Olen poliisin vaimo. Haluatko kysyä jotakin minulta?
Kommentit (82)
.
.
.
.
.
.
.......no, tietysti siksi, kun idästä on tulossa suuri rikosaalto!
heko heko :-)
Miksi näin negatiivinen suhtautuminen poliiseihin? osaatko ap sanoa onko joku yleinenkin mielipide vai vaan tämän av:n kateellisten ja pahansisuisten ihmisten ongelma? Eipä täällä vielä yksikään ammattiryhmä ole kehuja saanut, joten ehkä ei kerro koko totuutta nämä kommentit täällä. ihmettelen suuresti, koska kyllä minä pidän poliiseja mukavina ja rehteinä miehinä. Ilman muuta ottaisin poliisin miehekseni jos sellaisen jostain löytäisin. Miljoona kertaa mieluummin kun jonkun urpon kaljaa kittaavan autonrassaajan, sähköasentajan tai elektroniikkamyyjän. Poliisin ammatissa on sitä jotain, sellaista miehkkyyttä mitä kaipaan :)
.
.
.
.
.
.
.......no, tietysti siksi, kun idästä on tulossa suuri rikosaalto!heko heko :-)
Ap :)
Rikkooko ksokaan lakia silleen pienesti, esim. ajamalla vähän ylinopeutta tms.? Miten teidän ystäväpiiri suhtautuu mieheen, jännittävätkö jotenkin poliisia :D? Minua hermostuttaisi mennä vaikka kimppakyydillä ja joutua jamaan poliisisetä kyydissä :D Minkä ikäisiä lapset ovat? Mitä heidän kaverinsa tuumivat? Meinaako miehesi syynätä tulevien vävyjen taustat ennen kuin kelpuuttaa? Pelkäätkö koskaan kun mies lähtee töihin? Onnea poliisin nappaamisesta, varmaan kyllä kiva mies. aika tiukka seula sinne kouluun on, joten ei varmasti mitään urpoja kovin montaa onnistu pääsemään sinne. Minullekin kelpaisi miehekäs poliisimies jos olisin vielä sinkku. Mun miehestä tuli lääkäri, hyvä on sekin kyllä :)
Tarkka fyysinen seula kyllä on, mutta henkisestä en tiedä. Tunnen yhden poliisin ja hän on sellainen hyvin hiljainen ja varautunut.
Pari tuttavaa on poliiseja, ja kumpikin on aavistuksen vinksahtanut.
Virkavuvussa olen kyllä törmännyt ihan mukaviinkin.
Miksi näin negatiivinen suhtautuminen poliiseihin? osaatko ap sanoa onko joku yleinenkin mielipide vai vaan tämän av:n kateellisten ja pahansisuisten ihmisten ongelma? Eipä täällä vielä yksikään ammattiryhmä ole kehuja saanut, joten ehkä ei kerro koko totuutta nämä kommentit täällä. ihmettelen suuresti, koska kyllä minä pidän poliiseja mukavina ja rehteinä miehinä. Ilman muuta ottaisin poliisin miehekseni jos sellaisen jostain löytäisin. Miljoona kertaa mieluummin kun jonkun urpon kaljaa kittaavan autonrassaajan, sähköasentajan tai elektroniikkamyyjän. Poliisin ammatissa on sitä jotain, sellaista miehkkyyttä mitä kaipaan :)
Kaikki ei vaan pidä poliiseista. Omia huonoja kokemuksia? Ennakkoluuloja? Mene tiedä.
Mieheni ei koskaan kerro uusissa piireissä ammattiaan heti ensi istumalla, koska on saanut niin paljon "paskaa niskaan" ihan tuntemattomiltakin.
Onneksi omassa elämänpiirissä arvostusta riittää jokaisen ammatinvalintaa kohtaa. Mieheni on kyllä oikeesti tosi hyvä tyyppi, siksi ehkä suhtautuminen on yleensä positiivista.
On ne mustaki miehekkäitä ;) Mun mielestä sininen virkapuku näyttää hyvältä naisenkin päällä.
Ap
?.
Pari tuttavaa on poliiseja, ja kumpikin on aavistuksen vinksahtanut.
Virkavuvussa olen kyllä törmännyt ihan mukaviinkin.
Ap
Huonpalkkainen mies
Vuorotyölisät tosin korottavat peruspalkkaa hyvin.
Onneksi perheessä on silti rahaa riittävästi :)
ps. En perustanut viestiketjua siksi, että minua pitäisi kadehtia vaan tekemisen puutteessa (kotona kipeänä yksin)
Ap
paljon se poliisin palkka on? Paljonko päivätyöstä kuukausipalkka ja paljon sitten vuorotyötö tekevällä?
vastasin jo aiemminkin eli olin se joka haaveili poliisin hommista (mutta en sitten poliisiksi alkanut)
paljon se poliisin palkka on? Paljonko päivätyöstä kuukausipalkka ja paljon sitten vuorotyötö tekevällä?
vastasin jo aiemminkin eli olin se joka haaveili poliisin hommista (mutta en sitten poliisiksi alkanut)
En edes muista/tiedä tarkkoja summia peruspalkasta. Miehelläni on työvuosia sen verran takana, että kokemuslisät nostavat palkkaa. Samoin henkilökohtaiset/tehtäväkohtaiset lisät. Vuorotyölisät tuovat palkkaan yleensa 500- 1000 € lisää per kk.
Pelkkiä päivätöitä ei juurikaan ole tarjolla.
Sorry, etten osaa tarkempia euromääriä kertoa.
Ap (joka kiittää kivasta keskustelusta ja poistuu pian linjoilta)
[quote author="Vierailija" time="04.10.2012 klo 13:10"]
Työssä pärjätäkseen ja siinä edetäkseen täytyy olla tiettyjä ominaisuuksia. Poliisin hommassa ei vaan moni pärjää eivätkä pääse edes opiskelemaan sitä.
[/quote]
Totta, poliisin ammatissa pitää olla narsistisia -sekä vahvasti egoistisia piirteitä.
Näitä piirteitä arvostetaan ja katsotaan eduksi poliisin virassa.
Järjestelmä on rakennettu tälläiseksi.
Psykologiaa enemmän ymmärtävä kauhistuu siitä missä yhteiskunnassa elämme, loput nukkuvat unta onnellisena.
Loppusanoina: Ei terve aikuinen/ihminen koe vetoa/tarvetta kontrolloida muita.
Itse tunnen muutaman poliisin ja kaverini on myös deittaillut erästä poliisia. Olemme aiheesta joskus keskustelleet ja totesimme, että yhteistä näissä poliiseissamme oli enemmän tai vähemmän rasistisuus sekä huumorintajuttomuus. Poliisit näkevät työssään aika paljon ikäviä juttuja, joten kumpuaako nämä piirteet sitten sieltä. Mene ja tiedä. Itse tosiaan liitän poliiseihin rasistisuuden, joten siksi suhtaudun negatiivisesti tähän ammattikuntaan.
Voiko noille Pipsan kiusaajille tehdä mitään? Kysyisitkö mieheltäsi?
Aikoinaan muistan, että psykologian opettaja kertoi poliisiksi hakeutuvien olevan myös aktoriteettiä haluavia. Kenties isä ollut ankara tai tyranni. Poliisin työ raskasta, ja itsemurhaluvut korkeita, muistan tv:ssä poliisimiehen kertoneen. Työ tekee kyynisen ja vakavankin, kun on sen pohkasakan kanassa tekemisissä, poliisit-sarjassa kertoivat. Poliisin tutkijat siitä kumma laji, että ovat kovin huonosti voivan näköisiä. Ja jopa rikollisen näköisiä. Jos panisi tutkijan ja poliisin rinnakkain, poliisi olisi rosvo ja rosvo poliisi, ulkonäön perusteella. Monesti aivan alkoholisoituneen näköisiä. Eli eipä paljoa kadehdittavaa. Huono palkka ja vaarallinen työ, jossa asiakaskunta koostuu pääsääntöisesti aineissa olevista ihmisistä.
Kuinka usein miehesi harjoittaa parisuhdeväkivaltaa, mutta et uskalla tehdä miehestäsi rikosilmoitusta, koska poliisit suojelevat tunnetusti toisiaan?
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 23:26"]
Itse tunnen muutaman poliisin ja kaverini on myös deittaillut erästä poliisia. Olemme aiheesta joskus keskustelleet ja totesimme, että yhteistä näissä poliiseissamme oli enemmän tai vähemmän rasistisuus sekä huumorintajuttomuus. Poliisit näkevät työssään aika paljon ikäviä juttuja, joten kumpuaako nämä piirteet sitten sieltä. Mene ja tiedä. Itse tosiaan liitän poliiseihin rasistisuuden, joten siksi suhtaudun negatiivisesti tähän ammattikuntaan.
[/quote]
Sama! Ainut viranomaiskastista joita vihaan täydestä sydämmestä!
samaa ittekkin aattelin. ystäväni on yks niitä vaimoista joka on kovan kohtelun saanu. ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kerropas, hakkaako sinunkin miehesi viattomia ihmisiä putkassa?
Ei, ei viattomia. En ole AP.
Joko miehesi on lopettanut sinun hakkaamisen?
ammatilla tuskin on merkitystä.
Ap