kiinni pitää ja suurimma osan vaatteista osaa riisua itse.Lukuunottamatta osaa vetoketjuista ja nauoista jotka on tiukempia.
Palapelien tekemisestä on innostunut ja ne luonnistuukin tosi hyvin. Tekee joko nuppipalapelejä tai nupittomia.
Va nyt isukki tuli kotiin metsältä. Lähti eilen aamuaikasella teerimetälle ja äsken tuli kotiin. Ekaa kertaa olin noiden lasten kanssa kotona yötä yksin ja hyvin meni.
Lisää sitten eri kerralla..
-Mirjami, Aleksi 1v7kk(tänään) ja vauva 1vkon 6päivää-
Onnittelut Mirjamille ja koko perheelle!
Meillä ollut töissä sellainen pikku ryysis eli hyvä kun on jaksanut pinot lukea...Onneksi nyt alkaa hieman rauhoittumaan (kop kop).
Eetukin lakkoilee tuon syönnin kanssa, herkkuja tosin menisi vaikka millä mitalla. Olen sitten yrittänyt korvata keksit näkkärillä ja sitä kyllä syökin mielellään. Poju syö itse jo melkoisen hyvin, suuttuu jos sitä yrittää syöttää. Sotkuahan siitä tulee aina välillä, mutta on se hienoa katsoa kun pikkuäijä pistelee vauhdilla ruokaa suuhun. Saapa itse sitten tehdä jotain muuta.
Sanojakin tulee paljon, pitää ihan tosissaan varoa sanojaan kun tuntuu, että kaikkea matkii. Osaa sanoa oman nimensä ja sitten hokee välillä että titi tai täiti...mistä lie nuo t-kirjaimet eteen tulleet :) Osaa itse pyytää mammaa tai peipää tai jos haluaa piirtää, sanoo piitää. Traktoria yrittää kovasti sanoa, mutta on vielä suht hakusalla. Pallo, kello, sesse, auto, lamppu...ihan älytön määrä jo sanoja. Monesti kun etsitään kadonnutta lelua, hokee, että hukkaan.
Duracel -vaihde edelleen päällä, osaa kyllä jo melko hyvin varoa kun seisoo sohvalla tai kiipeää tuolille istumaan. Jääräpäätäkin sitten löytyy, tuntuu joskus että ei mikään mene perille. Joskus kysynkin, että missä Eetun korvat on? Sitten kun se näyttää missä ne on, kysyn, että onko korva mennyt rikki? On poika hieman huuli pyöreänä :)
Jep, maastoutuisi hetkeksi soffalle. Oikein ihanaa odotusaikaa isomassuille ja kivaa alkusyksyä kaikille :)
Sasuliini ja Eetu 1v 7kk 10pv
Miten ihmeessä miehen elämä voi olla niin helvetin raskasta???? mies oli eilen tytön kanssa kaksistaan kolmisen tuntia (on kyllä muulloinkin, mutta eilinen vetää pohjat) ja hän oli sitten illalla niin puhki ettei pystynyt valvomaan ysiä pidempään. Minä siinä sivussa syötin lapset,vaihdoin vaipat, siivosin keittiön, vahtasin pyykkikoneen(meni perkele sekin rikki) pesin nyrkkipyykillä herran kauluspaidat, nukutin lapset, pakkasin isomman tytön leirikassin, katoin pakoa ja kirosin mielessäni ja siivosin lelut. Aamulla sain vain vi****lua osakseni kun housut ja paita ei olleet silitetty. Sillon mulla naksahti päässä. Mä sanoin ukolle et istuppa siinä ja pyöritä silmiäs ni minäpä silitän,vaihdan vaipat,syötän ja laitan ison kouluun...ettei vaan herra pääse rasittumaan.
Miten ihmeessä minä sitten oikeen jaksan???!!! No mies tekee pitkää päivää duunissa, ei juuri käy kotona ku nukkumassa. Kyllähän jomman kumman pitää duunissa käydä, voin tietty vaihtaa osia nanosekunnissa ja varmasti pääsen vähemmällä. Meillä on tämä vuosi ollut tiukkaa niiden veromätkyjen takia..kohta loppusumma häämöttää..ja ehkä ukkokin löysää pipoaan ja onneks minä ens vuonna lähden duuniin.
Ja voitteko kuvitella, mä joudun sairaalaan laitattamaan kierukan kun ei tk-lääkäri sitä saanut, koska kohdunsuu on kääntynyt taakse ja on niin korkealla...mikä ihmeen hemo alapää mulla on ;))))
Tyttö toitottaa koko ajan et kato kato ja osoittelee kaikkee.sit sanoo et emmä tiiä ja vauva kukkuu.ei ota minun...kaikki tavarat on hänen.
nyt on pakko keittää toiset kahvit et järki pysyy päässä, tai se ripe mikä on jäänyt!!!
Joko miina on poksahtanut???
kuumetta ja lapset ja saamaton ukko
Kiva Tarikilla on jalat ihan täynnä ihottumaa..toivottavasti ei oo allergiaa, onneks 3kk neukkula on perjantaina
Voi Kuumetta...Ne ukko(-kullat) ovat niin ajattelemattomia välillä (ja meillä joskus itsekkäitä)... Toivottavasti pian elo-olo helpottaa! Meillä yleisimmät riidan aiheet on raha tai kuinka väsynyt mies on kun ei saa koskaan olla rauhassa tai nukkua, ja hänen mielestään (riidan aikana) mä en tee mitään muutakuin löhöän kotona pojan kanssa... Siksi silloin aina ehdotan, että ole hyvä vaan että saa jäädä kotiin vuorostaan ja mä töihin(palkkakin on melki sama,ettei rahallisesti tarvi ajatella)... Mut eipä ole sit halunnut...
Ja tässä(kin) kohtaa olen huono vaimo, etten silitä (mitään) vaatteita, et jos hra haluaa niin rauta ja lauta on tuolla kaapissa;)
Mutta tulee aikoja kun se ukko rassaa kaikin puolin, mut pian taas elämä ja ukko kukoistaa;)) Voimisia meille vaimoille että jaksetaan hoivata, (passata) ukkojamme! :))))
Einolla on nyt räkätauti:( Kokoajan saa olla nenää niistämässä, mutta yleensä poika kerkee pyyhkimään räät sohvaan, hihaansa tai äidin paitaan... ihanaa... Täytyy kyllä olla kiitollinen ettei olla enempiä sairastettu! vesirokko, vauvarokko ja 3 flunssaa!
Mutta menen nyt kahville kera heräilevän ukkoni (menee yö töihin,siksi vielä uinuu). Kuulemisiin!
Ihanaa että joku muukin kuin minä marmattaa miehestään :). Kuumetta, kuulostaa tutulta... Hupulinäiti, mä silitin uskollisesti miehen kauluspaidat ym. vuosikausia, kunnes meni hermot siihen ettei mies puolestaan auttanut minua taloustöissä. Nykyisin osaa jo itse pestä paitansa ja jopa silittää niitä, tai sitten vie ne pesulaan.
Kehun nyt lähes samaan hengenvetoon kuinka siistiä täällä tällä hetkellä on. Meillä oli eilen taaperotapaaminen, jonka ehdin sopia ennen kuin kuulin istukkajutusta. Kysyin mieheltä ehtisikö auttaa siivoamisessa ja siisti täällä kaiken! Kiva että on nyt ottanut asiakseen helpottaa arkea.
Kuumetta, selvisikö ihottuman syy?
Ai niin -piikkien jälkeen mä olen pari kertaa jäänyt kiinni pissatestissä sokerien ja ketoaineiden kohdalla, nyt ylläripylläri käyn ylimääräisissä kontrolleissa neuvolassa. Luultavasti johtuvat kortisonipiikeistä, mutta ei tiedetä varmaksi.
Niin ja joku palautti meidän rauhallisen lapsen vaihdokin tilalle, ainut vaan että tämä lapsi herää aamulla jo klo 7. Tuokaa takaisin se muksu joka nukkui aina klo 20-08?
KL.
Ihana ilma on ollut tänään.
Käytiin aamulla esikon ja vauvan kanssa kärrylenkillä ja kaupassa. Toista kertaa laitoin esikon seisomatelineeseen seisomaan. Todella hyvin meni reissu eikä kertaakaan yrittänyt tulla pois. Ei vielä vaan oikein hyvin osaa pitää kiinni va ei silti tippuakaan oo meinannut :)
40min kärryiltiin..En uskaltanut enää pitemmälle mennä kun ajattelin,että esikko ei välttämättä jaksa seistä.
Nyt molemmat lapset on nukkumassa. Meen varmaan vielä tässä uudestaan lasten kanssa ulos.
Tuo meidän vauva nukkuu niin pitkiä pätkiä,että eilenkin käytiin iltapäiväällä esikon kans kaksistaan kärryilemässäja isi oli vauvan kans. Meillä on sellanen systeemi,että mies soittaa,kun rupeaa näyttämään siltä,että vauva pian syö.Tutilla pärjää siihen asti,kun kotiudutaan..Silleensä on aivan erikoista,että tuolleensa vauvan voi jättää,kun Aleksia ei kyllä pystynyt jättämään,kun koko ajan oli tissillä eikä muutenkaan nukkunut juuri koskaan. Tuttipullolle kun en halunnut opettaa ja näin olis tarkotus menetellä tämänkin vauvan kanssa..
Va nyt Aleksi heräs..
Rupean ruokkimaan tuota poikaa..
Meilläkin oli pari päivää kiukkua mutta tänään on ollut parempi päivä. Hampaista varmaan johtui,kun pojalla oli lämpöäkin. Enää tosiaan kaksi maitohammasta puuttuu.
-Mirjami,Aleksi 1v7kk 3pvää ja vauva 2vkoa 2 pvää-
Eino pissasi tänään ekaa kertaa pottaan! Tai oikeastaan pyttyyn(istui kera supistimen)... Heppu kun ei ole potalla suostunut juurikaan kuin istahtamaan, sit heti ylös ja pois, joten aateltiin tuota " supistajaa" (onko sen nimi tuollainen?) kokeilla. Äiti oli onnellinen:) Hetken päästä ei kyllä hymyilyttänyt, kun tietysti jätin hepun ilman vaippaa&housuja, joten kohta oli komia kakka olohuoneen lattialla (missä sitten oltiin tepasteltu)... Onneksi ei matolla... Niinkuin muistelen jollain täällä niin käyneen...?
Mut nyt tv:n orjaksi... T:BB:iin koukuttunut äippä ;)
Joo, ihottuman syy ei selvinnyt. Se meidän neuvolan täti on niin vitun (anteeksi) outo ettei oo rajaa. ei kuulemma tarvii vielä huolestua kun kerran poika kasvaa....oli huolissaan enemmän tosta tyttösestä kun ei edelleenkään nuku öitään kunnolla. No nyt on nenä tukossa, joten herää sen takia.
Sit kuvioihin on tullut painajaiset kissoista, yöllä pitää käydä koti huone huoneelta läpi ja varmistaa ettei meillä ole kissoja.
Sanoja tulee joka päivä lisää, viimesimmät tässä; äkkiä, minun, en tiiä, ottaa tissiä (vauva siis) mennään kottiin (tarkoittaa ulos tai sisään) ei saa ja peppi. Teletapit on out, peppi ja scoopy doo on in!!!
Dunskuhan on pissannut pönttöön iät ja ajat, mä ihan pienestä pitäen pissatin lavuaariin ja pikku hiljaa siirryin pönttöön. Potta meillä ei oo ollenkaan käytössä, tuolla se on megapölyisenä vessassa. Vaippa on hyllyllä iltapäivisin monta tuntia, osaa jo sanoa kakka (siis pissi tai kakka) ja sit juostaan vessaan. Kyllä niitä vahinkoja sattuu mut mitäs sitten, kakka muuten ei oo tullut lattialle ku kerran. Dunsku itte sanoo et ei vaippa ja sit vetää pöksyt jalkaan ja menoks.
Samaa lavuaaripissatusta yritän ton jäppisen kanssa mut pojat näköjään ruikkii heti kun vaippa lähtee ;)))
No mä katon jos tulis joku leffa, täällä on yks bb antifani, että voi olla boring ohjelma!!
kuumetta ja penskat
onko vauvoja tullut jo lisää???
Kylläpä teiiläkin siellä piisaa tohinaa! Ja niin monella jo vauva tai tulossa! Ihanaa. Onnittelut teille jokaiselle ja jaksamista arjessanne!
Tulitte mieleeni, kun menin tuonne Suurperheodottajiin. Neppis, joka myös odotteli silloin helmikuisissa, on siellä kanssa. Terveisiä lähetteli!
Olen siis onnistunut raskautumaan vielä kertaalleen ja erittäin onnellinen siitä. Olen aivan itkukurkussa ja tunteet vetää tuttuun tapaan laidasta laitaan. Vuotoja on ollut taas alusta lähtien ja ultrassa on ravattu, vaikka sykettä ei vielä näykkään. Herttulistahan vuosin kun seula monta viikkoa. Se on vaan henkisesti niin raskasta, kun koko ajan saa pelätä keskenmenoa. Nyt sain jonkun vuodonestolääkityksen, jotta pahimmilta niagaroilta vältyttäisiin.
Teidän 1.5-vuotiaat kuulostaa jo niin isoilta ihmisiltä. Meidän Herttulia pidetään aikas vauvana... No, eiköhän tilanne korjaannu piakkoin! Hertta on aikas omapäinen tapaus. Sen lempisana on HAUAA! eli haluaa. Ja hän haluaa kaikkea muuta kuin mitä hänelle tarjotaan. Aamulla kävelee syöttötuolille, ottaa ruokalapun kouraan ja HAUAA. Sitten hakee vaatteita (aivan sama kenen) ja huutaa kenkiä jalkaansa. Sitten nököttää ulko-ovella, että mitäs tässä kuhnaillaan.
Onni ja Helmi on jo jouluna 5-v. Niitten kanssa on alkanut jo helpottamaan.
Tsemppiä teille kaikille,
Noora
5+3
Vink vink, ne joille tulee Vauva-lehti (tai ne jotka käyvät käpälöimässä sen lähimmässä lehtipisteessä = minä), uusimmassa numerossa on juttu Noorasta ja Hertasta.
Teki mieli kaivaa esiin ikivanha Helmisimpukoiden esittelypino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6618304&t=6618304&appid=&…
Kiitos Neppis74:lle terkuista! Mitäköhän kuuluu kaikille niille muille helmenkantajille...? Kertokaa kuulumisia jos vielä luette palstaa?
Aaltoja Einolle! Ostin minäkin Silppurille pöntönsupistajan eilen ja jo ehdittiin kokeilla. Sellainen ankannäköinen, mikäs sen hauskempaa. Silppua on pissitetty (tai siis yritetty pissittää) potalla 8 kk:n ikäisestä, nyt alkaa tuntua siltä että kohta ymmärtää mistä on kyse.
Pukelo on räkänokkana, johtunee meillä kokoontuneesta taaperolaumasta.
Tarttis paistaa perunalettuja tai -pannaria, kunhan saan ahterini ylös tuolilta... Myin meidän megahyvät Briot esimiehelleni ja eilisilta meni niitä kasatessa. Tuli melkein haikea olo?
Sohvan kautta hellan ääreen ->
KL.
yhtenä kappaleena ollaan vieläkin... Alkaa jo hieman kyrpiin, ei varmaan synny ikinä...
Mutta Elsapa se osdaa lohduttaa äippää hienosti. Eilen miehelle itkin just että en jaksa enää, että tää vauva ei vaan tule sieltä. Niin Elsapa tuli ja taputti vauvaa masussa ja sanoi, Tule ja nyökytti kovin käskevästi päätään. Ja tänään makasin sohvalla liikuskelua tarkkailemassa, nin esikoinen tuli ja pussasi masua ja taputti ja sanoi taas sen Tule ja näytti kädellä viittoen kovasti... =) Elsa sai myös sellaisen pienen prinsessa figuurin kummitädiltään ja sen on nyt kovin tärkeä. Tärkeänä siinä sne kanssa leikiessä myös selitti etä prinsessa (osaa sanoa jotain tyyliin prrrrrr) ja taputti itseään rintaan. Kun kysyin, että ai sä oot prinsessa, niin nyökkäsi taas näyttävästi. Hetken päästä tuli sitten taas masua taputtelemaan aj sanoi taas prrrrrrr ja kysin, että onko vauva prinsessa. Ja taas myöntävä nyökkäys. Oli oikein herttaista. Tosin sukupuoltahan me ei tiedetä, joten liekö sitten neiti ennustanut jotain.
Olipa kiva kuulla Noorasta. Onnea raskauteen!
No niin palailen sitten jakaantuneena... Joskus.
Minna, Prinsessa isolisko Elsa ja se pikku masuaarre/helmi rv 40+5
meillä sitä valvottiinkin koko yö, pikkusilla on nyt räkätauti, vauva ei osannut nukkua kun mun vatsan päällä ja sit minä en uskaltanut nukkua...oh my god ku väsyttää.
Miina, kyllä se vauveli sieltä ulos tulee, tulihan se ekakin ;)))
Olipa kiva veto KL toi vanha esittelypino, toi Tomaatti8? sai myös kesäkuussa toisen lapsensa. Muisti minut täältä pinosta...se kesäkuisten kirjoitteluaktiivisuus jäi heti lasten synnyttyä.
Pitäs kaivella niitä omia vanhoja juttuja et sais nauraa, mä kyllä muistan elävästi kuinka sadattelin ku tyttö ei suostunut syntymään ja tulin vielä synnäriltä kotiin ;)))
nyt kahvin keittoon ettei tämä kone hyydy.
Ja ihan paska ilmakin on tänään. Mihinkäs kärryihin KL päädyitte?? on siinä kuule sompailu et pääsee ekan kerran tuplilla ovesta ulos, mulla vieläkin ovenpielet kolisee alaovessa. Dunsku vaan on ruennut kävelemään ulkona, nukkuu joskus rattaassa. Kiva kohta varmaan pitää ostaa vauvalle jotkun yksösten kärryt kun ei noita tuplia viitti vauvan takia ulos raahata, mies on varmaan tosi ilonen jos rupeen kärryjä ostelemaan
ny kahvin keittoon.
kuumetta ja napaan asti ulottuvat silmäpussit
... hain sun synnytyskertomuksen ;).
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6443465&t=6443129&appid=&…
Harvoin näkee näin monta kirosanaa yhdessä viestissä:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6410821&t=6410068&appid=&…
KL (on mulla oikeatakin elämää...).
jo naurattaa valmiiksi!!!!!!!!
joo ja mullakin on elämää...ihan totta ;)))
Tänä aamuna sainkin nukkua pitkään ja syödä aamiaisen aivan yksin, pukelo oli nimittäin mummilassa yötä. Mies pohjamaalasi lastenhuoneen ja täällä oli melkoinen maalinkäry, ei kuitenkaan niin paha kun mitä pelättiin. Muksun ei kuitenkaan tarvinnut maalinhajuissa koisata. Seuraavaksi vuorossa tapiseeraus. Vanha tapettihan lähti sellaisina millin palasina, oli aikoinaan vedetty _liimalla_ seinään :).
Joo, tuplat (Brion Double Wavet) tuli ostettua ja vastoin suunnitelmia ostettiin uudet. Aikomuksena oli hankkia käytetyt, mutta ne mistä oltiin kauppoja hieromassa meni nenän alta. Voi vitsi. Loppujen lopuksi hintaeroa uusiin ei tullut kovinkaan paljoa -tuntuu olevan käytetyillä tuplilla hurjat jälleenmyyntihinnat! Ja näyttävät vielä menevän kaupaksi!
Kuumetta, joks teillä räkätauti hellittää?
Birdy, koetin laittaa sulle viestiä, mutta ehdittekö jo palata Saksaan?
Jees, jos lähtisi hakemaan lasta kotio.
KL.
Ajattelin nyt ryhdistäytyä ja kirjoitella edes pari kertaa kuussa, että pysyn vähän kärryillä tapahtumista.
Kaalilaatikko: toivottavasti pikkuinen pysyy masussa vielä muutamia viikkoja, mieluiten tietty sinne sektioon asti. Mikäs rv Silppu syntyikään? Noista mainitsemistasi tuplista tuli muuten mieleen, että mehän myytiin meidän tuplat talvella pois. Ajateltiin (tai siis mies ajatteli) että meille ei tule enää niin pienellä ikäerolla lapsia, että turha niitä on säästää.. Myytiin ne mieheni työkaverille ja hän sanoi, että myyvät ne sitten meille takaisin korkeampaan hintaan ;) Ja mites kävikään.. taas on tulossa sama 2v ikäeroksi :D Mutta ajateltiin, että ostetaan sitten jotkut kevyemmät tuplat jos on tarvista (nuo edelliset oli Emmaljungan Ceroxit). Mutta enpä usko että tulee kovin usein lähdettyä minneen kolmen pienen kanssa, siis kaupungille hengailemaan tms. Varsinkaan talvella! Ja jos tulee, ni laitan isommat pulkkaan ja työnnän pientä vaunuissa.. Saa nähdä. Mutta yritän selvitä ilman tuplia ainakin aluksi.
Miina: kyllä se vauva sieltä syntyy! Onnea vain synnytykseen! Mikäs rv teidän edellinen/muut lapset syntyivätkään?
Fassiloora: kuulostaa varmaan ihanalta tuo " Heemi" ! Voin vain kuvitella! Meillä Noora on kanssa alkanut kutsumaan itseään nimellä, " Noona" .
Nordenskjold: mistä sun nimimerkki tulee? Onpa vaikea kirjoittaa ;) Mutta asiaan.. Toivotaan, että tuo alkuraskauden vuotelu on yhtä harmitonta kuin edellisellä kerrallakin. Ihan varmasti siinä on sydän kurkussa koko ajan, mutta onneksi tuo edellinen kokemus antaa voimaa. Ota vain ihan rauhallisesti äläkä rehki liikoja. Jos jotain ikävää on tapahtuakseen, se tapahtuu, mutta ainahan sitä voi kuitenkin yrittää ottaa normaalia lunkimmin ettei elimistö ainakaan joudu liialle rasitukselle. Voimia!
Kiva kuulla, että Mirjamin vauva-taapero-arki on alkanut hyvin! Rauhalliselta vauvalta kuulostaa. Onnea vielä kerran tytöstä!
Tuli noista teidän kirjoitteluista mieleen, että taitaapa olla ihan ikäkysymys tuo känkkäränkkäisyys. Meillä Noora on kanssa aikamoinen vastarannan kiiski nykyään, vaikka on aina ollu itse aurinkoinen. Omaa tahtoa löytyy myös, mikä ei tietysti ole huono asia, mutta kun se pitää ilmaista sellaisella hirveällä rääkymisellä! Arf! Muutenkin niiiiiin rauhallinen ja täysin itkuton vauva kuin se oli, niin siinä 10kk iässä kun lähti liikkeelle, siitä tuli ihan mahdoton ikiliikkuja. Oli vissiin säästellyt voimiaan niin kauan ;) Sit isäänsä ei usko ollenkaan, nauraa vain kun isi kieltää. Mua sentäs uskoo hyvin. Eli kerrassaan vauhdikas mimmi on. Onneksi ihanan hyväntuulinen tyttö kyllä, ajoittaisia rääkymisiä lukuunottamatta. Vieläkään ei kyllä itke muuten kuin kivusta, kuten ei vauvanakaan ikinä. Myös esikoisemme on helppo lapsi, joten tän pipanan täytyy jo tilastollisestikin olla koliikkivauva...
Mä aloitin työt kuun alussa ja nyt on kolmas viikko jo menossa. On mennyt kuin siivillä! Lisäks nyt on ollut niin hiljaisia päiviä, että ollaan vain surffittu netissä. Mutta ihan jees.. mieluummin näin kuin hurjassa kiireessä. Lisäks kun mä en enää ehdi koneellekaan kunnolla päivittäin (iltaisin en enää jaksa enkä ehdi), ni hyvä hoitaa kaikki jutut täällä töissä palkan juostessa ;) Varasin tänään mun 30v Tukholman risteilyn ens kuulle. Sinne lähtee meidän perhe ja anoppi+appi. Piti pitää kunnon pirskeet, mutta eipä oikein kiinnosta juottaa kaikkia känniin ja itse katsella sitä selvinpäin. Pidän siis vain ihan iisit " lastenkestit" kakun ja kahvin kera kotona.
Tytöt sopeutui päiväkotiin tosi hienosti. Noora (1½v) ei ole itkenyt pisaraakaan, Kiira (3½v) itki neljänä aamuna, muttei enempää. On kovasti helpottanut mun työssäkäyntiä kun tietää, että viihtyvät siellä hyvin. Mutta kyllähän se Kiira joka päivä muistaa sanoa miten odottaa talvea kun Joulun jälkeen voidaan taas jäädä kaikki kotiin ja sitten syntyy vauva :)
Pitäis varata 3/4d ultra. Ollaan käyty tyttöjenkin kanssa, joten eipä nytkään viitsi jättää välistä. Sukupuolikin selvitetään näillä näkymin. Esikosta ei tiedetty, toisesta tiedettiin ja nyt tuntuu että on jo niin malttamaton ettei jaksa odottaa helmikuulle ;)
Mutta nyt tästä tulee romaani, joten lopettelen.. Yritän taas ehtiä tänne kirjoittelemaan. Lukenut olen kyllä joka viikko, mutta kun mä en kykene kirjoittaa vain paria riviä, ni pitää aina olla vähäsen aikaa varattuna tälle.
Ihania syysilmoja toivotellen,
Mikaela ja plikat 3½v, 1½v ja helmi rv 17+4
KL: Palasimme Saksaan jo 10.9. Seuraavan kerran saavumme Suomeen heinäkuussa 2008.
Minulla oli kauhea koti-ikävä tänne joten eiköhän kotiutuminen ol sujunut oikein mukavasti. Tytötkin olivat onnesta mykkyrällä kun pääsimme kotiin. Alina oli sitä mieltä, että ei halua koskaan enää matkalle! Mieli muuttuu varmasti nopeasti. Inkeri leikki leluillaan tyytyväisenä viikon verran jonka jälkeen ne alkoivat taas kyllästyttää.
Tännekkin on tullut syksy. Lämmintä on n. +20. Puiden lehdet ovat alkaneet kellastua ja aamuisin on kylmää. Päivät ovat vielä kuitenkin aika aurinkoisia ja lämpimiä. Saa miettiä mitä laittaa lapsille ulos päälle, ihan kuin opettelisi kaiken uudelleen. Täällä näkee lapsilla jo aika lämmintä vaatetusta päällä, meillä mennään edelleen suhteellisen kevyesti vaatetettuina (hullut suomalaiset). Luulempa ettemme talvella kovin paksuja vaatteita tarvitse, suomen pakkasten jälkeen mahtaa tuntua aika leudolta paikallinen talvi.
Inkeri on innostunut siivoamaan!!! Kehenkähän mahtaa tulla? Touhuaa pitkin päivää ja kerää roskia, haluaa pyyhkiä pölyjä, innostuu suuresti imurista sekä tiskaisi kaiken aikaa. Olen syvästi huolissani hänestä =) Syömine on myös alkanut taas kiinnostaa ja kaikkea pitää saada maistaa. Kaikkea hän saakin maistaa lukuunottamatta karkkeja sekä limuja. Suurinta herkkua on tällä hetkellä chili-Gouda jota haemme säännöllisesti Hollannista (asumme aika lähellä rajaa).
Suunnitelmissa olisi lähiaikoina vaihtaa Inkerille tavallinen lastensänky. Joko muut ovat siirtäneet Helmet pinnasängystä tavalliseen? Miten vaihto on sujunut?
Nyt lounaalle ja sitteen edessä päikkärit.
Birdy ja Rinkeli
Täällä on jo rauhoituttu ja otetaan päivä kerrallaan. Olo on kumminkin hyvä eikä vuotoja ole ollut. Mitään en aio rehkiä joten mies pääsee rakastamansa siivoustyön pariin. Eli tuttu siivousfirma vieraillee meillä syksyn mittaan. Siivoojat kävivät toissapäivänä pesemässä ikkunatkin, voi että tuli siistiä.
Mahasta vielä sen verran, että ympärys on tällä hetkellä 6 cm isompi kuin Silpusta. Ei mikään ihme, ultrassa tehtiin painoarvio ja sellaista yli nelikiloista kaveria ennustettiin :-o. Melkoinen ero Silpun 2810 g syntymäpainoon verrattuna.
Miina80, tulepa kertomaan heti kun jotain tapahtuu! Tsemppiä :). Meillä hampaiden harjaus sujuu hyvin, Silpulla joko on oma harja tai sitten ei. Antaa kiitettävän hienosti harjata hampaansa aamuin illoin.
Kuumetta, huonosti osaan auttaa, mutta ei kai muu auta kuin kokeilla nukkuisiko Dunsku paremmin omassa huoneessa? Mun on vaikea puhua kokemuksesta kun Silvanderi on aina nukkunut toisaalla.
Huhuilen tässä samalla AUSTENia?! Nyt kun Birdy on Suomessa ottaisitko meidät sinne miitinkiin :)?
KL, Silppu ja silakka rv 30+1.