G: Kosmetiikkahankintojen HELMET ja FLOPIT
Kerätään tähän pinoon ne hankinnat, jotka ovat olleet ihan tosi hyviä tai vastaavasti suurimpia pettymyksiä. Liittäkää mukaan myös ikä ja lyhyet perustelut, miksi joku oli hyvä/huono. Näin saatetaan säästyä turhilta hankinnoilta itse kukin tai voidaan löytää uusia hyviä tuotteita. Omani ovat:
Helmi: Revlonin pitkäkestoiset luomivärit, erityisesti sävy Peach, jota voi käyttää pelkästään tai pihjustuksena. (Myös Aqualan L on tosi hyvä meikin puhdistuksessa.)
Floppi: YSL:n valokynä. Ei sovi kuiville silmänalusilleni. Parempi vastaava löytyy esim The Body Shopilta.
Ikä: 28
Kommentit (90)
Floppi: Cliniquen huulikiilto (tuubissa). Kassantui huuliin valkoisiksi rajoiksi.
Helmi; max factorin meikkivoiteet
Kanebon 38 (se tuuheuttava, tavallinen on liian pliisu, vaikka mulla pitkät ripset)
Lumene magic drops
Muitakin helmiä on varmaan vuosien varrella kertynyt, mutta nuo tärkeimmät.
Flopit:
Kaikki muut vuosikymmenten aikana kokeilemani ripsivärit. Ne joko eivät pysy tai sitten eivät lähde millään poistoaineella pois. Minulla on joka päivä vettä valuvat silmät enkä todellakaan halua miettiä, valuuko siinä ripsarit samalla poskilla.
helmiä:
kanebo 38 ripsari
make up store luomivärit ja huulikiillot
h&m huulikiillot
biothermin peitevoide
rimmelin puuteri
grimasin luomivärit
lumenen poskipunat
floppeja:
anytime meikit
lumenen luomivärit
kaikki halpisripsarit
-dr. Hauschkan ihonhoitotuotteet
-Lancomen ripsari (ei Hypnose)
-Estee Lauderin huulipuna
Ja paras helmi on Maybellinen nestemäinen eyeliner, pysyy jopa rasvaisilla luomilla ja on edullinen ja helppo laittaa.
-Lily Lolon foundation on luonnollinen ja peittävä ja luomu
Floppeja:
-kaikki luomivärit, etenkin Lancomen. Myöskään paljon kehuttu Dior kasaantuu luomivakoon.
-luomenpohjustustuotteet Lumenelta ja Make Up Storelta
-Kanebon 38 on vaikea poistaa, eikä tuuheuta ripsiä (mutta pysyy kyllä uimareissuilla)
-Lorealin huultenrajauskynä järkyttävä
-Lumenen meikkipuuteri on todella huonosti peittävä
ihanan kevyt mutta peittävä, luonnolinen, hehkuva look!
Helmi: Kanebon 38 (ei tuuheuttava/pidentävä); pysyy varmasti oikealla paikalla ja lähtee helposti pois, sopii erittäin hyvin piilareiden käyttäjille
Myös helmi on Aqualan L, jota käytän ihon puhdistukseen ja voiteeksi. Toinen helmi on Biothermin peitevoide Forget it. Täydellinen floppi oli Joe Blascon värivoide, ihme rasvapaakku, joka ei sulaudu millään tavoin ihoon! Sitten ihana irtopuuteri on Vichyllä, jota ei valitettavasti saa kuin Ranskasta...
Helmiä; Isadoran luomiväripaletit. Ihania värejä, hyvä pysyvyys sekä hyvä hinta-laatusuhde.
Max Factorin pinkkihylsy ripsari, hyvä laatu ja edullinen.
36v.
Kanebon 38 jakaa mielipiteitä ;) Minusta se on melkein kuin ei olisi lainkaan ripsaria, se sopii kai tuuhearipsisille paremmin..
sitä ei sudita samanlailla ja samoja määriä kuin tavispuuteria. Ei varmana jää länteiksi JOS osaa käyttää.
Luulin, että se lähtee näppärästi lämpimässä suihkussa, kun kerran lämpimällä vedellä mainostetaan lähtevän. No joo, lähtee sellaisinna rökäleinä ja niitä saa repiä rispsistä irti, jos siis kuvittelee, että saa sen suihkussa pois. Paras keino poistaa se on ihan silmämeikinpoistoaineella. Luulin vaan, että se olis niin helppo, että sen kuin marssii suihkuun...
taitaa olla jo kolmas puteli sitä menossa, kallis mutta riittoisa. Saa ihon näyttämään tosi paljon sileämmältä ja on hyvä meikinalusvoide, rasvaisemmalle iholle riittää sellaisenaan päivävoiteeksi.
Putsarina Cetaphil seka-ja rasvoittuvan ihon pesuaine, sikahyvä. Ei saa Suomesta.
Meikkipuuterina MACin Studiofix, loistava rasvoittuvan ihon tuote!
Lumenen Rauhoittava kosteusvoide herkälle iholle, imeytyy ihoon todella hyvin, käytän yövoiteena ja saunan jälkeen. Ihotyyppini on herkkä mutta tosi rasvoittuva ja tukkeutuva.
Lumenen Star effect-ripsari, tosin hieman vaikea poistaa. Myös Lancomen Definicils on loistotuote, olen käyttänyt sitä varmaan 10 vuotta.
Lumenen silmämeikinpoistovesi ja Pirkan silmämeikinpoistoaine. Peittoavat kalliimmat liemet 6-0.
Lumenen huultenrajauskynät, varsinkin ne kiiltojen kanssa käytettäväks tarkoitetut, ihania!
Chanelin poskipuna on ihana ja tuoksuu vienosti ruusulle.
Diorin irtopuuteri kestää vuosia ja kiinnittää meikkivoiteen tosi hyvin.
Olen myös ihastunut ulkomailta netistä tilattaviin mineraalimeikkeihin, mm. Minerals will work 4 U, Everyday Minerals yms.
Flopit:
Cliniquen 3-step skincare. Aivan sairaan huonoja mun iholle ja sisältää herkkää ihoa ärsyttäviä ainesosia mm mentholia se paljon kehuttu kasvovesi 2. Myös DDML on mulle tosi huono tuote.
Lumenen luomivärit, ei vaan pysy. Samoin Lumenen kajalit, ei pysy.
Clarinsin tuotteet, hinta-laatu aivan peestä.
Se muka mineraalimeikki eli Lorealin mineraalimeikkivoide, aivan sikahuono tuote eikä oo oikeeta mineraalimeikkiä nähnytkään.
Jane Iredalen kalliit mineraalimeikit ei mun rasvaiselle ja suurihuokoiselle iholle vaan sovi vaan tekee kauheen pakkelimaisen tuloksen.
Doven kasvojen itseruskettava, tukkii huokoset, tosi huono.
Ihanat, täyteläiset ja kaartuvat ripset (kunhan oppii käyttämään harjaa). Floppi: Lorealin mineraalipuuteri, kuivattaa poskeni.
Mun kokemuksen mukaan
helmiä
Lancome Flexstencils -ripsiväri, todella helppo käyttää eikä tahraa.
Biothermin meikkipuuteri, kestää hyvin mun iholla
Biothermin herkän ihon suihkutettava kasvovesi. aivan ihana erityisesti kuumalla
Pettymyksiä
Kanebon ripsari: en oppinut käyttämään ikinä
Lancomen huulikiillot,lähtee pois viidessä minuutissa (ihanat pakkaukset)
Muuten hyvää tuo lumene. Minulla on ilmeisesti joku yliherkkyys nimenomaan lumenen tuotteisiin..
-Biothermin ihonhoitotuotteet
-Helena Rubinsteinin meikit, varsinkin Wanted Shine kiiltopuna ja Magic Consealer peitevoide
-Macin luomivärit, tarpeeksi pigmenttiä intensiiviseen jälkeen
Flopit:
-kaikki Clarinsin tuotteet, varsinkin meikkivoiteet kauheita
Floppi on lumenen luomiväri. Ei pysy väri edes puolta päivää. Luomiväreistä kaipaisinkin niitä helmi-kokemuksia!
floppeja ei tule mieleen kenekään tietyn valmistajan.