Saisinko sairauslomaa?
Haluan paljon rahaa ja viime vuodesta lähtien olen tehnyt kahta työtä. Molemmat työt ovat fyysisesti vaativia ja ylitöiden seurauksena molemmat jalkani ovat hyvin turvoksissa; liikkuminen voi olla kivuliasta, mutta puren huulta ja teen käskettyä. Välillä olen haalinut ylimääräisiä työvuoroja ja näin ollen yhteensä olen välillä tehnyt lähes 80-tuntisia viikkoja, mutta tuntuu ettei kävely enää kahden kuukauden päästä välttämättä onnistu. Mikä neuvoksi, voinko mennä sairauslomalle jolloin kuitenkin myös saisin rahaa molemmista työpaikoista?
Kommentit (22)
Mitä ihmettä sössötät? Oletko jotenkin jälkeenjäänyt?
No et sinä täältä sitä sairaslomaa saa, mene lääkäriin.
Pitäisikö yhteiskunnan siis maksaa että itse olet aiheuttanut omat vaivasi? Sinun pitää järjestää työsi niin, ettei niitä ole liikaa!
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aika läski
Yritäpä itse tehdä tusinan 80-tuntista työviikkoa, hippi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aika läski
Miks? Pärjään vähemmälläkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aika läski
Miks? Pärjään vähemmälläkin
Sanoit minua läskiksi, se johtuu siitä, ettei sinulla ole mitään käsitystä tahi kokemusta siitä millainen on 80-tuntisen työviikon (TOISTUVASTI) tekeminen.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö yhteiskunnan siis maksaa että itse olet aiheuttanut omat vaivasi? Sinun pitää järjestää työsi niin, ettei niitä ole liikaa!
Kuka sanoo että pitää?
Tein 84 -tuntista työviikkoa ilman lomia 30 vuotta. En ollut päivääkään sairaslomalla, enkä kyllä millään muullakaan lomalla. Sitten lisäsin työtuntien määrän 126 per viikko, edellenkään en ollut lomilla, enkä sairaslomalla. Tein sitä 12 vuotta. Sitten keho sanoi täyden stopin ja työnteko loppui siihen. Mieti siis tarkkaan mikä on sinulle tärkeää, se että keho toimii vai jokin muu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aika läski
Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.
Tähän sopisi hyvin vanha viisaus "tyhmästä päästä kärsii koko ruumis".
Herää kysymys, olisiko työnantajan edes maksettava sairausajan palkkaa, koska ap on ihan itse omalla toiminnallaan aiheuttanut sairautensa. Työnantaja voi myös käskeä ap:ta lopettamaan toisen työnsä, koska se selvästikin haittaa hänen työstä suoriutumistaan.
Lääkäri todennäköisesti käskee vähentämään työntekoa, koska ap ei pysty hakeen työhön samaan aikaan.
Molemmat työnantajat sanovat että saikku johtuu siitä toisesta työstä, eikä kumpikaan maksa saikkuajan palkkaa.
T. Luottamushenkilö
Mikä into tehdä noin paljon jos siinä vain rikkoo itsensä?
Ota sairauslomaa ja mene siksi aikaa kolmanteen työpaikkaan.