G: kuinka monta yöheräämistä miehesi oli hoitanut, kun lapsi täytti vuoden? Entä sinä?
Meillä esikoinen täytti äskettäin vuoden ja totesin, että mies on hoitanut yöheräämiset tasan yhtenä yönä ja minä kaikki muut. Toki lapsi on muutaman yön nukkunut heräämättäkin ;)
Onko tämä reilua? Mites teillä muilla?
Kommentit (47)
kiinnostaa teitä niin paljon, että pitä ruotia, onko se oikein vai väärin :D Tylsää kenties? Eivätköhän täysjärkiset parit pysty ihan keskenään sopimaan heille sopivasta työnjaosta.
Kukas muu sitätissiä tarjoaisi kuin minä!!
joten yksin hoidin kaikki kaksosten yöheräilyt.
mies oli kotona lapsen kanssa 8 kk iästä alkaen, joten silloin hoiti yöheräämisetkin, että minä sain nukkua. Kuopuksen kanssa minä hoidin viissiin 99 % herätyksistä kun olin 1½ vuotta kotona. Kun hän oli kipeä, valvottiin molemmat.
Ai niin sen verran on herännyt et vaihtaa huonetta et saa nukuttua.
sentään sohvalle lepäämään, jos siltä tuntuu. Töissä ei.
Aika tasapuolisesti hoidettiin. Minä tietenkin imetin ja joskus kun olin todella poikki, nukuin korvatulppien kanssa olohuoneessa ja mies syötti pullosta yölläkin.
Meillä ihan heti alusta asti homma toimi niin, että mies vaihtoi yövaipan ja sitten toi minun viereeni syömään. Minä lypsin usein syötön jälkeen toisen rinnan (luovutin maitoa ja syöttäessäni toisesta tissistä, toinen täyttyi ja oli pakko lypsää) ja mies keitti lypsyvehkeet (valvoi tuolloin yleensä yömyöhään ja ekan syötön aikana oli vielä valveilla, toisen syötön jälkeen vaan huuhtaisin ja keitin vasta aamulla).