G: Kosmetiikkahankintojen HELMET ja FLOPIT
Kerätään tähän pinoon ne hankinnat, jotka ovat olleet ihan tosi hyviä tai vastaavasti suurimpia pettymyksiä. Liittäkää mukaan myös ikä ja lyhyet perustelut, miksi joku oli hyvä/huono. Näin saatetaan säästyä turhilta hankinnoilta itse kukin tai voidaan löytää uusia hyviä tuotteita. Omani ovat:
Helmi: Revlonin pitkäkestoiset luomivärit, erityisesti sävy Peach, jota voi käyttää pelkästään tai pihjustuksena. (Myös Aqualan L on tosi hyvä meikin puhdistuksessa.)
Floppi: YSL:n valokynä. Ei sovi kuiville silmänalusilleni. Parempi vastaava löytyy esim The Body Shopilta.
Ikä: 28
Kommentit (90)
joko tuuhentava tai sitten tavallinen. SE lähtee runsaalla vedellä tosi helposti -- pumpulia avuksi tai kevyt sively sormilla kun VESI ON VAIKUTTANUT HETKEN. Ei lähde heti kastumisen jälkeen vaan minuutin päästä. Itse otan vettä käteen ja pidän ripsiä " kupissa" hetken. Suihkussa suihkutan kasvoja puolisen minuuttia. Sen jälkeen lähtee kuin unelma.
LIsää helmiä: Kaikki weyergansin tuotteet -- varsinkaan Viva-voidetta ilman en voisi elää ja Sculpt tekee vartalolle ihmeitä. Pidän paljon myös Clarinsin sävyttävästä kosteusvoiteesta ja pigmenttivoiteesta -- siis siitä, jolla saa sävyä omaan kosteusvoiteeseen. Lumenen tyrni-tehotipat on myös ihana tuote, samoin Lancomen Juicy tubes - huulikiillot.
Floppeja: Lancomen ripsarit, halpisluomivärit (h&m -- ei ne pysy kuivaihoisella ilman megakalliita pohjustustuotteita! Ostan mieluummin Kanebon luomivärin suoraa -- tulee halvemmaksi). Cliquen huulikiilto -- kamalaa!
TEille " ammattilaisille" -- minusta tuotteet eivät ole hyviä tai huonoja vaan sopivia tai sopimattomia. Sama juttu shampoissa -- ei kaikille sovi tigi tai matrix vaikka itse niistä pidänkin. Hiuslaadusta kiinni ja siitä mihin tarkoitukseen käytetään...
T: hiusmuotoilija
tossa muutama viesti takaperin kun sitä oikeesti kuulee mitä oudompia käyttötapoja asiakkailta työnsä puolesta ja sillä pidänkin tärkeänä opastaa myös tuotteen käytössä. Itsekään en pidä kaikista tuotteista. Toiset tykkää toiset ei, mutta tärkeä on myös käyttää tuotetta oikein. =)
Floppi: Widmerin huulirasva. Jättää valkean kalvon huulille, mutta ei kosteuta yhtään.
Jos jotain niistä voi käyttää niin huulikiilto jos sitäkään.
Luomivärit ei pysy yhtään. Kynsilakat ehkä jotenkin, mutta miksei samantien ostaa vähän parempaa, pysyy paremmin ja levittyy paremmin.
Vichyn tuotteet helmiä, siis niistä ne mitä olen käyttänyt.
Tosin ikinä en ole mitään 30 euron ripasereita kokeillukaan. No vastaavasti ikinä yksikään lumenen ripsari ei ole ollut kovinkaan vedenpitävä, vaikkaolisi niin väittänytkin. tosin en ole vuosiin enää niitä testaillukaan.
hyvä ripsiväri on kyllä edelleen löytämättä, oikeasti kaikki ripsarit suoristaa meikän vaivalla taivuttamat ripset välittömästi. toinen floppi on lumenen time freeze täsmävoide rypyille, joka ei ole yhden tuubin jälkeen jättänyt mitään näkyviä tuloksia. vain floppeihin olen törmännyt puutereissa, jotka kaikki on hilseilleet pintakuivalla ihollani. olen siis lakannut käyttämästä niitä.
helmiä on lumenen semmoinen kaksoispakkaus aamu- ja yöseerumia - loistotuote oli etenkin nyt kesällä, jolloin kaikki voiteet tuntuu liian paksuilta. käytän kuuriluontoisesti. toinen helmi on ollut nivean itseruskettava vartalovoide, kaunis sävy ja imeytyy tosi hyvin. tuoksuista olen itse aivan hullaantunut escadan siihen vihreään tuoksuun, on aivan ihana ja kerännyt kehuja myös tutuilta. hyväksi olen havainnut myös lumenen kulmakarvageelin sekä valokynän, joka mulle sopii vallan mainiosti ja nykyään tuoksuukin hyvälle.
Minulla helmi on Dr Hauschkan perusihonhoitotuotteet ja meikit.
Minullakin floppi oli YSL:n valokynä. Pari päivää käytin innoissani sitä ja sitten sain niin kamalat allergiareaktiot, että ei tosikaan. Minulle tosin myös body shopin meikeistä tuli ihottumaa.
Helmiä:
Diorin luomivärit (5 kpl:n paletit)
Diorin luomikynä
Diorin ripsiväri
Maybellinen vaahtomeikkivoide
Rimmelin meikkipuuteri
Ysl:n nestemäinen rajausväri
Lumenen kulmakarvavaha
Clarinssin luomikynä
Flopit:
Kaikki Lidlin rasvat & naamiot
Lumenen ripsivärit
Lumenen luomivärit
Tosi helmi:
Pirkka silmämeikinpoistoaine (paras mitä ikinä olen käyttänyt)
Pahin floppi: Kanebon 38 ripsari. Huonoja ovat myös Lumenen varisevat luomivärit, Lancome yleensä laatuun nähden yllättävän suosittu.
Helmi: Lumenen kulmakarvageeli (ruskea)
Floppi: Chanelin meikkivoide Vitalumiere. Onneksi ostin alennuksesta :)
Muita floppeja Lumenen ripsivärit ja Kanebon meikkipuuteri. Max Factorin Masterpiece on helmi.
Helmiä: Cliniquen ihonhoitotuotteet, erityisesti kasvovesi. Meikeistä saman merkin superbalance meikkivoide sekä ripsivärit. Nuxen sävyttävä päivävoide on tosi hyvä kesäaikaan. L' orealin vaahtoluomiväri. Max Factorin meikit pääsääntöisesti hyviä myös.
Floppeja: kaikki Lumenen tuotteet
Helmi: Vichyn Thermal fix mat -voide ja Myokine -yövoide.
Floppeja: nuo Lumenen ripsarit saavat minunkin ääneni, muuta ei tule hätäseltään mieleen.
Floppi: Lumenen lakkayövoide. Tosi paksu ja " liimainen" . Sopii varmaan tosi kuivaihoiselle.
H&M:n luomiväreissä todella hyvä pigmentti, etenkin kun ottaa huomioon miten edullisia ne ovat!
Pitkään olen etsinyt täyteläistä mutta raikasta tuoksua ja vihdoin pari viikkoa sitten tämän hankittuani sen löysin :)
Floppi voisi tuoksupuolella olla Gaultierin Classique-tuoksu.
Mutta nämä tuoksuasiathan ovat makuasioita, joten ei ehkä siten kuulu ihan tähän ketjuun.
Siitä jää oikeasti meikitön pinta.
Olen kokeillut, jos mitä meikkivoiteita ja aina luvataan, että ne suorastaan imeytyvät ihoon ja ovat huomaamattomia, mutta tämä on eka tuote, joka on oikeasti huomaamaton, mutta jättää ihanan siistin pinnan!
Muutan Max Factorin tuotteet saavat minulta täydet pisteet. Täydellinen hinta-laatusuhde!